Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: München (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Nu tager det mere end bare et par dage at tune et rum ind , og hvis de ikke spillet så var det også galt .

Det er noget sludder. Flere af rummene, specielt blandt de store, havde fornuftig lyd, og enkelte havde god lyd. Som nævnt tidligere, med den ekspertise folkene har og med den mængde af dæmpemateriale der er til rådighed, er det en smal sag, at få anstændig lyd. Krell magtede det ikke, men var også på en umulig opgave.

Det med store og små setup er meget lett .

Dem med de små setup ligger vægt på noget andet en hvad de store gør .

Små setup er næsten altid ping pong lyd .

Nope. Hegel - Raidho - Jardis er gode eksempler på lige det modsatte. Her var der god lyd.

Krell´s setup var derimod stort, men her var der kun Pling-Plong...

store setup , de går mere op i den fulde soundstages og det får man kun i store rum og med et stort setup .

Alle med sund kritisk stillingtagen ved at fuld sounstages kun er en overskrift i lydoplevelsen..
Hvis der ikke er dynamik , sammenhænge, båndbredde og tonal balance, er et stort setup ligegyldigt. Kun få af de store formåede at tilgodese disse parametre...

Men rigtig nok mange af de store setup lever slet ikke op til prisen/lyden .

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
jensen skrev:

Nu tager det mere end bare et par dage at tune et rum ind , og hvis de ikke spillet så var det også galt .

Det er noget sludder. Flere af rummene, specielt blandt de store, havde fornuftig lyd, og enkelte havde god lyd. Som nævnt tidligere, med den ekspertise folkene har og med den mængde af dæmpemateriale der er til rådighed, er det en smal sag, at få anstændig lyd. Krell magtede det ikke, men var også på en umulig opgave.

Det med store og små setup er meget lett .

Dem med de små setup ligger vægt på noget andet en hvad de store gør .

Små setup er næsten altid ping pong lyd .

Nope. Hegel - Raidho - Jardis er gode eksempler på lige det modsatte. Her var der god lyd.

Krell´s setup var derimod stort, men her var der kun Pling-Plong...

store setup , de går mere op i den fulde soundstages og det får man kun i store rum og med et stort setup .

Alle med sund kritisk stillingtagen ved at fuld sounstages kun er en overskrift i lydoplevelsen..
Hvis der ikke er dynamik , sammenhænge, båndbredde og tonal balance, er et stort setup ligegyldigt. Kun få af de store formåede at tilgodese disse parametre...

Men rigtig nok mange af de store setup lever slet ikke op til prisen/lyden .

Ja som man opfatter lyd forskelligt .

Jeg synes at lige Radiho , spillet uden det store sammenhæng og de bånd formår slet ikke at gengive den luft der er omkring instrumenter , så kunne man lige gå 10m længer hen og høre SA rummet som i min øre var klasser bedre .

Jadias rum var ok , har hørt en del jadias og det spiller ok .

Jeg synes nu ikke mange af de store setup spiller godt , ikke i forhold til dem jeg har hørt ved folk privat

krell alt for stort setup i alt for lillet rum , og sådan var det mange stedre .

Men nu er den messe heller en lyd messe .

Hvis du vil høre det rigtig så tag din bil og besøg de gode shops i tyskland , for en messe er til at lukke op og ja i .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Øv jeg kan ikke se billederne, men ud fra beskrivelserne under dem, virker det som om det er "kreds" du har været nede og se.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Øv jeg kan ikke se billederne, men ud fra beskrivelserne under dem, virker det som om det er "kreds" du har været nede og se.

Og øvøv herfra. Jeg kan sgu heller ikke se billederne

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

rattanhuset skrev:

Og øvøv herfra. Jeg kan sgu heller ikke se billederne

Haugaard

Øv herfra også, kan ikke se en ski

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Samme her, kan ikke se billederne

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

emilius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også den glæde at være i Munchen til hifi messen og besøgte en del af de samme rum, som både Jensen og Gl.Jas havde været inde at lytte i.

Gl.Jas har ret i, at der faktisk var en del af rum, hvor man præsenterede ganske god lyd.

Det er dejligt at se, at der var så mange danske firmaer repræsenteret dernede.

Jeg er tilstadighed ikke ening med Jensen om hans forbehold for Eben højttalerne, som spillede ganske fremragende på Exporsure udstyret.

Exposure er ikke normalt lige min kop te, men i dette tilfælde synes jeg, at de gjorde det ganske glimrende, hvorimod SA rummet ikke ligefrem brillierede med god lyd.

Desværre synes jeg at det lød direkte dårligt..

Jeg har før hørt SA højttalere lyde ganske fremragende, speciel deres SA2K Master.

Jensen, jeg ved sku ikke, hvordan du lytter, men som oftes før undre jeg mig over, hvorfor du lige skal gå i flæsket på Eben produkterne, når der er så mange andre produkter deriblandt VA som også lød ganske forførdelig dårligt i Munchen.

I flere og flere udenlandske magasiner som Stereophile; Absolute Sound, HiFi+, Inner Ear, HiFi Choice og mange flere udtrykker klart, at Eben højttalerne er noget ganske specielt og især at diskanten fra disse er i absolut verdensklasse.

Men som du selv siger, lytter de fleste af os meget forskellig, men det kunne jo også være at det gamle mundheld  kommer til sin ret "rønnebærene er sure sagde ræven for den kunne ikke nå dem."

Hilsen

Emilius.

Til top Vis emilius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilius

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

emilius skrev:

Jeg havde også den glæde at være i Munchen til hifi messen og besøgte en del af de samme rum, som både Jensen og Gl.Jas havde været inde at lytte i.

Gl.Jas har ret i, at der faktisk var en del af rum, hvor man præsenterede ganske god lyd.

Det er dejligt at se, at der var så mange danske firmaer repræsenteret dernede.

Jeg er tilstadighed ikke ening med Jensen om hans forbehold for Eben højttalerne, som spillede ganske fremragende på Exporsure udstyret.

Exposure er ikke normalt lige min kop te, men i dette tilfælde synes jeg, at de gjorde det ganske glimrende, hvorimod SA rummet ikke ligefrem brillierede med god lyd.

Desværre synes jeg at det lød direkte dårligt..

Jeg har før hørt SA højttalere lyde ganske fremragende, speciel deres SA2K Master.

Jensen, jeg ved sku ikke, hvordan du lytter, men som oftes før undre jeg mig over, hvorfor du lige skal gå i flæsket på Eben produkterne, når der er så mange andre produkter deriblandt VA som også lød ganske forførdelig dårligt i Munchen.

I flere og flere udenlandske magasiner som Stereophile; Absolute Sound, HiFi+, Inner Ear, HiFi Choice og mange flere udtrykker klart, at Eben højttalerne er noget ganske specielt og især at diskanten fra disse er i absolut verdensklasse.

Men som du selv siger, lytter de fleste af os meget forskellig, men det kunne jo også være at det gamle mundheld  kommer til sin ret "rønnebærene er sure sagde ræven for den kunne ikke nå dem."

Hilsen

Emilius.

Jeg skrive det jeg synes .

Jeg har skam intet imod det du laver , kun godt nogle gider at lave noget idag med de få penge der er i det .

At vi ikke deler samme lydsmag , er noget andet .

Jeg synes det spillet bedre inden ved SA og hvadsåå , andre synes andet .

Men i havde vel messens bedste lyd i jers øre ikke ? , den høre vi jo altid .

Jeg synes nu også der var mange gode setup , men igen ikke udfra prisen , det kan gøres meget bedre i hjemmet .

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jeg synes at lige Radiho , spillet uden det store sammenhæng og de bånd formår slet ikke at gengive den luft der er omkring instrumenter ,Se her er vi meget uenige. Hvis der er noget Raidhos bånd kan gengive, er det netop "luft" omkring instrumenterne. Raidhos bånd er helt fri for den kompression og det ringeri som fx. en Strauss på værste vis gør det. så kunne man lige gå 10m længer hen og høre SA rummet som i min øre var klasser bedre . TØ-HØ......

Jeg synes nu ikke mange af de store setup spiller godt , ikke i forhold til dem jeg har hørt ved folk privat

krell alt for stort setup i alt for lillet rum , og sådan var det mange stedre .

Man kan så undrer sig over at Krell bevidst stopper en stor speaker ind i et lille rum, hvis rummet pludselig er undskyldningen.... Men det er slet ikke her problemet ligger. Krells htér er ganske enkelt ikke god. Selv ved lave passager komprimerer og mudrer den. Diskanten er meget båndbegrænset og alligevel ringer den. Mellemtonen kobler slet ikke til bassen, hvorfor lydbilledet krakelerer... Om igen....

Selvfølgelig er det en lydmesse, fuldt ud på højde med så mange andre...

Hvis du vil høre det rigtig så tag din bil og besøg de gode shops i tyskland , Er gjort, og flere evner ikke at være omhyggelig med opstilling og dæmpning på rette vis......for en messe er til at lukke op og ja i .

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

HOPLA SVENDE

Jeg ved endnu ikke hvorfor billederne er væk. Min kollega har dem liggende på sin pcér, så måske hun kan gi´ en forklaring. Jeg vender tilbage når dette er afklaret...

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

HOPLA SVENDE

Jeg ved endnu ikke hvorfor billederne er væk. Min kollega har dem liggende på sin pcér, så måske hun kan gi´ en forklaring. Jeg vender tilbage når dette er afklaret...

Jamen det glæder vi os til

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
jensen skrev:

Jeg synes at lige Radiho , spillet uden det store sammenhæng og de bånd formår slet ikke at gengive den luft der er omkring instrumenter ,Se her er vi meget uenige. Hvis der er noget Raidhos bånd kan gengive, er det netop "luft" omkring instrumenterne. Raidhos bånd er helt fri for den kompression og det ringeri som fx. en Strauss på værste vis gør det. så kunne man lige gå 10m længer hen og høre SA rummet som i min øre var klasser bedre . TØ-HØ......

Man kan så undrer sig over at Krell bevidst stopper en stor speaker ind i et lille rum, hvis rummet pludselig er undskyldningen.... Men det er slet ikke her problemet ligger. Krells htér er ganske enkelt ikke god. Selv ved lave passager komprimerer og mudrer den. Diskanten er meget båndbegrænset og alligevel ringer den. Mellemtonen kobler slet ikke til bassen, hvorfor lydbilledet krakelerer... Om igen....

Hvis du vil høre det rigtig så tag din bil og besøg de gode shops i tyskland , Er gjort, og flere evner ikke at være omhyggelig med opstilling og dæmpning på rette vis......for en messe er til at lukke op og ja i .

Ja ja lad det ligge .

Godt du ved alt og vi andre er så dumme .

Krell spiller i det rum fordi AR siger det , han har den stand .

Men hvis du nu kommer på andre messe end lige der hvor eben er (hvor du selv skal betale ) så kunne du også høre det spille i større rum .

Her er et lille fotos fra en anden tysk messe som folk går mere op end den du var på .

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Krell'erne ser helt små ud i det setup

Kæmpe sub...?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke 100% overbevist om at alle udstillere nødvendigvis vælger grej efter hvad der lyder bedst i det pågældende rum. Det er jo efterhånden en udbredt opfattelse at man IKKE tager på messe for at få ordentlige demoer, men derimod for at komme tæt på produkterne.

Mon ikke der er nogen stykker der har grebet chancen, og satset på den visuelle imponatoreffekt frem for lyden?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:

Ja ja lad det ligge .

Det kunne vi vel godt, hvis det ikke var for dit nærtagende sludder herunder...

Hvis du tillader dig at kritisere Fx. Eben og ikke kan tåle din egen most når det kommer til Krell og VA, så hold dig helt væk.... Dine mange kasketter og selvhellighed kender åbenbart ingen grænser. Sørgeligt.

Det ændrer ikke på problemet. Krell´s htér kan ikke spille musik, uanset hvor meget du spræller og skaber dig.....

Men hvis du nu kommer på andre messe end lige der hvor eben er (hvor du selv skal betale ) så kunne du også høre det spille i større rum .

Aha- så krell´s htér spiller bedre på de messer hvor Eben ikke kommer
Du er sq for langt ude.......

Her er et lille fotos fra en anden tysk messe som folk går mere op end den du var på .

Jeg går ud fra du mener mere op i lyd... Det har vi KUN dit ord for, og den lader vi så stå..........

P.S. tråden handler om München, så hold dig lige til DEN messe...!

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
gl.jas skrev:

HOPLA SVENDE

Hopsa

I løbet af eftermiddagen skulle billederne være tilbage, men kun for en begrænset periode. Du må derfor downloade "herlighederne" hvis du vil beholde oplevelsen..

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Bent L skrev:
gl.jas skrev:

HOPLA SVENDE

Hopsa

I løbet af eftermiddagen skulle billederne være tilbage, men kun for en begrænset periode. Du må derfor downloade "herlighederne" hvis du vil beholde oplevelsen..

Brug denne side - og billederne bliver liggende

http://www.imageshack.us/

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

HOPLA SVENDE

Jamen tak for tiltaget Gl. Jas. Det hjælper unægtelig noget på forståelsen at kunne se billederne til underteksterne

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] [/QUOTE]

Ja ja lad det ligge .

Hvis du tillader dig at kritisere Fx. Eben og ikke kan tåle din egen most når det kommer til Krell og VA, så hold dig helt væk.... Dine mange kasketter og selvhellighed kender åbenbart ingen grænser. Sørgeligt.

Det ændrer ikke på problemet. Krell´s htér kan ikke spille musik, uanset hvor meget du spræller og skaber dig.....

Aha- så krell´s htér spiller bedre på de messer hvor Eben ikke kommer
Du er sq for langt ude.......

Jeg går ud fra du mener mere op i lyd... Det har vi KUN dit ord for, og den lader vi så stå..........

[/QUOTE] [/QUOTE]

Hmmm ... rolig nu. 

Debatten er ... hvis man nu læser den igennem ... et udtryk for at nogle mener at man ikke kan vurdere anlæg alene på basis af performance på en eller for den sags skyld flere messer. Spiller et anlæg godt ... ja så kan man naturligvis tage dette som et udtryk for at det kan bringes til at spille godt, mens hvis et anlæg spiller dårligt ... ja så kan man efter min bedste overbevisning ikke konkludere andet end at det ikke lød godt på messen.

Derimod finder jeg det stærkt problematisk, hvis man baseret på erfaringer på messer, konkluderer at Krell ht. ikke kan spille musik! Fint nok at de ikke spillede musik på messen ... men helt ærligt! 

Vil lige afslutte med et godt råd fra en madanmelder som jeg kender: Vær generøs med ros og gode anmeldelser, men udvis rettidig omhu med kritik.

SATMIT  

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

[/QUOTE]

Ja ja lad det ligge .

Aha- så krell´s htér spiller bedre på de messer hvor Eben ikke kommerDu er sq for langt ude.......

[/QUOTE] [/QUOTE]

Hmmm ... rolig nu. 

Debatten er ... hvis man nu læser den igennem ... et udtryk for at nogle mener at man ikke kan vurdere anlæg alene på basis af performance på en eller for den sags skyld flere messer. Spiller et anlæg godt ... ja så kan man naturligvis tage dette som et udtryk for at det kan bringes til at spille godt, mens hvis et anlæg spiller dårligt ... ja så kan man efter min bedste overbevisning ikke konkludere andet end at det ikke lød godt på messen.

Derimod finder jeg det stærkt problematisk, hvis man baseret på erfaringer på messer, konkluderer at Krell ht. ikke kan spille musik! Fint nok at de ikke spillede musik på messen ... men helt ærligt! 

Vil lige afslutte med et godt råd fra en madanmelder som jeg kender: Vær generøs med ros og gode anmeldelser, men udvis rettidig omhu med kritik.

SATMIT  

[/QUOTE]

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum