Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: KW 500 vs ML 383. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Winter,

Præcis ... tror ikke du skal være ked af din KW ...

Hvad spiller du med af højttalere?

SATMIT

Jeg har en anden traad under (fragtmand kom Igen) I Mit stereo set up.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

SATMIT,

der er vel i virkeligheden et spørgsmål om, hvor godt strømforsyningen er dimensioneret?

Præcis det jeg mener ... 

Kig på hvad den kan levere af strøm i 2ohm eventuelt ved lavere impedanser ... så får man et billede af hvad dyret kan mht. at levere strøm. Om det så lyder godt ... det er en anden sag ... men det er jo ingen kunst at lave 100W i 8ohm ... men noget sværere at komme tæt på 100W i 8ohm, 200W i 4ohm, 400W i 2ohm osv. Det er jo ikke tilfældigt at en stor Krell forstærker har magt over tingene.

Men husk ... hellere lidt men godt ... lægger mest vægt på lydkvaliteten ... og så må man nogen gange leve med at man ikke kan spille så højt. Men hvis man er oppe i den prisklasse som ML383, så skal man da ikke indgå for mange kompromisser!

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Tror sjældent jeg bruger mere end 1-10W herhjemme. 2.83V svarende til 1W i 8Ohm giver vel omkring de 90dB i lydstyrke, 1m fra højttaleren.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
MGPProjectS skrev:

SATMIT,

der er vel i virkeligheden et spørgsmål om, hvor godt strømforsyningen er dimensioneret?

Præcis det jeg mener ... 

Kig på hvad den kan levere af strøm i 2ohm eventuelt ved lavere impedanser ... så får man et billede af hvad dyret kan mht. at levere strøm. Om det så lyder godt ... det er en anden sag ... men det er jo ingen kunst at lave 100W i 8ohm ... men noget sværere at komme tæt på 100W i 8ohm, 200W i 4ohm, 400W i 2ohm osv. Det er jo ikke tilfældigt at en stor Krell forstærker har magt over tingene.

Men husk ... hellere lidt men godt ... lægger mest vægt på lydkvaliteten ... og så må man nogen gange leve med at man ikke kan spille så højt. Men hvis man er oppe i den prisklasse som ML383, så skal man da ikke indgå for mange kompromisser!

Så er vi enige langt hen ad vejen

Mht. MF'ens effektopgivelser, leverer den 510w i 8ohm og 770w i 4ohm. I og for sig ikke imponerende, men tilgengæld er den leveringsdygtig i 160ampere p-p

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Mht. MF'ens effektopgivelser, leverer den 510w i 8ohm og 770w i 4ohm. I og for sig ikke imponerende, men tilgengæld er den leveringsdygtig i 160ampere p-p

Der er faktisk ikke mange integrerede forstærker der er i nærmere en fordobling... især ikke omtalte ML383 (ifølge Stereophile). Men 500+ reelle watt... det er dælme imponerende.

Havde MF været "kreative" som ML, Krell og de fleste andre, havde de jo bare opgivet den til 2x375 @ 8ohm og 2x750 @ 4ohm. Så var alle faldet på røven over strømstyrken

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Saa har jeg lyttet til ML 383 et par timer.Jeg maa sige at jeg er blevet skuffet.Den spiller alt for klinisk iforhold til KW 500 og mellemtonen er der ikke styr paa (spiller jo kun paa mine smaa b&w cm1'er) Det er ligsom den mister pusten efter en times tid.Jeg spiller med MIT kabel over hele linen.Nu vil jeg spille lidt mere paa Kw'en og derefter igen ML'en og vil prove at faa min bedre halvdel's mening.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Saa har jeg lyttet til ML 383 et par timer.Jeg maa sige at jeg er blevet skuffet.Den spiller alt for klinisk iforhold til KW 500 og mellemtonen er der ikke styr paa (spiller jo kun paa mine smaa b&w cm1'er) Det er ligsom den mister pusten efter en times tid.Jeg spiller med MIT kabel over hele linen.Nu vil jeg spille lidt mere paa Kw'en og derefter igen ML'en og vil prove at faa min bedre halvdel's mening.

Kvinders hørelse er ofte undervurderet. Min viv kan hurtigt og rigtigt sige, hvad der lyder godt og hvad der ikke gør.

Jeg har en ven, hvis kone forlangte at han skiftede tilbage til de gamle signalkabler, for de lød meget bedre. Og hun havde sku ret.

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
MGPProjectS skrev:

Der er faktisk ikke mange integrerede forstærker der er i nærmere en fordobling... især ikke omtalte ML383 (ifølge Stereophile). Men 500+ reelle watt... det er dælme imponerende.

Havde MF været "kreative" som ML, Krell og de fleste andre, havde de jo bare opgivet den til 2x375 @ 8ohm og 2x750 @ 4ohm. Så var alle faldet på røven over strømstyrken

Hmm...ja, hvis man ser på det den vej omkring, har du faktisk ret  "øj, den leverer 200w mere end opgivet...vouw"

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Interessant resultat - omend den med det kliniske faktisk var lidt forventet. Neutral ville jeg nærmere betegne det som, og MF´eren har jo rørene som en medhjælpende faktor som giver den den klang som den har. Jeg har selv hørt den, og jeg må sige at den spiller glimrende.

383 har jeg også hørt, men det er slet ikke samme forstærker og den spiller, som du selv har opdaget, på en helt anden måde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes