Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 01:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken af disse komptakhøjtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hvor køber man disse eksotiske ting - fx. System AUdio SA2K? Så jeg kan vurdere prisen, og evt lytte til dem
Til top Vis MartinMoth2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinMoth2

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

MartinMoth2 skrev:
Mener dog ikke, at det kan være helt spildt at vælge fx. et par CM1'ere, frem for de "bredpenslede" DB602 S3'ere...

Det er vi enige om, men jeg mener eksempelvis også at den vægmonterede Jamo D400 (samme prisklasse som CM1) maler perspektiv med en lidt bredere pensel end sin standersøster D430.

I øvrigt mener jeg, at hifi-perspektiv ofte er unaturligt skarpttegnet, så den brede pensel er bestemt ikke altid at foragte.

MartinMoth2 skrev:
Jeg kommer fra et par 1215 CV - de lyder vist trods alt lidt bedre end andre CV'ere...

Undskyld - jeg var nok lidt fordomsfuld i min udtalelse. Jeg kender ikke den bestemte model, men udtalte mig på basis af min erfaring med CV's lydfilosofi.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

"Audio note an-k+evox ev1 er beregnet til at stå op af væggen,så det kan sagtnes lade sig gøre"

jeg kender ikke til evox,men an-k lyder da skrækkeligt ved vægplacering!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=slowon]

"Audio note an-k+evox ev1 er beregnet til at stå op af væggen,så det kan sagtnes lade sig gøre"

jeg kender ikke til evox,men an-k lyder da skrækkeligt ved vægplacering!

mvh/slowon

jeg tror du har en lidt anden smag end os andre....når man hører an-k inde hos audio consult bliver de placeret i et hjørne tæt på væggen for det er de konstrueret til og det lyder perfekt. 

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

MartinMoth2 skrev:

Har en anden tråd herinde om at skifte Cervin Vega ud til kompakthøjtalere + en sub for at undgå gulvhøjtalere (krav fra konen) og få noget der lyder godt, og kan spille højt til tider)

Mit dilemma er nu: Hvilken kompakthøjtaler?

Overvejer

1) B&W cm1 til 6000,-/sæt, nye. Har hørt dem, er meget tilfreds ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B-W_CM1_hoejttaler_Wenge.htm  )

2) B&W 705. 10000,-/sæt, nye. Har ikke hørt dem, men forventer de er endnu bedre end CM1'erne ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B_W_705_hoejttaler_Sort.htm  )

3) Dali Grand Coupe. Brugt, 6000-7000/sæt (12 år gamle!!!). Har aldrig hørt dem, men læst meget godt

4) B&W CDM1 SE, brugt, 5 år, knap 4000,-

Er der nogen der kan anbefale mig nogen af ovenstående? Har også lyttet til B&W DM600 S3 (3000,-/sæt nye) , men de er alt for uldne og mudrede i det

Baggrunden for nye højtalere: Er vant til Cervin Vega 1215, men SKAL have noget der hænger på væggen. Jeg har lyttet på et par B&W CM1, de spiller rigtig pænt synes jeg, men står helt af når der skal spilles højt - de stakkels små basenheder er som på steroider. Tænker, at det bliver OK når en sub kommer på, der kan aflaste bassen i de små og give lidt dybde. Men subben venter jeg i første omgang med, der skal lige lidt flere mønter i banken... 30m2 stue med åben forbindelse til 40 m2 alrum. Acurus A250 skal drive højtalerne. Norah Jones, Madonna, Rammstein

Håber på anbefalinger - er lidt bange for at købe noget alt for eksotisk, og holder af gode gamle bundsolide mærker som B&W og dali

Hej.

Find du dig et sæt V.A. Haydn Grand, og find så en brugt Velodyne SPL1200R begge dele i Sort PianoLak, køb så evt. AudioMagics vægophæng og du har vellyd for alle pengene og konen vil sikkert blive glad for det flotte og diskrete design

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Okay skal vi kigge på det på en anden måde, måske lidt andeledes og ikke negativ

Martin har sat nogle retningslinier for sin opstilling, de kan ikke ændres pga. rummets opbygning, samt et forlig mellem brugerne af dette rum. (og det behøver vi vist ikke at komme mere ind på).

Men kriterierne er som jeg ser dem:

- Stue på 26 kvm (én suite)

- Et sæt kompakthøjtalere til vægmontering

- økonomi ca 10000 gerne under

- ville gerne have nogle gode råd til hvilke ht han skal vælge CDM1 ovs...

Så mangler vi bare alle jer der har super god erfaring med den form for opstilling og højtalere som vil give nogle gode råd (inden for opsatte rammer).

Martin jeg undskylder hvis det ikke stemmer 100%, men kunne altså ikke lade være med at blande mig.

God weekend til jer alle... mvh Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg vil umiddelbart tro at den 5" enhed CM1 har ikke er stor nok... måske du bør kigge på noget CM2 brugt - som har en lidt større enhed?

Har du været ude og lytte til noget endnu?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

jeg kan næsten ikke få mig selv til at give gode råd til en der ligger under for konens luner mht feng sui etc. men der er visse fysiske minimumskrav højtalere skal have indfriet uanset pris,ellers lyder de lige skidt,uanset pris! i dit tilfælde ville billigere højtalere med equalizer eller rumkorrektion,give et bedre resultat end nok så dyre sonus gaber eller lignende.

mvh/slowon - der ikke mener kvinder skal bestemme hvor højtalere skal stå!

Jamen så lad dog være med at blande dig hvis du ikke har noget positivt at bidrage med. Der har været et reelt spørgsmål, og hvis du ikke kan svare på det, er der da ingen grund til at skyde mandens projekt i sænk!

For at vende tilbage til emnet: Har ved flere lejligheder hørt CDM1SE, som jeg egentligt synes gør det godt. Bare lige for at komme med endnu et forslag kunne du overveje at se på et sæt brugte JM-Lab Electra 906.

Mvh.

Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hov venner.

Manden beder om vejledning, alle har en mening, og når den er hørt/læst og forkastet, må man jo overgive sig, og sige til sig selv, at mit forslag var bare ikke godt nok. Tag ud og cykle eller klip græs i stedet, for at bruge krudt.

B&W har dog også lavet højttalere til vægmont., også i Nautilusserien, og det er der også andre der har, Canton LE 110, og lidt dyrere Canton Ergo 601, til 1300 kr stk og 2500kr. stk. KEF har også, og det er jo kun for at købe ind man skal ind til Fona. Kender du forøvrigt KEF KHT 2005 mk II. Skal være mkII

Mvh hilsen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:

Hov venner.

Manden beder om vejledning, alle har en mening, og når den er hørt/læst og forkastet, må man jo overgive sig, og sige til sig selv, at mit forslag var bare ikke godt nok. Tag ud og cykle eller klip græs i stedet, for at bruge krudt.

Helt enig - find noget andet at lave, hvis det kun er negativitet og off-topic ævl, som der kan biddrages med.

Har i den forbindelse fjernet en række ligegyldige indlæg, som intet har med emnet at gøre.

Hold jer til emnet, tak!

God debat!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Har du fundet noget du kan bruge?

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Apropos CM!, så er det en 2-vejs basrefleks-konstruktion, men port bagud rettet... Men godt spiller den.....

Held og lykke med at finde det du søger...
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Rolig nu - det er en lang proces - skal nok vende tilbage og berette om hvad jeg beslutter....

MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det bliver B&W CM1'erne.

Sub får lov at vente - skal lige finde ud af om det er en god ide at skære de nedre frekvenser væk fra CM1'erne, og i så fald hvordan jeg gør det (via en sourround(for)forstærker, der kan sådan noget, via subbens indstillinger, eller evt. en helt 3. løsning)

Tak for input allesammen

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

MartinMoth2 skrev:

Det bliver B&W CM1'erne.

Sub får lov at vente - skal lige finde ud af om det er en god ide at skære de nedre frekvenser væk fra CM1'erne, og i så fald hvordan jeg gør det (via en sourround(for)forstærker, der kan sådan noget, via subbens indstillinger, eller evt. en helt 3. løsning)

Tak for input allesammen

fik du hørt DANSPEAK

MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Nej - lige ved og næsten. Det blev desværre ikke til noget, så jeg får aldrig at vide, om jeg kunne have fået noget bedre derfra. Af forskellige andre årsager foretrækker jeg b&W CM1 v. Hifiklubbem  

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

"Det bliver B&W CM1'erne.

Sub får lov at vente - skal lige finde ud af om det er en god ide at skære de nedre frekvenser væk fra CM1'erne, og i så fald hvordan jeg gør det (via en sourround(for)forstærker, der kan sådan noget, via subbens indstillinger, eller evt. en helt 3. løsning)"

altså noget i stil med mit råd om billigere højtalere med equalizer eller rumkorrektion..

mvh/slowon

MartinMoth2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

øhh - nej, jeg kan ikke lige se hvordan din råd har haft noget med mit valg at gøre. Men tak for det trods alt... Med mindre 3000,-/stk er billigt for en højtaler. Alt er relativt...

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hej MartinMoth2

Jeg må give "hurtig" ret... Find et sæt System Audio SA2K brugt.. Burde kunne findes til 10.000,- brugt... Nyprisen var 16.000,- som er/var super billigt...

Alle de andre højttalere som er nævnt her er ikke bare i nærheden af det niveau SA2K er på. Enhederne i SA2K kan findes i højttalere til op til 100.000 Kr klassen.

http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/kompakth%C3%B8j ttalere/SA2K%20master

Linket er godt nok til en Master version, men det er kun det interne kabel, og kvaliteten af et par delefiter komponenter der er forskellen...

Dog kræver en SA2K en kraftig forstærker for at åbne op, men de 2 x 580 Watt RMS / 4 ohm din A250 levere vil passe perfekt.

Og lige til hurtig... Slaglængden er godt nok "kun" opgivet til 22 mm peak to peak... Hvilket nok er lidt optimistisk.. Men 10 mm hver vej kan de da i hvertflad... Det rigtige interessante er at den kan flytte sig 13 mm lineært... Det er mere end det dobbelte af "normale" 5" enheder...

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

MartinMoth2 skrev:
øhh - nej, jeg kan ikke lige se hvordan din råd har haft noget med mit valg at gøre. Men tak for det trods alt... Med mindre 3000,-/stk er billigt for en højtaler. Alt er relativt...

pyt med prisen..det er jo dit valg - men den med korrektionen måtte til!

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes