Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Newclassd fra Lars Clausen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

I morgen kommer Lars igen forbi for at lave endnu et eksperiment med at ændre modkoblingen på AMPen. Den er vist lokalt modkoblet nu - så nu får vi se...

Lad os se om Lars er med på en intern kabel rokade (VDH Clearwater og måske lidt fifleri med VDH MC 501 - men du må ikke klippe i det stykke jeg har på 2x50cm)...

Så tag du bare dit værktøj med...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jo jo, jeg er med på den værste

Men lige een mod af gangen, så vi ved hvad det var der hjalp

Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Så der også bestilt 2 trafoer til min NCD amp.  Glæder mig godt nok til august.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ku vi få lidt mere at vide om dit besøg hos en vis Peter? Som du har skrevet om på Diyaudio.com?

Noget andet er, har du nogen planer om en soft start til din forstærker?

NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

He he Bassøe, du er sørme hurtig!

Jo drengene har været i gang med loddestationen, og prøvet lidt af. Først modkoblingssløjferne...

Til den store overraskelse for mig selv var der meget lidt forskel på lokal og global modkoblingssløjfe. Hvis man skal prøve at beskrive, så var der lidt mere dynamik og liv over lokal sløjfe, mens den globale sløjfe fulgte rigtig godt med. Måske lidt mere 'mr nice guy' lyd, og med et lidt mere tilbagetrukket lydbillede. Men faktisk ikke meget forskel at høre, selv på Peter's Dali Grand.

Så skulle der leges med kabler, og så skete der til gengæld noget!! Vi udskiftede de oprindelige interne Stripline stykker med det berømte stykke Van den Hul D-501. Og hold da op! Det gav lige det sus som manglede før. Lydbilledet klarede op (eller var det bare de tjekkiske pilsnere der begyndte at virke, i det varme sommervejr?) og en hel del af den skarphed der før satte sit præg på lyden, var fuldstændig væk. Jeg var dybt overrasket over hvor meget de små stykker signal kabel havde at sige. Så prøvede vi at udskifte højttaler kablerne internt med nogle stumper af Van den Hul Clearwater, men her var  forskellen ikke helt så markant. Bevares der var jo også kun tale om stykker på 15-20 cm.

Vi prøvede til sidst at skifte tilbage til lokal modkobling igen, og stadig var forskellen kun lige hørbar, med de ovennævnte forskelle. Skal man sætte tal på vil jeg sige at modkoblingerne stod for 10% af ændringen, mens D-501 stod for 85% og Clearwater måske stod for de sidste 5%.

Men jeg synes det var en fremragende dag, efter vi fik signal kablerne udskiftet synes jeg faktisk at den lille NewClassD forstærker spillede rigtig godt i Peter's setup. Og var også glad for at lokal / global modkoblings forskellen ikke var helt så stor som forventet.

Den CD vi kørte på i testen, var Patricia Barber, Modern Cool (Peter har alle de gode.......)  

Mange tak til Peter for hjælpen! 

Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hehe ja er jeg

Tak for det.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

NewClassD skrev:

He he Bassøe, du er sørme hurtig!

Jo drengene har været i gang med loddestationen, og prøvet lidt af. Først modkoblingssløjferne...

Til den store overraskelse for mig selv var der meget lidt forskel på lokal og global modkoblingssløjfe. Hvis man skal prøve at beskrive, så var der lidt mere dynamik og liv over lokal sløjfe, mens den globale sløjfe fulgte rigtig godt med. Måske lidt mere 'mr nice guy' lyd, og med et lidt mere tilbagetrukket lydbillede. Men faktisk ikke meget forskel at høre, selv på Peter's Dali Grand.

Så skulle der leges med kabler, og så skete der til gengæld noget!! Vi udskiftede de oprindelige interne Stripline stykker med det berømte stykke Van den Hul D-501. Og hold da op! Ja, det var lidt en NAT/DAG oplevelse - det "lumske" potmeter, som sad i serie med al den øvrige Striptease 2000 (Stripline 2000) kabel fik også en fortjent pause! Det gav lige det sus som manglede før. Lydbilledet klarede op (eller var det bare de tjekkiske pilsnere der begyndte at virke, i det varme sommervejr?) hehe, tja det gjorde da ikke oplevelsen mindre spændende - øl det p*s kan de bare Tjekkerne! og en hel del af den skarphed der før satte sit præg på lyden, var fuldstændig væk. Jeg var dybt overrasket over hvor meget de små stykker signal kabel havde at sige. Så prøvede vi at udskifte højttaler kablerne internt med nogle stumper af Van den Hul Clearwater, men her var  forskellen ikke helt så markant. Bevares der var jo også kun tale om stykker på 15-20 cm.
Lidt ærgeligt at du tog den med igen, nu var den jo lige ved at "spille" - musik sågar!

Vi prøvede til sidst at skifte tilbage til lokal modkobling igen, og stadig var forskellen kun lige hørbar, med de ovennævnte forskelle. Skal man sætte tal på vil jeg sige at modkoblingerne stod for 10% af ændringen, mens D-501 stod for 85% og Clearwater måske stod for de sidste 5%. Ja, 501'eren var klart den bedste forbedring!

Men jeg synes det var en fremragende dag, efter vi fik signal kablerne udskiftet synes jeg faktisk at den lille NewClassD forstærker spillede rigtig godt i Peter's setup. Og var også glad for at lokal / global modkoblings forskellen ikke var helt så stor som forventet.

Den CD vi kørte på i testen, var Patricia Barber, Modern Cool (Peter har alle de gode.......)  Ja har jo lånt en del af onkel Stewart!

Mange tak til Peter for hjælpen! Skulle det være en anden gang er jeg frisk og tak for nogle hyggelige timer!

Jeg tror man kan sige at Stripline 2000 er YT og VDH D501 (den gamle) er IN!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Ja!
D501 skal lige opleves før man tror det.
Det sparker en vis del så det gør noget.
Project NCD lyder bestemt spændende, her i sommervarmen kunne alt andet end en stor klasse A forstærker være lokkende.
Min erfaring med den slags forstærkere er ganske begrænset, men det er dog mit indtryk, at filtreringen er en achilleshæl. Er det ikke muligt at slippe nådigt hen over det?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Se det lyder spændende, det er måske lige før at den bette alligevel kunne være god nok til SS setuppet! Og ja der er krummer i D501, bare ikke i lyden
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Se det lyder spændende, det er måske lige før at den bette alligevel kunne være god nok til SS setuppet! Og ja der er krummer i D501, bare ikke i lyden
Jeg vil sige at du endnu ikke har hørt ampen - du har hørt Stripline 2000!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
kyhn skrev:

Jeg bliver osse lige nødt til at tilføje, at de ringeste kabler jeg nogensinde er stødt på, er de bemeldte Stripline og så lige højttalerkablet, der vist hedder noget andet.
Det er så gråt, så grovkornet og så rædselsfuldt som et kabel nogensinde kan blive.
Jeg har faktisk oplevet det helt live engang, hvor det blev skiftet til noget andet - utroligt.
Det var næsten lige som at slukke for en af de større NAIM forstærkere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
Huhm, det kan jeg så ikke lide kablet altså 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
Huhm, det kan jeg så ikke lide kablet altså 
Jeg kan med dette konstatere at Lars IKKE har gebis, for ellers var det faldet ud da vi startede op med VDH 501 på!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige tilføje, at hvis Stripline blev loddet ud og erstattet af D501, så vil man naturligvis høre forskellen på kablerne i en vis udstrækning, men også det at der er loddet i signalvejen.

Nye lodninger ethvert sted i eller i nærheden af signalvejen, får alt til at lyde anderledes eller endda lidt mærkeligt. Efter et døgn hjælper det en del.

Fænomenet går lidt i retning af, at tingene ligesom falder over hinanden på vej ud af højttaleren. Lyden virker på én eller anden måde eksiteret set i relation til mere normale forhold.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg vil lige tilføje, at hvis Stripline blev loddet ud og erstattet af D501, så vil man naturligvis høre forskellen på kablerne i en vis udstrækning, men også det at der er loddet i signalvejen. hehe, faktisk nævnte jeg dette til Lars da "vi" loddede , men det var altså til trods for disse nye "pupertets-lodninger" altså ganske overbevisende!

Nye lodninger ethvert sted i eller i nærheden af signalvejen, får alt til at lyde anderledes eller endda lidt mærkeligt.  Ja, det lød anderledes godt og slet ikke mærkeligt - den performede faktisk ganske fint i mit setup...
Efter et døgn hjælper det en del. Uha, det tør jeg slet ikke tænke på!
Fænomenet går lidt i retning af, at tingene ligesom falder over hinanden på vej ud af højttaleren. Lyden virker på én eller anden måde eksiteret set i relation til mere normale forhold. Desværre tog han den med igen, men han har lovet at kigge forbi igen med en forbedret power supply - så må jeg hellere sikre mig at lodningen er MINDST 24 timer og dermed voksen...

En udgave med analogt indgangstrin kunne også være spændende for os Highend-nørder...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg vil lige tilføje, at hvis Stripline blev loddet ud og erstattet af D501, så vil man naturligvis høre forskellen på kablerne i en vis udstrækning, men også det at der er loddet i signalvejen.

Nye lodninger ethvert sted i eller i nærheden af signalvejen, får alt til at lyde anderledes eller endda lidt mærkeligt. Efter et døgn hjælper det en del.

Fænomenet går lidt i retning af, at tingene ligesom falder over hinanden på vej ud af højttaleren. Lyden virker på én eller anden måde eksiteret set i relation til mere normale forhold.

Jeg er lidt imponeret over, at du kan høre forskel på gamle og nye lodninger.
Hvor er det godt, at det ikke er nye lodninger der lyder bedst.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Tja, jeg er faktisk forundret over du ikke kan, hvis det er tilfældet! nyloddede kabler lyder altså underligt i mine ører. men det var egentligt en lille drejning af tråden....

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Tja, jeg er faktisk forundret over du ikke kan, hvis det er tilfældet! nyloddede kabler lyder altså underligt i mine ører. men det var egentligt en lille drejning af tråden....

En drejning er det vel næppe, når det er konstateret på en klasse D forstærker.

Jeg var bare lidt nysgerrig for at høre, om nye lodninger lyder underligt, på en sådan "uh - wow, thats like real heavy man" agtig måde ? Link
Hvis det gør, skal jeg lige have genloddet hist og her, og hørt nogle af mine Hendrix skiver.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Øv, hvorfor er tråden stoppet? Jeg har under messen bestilt en Dual mono udgave, og vil nu gerne vide om det er med den kraftigere strømforsyning?

Og Bassøe, hvordan går det med din udgave af NewClassD - er der nogle tips vi kan bruge?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 27 September 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Halløjsa, ja gang i tråden igen!

Kommer du til Odense med nogle af dine nye spændende forstærkere? Det lyder jo altsammen meget fint

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum