Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 22:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit konfirmationssurround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Robert-Wannabe skrev:
Ascari: Du virker som en, der ved hvad du snakker du snakker om ved min prisklasse. Hvilke baght'er og center kan du anbefale?

Kommer an på nogle ting, så som.

Efter alle indlæggene, overvejer du så at skifte dine fronter, eller vil du lade dem stå?

Enten skal du se på noget Eltax hele vejen rundt, da de sikkert vil passe klagmæssigt bedst til dine fronter som jo også er eltax.

Det jeg dog ville gøre, er at se på en brugt Dali C1000 center (ca. 1000 kroner), eller evt. Dali Sc-5 eller Sc-7 (begge ca. 5-800 kroner), samt evt et sæt Dali 102 eller 202 (begge burde kunne fåes til ca. 2-500 kroner måske billigere) som rear højttalere. Klangmæssigt er jeg ikke helt sikker hvordan det vil lægge i forhold til dine fronter, men jeg har selv brugt forskellige mærker hele vejen rundt, og jeg bruger selv C1000 som center, med Eltax som rear højttalere, og jeg synes det fungere helt fint.

Så det ville jeg satse på, og med Dali som center og rear, vil du også kunne passe et sæt Dali 450 ind, hvis du skulle få lyst til det på et tidspunkt

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Haha de Eltax højtalere ligner jo lidt JBL ti5000

Har dog selv haft et par ti1000 som jeg synes var aldeles fremragende til den brugtpris jeg gav for dem.

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

jeg synes ikke om lyden i de eltax, og jo der er lidt buldren i den bas,

men nok om det..

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

jeg synes ikke om lyden i de eltax, og jo der er lidt buldren i den bas,

men nok om det..

Kommer vel også an på hvilken forstærker der er på

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Robert-Wannabe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Robert-Wannabe skrev:
Ascari: Du virker som en, der ved hvad du snakker du snakker om ved min prisklasse. Hvilke baght'er og center kan du anbefale?

Kommer an på nogle ting, så som.

Efter alle indlæggene, overvejer du så at skifte dine fronter, eller vil du lade dem stå?

Enten skal du se på noget Eltax hele vejen rundt, da de sikkert vil passe klagmæssigt bedst til dine fronter som jo også er eltax.

Det jeg dog ville gøre, er at se på en brugt Dali C1000 center (ca. 1000 kroner), eller evt. Dali Sc-5 eller Sc-7 (begge ca. 5-800 kroner), samt evt et sæt Dali 102 eller 202 (begge burde kunne fåes til ca. 2-500 kroner måske billigere) som rear højttalere. Klangmæssigt er jeg ikke helt sikker hvordan det vil lægge i forhold til dine fronter, men jeg har selv brugt forskellige mærker hele vejen rundt, og jeg bruger selv C1000 som center, med Eltax som rear højttalere, og jeg synes det fungere helt fint.

Så det ville jeg satse på, og med Dali som center og rear, vil du også kunne passe et sæt Dali 450 ind, hvis du skulle få lyst til det på et tidspunkt

Det lyder fornuftigt,  men det behøves skam ikke at være brugt - er faktiskt mest til at købe nyt. Er glad for at handle i hifi-klubben - jeg tager derind i denne eller næste uge, så må vi se hvad det bliver til.

Til top Vis Robert-Wannabe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert-Wannabe

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med købene så.. Bare et forslag; hør de "nye" dali ikon højttalere.. Passer også til din pris idé.. ;)
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes