Emne: Vienna Acoustics Højtaler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo lige sende en beskrivelse hvordan man gør det så, hvis jeg ikke lige selv finder ud af det.
__________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1101&zoneid=1
Nååå du forhandler Canton, slet skjult reklame hva? 
Men det er da fedt du har fundet din højtaler, mange roder rundt længe efter at finde noget de holder af. Om det så er CW eller Vienna eller noget andet er vel egentligt ligegyldigt, også i hifi henseende. Vi har ofte taget debatten om tnig skal lyde korrekt eller lyde som lytteren gerne vil have det. Lyder det af musik? er spørgsmålet ofte. Når alt er sagt er den lykkeligste lytter vel stadig den der er tilfreds med sit anlæg og lyden, uanset hvilket grej der er tale om.
Og velkommen på forum da! 
|
| Til top |
|
| |
nissen Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
nissen skrev:
|
Undskyld hr. Densen men hvis ikke effekten er anderledes end ved brug af en equalizer, hvad er det så lige der sker med impuls responsen?
Bare lige for at vi ungår misforståelse af facts!
|
|
|
Vi kan bruge lang tid på at diskutere hvad der har den værste effekt, men det hører vist ikke hjemme i denne tråd, men jeg håber du er enig med mig i at brug af refleksport, tonekontroller eller equaliser ikke er neutralt.
|
|
|
Det er jo nok spørgmålet hvor lang tid vi egentlig kunne bruge på at diskutere det, for det var ikke et spørgsmål om hvilken effekt der er værst, men om effekten er den samme? Det mener du er et ubestridt faktum, det mener jeg er helt, helt forkert! Det er muligt at man rent frekvensgangsmæssigt kan lave en lign. effekt med en equalizer, men når snakken kommer på alt andet end frekvensgang, så hører ligheden vist også op. Og når alt kommer til alt hvor meget siger en frekvensgang så egentlig?
Du må selvfølgelig undskylde at jeg kører helt OT, bliver bare nemt provokeret at folk der mener de lige skal komme med nogle "facts"...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
| Du kan jo lige sende en beskrivelse hvordan man gør det så, hvis jeg ikke lige selv finder ud af det. |
|
|
Det er hermed tilføjet - husk at læse reglerne for brugen af forummet!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3897&PN =1&FID=6&PR=3
Velkommen til __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| [QUOTE=hclyd]
Jeg mener alle har der egen præferencer om hvordan man gerne vil have det skal lyde, men Vienna Acoustics er alt andet end en præcis højttaler. Men der findes også dem der sværger til Cerwin Wega.
Jeg har lyttet på en Canton Vento 809 og det er den mest præcise og hurtige højttaler jeg har hørt, foruden elektrostater. Desuden kan den spille forrygende højt, og med en dynamik så man kan tabe pusten. Og man kan tapesere stuen med dem, så billige er de, i forhold til de kære VA og B&W.
Og det er en basreflex model.
|
|
|
Canton Vento 809 var det ikke dem vi have til at stå i vejle ? snak lige om egen lyd .
Husk at oprette dig som Branchemedlem nok bedst for dig selv i det lange løb .
Det bliver rigtig sjvot når vienna engang kommer med en ny dyre line .
slut prut .
B&W Dali Proace vienna SA AV Eben ja kan blive ved , de gør det så godt de kan , om man kan lide det ene eller det andet er lige fedt .
Jeg kan godt forstå canton ikke kan lide B&W for de snupper jo rigtig mange kunder fra dem i tyskland fortiden B&w er gode til at være fremme det skal de have og ders nye modeller er også gode .
Hej Jensen.
Ja, så fik jeg lige overstået en aftenvagt på mit 37 timers job, og har tid til at besvare dig.
Du har fuldstændig ret i at de Canton Vento 809 DC ikke lød særlig godt hos Hifi-Gallery i Vejle . Det lød som akustisk tilbage kobling, og jeg kunne ikke kende dem. Det gjorde jeg også indehaveren, Palle, som iøvrigt er en rigtig fin fyr, opmærksom på, og vi byttede lidt rundt og spillede på tværs, på et par Krell monoblokke. Det hjalp, men ikke godt nok, men jeg vi skulle lige prøve at skrue op, og Palle var ved at tabe underkæben, og mumlede bagefter, at der var ikke andre der kunne matche dét lydtryk af de andre højttalere i butikken, uanset størrelse. Jeg foreslog en dæmpning af rummet, og folk der kender butikken, vil også have bemærket en bedre akustik, fordi der er kommet nogle dæmpeplader op.
Men sådan er det jo man opdager ting, når en højttaler er hurtigere end rummet det spiller i, og der kommer en, der ved hvordan sagerne kan (skal) lyde.
Sjovt det ikke blev opdaget før!!
Canton ligger klart på en 1. plads. I tyskland er hver tredje højttaler der bliver solgt en Canton. Selv om du ligger nr. 2 og 3. sammen kommer de ikke i nærheden af styktallet fra Canton. 2003 fremstillede Canton 1 million højttalere (og ja,de er solgt).
Efter en gennemgang af testspejlet i både Stereoplay og Audio (tysk), kan jeg også se at Canton ikke behøver frygte for deres fremtid. Som siden 1972, bedst til prisen.
Angående en aktuel test i Stereoplay nr 5-06, hvor B&W CM 1 bliver testet mod bla. Canton Vento 802 Rogers LS 3A, bliver den grundigt sat til vægs. Til gængæld koster 802 også 2200 kr mere for sættet, men det er heller ikke 2 firkantede kasser som B&W.
Jeg så heller ikke nogen tests af VA.
Men grejet, rummet og typen af musik kan selvklart få en til at vælge noget der passer lige nu. Døden er det når man flytter og det lyder absolut forkert. Skulle man så ikke have valgt noget klangneutralt??
__________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
|
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1101&zoneid=1
Nååå du forhandler Canton, slet skjult reklame hva? 
Men det er da fedt du har fundet din højtaler, mange roder rundt længe efter at finde noget de holder af. Om det så er CW eller Vienna eller noget andet er vel egentligt ligegyldigt, også i hifi henseende. Vi har ofte taget debatten om tnig skal lyde korrekt eller lyde som lytteren gerne vil have det. Lyder det af musik? er spørgsmålet ofte. Når alt er sagt er den lykkeligste lytter vel stadig den der er tilfreds med sit anlæg og lyden, uanset hvilket grej der er tale om.
Og velkommen på forum da! 
|
|
|
Jeg forhandler ikke Canton, og det er vel ikke en betingelse at man er superbruger af en PC, for at være med her. Men jeg kan se at jeg har fået rettet et eller andet.
Jeg er distributør af Canton i DK.
Skjult reklame?? Jeg har set nogle med flere tusinde indlæg, så det er vel ikke forkert at komme med sit besyv til, at råde nogle til at høre på noget andet end det de kender, men læs endeligst mere på mit web www.lydcentrum.dk
Og tak for velkomsten. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke engang ha dem gratis
alt for mange har prøvet for lidt ...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Jeg vil ikke engang ha dem gratis
alt for mange har prøvet for lidt ... |
|
|
Blop, hvordan ved du det?
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
| [QUOTE=Zorglub]
Jeg er distributør af Canton i DK.
Skjult reklame?? Jeg har set nogle med flere tusinde indlæg, så det er vel ikke forkert at komme med sit besyv til, at råde nogle til at høre på noget andet end det de kender, men læs endeligst mere på mit web www.lydcentrum.dk
Og tak for velkomsten.
|
|
|
Nej jeg syntes det er fedt du er med, altid herligt når branchen snakker med. Men det var bare lige et venligt hint om at ikke alle ser lige glad på "se mit produkt!!" indlæg. Nuvel, nu er du advaret 
Forresten, hvor kan man så høre de fine højtalere? og er der nogen der har både dem og Vienna så man måske kunne få sig en lille lytter på forskellen?
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zorglub (egentlig sjovt profilnavn, for mange spirillen-tegneserier ??)
Der er mange supergode produkter på markedet, og de kan være svære at finde, og derfor er jeg så fri, at gøre opmærksom på noget jeg finder godt, og det er trods alt gennem en forhandler handelen skal foregå. Jeg har ikke egen butik, og min kontrakt forbyder mig at sælge ud af bagdøren. Bare så det er på det rene, og det ville være rart hvis alle fulgte den linie. Så ville branchen være noget lettere. Jeg har startet som entuisiast for snart et kvart århundrede siden, og fulgte også med dengang hvor Audioscan og Dansk Hifiklub, konstant var på nakken af hinanden. Sjove tider . Og nu er jeg så rykket om, og kommer ind ad bagdøren hos forhandlerne, og det er ikke nemt, men spændende, også går fritiden med det, og drømmen om at gøre sin lidenskab til levebrød, er da rykket nærmere.
Desværre har jeg pt ikke nogen forhandlere i Århus egnen, men jeg arbejder da på sagen, men i Odense og København, og du finder links til dem på min hjemmeside.
Men Canton Ergo 609 DC, blev også testet fornylig, og deler en fornem plads, med Revel Concerta, til samme pris. Revel går dybere, men lidt på bekostningen af præcisionen i forhold til. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
jensen skrev:
| [QUOTE=hclyd]
Jeg mener alle har der egen præferencer om hvordan man gerne vil have det skal lyde, men Vienna Acoustics er alt andet end en præcis højttaler. Men der findes også dem der sværger til Cerwin Wega.
Jeg har lyttet på en Canton Vento 809 og det er den mest præcise og hurtige højttaler jeg har hørt, foruden elektrostater. Desuden kan den spille forrygende højt, og med en dynamik så man kan tabe pusten. Og man kan tapesere stuen med dem, så billige er de, i forhold til de kære VA og B&W.
Og det er en basreflex model.
|
|
|
Canton Vento 809 var det ikke dem vi have til at stå i vejle ? snak lige om egen lyd .
Husk at oprette dig som Branchemedlem nok bedst for dig selv i det lange løb .
Det bliver rigtig sjvot når vienna engang kommer med en ny dyre line .
slut prut .
B&W Dali Proace vienna SA AV Eben ja kan blive ved , de gør det så godt de kan , om man kan lide det ene eller det andet er lige fedt .
Jeg kan godt forstå canton ikke kan lide B&W for de snupper jo rigtig mange kunder fra dem i tyskland fortiden B&w er gode til at være fremme det skal de have og ders nye modeller er også gode .
Hej Jensen.
Ja, så fik jeg lige overstået en aftenvagt på mit 37 timers job, og har tid til at besvare dig.
Du har fuldstændig ret i at de Canton Vento 809 DC ikke lød særlig godt hos Hifi-Gallery i Vejle . Det lød som akustisk tilbage kobling, og jeg kunne ikke kende dem. Det gjorde jeg også indehaveren, Palle, som iøvrigt er en rigtig fin fyr, opmærksom på, og vi byttede lidt rundt og spillede på tværs, på et par Krell monoblokke. Det hjalp, men ikke godt nok, men jeg vi skulle lige prøve at skrue op, og Palle var ved at tabe underkæben, og mumlede bagefter, at der var ikke andre der kunne matche dét lydtryk af de andre højttalere i butikken, uanset størrelse. Jeg foreslog en dæmpning af rummet, og folk der kender butikken, vil også have bemærket en bedre akustik, fordi der er kommet nogle dæmpeplader op.
Men sådan er det jo man opdager ting, når en højttaler er hurtigere end rummet det spiller i, og der kommer en, der ved hvordan sagerne kan (skal) lyde.
Sjovt det ikke blev opdaget før!!
Canton ligger klart på en 1. plads. I tyskland er hver tredje højttaler der bliver solgt en Canton. Selv om du ligger nr. 2 og 3. sammen kommer de ikke i nærheden af styktallet fra Canton. 2003 fremstillede Canton 1 million højttalere (og ja,de er solgt).
Efter en gennemgang af testspejlet i både Stereoplay og Audio (tysk), kan jeg også se at Canton ikke behøver frygte for deres fremtid. Som siden 1972, bedst til prisen.
Angående en aktuel test i Stereoplay nr 5-06, hvor B&W CM 1 bliver testet mod bla. Canton Vento 802 Rogers LS 3A, bliver den grundigt sat til vægs. Til gængæld koster 802 også 2200 kr mere for sættet, men det er heller ikke 2 firkantede kasser som B&W.
Jeg så heller ikke nogen tests af VA.
Men grejet, rummet og typen af musik kan selvklart få en til at vælge noget der passer lige nu. Døden er det når man flytter og det lyder absolut forkert. Skulle man så ikke have valgt noget klangneutralt??
|
|
|
Ja de rum er nu ikke mange slid hver .
Om det hjælp med mine krell blokke det synes jeg nu ikke , det hjælp med de plader jeg satte op .
test ?
Tyskland er et stort land og alle kan betales , bare kik på de penge der bruges i de forskelige blade dernede .
Nu har jeg været en del i tyskland de sidste mange år så jeg ved godt hvordan det forgår $ taler .
Test af vienna i tyskland , nej de kommer førts nu , da vienna ikke har gjort noget for at sælge i HENIO landet , men nu vil AR prøve .
Du har taget canton forbi du kan lide dem og det er den helt rigtig måde at gøre det på , men det er ikke lett i dk det vil du også opleve , men at nogle gider tager jeg hatten af for .
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er dog andre muligheder end trykkammer og reflex, når vi taler kabinetter, jeg kunne nævne, bum, bum, bum.... ahhh! transmissionline.
Derudover har jeg det svært med generelle bortdømmelser af produkter, baseret på principperne hvoraf de er bygget.Jeg har høre gode refleks, trykkammer og transmissionline højttalere og ingen af dem er fejlfri, de har alle deres dyder og unoder. Nogle kan godt lide det ekstra volumiøse hug fra en reflexhøjttaler, andre det tørre slankere svirp fra en trykkammer og så er vi nogle stykker der også nyder forvrængningsfattig bas og detaljeret mellemtone fra en transmissionline, uden dog at blive ortodokse.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
En højttaler med hul i er defekt! ... det gælder alle basreflekssystemer, selv om enkelte er bedre (mere heldige) end andre. 
|
|
|
Jeg har en højtaler, hvor der kun er huller i......pyha.....jeg er ilde stedt.
|
| Til top |
|
| |
Trommelum Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 06 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, jeg har også hørt et sæt VA Mahler - en times tid.
Spille højt, det kunne de! Om det så er en kvalitet i sig selv skal jeg lade være usagt!
Men opløsning....Det savnede jeg rigtig meget af............
Mvh. __________________ Nyd musikken!!!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, er denne poll en lille jantelovs ting? Jeg fornemmer en vis hetz omkring "VA"! Ingen tvivl om dette mærke er populært - underligt nok, da det er en noget "kulørt" højttaler (modsat neutral), men nettop dette behov for "sovs" til øregangen skal da bare accepteres på lige fod med andre lydprefreancer, da smag og behag nu engang er forskellige, ikk?
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trommelum skrev:
|
Hej
Ja, jeg har også hørt et sæt VA Mahler - en times tid.
Spille højt, det kunne de! Om det så er en kvalitet i sig selv skal jeg lade være usagt!
Men opløsning....Det savnede jeg rigtig meget af............
Mvh.
|
|
|
ØØØØH opløsning, er det detaljer du mangler????
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemte "for dyre for mig". Selvom et par VA BBG i piano black tiltaler mig, så gør min SU status ikke, ej heller min bankbog.. oh well
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Hmmm, er denne poll en lille jantelovs ting? Jeg fornemmer en vis hetz omkring "VA"! Ingen tvivl om dette mærke er populært - underligt nok, da det er en noget "kulørt" højttaler (modsat neutral), men nettop dette behov for "sovs" til øregangen skal da bare accepteres på lige fod med andre lydprefreancer, da smag og behag nu engang er forskellige, ikk?  |
|
|
Aldrig før har et nyt højttalermærke skabt så meget omtale, på så kort tid. Man skulle tro hjulet var opfundet på ny.. Men jeg kan kun give dig ret i dine påstande, og mon ikke der er på tide at lade det ligge, inden det bliver grimt. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
janils skrev:
|
En højttaler med hul i er defekt! ... det gælder alle basreflekssystemer, selv om enkelte er bedre (mere heldige) end andre. 
|
|
|
Jeg har en højtaler, hvor der kun er huller i......pyha.....jeg er ilde stedt.
|
|
|
HAHAHA ja du er , skam dig .
Jeg har haft nogle med og nogle uden og de har hver sin lyd .
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|