Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hvilke enheder i L3 ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
floe skrev:

Uden at have læst hele tråden igennem vil jeg lige tilføje:

Det bliver svært at bygge en kopi af L3. Det er jo let nok at hive enhederne fra L3 ned af hylden hos scan speak. Det kan alle og enhver gøre, og det er der også mange der har gjort gennem tiderne. Det der er tricky er at designe delefilteret.

Og så bliver det nok heller ikke helt let at få samme finish på kabinettet som Gamut

Tror også det er konklusionen, det skal dog siges at det kan lade sig gøre at bygge nogle rigtig fornuftige højtalere med de samme enheder, fx. syncroniq's elysium 2 - de spiller ihvertfald utroligt overbevisende, jeg ville placere dem i gruppe med langt dyrer højtalere hvis jeg skulle vurdere dem, jeg har dog ikke hørt L3 og de spiller sikkert heller ikke på samme måde, men er det ikke ligemeget?

Helt og aldelses: "jo", men i dette specifikke spørgsmål, hvorledes man bygger en højttaler så tæt på L3 som muligt vil jeg mene det er relevant. For som du selv, og jeg, skriver, så er det utrolig svært, og hvorfor også sigte efter dette, når man sandsynligvis kan opnå et andet og ganske fint resultat med sin egen konstruktion.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes