Emne: München ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Jeg er ikke 100% overbevist om at alle udstillere nødvendigvis vælger grej efter hvad der lyder bedst i det pågældende rum. Det er jo efterhånden en udbredt opfattelse at man IKKE tager på messe for at få ordentlige demoer, men derimod for at komme tæt på produkterne.
Mon ikke der er nogen stykker der har grebet chancen, og satset på den visuelle imponatoreffekt frem for lyden?  |
|
|
Nemlig!
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
|
Jeg synes at lige Radiho , spillet uden det store sammenhæng og de bånd formår slet ikke at gengive den luft der er omkring instrumenter ,Se her er vi meget uenige. Hvis der er noget Raidhos bånd kan gengive, er det netop "luft" omkring instrumenterne. Raidhos bånd er helt fri for den kompression og det ringeri som fx. en Strauss på værste vis gør det. så kunne man lige gå 10m længer hen og høre SA rummet som i min øre var klasser bedre . TØ-HØ......
Jadias rum var ok , har hørt en del jadias og det spiller ok .
Jeg synes nu ikke mange af de store setup spiller godt , ikke i forhold til dem jeg har hørt ved folk privat
krell alt for stort setup i alt for lillet rum , og sådan var det mange stedre .
Man kan så undrer sig over at Krell bevidst stopper en stor speaker ind i et lille rum, hvis rummet pludselig er undskyldningen.... Men det er slet ikke her problemet ligger. Krells htér er ganske enkelt ikke god. Selv ved lave passager komprimerer og mudrer den. Diskanten er meget båndbegrænset og alligevel ringer den. Mellemtonen kobler slet ikke til bassen, hvorfor lydbilledet krakelerer... Om igen....
Men nu er den messe heller en lyd messe .
Selvfølgelig er det en lydmesse, fuldt ud på højde med så mange andre...
Hvis du vil høre det rigtig så tag din bil og besøg de gode shops i tyskland , Er gjort, og flere evner ikke at være omhyggelig med opstilling og dæmpning på rette vis......for en messe er til at lukke op og ja i .

|
|
|
|
|
|
Ja ja lad det ligge .
Det kunne vi vel godt, hvis det ikke var for dit nærtagende sludder herunder...
Godt du ved alt og vi andre er så dumme .
Hvis du tillader dig at kritisere Fx. Eben og ikke kan tåle din egen most når det kommer til Krell og VA, så hold dig helt væk.... Dine mange kasketter og selvhellighed kender åbenbart ingen grænser. Sørgeligt.
Krell spiller i det rum fordi AR siger det , han har den stand .
Det ændrer ikke på problemet. Krell´s htér kan ikke spille musik, uanset hvor meget du spræller og skaber dig.....
Men hvis du nu kommer på andre messe end lige der hvor eben er (hvor du selv skal betale ) så kunne du også høre det spille i større rum .
Aha- så krell´s htér spiller bedre på de messer hvor Eben ikke kommer Du er sq for langt ude.......
Her er et lille fotos fra en anden tysk messe som folk går mere op end den du var på .
Jeg går ud fra du mener mere op i lyd... Det har vi KUN dit ord for, og den lader vi så stå..........
P.S. tråden handler om München, så hold dig lige til DEN messe...!
|
|
|
|
|
|
Hvad kasketter dem har jeg ingen af .
Jeg var vild med MBL gryphon SA meget af det andet var som det kunne blive under disse forhold (som ikke er en lyd messe , men en dealer messe )
Eben kan da komme hvor de vil hvis de har penge nok .
Eben spiller skam ok , men ikke bedre end andre , at du har set lyste er godt for dig .
Nu har jeg ikke skrevet noget om krell eller vienna det gider jeg ikke bruge min tid på og hvordan det spiller er jeg ligeglad med det er en messe , at du så tro at alle de andre mærker ikke kan gøre det bedre end de kan til sådan en messe er bare synd for dig .
Længer er den ikke .
På en messee skal man ikke været farvet , der skal man være åben for alt det er derfor man kommer der .
Hvem betalet din tur ? AR betalte min tur .
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
|
Jeg synes at lige Radiho , spillet uden det store sammenhæng og de bånd formår slet ikke at gengive den luft der er omkring instrumenter ,Se her er vi meget uenige. Hvis der er noget Raidhos bånd kan gengive, er det netop "luft" omkring instrumenterne. Raidhos bånd er helt fri for den kompression og det ringeri som fx. en Strauss på værste vis gør det. så kunne man lige gå 10m længer hen og høre SA rummet som i min øre var klasser bedre . TØ-HØ......
Jeg synes nu ikke mange af de store setup spiller godt , ikke i forhold til dem jeg har hørt ved folk privat
krell alt for stort setup i alt for lillet rum , og sådan var det mange stedre .
Man kan så undrer sig over at Krell bevidst stopper en stor speaker ind i et lille rum, hvis rummet pludselig er undskyldningen.... Men det er slet ikke her problemet ligger. Krells htér er ganske enkelt ikke god. Selv ved lave passager komprimerer og mudrer den. Diskanten er meget båndbegrænset og alligevel ringer den. Mellemtonen kobler slet ikke til bassen, hvorfor lydbilledet krakelerer... Om igen....
Hvis du vil høre det rigtig så tag din bil og besøg de gode shops i tyskland , Er gjort, og flere evner ikke at være omhyggelig med opstilling og dæmpning på rette vis......for en messe er til at lukke op og ja i .

|
|
|
|
|
|
Ja ja lad det ligge .
Hvis du tillader dig at kritisere Fx. Eben og ikke kan tåle din egen most når det kommer til Krell og VA, så hold dig helt væk.... Dine mange kasketter og selvhellighed kender åbenbart ingen grænser. Sørgeligt.
Det ændrer ikke på problemet. Krell´s htér kan ikke spille musik, uanset hvor meget du spræller og skaber dig.....
Men hvis du nu kommer på andre messe end lige der hvor eben er (hvor du selv skal betale ) så kunne du også høre det spille i større rum .
Aha- så krell´s htér spiller bedre på de messer hvor Eben ikke kommer Du er sq for langt ude.......
Her er et lille fotos fra en anden tysk messe som folk går mere op end den du var på .
Jeg går ud fra du mener mere op i lyd... Det har vi KUN dit ord for, og den lader vi så stå..........
|
|
|
|
|
|
Imponerende for-nægtelse. Lad os blot i flæng nævne distributør-forhandler-privat og sikkert en del flere kasketter...
Jeg var vild med MBL gryphon SA meget af det andet var som det kunne blive under disse forhold (som ikke er en lyd messe , men en dealer messe )
Vild må du være hvis du værdsætter disse i så høj en grad. Eller har du blot en tendens til "Rasmus Modsat"..? Det vildeste hos de 2 førstenævnte er prisen. Lyden set i denne relation var nærmest fornærmende, ikke mindst set i lyset af at det er en lydmesse som alle de andre.....
Det ved de så udmærket godt. De har fx lige været på Stereophile Show i L.A.
Eben spiller skam ok , men ikke bedre end andre , at du har set lyste er godt for dig .
Hvilket lys jeg har set aner du ikke en pind om, men som vanligt konkluderer du uhæmmet. Iøvrigt har jeg ikke råd til mit "lys"....
Nu har jeg ikke skrevet noget om krell eller vienna det gider jeg ikke bruge min tid på og hvordan det spiller er jeg ligeglad med det er en messe , at du så tro at alle de andre mærker ikke kan gøre det bedre end de kan til sådan en messe er bare synd for dig .
Alle de andre mærker...?? ikke kan gøre det bedre end de kan...?? Jeg syntes det er synd at du ikke har forstået budskabet, men ok................
Længer er den ikke .
Ikke hvis du ikke formår at skue længere, men det er vi flere andre der gør..............
På en messee skal man ikke været farvet , der skal man være åben for alt det er derfor man kommer der .
Du har da ellers ikke holdt dig tilbage for at vægte tingene på messer, så din pludselige åbenhed ligner mest en gang " lånte fjer"...
Hvem betalet din tur ? Det gjorde jeg såmænd selv.
AR betalte min tur . Nas....v og så er den ikke længere...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
|

|
|
|
|
|
|
Ja ja lad det ligge .
|
|
|
|
|
|
Imponerende for-nægtelse. Lad os blot i flæng nævne distributør-forhandler-privat og sikkert en del flere kasketter...
Vild må du være hvis du værdsætter disse i så høj en grad. Eller har du blot en tendens til "Rasmus Modsat"..? Det vildeste hos de 2 førstenævnte er prisen. Lyden set i denne relation var nærmest fornærmende, ikke mindst set i lyset af at det er en lydmesse som alle de andre.....
Hvilket lys jeg har set aner du ikke en pind om, men som vanligt konkluderer du uhæmmet. Iøvrigt har jeg ikke råd til mit "lys"....
Alle de andre mærker...?? ikke kan gøre det bedre end de kan...?? Jeg syntes det er synd at du ikke har forstået budskabet, men ok................
Længer er den ikke .
Ikke hvis du ikke formår at skue længere, men det er vi flere andre der gør..............
Du har da ellers ikke holdt dig tilbage for at vægte tingene på messer, så din pludselige åbenhed ligner mest en gang " lånte fjer"...
|
|
|
|
|
|
Jas det er ikke en lyd messe , det er en messe hvor man skaber nye kontakter at du ikke forstå det er nok forbi du ikke kender til tyskland endnu .
Ja jeg kender mange også før jeg startet med at sælge , gode kontakter er altid godt , men på samme tid er jeg også en kold skid der er skide ligeglad med hvem jeg står overfor og hvem der er hvem .(og det fik Leif fra Audionord også af mærke )
Nu var det jo ikke mig der kom med det tøse snak om krell er lavet i kina(som jeg er lige glad med om det er ) de kan da tænke selv når de laver noget og ikke bare komme nye kasser omkring som et andet stort mærker i tyskland ) , som jeg kan forstå var til mig selvom jeg ikke ejer krell , som jeg skrev der er alt for meget tøsesnak på sådan en messe , og den tøseklub er jeg ikke med i , jeg er min egen og kan stå egen ben kan du det ?? .
Men her slutter vi , held og lykker fremover med dit hifi liv .
Mon ikke du kan få et job i HF 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
gl.jas skrev:
jensen skrev:
|

|
|
|
|
|
|
Ja ja lad det ligge .
|
|
|
|
|
|
Længer er den ikke .
|
|
|
|
|
|
Jas det er ikke en lyd messe , det er en messe hvor man skaber nye kontakter at du ikke forstå det er nok forbi du ikke kender til tyskland endnu .
Ja jeg kender mange også før jeg startet med at sælge , gode kontakter er altid godt , men på samme tid er jeg også en kold skid der er skide ligeglad med hvem jeg står overfor og hvem der er hvem .(og det fik Leif fra Audionord også af mærke )
Nu var det jo ikke mig der kom med det tøse snak om krell er lavet i kina(som jeg er lige glad med om det er ) de kan da tænke selv når de laver noget og ikke bare komme nye kasser omkring som et andet stort mærker i tyskland ) , som jeg kan forstå var til mig selvom jeg ikke ejer krell , som jeg skrev der er alt for meget tøsesnak på sådan en messe , og den tøseklub er jeg ikke med i , jeg er min egen og kan stå egen ben kan du det ?? .
Men her slutter vi , held og lykker fremover med dit hifi liv .
Mon ikke du kan få et job i HF 
|
|
|
Det er ret imponerende, at du ikke har forstået at det i høj grad er en lydmesse, og følgen heraf er at skabe kontakter. Og det på trods af at du er kommet på messen flere gange..Men lad det nu ligge
Mht Krell´s højttalere viser dine tøsesvar, med al ønskelig tydelighed, at der er meget om snakken. Jeg vil blive forbavset hvis et sådant ynkeligt højttalerprodukt produceres i Krell´s haller. Tilsvarende ynkeligt er dine reaktioner på rygtet. Nærtagethed og vrøvl, som reaktion fra din side, er kun benzin på rygtebålet...
Dit afsluttende barnagtige vrøvl omkring mit job og min fremtid, viser for fuld udstilling, din indskrænkede personlighed. Jeg kan hermed ubetinget tilslutte mig, din eneste fornuftige bemærkning : Vi slutter her........
Til alle andre: jeg vil gerne uddybe kommentarer og billeder yderligere hvis det ønskes
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Til alle andre: jeg vil gerne uddybe kommentarer og billeder yderligere hvis det ønskes
|
|
|
Nej tak.
Du har med dine talrige faktuelle fejl i dine repportager, samt dine overfladiske konklusioner omkring forskellige mærkers lydkvalitet dokumenteret, at dine rapporter er af ringe eller ingen værdi!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
gl.jas skrev:
|
|
|
|
Nej tak.
Du har med dine talrige faktuelle fejl i dine repportager, samt dine overfladiske konklusioner omkring forskellige mærkers lydkvalitet dokumenteret, at dine rapporter er af ringe eller ingen værdi!
SATMIT |
|
|
Tag dig nu sammen og glæd dig over at der er nogen der gider bruge tid på at indrykke billeder til vi andres glæde.
Hvad der skrives om lyden kan da ikke være til så stor gene. Ud fra hvad gl.jas skriver (og har af udstyr) ved jeg personligt godt at min egen smag og karakteristik af lyden aldrig vil være den samme som gl.jas', men det afholder mig ikke fra at læse hans personlige indtryk. Læs indtrykkene, og sortér i forhold til dine egne erfaringer. Så kunne det være at du kunne trække nogle guldkorn ud af reportagen. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
HifiGejl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Til alle andre: jeg vil gerne uddybe kommentarer og billeder yderligere hvis det ønskes  "
Ellers tak! Dine indlæg er gennemsyret af hvem du arbejder for...
Bedre held en anden gang.
Ciao
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl. jas´s rapportage vil alt andet lige være subjektiv - hvad skulle den ellers være så prøv at betragte det som sådan, og lad være med at gå efter manden, det er ikke fair.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HifiGejl skrev:
"Til alle andre: jeg vil gerne uddybe kommentarer og billeder yderligere hvis det ønskes "
Ellers tak! Dine indlæg er gennemsyret af hvem du arbejder for... Bedre held en anden gang.
Ciao |
|
|
Hvem mon har bestilt dig, til dette lille søde indlæg...?
Jeg må skuffe dig. Jeg arbejder ikke for nogen, men jeg ligger ikke skjul på at jeg værdsætter lyden fra Eben-højttalerne. Det betyder dog ikke, at jeg ikke har andre favoritter. Burmester er en af dem.(så dit "held " behøver jeg intet af.........).
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
SATMIT skrev:
gl.jas skrev:
|
|
|
|
Nej tak.
SATMIT |
|
|
Tag dig nu sammen og glæd dig over at der er nogen der gider bruge tid på at indrykke billeder til vi andres glæde.
Hvad der skrives om lyden kan da ikke være til så stor gene. Ud fra hvad gl.jas skriver (og har af udstyr) ved jeg personligt godt at min egen smag og karakteristik af lyden aldrig vil være den samme som gl.jas', men det afholder mig ikke fra at læse hans personlige indtryk. Læs indtrykkene, og sortér i forhold til dine egne erfaringer. Så kunne det være at du kunne trække nogle guldkorn ud af reportagen.
|
|
|
Så enkelt er det rent faktisk..............
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
gl.jas skrev:
|
|
|
|
Nej tak.
SATMIT |
|
|
Helt enig, det er meget merkelige beskrivelse af nogle mærker der. Det vil har være bedre kun med billeder  __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
HifiGejl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
HifiGejl skrev:
"Til alle andre: jeg vil gerne uddybe kommentarer og billeder yderligere hvis det ønskes " Ellers tak! Dine indlæg er gennemsyret af hvem du arbejder for... Bedre held en anden gang. Ciao |
|
|
Hvem mon har bestilt dig, til dette lille søde indlæg...?
Jeg må skuffe dig. Jeg arbejder ikke for nogen, men jeg ligger ikke skjul på at jeg værdsætter lyden fra Eben-højttalerne. Det betyder dog ikke, at jeg ikke har andre favoritter. Burmester er en af dem.(så dit "held " behøver jeg intet af.........). |
|
|
Paranoid er du også, ud over det moderator har slettet!
Ang. arbejde, rygtet siger noget andet...
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja ... synes egentlig tråden taler for sig selv.
Så for mig slutter debatten her.
Jeg vil derfor benytte lejligheden til at takke for mange gode debatter her på hifi4all - det har været sjovt. Men jeg vil da kigge med fra sidelinien ... men springer nok nogle tråde over
God debat!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
gl.jas skrev:
|
|
|
|
Nej tak.
SATMIT |
|
|
Der må jeg efterhånden også erklære mig enig, hver eneste gang vi ser noget fra "den kant" så er Eben bare verdens syvende vidunder og der er ingen andre som kan finde ud af at kreere højttalere, og hvis man ikke fatter det er man enten betalt af Jensen eller også forstår man sig ikke på hvordan hifi skal lyde. Det virker som om der kun er en herinde der bliver betalt for sine reportager. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
jensen skrev:
|
Måske det skyldes rygtet; at den 100 % laves i Kina
Ja dem er der mange af når man ikke ved bedre .
|
|
|
Hvis du ved bedre, må det være nemt at dokumentere...
|
|
|
Ja, og det må være lige så nemt at dokumentere påstandene den anden vej - drop nu jeres fis og kom videre i teksten!
Det gælder iøvrigt også resten af alle indlæggene med personfnidder - så snart der opstår kontroverser mellem et par folk, fyger det med påstande og modsigelser til den store guldmedalje. Brug dog tiden på noget konstruktivt.....
Denne tråd er færdig - tak for billederne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|