Forfatter |
|
NewClassD Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: Tak for spørgsmålet. Jo det er korrekt, der nu sidder et par solide serieregulator transistorer til forsyning af denne opamp. Det er en modkoblingsløs regulator, for at undgå evt. problemer med at switch støj skal forstyrre modkoblingen. Denne regulator fungerer fint, og har bl.a. æren for at der slet ikke er noget start eller slut plop i højttalerne.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget vil effekttabet være hvis man ikke bruger en eksern gatedriver forsyning?
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvert modul bruger 100mA i Gate Drive, så ved 60V taber du ca. 40V x 100mA = ca. 4 W pr. modul.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
NewClassD skrev:
Hurtig: Tak for spørgsmålet. Jo det er korrekt, der nu sidder et par solide serieregulator transistorer til forsyning af denne opamp. Det er en modkoblingsløs regulator, for at undgå evt. problemer med at switch støj skal forstyrre modkoblingen. Denne regulator fungerer fint, og har bl.a. æren for at der slet ikke er noget start eller slut plop i højttalerne. Det er rigtigt - kun en diskret up-beat snerren ganske kortvarrigt... |
|
|
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp : ja, men kun i prototypen, i den rigtige version, vil selv denne lyd ved shut down være helt væk!
Har du tænkt over om vi skulle prøve med noget global feedback? Det kunne være det ændrer lydprofilen lidt i den retning du går efter.
Mange hilsner
Lars C
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
NewClassD skrev:
ppp : ja, men kun i prototypen, i den rigtige version, vil selv denne lyd ved shut down være helt væk! Ok, men det generer jo slet ikke - husk på at jeg har haft Zappulse, som var "værre" i denne diciplin! 
Har du tænkt over om vi skulle prøve med noget global feedback? Det kunne være det ændrer lydprofilen lidt i den retning du går efter. Du skal være velkommen til at komme med endnu en dyst på den konto, men tror du at den bliver mere Namit-agtig af det?
Faktisk ville jeg tro at der ville være meget at hente ved at optimere på strømforsyningen.
Også dit kabelvalg internt skærer lidt i mit hjerte - de valgte kabler husker jeg som skingre i lyden 
Hvad med lidt VDH Clearwater i dobbelttræk istedet for det teflar/golden gate "teflon" forsølvede kabel?
Og hvad med noget VDH M.C. D501 - jeg har en (endnu utermineret) stump på 50 cm liggende. Alternativt laver VDH jo The Orchid, som ej heller er så dumt.
Potmetret kunne også bypasses...
EDIT: Kunne man tænkes at OP AMP'en kunne erstattes af noget diskret opbygget?
Faktisk har jeg lige sendt dig en mail vedr. aflevering af den til dig, men jeg er da frisk på lidt eksperimenter igen hos mig...
Det kunne være spændende! 
Mange hilsner lige over!
Lars C Stewart! |
|
|
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er pre-order kittet bestilt!
Kabinettet står klart med trafo skruet i. Nu er der lang tid til august 
|
Til top |
|
|
Gnist Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan modulerne brokobles ?
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja det skulle der vel i kke være noget i vejen for. Har dog ikke prøvet endnu. Hvor meget effekt havde du i tankerne?
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også bestilt pre-order kittet.
Med en ekstra power supply og lidt ekstra .
Skal nemlig lave en dual mono forstærker 
|
Til top |
|
|
Gnist Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
400 - 450w i 8 Ohm
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var voldsomt!! Hvad har du da der kræver så meget?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sålænge du ikke forventer at det så er 750-800 wat i 4 Ohm........
Det eneste jeg kunne anse som have anvendelse af så meget, er professionelle applikationer, eller en voldsomt ineffektiv båndkonstruktion eller elektrostat. Sidstnævnte er kendetegnet ved at have relativt lav impedans, hvilket kunne være lidt af en udfordring for en brokoblet forstærker (hver forstærker ser jo kun den halve impedans).
Eller også en sub-amp??
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
NewClassD skrev:
ppp : ja, men kun i prototypen, i den rigtige version, vil selv denne lyd ved shut down være helt væk! Ok, men det generer jo slet ikke - husk på at jeg har haft Zappulse, som var "værre" i denne diciplin! 
Har du tænkt over om vi skulle prøve med noget global feedback? Det kunne være det ændrer lydprofilen lidt i den retning du går efter. Du skal være velkommen til at komme med endnu en dyst på den konto, men tror du at den bliver mere Namit-agtig af det?
Faktisk ville jeg tro at der ville være meget at hente ved at optimere på strømforsyningen.
Også dit kabelvalg internt skærer lidt i mit hjerte - de valgte kabler husker jeg som skingre i lyden 
Hvad med lidt VDH Clearwater i dobbelttræk istedet for det teflar/golden gate "teflon" forsølvede kabel?
Og hvad med noget VDH M.C. D501 - jeg har en (endnu utermineret) stump på 50 cm liggende. Alternativt laver VDH jo The Orchid, som ej heller er så dumt.
Potmetret kunne også bypasses...
EDIT: Kunne man tænkes at OP AMP'en kunne erstattes af noget diskret opbygget?
Faktisk har jeg lige sendt dig en mail vedr. aflevering af den til dig, men jeg er da frisk på lidt eksperimenter igen hos mig...
Det kunne være spændende! 
Mange hilsner lige over!
Lars C Stewart! |
|
|
|
|
|
yep, det kunne være interessant at høre modulerne med andet kabling! jeg tror også at en del af "balladen" ligger begravet det! Der er bestemt potentiale i produktet! hvis det sidste faldt på plads, så var jeg frisk på et rent kl. D setup i biffen
|
Til top |
|
|
Gnist Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par dynaudio myrage. De trækkes idag af en Harman Citation på 2 X 250w i 8 Ohm, og de lyder lidt klemt ved fuld skrue. Det er ikke højttalerne der ikke magter det, de kræver bare mere end Harmanen kan klare
|
Til top |
|
|
NewClassD Branchemedlem

|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
My rage Kit The My rage kit is a 3- way MTM de sign in a tower cabi net. The My rage uses two 24W100 woof ers, two D-76 midranges and the Eso tar hand
crafted tweeter. This is a no com pro mis ing de sign us ing pre mium Dynau dio com po nents. The My rage ef fi ciency is 93dB into a 4 ohm im ped ance, and has
bass ex ten sion be low 30Hz. We cur rently don’t have cabi nets made for this sys tem, but we of fer plans for cabi net con struc tion. This is the flag ship speaker
of the Dynau dio Kit line, pro vid ing fast and ar ticu late bass re pro duc tion and the mids and highs of an elec tro static speaker.
Det er altså en 4 Ohm's højttaler, men mon ikke man kan tune en ikke-brokoblet NCD1 op til at levere omkring en 600-700 Watt i 4 Ohm. Det skulle være muligt med et par software ændringer og en kæmpe strømforsyning.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gnist skrev:
Et par dynaudio myrage. De trækkes idag af en Harman Citation på 2 X 250w i 8 Ohm, og de lyder lidt klemt ved fuld skrue. Det er ikke højttalerne der ikke magter det, de kræver bare mere end Harmanen kan klare
|
|
|
Tror du ikke problemet ligger et andet sted??? Kan næppe forestille mig, at et par Dynaudio'er, trods det at de ofte er lidt ineffektive, kræver mere end 250 watt for at åbne op. Måske din HK begynder at miste grebet ved høje effekter... det har jeg ofte set ved store klasse-AB trin. Særligt hvis de er modkoblede, som en HK helt sikkert er. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Gnist Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo du har sikkert ret Men jeg har et problem med høj ren lyd. Det gamle anlæg bestod af et par Jealvox Sound Monitor, 3 vejs horn, trukket af en Accuphase på 2 x 200w, det var et skridt i den rigtige retning, dejlig hurtig høj luftig lyd (manglede lidt i dybden), men konen ville have stuen renoveret sååå tjaa sådan går det.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gnist skrev:
Jo du har sikkert ret Men jeg har et problem med høj ren lyd. Det gamle anlæg bestod af et par Jealvox Sound Monitor, 3 vejs horn, trukket af en Accuphase på 2 x 200w, det var et skridt i den rigtige retning, dejlig hurtig høj luftig lyd (manglede lidt i dybden), men konen ville have stuen renoveret sååå tjaa sådan går det.
|
|
|
Ja jeg kan sagtens følge at du fik " Gnist" ud af et par Jealvox Sound Monitor og den 200W Accu!
Var det den store eller lille model du havde
Jeg havde selv den store på ca 90x90x50 cm. 0.22W i drifteffekt og 4 ohm på en NAD3020 var der dømt spræl og spetakkel da jeg var 18 år!
|
Til top |
|
|
Gnist Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var de store, med blygummi til dæmpning og alle hulrum fyldt med ovntørret sand, dog var Isophonbassen erstattet af en 12" fra JBL
|
Til top |
|
|