Forfatter |
|
MartinMoth2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber man disse eksotiske ting - fx. System AUdio SA2K? Så jeg kan vurdere prisen, og evt lytte til dem
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinMoth2 skrev:
Mener dog ikke, at det kan være helt spildt at vælge fx. et par CM1'ere, frem for de "bredpenslede" DB602 S3'ere...
|
|
|
Det er vi enige om, men jeg mener eksempelvis også at den vægmonterede Jamo D400 (samme prisklasse som CM1) maler perspektiv med en lidt bredere pensel end sin standersøster D430.
I øvrigt mener jeg, at hifi-perspektiv ofte er unaturligt skarpttegnet, så den brede pensel er bestemt ikke altid at foragte.
MartinMoth2 skrev:
Jeg kommer fra et par 1215 CV - de lyder vist trods alt lidt bedre end andre CV'ere... |
|
|
Undskyld - jeg var nok lidt fordomsfuld i min udtalelse. Jeg kender ikke den bestemte model, men udtalte mig på basis af min erfaring med CV's lydfilosofi.
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Audio note an-k+evox ev1 er beregnet til at stå op af væggen,så det kan sagtnes lade sig gøre"
jeg kender ikke til evox,men an-k lyder da skrækkeligt ved vægplacering!
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=slowon]
"Audio note an-k+evox ev1 er beregnet til at stå op af væggen,så det kan sagtnes lade sig gøre"
jeg kender ikke til evox,men an-k lyder da skrækkeligt ved vægplacering!
mvh/slowon jeg tror du har en lidt anden smag end os andre....når man hører an-k inde hos audio consult bliver de placeret i et hjørne tæt på væggen for det er de konstrueret til og det lyder perfekt. __________________
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

MartinMoth2 skrev:
Har en anden tråd herinde om at skifte Cervin Vega ud til kompakthøjtalere + en sub for at undgå gulvhøjtalere (krav fra konen) og få noget der lyder godt, og kan spille højt til tider)
Mit dilemma er nu: Hvilken kompakthøjtaler?
Overvejer
1) B&W cm1 til 6000,-/sæt, nye. Har hørt dem, er meget tilfreds ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B-W_CM1_hoejttaler_Wenge.htm )
2) B&W 705. 10000,-/sæt, nye. Har ikke hørt dem, men forventer de er endnu bedre end CM1'erne ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B_W_705_hoejttaler_Sort.htm )
3) Dali Grand Coupe. Brugt, 6000-7000/sæt (12 år gamle!!!). Har aldrig hørt dem, men læst meget godt
4) B&W CDM1 SE, brugt, 5 år, knap 4000,-
Er der nogen der kan anbefale mig nogen af ovenstående? Har også lyttet til B&W DM600 S3 (3000,-/sæt nye) , men de er alt for uldne og mudrede i det
Baggrunden for nye højtalere: Er vant til Cervin Vega 1215, men SKAL have noget der hænger på væggen. Jeg har lyttet på et par B&W CM1, de spiller rigtig pænt synes jeg, men står helt af når der skal spilles højt - de stakkels små basenheder er som på steroider. Tænker, at det bliver OK når en sub kommer på, der kan aflaste bassen i de små og give lidt dybde. Men subben venter jeg i første omgang med, der skal lige lidt flere mønter i banken... 30m2 stue med åben forbindelse til 40 m2 alrum. Acurus A250 skal drive højtalerne. Norah Jones, Madonna, Rammstein
Håber på anbefalinger - er lidt bange for at købe noget alt for eksotisk, og holder af gode gamle bundsolide mærker som B&W og dali
|
|
|
Hej.
Find du dig et sæt V.A. Haydn Grand, og find så en brugt Velodyne SPL1200R begge dele i Sort PianoLak, køb så evt. AudioMagics vægophæng og du har vellyd for alle pengene og konen vil sikkert blive glad for det flotte og diskrete design 
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay skal vi kigge på det på en anden måde, måske lidt andeledes og ikke negativ 
Martin har sat nogle retningslinier for sin opstilling, de kan ikke ændres pga. rummets opbygning, samt et forlig mellem brugerne af dette rum. (og det behøver vi vist ikke at komme mere ind på).
Men kriterierne er som jeg ser dem:
- Stue på 26 kvm (én suite)
- Et sæt kompakthøjtalere til vægmontering
- økonomi ca 10000 gerne under
- ville gerne have nogle gode råd til hvilke ht han skal vælge CDM1 ovs...
Så mangler vi bare alle jer der har super god erfaring med den form for opstilling og højtalere som vil give nogle gode råd (inden for opsatte rammer).
Martin jeg undskylder hvis det ikke stemmer 100%, men kunne altså ikke lade være med at blande mig.
God weekend til jer alle... mvh Andreas __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil umiddelbart tro at den 5" enhed CM1 har ikke er stor nok... måske du bør kigge på noget CM2 brugt - som har en lidt større enhed?
Har du været ude og lytte til noget endnu?
|
Til top |
|
|
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
jeg kan næsten ikke få mig selv til at give gode råd til en der ligger under for konens luner mht feng sui etc. men der er visse fysiske minimumskrav højtalere skal have indfriet uanset pris,ellers lyder de lige skidt,uanset pris! i dit tilfælde ville billigere højtalere med equalizer eller rumkorrektion,give et bedre resultat end nok så dyre sonus gaber eller lignende.
mvh/slowon - der ikke mener kvinder skal bestemme hvor højtalere skal stå!
|
|
|
  Jamen så lad dog være med at blande dig hvis du ikke har noget positivt at bidrage med. Der har været et reelt spørgsmål, og hvis du ikke kan svare på det, er der da ingen grund til at skyde mandens projekt i sænk!
For at vende tilbage til emnet: Har ved flere lejligheder hørt CDM1SE, som jeg egentligt synes gør det godt. Bare lige for at komme med endnu et forslag kunne du overveje at se på et sæt brugte JM-Lab Electra 906.
Mvh.
|
Til top |
|
|
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov venner.
Manden beder om vejledning, alle har en mening, og når den er hørt/læst og forkastet, må man jo overgive sig, og sige til sig selv, at mit forslag var bare ikke godt nok. Tag ud og cykle eller klip græs i stedet, for at bruge krudt.
B&W har dog også lavet højttalere til vægmont., også i Nautilusserien, og det er der også andre der har, Canton LE 110, og lidt dyrere Canton Ergo 601, til 1300 kr stk og 2500kr. stk. KEF har også, og det er jo kun for at købe ind man skal ind til Fona. Kender du forøvrigt KEF KHT 2005 mk II. Skal være mkII
Mvh hilsen __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Hov venner.
Manden beder om vejledning, alle har en mening, og når den er hørt/læst og forkastet, må man jo overgive sig, og sige til sig selv, at mit forslag var bare ikke godt nok. Tag ud og cykle eller klip græs i stedet, for at bruge krudt.
|
|
|
Helt enig - find noget andet at lave, hvis det kun er negativitet og off-topic ævl, som der kan biddrages med.
Har i den forbindelse fjernet en række ligegyldige indlæg, som intet har med emnet at gøre.
Hold jer til emnet, tak!
God debat!
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fundet noget du kan bruge?
|
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos CM!, så er det en 2-vejs basrefleks-konstruktion, men port bagud rettet... Men godt spiller den.....
Held og lykke med at finde det du søger...
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu - det er en lang proces - skal nok vende tilbage og berette om hvad jeg beslutter....
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver B&W CM1'erne.
Sub får lov at vente - skal lige finde ud af om det er en god ide at skære de nedre frekvenser væk fra CM1'erne, og i så fald hvordan jeg gør det (via en sourround(for)forstærker, der kan sådan noget, via subbens indstillinger, eller evt. en helt 3. løsning)
Tak for input allesammen
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinMoth2 skrev:
Det bliver B&W CM1'erne.
Sub får lov at vente - skal lige finde ud af om det er en god ide at skære de nedre frekvenser væk fra CM1'erne, og i så fald hvordan jeg gør det (via en sourround(for)forstærker, der kan sådan noget, via subbens indstillinger, eller evt. en helt 3. løsning)
Tak for input allesammen |
|
|
fik du hørt DANSPEAK __________________
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - lige ved og næsten. Det blev desværre ikke til noget, så jeg får aldrig at vide, om jeg kunne have fået noget bedre derfra. Af forskellige andre årsager foretrækker jeg b&W CM1 v. Hifiklubbem
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Det bliver B&W CM1'erne.
Sub får lov at vente - skal lige finde ud af om det er en god ide at skære de nedre frekvenser væk fra CM1'erne, og i så fald hvordan jeg gør det (via en sourround(for)forstærker, der kan sådan noget, via subbens indstillinger, eller evt. en helt 3. løsning)"
altså noget i stil med mit råd om billigere højtalere med equalizer eller rumkorrektion..
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh - nej, jeg kan ikke lige se hvordan din råd har haft noget med mit valg at gøre. Men tak for det trods alt... Med mindre 3000,-/stk er billigt for en højtaler. Alt er relativt...
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MartinMoth2
Jeg må give "hurtig" ret... Find et sæt System Audio SA2K brugt.. Burde kunne findes til 10.000,- brugt... Nyprisen var 16.000,- som er/var super billigt...
Alle de andre højttalere som er nævnt her er ikke bare i nærheden af det niveau SA2K er på. Enhederne i SA2K kan findes i højttalere til op til 100.000 Kr klassen.
http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/kompakth%C3%B8j ttalere/SA2K%20master
Linket er godt nok til en Master version, men det er kun det interne kabel, og kvaliteten af et par delefiter komponenter der er forskellen...
Dog kræver en SA2K en kraftig forstærker for at åbne op, men de 2 x 580 Watt RMS / 4 ohm din A250 levere vil passe perfekt.
Og lige til hurtig... Slaglængden er godt nok "kun" opgivet til 22 mm peak to peak... Hvilket nok er lidt optimistisk.. Men 10 mm hver vej kan de da i hvertflad... Det rigtige interessante er at den kan flytte sig 13 mm lineært... Det er mere end det dobbelte af "normale" 5" enheder...
Mvh Kim
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinMoth2 skrev:
øhh - nej, jeg kan ikke lige se hvordan din råd har haft noget med mit valg at gøre. Men tak for det trods alt... Med mindre 3000,-/stk er billigt for en højtaler. Alt er relativt... |
|
|
pyt med prisen..det er jo dit valg - men den med korrektionen måtte til!
|
Til top |
|
|