Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Vienna Acoustics Højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Spørgsmålet: Hvad skifter du til næste gang
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
90 [30,41%]
156 [52,70%]
10 [3,38%]
27 [9,12%]
13 [4,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft/har lidt forskelligt fra Vienna og det har endnu ikke skuffet, næste gang jeg skal opgradere så skal jeg da helt klart lytte til et sæt Strauss, men her nærmer vi os så også prislappen på et sæt B&W 803D som helt klart er en monster fed speaker, og jeg længe har haft et godt øje/øre til...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Hvad skal man svare, hvis man har et sæt Mahler, der aldrig skal skiftes ud. Herfra kan du høre godt om VA, det er præcis den drømmehøjttaler, jeg har ledt efter. HOLD FAST hvor spiller de musik.  

vh. Henrik

Kan kun give Tarup ret, de spiller fantastisk.
Umiddelbart er der ikke nogen højttaler på markedet som jeg bedre kunne tænke mig.

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Mulleblop skrev:

Det er da tæt på den dummeste tråd jeg indtil nu har læst....

Hvad vil du bruge det til??

Det er faktisk tilladt, ikke at svare hvis man mener en tråd er dum.

Det er vel også tilladt at afgive sin mening selvom man synes det er noget pjat eller hvad?

Jeg må indrømme at jeg endnu en gang er målløs over det tråde der bliver sat igang omkring vienna. Men gratis reklame er vel den bedste slags reklame!

Går man udfra alle som udgangspunkt at alle har vienna højttalere? for der er ingen mulighed for "skrifter til vienna" eller "køber vienna for næste gang". Det var ellers den jeg ville have krydset af, nu vil jeg sgu også være med i klubben!

Hvad er det egentligt der foregår?

godaften

Til top Vis nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nissen

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

En noget intetsigende afstemning, men nuvel...

At give alle basreflekssystemer prædikatet defekt er måske lige i overkanten. Portresonancen skal bare lægges lavt nok, så fungerer det fint. Dipoler har jo også deres problemer der skal takles

Mvh,

Karsten

Du har helt ret Karsten!  Lytter faktisk til basrefleks lige nu og de er næsten OK. ... og ja, dipoler har helt afgjort problemer!

Mht. til Mahler så HAR jeg hørt dem et par gange. Efter min mening er det et eksempel på hvor galt det kan gå med basrefleks og alt for meget bas. Men hvad, nogen kan jo lide det på den måde.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

nissen skrev:
tarup 13 skrev:
Mulleblop skrev:

Det er vel også tilladt at afgive sin mening selvom man synes det er noget pjat eller hvad?

Jeg må indrømme at jeg endnu en gang er målløs over det tråde der bliver sat igang omkring vienna. Men gratis reklame er vel den bedste slags reklame!

Går man udfra alle som udgangspunkt at alle har vienna højttalere? for der er ingen mulighed for "skrifter til vienna" eller "køber vienna for næste gang". Det var ellers den jeg ville have krydset af, nu vil jeg sgu også være med i klubben!

godaften

Der foregår det, at en har startet en tråd om vienna, og straks er der nogen der taler om gratis reklame. Du skulle se de pb'er jeg fik, da jeg havde skrevet at jeg fik en god service v. vassago. Hvad er det der foregår??

vh. Henrik

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
nissen skrev:
tarup 13 skrev:
Mulleblop skrev:

godaften

Der foregår det, at en har startet en tråd om vienna, og straks er der nogen der taler om gratis reklame. Du skulle se de pb'er jeg fik, da jeg havde skrevet at jeg fik en god service v. vassago. Hvad er det der foregår??

vh. Henrik

Mon ikke der findes en hel del der er trætte af at høre om Vienna og Jensen hele tiden. Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg at man gør jensen en bjørne tjeneste ved at oprette den slags rygklapper tråde hele tiden. Hvis man kan li hans service eller produkter kunne man jo nævne det i forbi-farten. Men omvendt så er det jo et frit land...

Jeg mener bare at hele denne tråd og den Poll er så rystende at jeg er målløs! Markedsundersøgelse er absolut et bedre navn... Gratis endda...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Inden jeg partu sprang på sådan et sæt, ville jeg ud og se hvad der ellers fandtes til den slags penge, det er trods alt ikke småpenge de koster, så hvis jeg skulle fyre så mange penge af til et sæt HT ville jeg se hvad der ellers fandtes i første omgang. Både fordi jeg ville sikre mig at jeg havde fået det som jeg ville have hvis jeg endte med at få et sæt som disse. Men også fordi jeg synes at det lader til at der er gået "mode" i den ht og jeg synes at det er sjovt at have noget som naboen ikke har.

Men om jeg til sidst ville ende på med sådan et sæt kan jeg ikke sige, det kan sagtens være, hvis jeg fandt dem bedst til prisen.

Michael

der er vel ikke gået mere moden i det end dali B&w logan og meget andet .

Mode hvis det er det du vil have så kik tilbage i tiden på ML logan og B&W Jbl , ? ja hvorfor er der blevet så stille omkring Jbl de var da ellers meget oppe for nogle år siden .

Der er en masse højttaler mærker i dk så det er bare ud og lyt .

At alm folk køber vienna og ikke anmelder er da altid noget .

Det står frit for enhver at tage et nyt mærke til dk .

Og Nissen giver dig ret .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
StudioSound skrev:

En noget intetsigende afstemning, men nuvel...

At give alle basreflekssystemer prædikatet defekt er måske lige i overkanten. Portresonancen skal bare lægges lavt nok, så fungerer det fint. Dipoler har jo også deres problemer der skal takles

Mvh,

Karsten

Du har helt ret Karsten!  Lytter faktisk til basrefleks lige nu og de er næsten OK. ... og ja, dipoler har helt afgjort problemer!

Mht. til Mahler så HAR jeg hørt dem et par gange. Efter min mening er det et eksempel på hvor galt det kan gå med basrefleks og alt for meget bas. Men hvad, nogen kan jo lide det på den måde.

Hej Janils.

Hehe den var ny!

Jep jeg kan lide det på den måde. Mit anlæg skal vise hvad der er på pladen.
Men dominerede bas? Nej det har jeg ikke, de holder kæft når de skal og brøler når de skal!
Men helt klart, Mahler er ikke en ht. for alle...

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Husk at Tråden omhandler Vinna Højtaler og IKKE Jensen 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
rattanhuset skrev:

Inden jeg partu sprang på sådan et sæt, ville jeg ud og se hvad der ellers fandtes til den slags penge, det er trods alt ikke småpenge de koster, så hvis jeg skulle fyre så mange penge af til et sæt HT ville jeg se hvad der ellers fandtes i første omgang. Både fordi jeg ville sikre mig at jeg havde fået det som jeg ville have hvis jeg endte med at få et sæt som disse. Men også fordi jeg synes at det lader til at der er gået "mode" i den ht og jeg synes at det er sjovt at have noget som naboen ikke har.

Men om jeg til sidst ville ende på med sådan et sæt kan jeg ikke sige, det kan sagtens være, hvis jeg fandt dem bedst til prisen.

Michael

Mode hvis det er det du vil have så kik tilbage i tiden på ML logan og B&W Jbl , ? ja hvorfor er der blevet så stille omkring Jbl de var da ellers meget oppe for nogle år siden .

Jensen. Jeg tror du misforstod en del af mit budskab. Jeg har aldrig sagt at jeg ikke skulle have dem, men har sagt at hvis jeg skulle ud og fyre så mange penge af som sådan et sæt koster, så ville jeg se mig godt for generelt og lytte en masse inden jeg invisterede i noget, uanset mærket og udseende. Skal ikke kunne sige om jeg alligevl ville ende op med dem, men det ville tiden vise efter jeg havde lyttet på så meget andet også

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hej Janils.

Hehe den var ny!

Men dominerede bas? Nej det har jeg ikke, de holder kæft når de skal og brøler når de skal!

Jeg har aldrig rigtigt hørt Vienna Acoustik så jeg kan ikke udtale mig om lyden. Men principielt er det sådan at ALLE basrefleks systemer, tilfører ekstra output i bunden ved hjælp af fasedrej gennem porten. Der er således IKKE tale om et neutralt signal, og effekten er ikke anderledes end hvis man f.eks brugte tonekontroller, eller equaliser. (tonekontroller og equaliser ville iøvrigt nok have mindre fasedrej)

Indlægget er iøvrigt ikke skrevet for at piske en stemning op, bare for at undgå misforståelse af facts.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Milu skrev:

Hej Janils.

Hehe den var ny!

Jeg har aldrig rigtigt hørt Vienna Acoustik så jeg kan ikke udtale mig om lyden. Men principielt er det sådan at ALLE basrefleks systemer, tilfører ekstra output i bunden ved hjælp af fasedrej gennem porten. Der er således IKKE tale om et neutralt signal, og effekten er ikke anderledes end hvis man f.eks brugte tonekontroller, eller equaliser. (tonekontroller og equaliser ville iøvrigt nok have mindre fasedrej)

Indlægget er iøvrigt ikke skrevet for at piske en stemning op, bare for at undgå misforståelse af facts.

Undskyld hr. Densen men hvis ikke effekten er anderledes end ved brug af en equalizer, hvad er det så lige der sker med impuls responsen?

Bare lige for at vi ungår misforståelse af facts!

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

nissen skrev:

Undskyld hr. Densen men hvis ikke effekten er anderledes end ved brug af en equalizer, hvad er det så lige der sker med impuls responsen?

Bare lige for at vi ungår misforståelse af facts!

Vi kan bruge lang tid på at diskutere hvad der har den værste effekt, men det hører vist ikke hjemme i denne tråd, men jeg håber du er enig med mig i at brug af refleksport, tonekontroller eller equaliser ikke er neutralt.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
jensen skrev:
rattanhuset skrev:

Michael

Jensen. Jeg tror du misforstod en del af mit budskab. Jeg har aldrig sagt at jeg ikke skulle have dem, men har sagt at hvis jeg skulle ud og fyre så mange penge af som sådan et sæt koster, så ville jeg se mig godt for generelt og lytte en masse inden jeg invisterede i noget, uanset mærket og udseende. Skal ikke kunne sige om jeg alligevl ville ende op med dem, men det ville tiden vise efter jeg havde lyttet på så meget andet også

Nej har skam ikke misforstået dig .

Ja ud og lyt til alt det du kan , det var sådan jeg fandet dem .

Efter at have næsten alt det de kære blader har testet og hver gang blev man skuffet , på den ene måde eller den andén .

Havde jeg aldrig søgt et par Proace 4 havde jeg aldrig hørt vienna .

Alt for mange høre for lidt de læser alt for meget , lyt og lær .

Og det har altid været sådan med højttaler intet kan man lide dem eller ikke .

Den bedste combi jeg har hørt med vienna er krell FPB700cx og en fransk cd sammen med cardas kabler derefter noget vildt rør udstyr .

Også derfor jeg selv skal have Krell her i huset når min stue er færdig engang .

Næste uge skal jeg høre dem med EVO fra krell og det glæder jeg mig til om det synger må tiden vise .

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg har nu ikke tænkt mig at skifte mine Dali Helicon 400 ud foreløbigt, men de næste højttalere kunne meget vel blive B&W 802D... - ikke VA..

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Milu skrev:

Hej Janils.

Hehe den var ny!

.. Og en humlebi kan ikke flyve........

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Nakamichi LX-5 cass

Sejt!

Og øh Vienna ... jeg syntes de ser flotte ud og det bedste er vel at folk der kan lide dem syntes de har fået verdens bedste lyd. Det kan jeg kun  i hænderne for. Vi har længe trængt til noget andet mainstream end det Dali og B&W tilbyder. Ikke at de to mærker ikke er gode, men fordi vi nu har 3 forskellige "lyde" der er mainstream. Hvem ved? måske ender lille danmark med at have alt den lyd alle kan lide?

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg mener alle har der egen præferencer om hvordan man gerne vil have det skal lyde, men Vienna Acoustics er alt andet end en præcis højttaler. Men der findes også dem der sværger til Cerwin Wega.

Jeg har lyttet på en Canton Vento 809 og det er den mest præcise og hurtige højttaler jeg har hørt, foruden elektrostater. Desuden kan den spille forrygende højt, og med en dynamik så man kan tabe pusten. Og man kan tapesere stuen med dem, så billige er de, i forhold til de kære VA og B&W.

Og det er en basreflex model.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Milu skrev:

Hej Janils.

Hehe den var ny!

Jep jeg kan lide det på den måde. Mit anlæg skal vise hvad der er på pladen.Men dominerede bas? Nej det har jeg ikke, de holder kæft når de skal og brøler når de skal!Men helt klart, Mahler er ikke en ht. for alle...

Korrekt, basrefleks er ikke neutralt! Men det er vel et valg mellem flere onder: For at få et godt og dybt output i basområdet skal et lukket system vel være kæmpestort? Eller måske en højfølsomhed som så har det bedst med SE rørudstyr? Eller et lille lukket system der skal tilsluttes masser af power? Eller hvordan?
Men vi er vist ved at komme uden for trådens emne.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:

Jeg mener alle har der egen præferencer om hvordan man gerne vil have det skal lyde, men Vienna Acoustics er alt andet end en præcis højttaler. Men der findes også dem der sværger til Cerwin Wega.

Jeg har lyttet på en Canton Vento 809 og det er den mest præcise og hurtige højttaler jeg har hørt, foruden elektrostater. Desuden kan den spille forrygende højt, og med en dynamik så man kan tabe pusten. Og man kan tapesere stuen med dem, så billige er de, i forhold til de kære VA og B&W.

Og det er en basreflex model.

Canton Vento 809 var det ikke dem vi have til at stå i vejle ? snak lige om egen lyd .

Husk at oprette dig som Branchemedlem nok bedst for dig selv i det lange løb .

Det bliver rigtig sjvot når vienna engang kommer med en ny dyre line .

slut prut .

B&W Dali Proace vienna SA AV Eben ja kan blive ved , de gør det så godt de kan , om man kan lide det ene eller det andet er lige fedt .

Jeg kan godt forstå canton ikke kan lide B&W for de snupper jo rigtig mange kunder fra dem i tyskland fortiden  B&w er gode til at være fremme det skal de have og ders nye modeller er også gode .

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes