Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Vienna Acoustics Højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Spørgsmålet: Hvad skifter du til næste gang
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
90 [30,41%]
156 [52,70%]
10 [3,38%]
27 [9,12%]
13 [4,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 30 August 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

ja vienna er noget bras, det kan ikke spille musik
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

nævn en højtaller der ikke kan spille musik?

det hele handler om ørerne der lytter,og mine ører siger B&W'erne(mine) bliver hvor de er er(foreløbig,man ved aldrig)

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

nej jeg vil ikke nævne mærker det vil ødelække emnet,

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 30 August 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
modtog tilmed ganske uopfordret en mail fra een af trådens debattatører ( ("anti-VA" ) en graf over hvor frygtelig en højtaler jeg har...

Ditto her - det var helt unødvendigt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 30 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

nævn en højtaller der ikke kan spille musik?

det hele handler om ørerne der lytter,og mine ører siger B&W'erne(mine) bliver hvor de er er(foreløbig,man ved aldrig)

At komme med påstulater om at det ene eller det andet ikke kan spille musik! er totalt latterligt!.. og udstiller sgu faktisk kun den der udtaler det's stupiditet og ensporethed.

Hvem fanden (undskyld!) SKAL KOMME OG FORTÆLLE mig HVAD DER LYDER GODT OG RIGTIGT ELLER AT MIT GREJ IKKE SPILLER MUSIK!???  og jeg trod DET gælder for de fleste andre her inde!?

Hvis man finder at en højtaler der ikke er helt snore liniær spiller godt og i ens øre troværdigt! så er det sgu hifi! for hifi betyder høj troværdighed! og hvis DINE! øre fortæller dig at hvad du høre fra en given højtaler (eller udstyr) virker troværdigt! så er det det sgu! og så kan alle psudo eksperter stå med målinger eller andet og råbe op! hvad kan man bruge det til?? pis og papir!

Jeg selv finder at ganske liniære højtalere lyder mest troværdigt i mine øre, men igen det er så min subjektive smag og opfattelse af hvad der skal yil for at for MIG opnå troværdighed!..

Skal vi diskutere korekt gengivelse og reproduktion kontra fortolkning og farvning så er det jo da nok klart at jo bedre målende og jo mere liniært jo mere rigtigt!.. MEN! hvad nytter DET hvis den der lytter ikke syntes at det lyder godt / troværdigt?? så kan det være nok så korrekt mm.

Opfattelse af musik og musikalitet og troværdighed er subjektivt og derfor divergerende fra person til person, derfor så mange hifi mærker og løsninmger samt lyd filosofier, og købere af dette.

Vi kan diskutere fra nu til helvede fryser over om korrektest gengivelse mm. men det ændre ikke på at de der har noget grej DE opfatter som troværdigt og musikalsk og er tilfredese med ikke kan bruge det til en skid!..

Så kan man lide Vienna højtalere og finder dem troværdige, godt og rigtige samt musikalske, og de giver en en god musik oplevelse! så er deres frekvensgang og korrekthed p***e ligemeget!...  det samme gælder B&W eller den herre Kubiks Divaer!...

At de afviget en del på frekvenskurven her og der fra det teoretiske og efter "bogen" korrekte og ufarvende tror jeg han set meget stort på!..  for for ham rykke de 100% kan der vist ikke være meget tvivl om for nogen..

Jeg kan da efter hvad der er korrekt og meget andet skyde total i sænk at de skulle representere en korrekt formidler der ikke farver..  dette efter elementere beviselige faktore..og det samme for Vienna! og mange mange andre..  so what!????

Hvis de spiller MUSIK! i den enkeltes øre så gør de det!... måske ikke i mine... men IGEN so what! ?? jeg har jo de der gør det i mine udfra mine kreterier.  og andre igen deres!...

Der er sgu ingen der her sidder inde med sandheden eller har den stående i racket!...

For hifi drejer sig netop om troværdighed...  og hvad der er troværdigt for den enkelte er subjektivt og divergherende.

Så hvis man ikke finder at troværdighed overfor hvad der er på mediet at værende målet og det der stemer bedst overens med hvad man også finder troværdigt i henhold til ens egne øre, så kan dette være bedøvende ligemeget!.. 

Der er to veje kan man sige...

Den ene er de der finder at det der lyder mest troværdigt og rigtigt samt musikalsk og godt er lig det der også måler bedst mm. og derfor relativ nonsubjektivt kommer tættest på det der ligger på mediet, (det kræver et samfald af de to ting.)

Og så er der de der har en anden opfattelse, der ikke er dikteret eller stemmer overens med hvad der målbart og bevisligt er en tilnærmelse hvad der er på mediet, de har en egen referance eller troværdigheds opfattelse, og her kan udstyr der hverken er liniært eller har bedst måledata sagtens lyde trorværdig og musikalsk... 

Hvem der har ret kan være meget lige meget for den enkelte! da det hele her drejer sig om musik oplevelse og nydelse!...  og hvad der skal til for at tilføre den enkelte dette er forskelligt og når den enkelte opnår dette er det ret ligemeget om det er på den ene eller den anden af disse to veje... 

Det er sgu oplevelser vi her taler om! og oplevelse er subjektivt! og individuelt..

Så at påstå at det ene ikke kan spille og det andet ikke kan er er latterligt, det kan kun gølde efter ens egen opfattelse og det kan andre ikke bruge til meget!...

Alle højtalere spiller musik!...  men ikke alle spiller på en måde jeg opfatter som troværdigt eller godt og rigtigt!... men så gør de det nok i andres!?? sååååå.....

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Ja vi er rigtigt dumme os Vienna ejere, vi kan hverken høre eller se og så er vi alle nogle rygklappere og reklame folk.... nå jeg vil ind og sidde i hjørnet og snitte mig selv i armen
Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Er jeg også ensporet vis jeg siger at cerwin-vega ikke kan spille musik

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

ja,hvis det ikke spiller musik hvad spiller det så ?

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Cerwin vega kan godt spille musik, det lyder bare ikke specielt godt.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
  netop,VA farver lyden så det gør noget og det er der nogen der kan lide og det er da superfint,ville da være synd hvis folk havde købt et sæt mahler og ikke var tilfredseforstår bare ikke det med "at spille musik", man kunne da sige at de gengiver lyden i den retning som netop jeg ønsker istedet for at begynde med at gøre dem til verdens 7 vidunder og "de spiller musik",bare fordi VA ejere vil have den farvning af lyden deres højtallere har behøver det jo ikke at være det rigtige for alle andre eller de vise sten for den sags s 

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

Carstong skrev:

ja,hvis det ikke spiller musik hvad spiller det så ?

larm og forvrængning

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

come on det er overhovedet ikke derhen jeg vil med debatten, jeg forstår ikke folk som rakker vienna ned for det er an yderst velspillende højtaler og det kan smag og behag ikke ændre på

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Sendt: 30 August 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hvilken farve lyd er DU til??? That, my friend, is the question.

INTET i verden er "neutralt" og perfekt, der er kun tale om tilnærmelse.

Punktum.

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

jeg rakker da ikke VA ned,det er da en udmærket højtaller ingen tvivl om det,jeg kan bare bedre lide mine egne B&W og nej de er ikke bare i nærheden af at være neutrale men jeg kan lide dem,andre hader dem sådan er det fred være med det.

carstong der er noget der hedder smag og behag,hvad der lyder godt for nogle lyder måske knap så godt i de ører der er mere til martin logan bare et eks

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Sendt: 30 August 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hmm, min udmelding er en generel og filosofisk betragtning af problemstilingen. Den var ikke møntet på "DIG", øh jo, jer alle.

Den her tråd har allerede overlevet sig selv.....

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke sagt at du rakker vienna ned men nogle gør

jo selvfølgelig er der noget som hedder smag og behag men det ændre ikke på at noget er godt, det handler måske om nogengange at erkende at græsset er grønnere omme på den anden side i stedet for at hænge fast, Jeg har haft mange højtalere som jeg har betalt en formue for vis jeg idag betaler mange penge for en højtaler ved jeg godt hvad jeg vil ha, og nej vienna er ikke neutral heldigvis da ellers havde jeg nok ikke købt en. jeg kan også godt li martin logan

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke så godt lide Martin Logan. Men det er da ikke naturtro lyd, når et anslag på en guitarstreng, eller en dyb klavertone, lyder som om der er kommet en hovedpude henover. I mine ører flytter sådan et lille stykke folie ikke luft nok, til at det er naturtro lyd. Jeg tror ikke der er mange der lytter til livemusik, der kan lide ML.

vh. Henrik

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 August 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Martin logan skal bare ha vatt nok så kan de faktisk godt

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Det kan vi godt blive enige om det ikke gør...... 

MEN! de spiller MUSIK! og efter nogles opfattelse skal musik lyde sådan! (især særlige musik grene.. eks. hård rock, techno mm. så kan man diskuter om det er musik? men igen det er stærkt subjektivt)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Hvilken farve lyd er DU til??? That, my friend, is the question.

INTET i verden er "neutralt" og perfekt, der er kun tale om tilnærmelse.

Punktum.

BINGO!!!!!! lige i "øjet"!!

Hvad der så tilnærmer sig mest? det kan debateres... (her har jeg så min mening og andre deres osv..)

Objektivt set så må alt andet lige, det der forvrænger og taber mindst, altså har bedst data og snæverste tollerancer samt mest liniær frekvensgang mm. være det der nonsubjektivt tilnærmer sig mest hvad man må kalde en neutral og ufarvet reproduktion..

Om man så kan lide den resultarende lyd og opfatter denne som troværdig i henhold til ns opfattelse og referancer, smag og preferancer eller om lyden skal farves en smule i en og anden retning før man oplever /opfatter det som mest troværdigt og musikalsk? er en helt anden historie.

mvh.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum