Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Så fik de ram på "jer" / "os" alle! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Tjaaa..  så kom der er ulækkert fasistisk medieforlig!... 

Alle jer der sidder og har afskrevet tv. og kun har enten monitor eller projector eller slet ikke noget viselt medie... bliver lige bollet i røven for 2150 kr. pr. år.. ALLIGEVEL!!

Hvordan??

JO! for i har jo INTERNET! (ellers var i jo næppe så meget her)

Og medie forliget diktere at alle der her internet men IKKE tv. alligevel skal betale licens fordi i potencielt KAN se tv. over internettet.. 

Så herved bliver jeres internet 2150 kr. dyre pr. år. uanset om i bruger det til tv. eller ej.. (hvis i ikke allerede bateler licens)

Man må brække sig over sådenne diktatur og politistat metoder og fasisme!... FØJ!

Jeg har internet og har også tv. og betaler (ikke med glæde) licens!... (hvad jeg blev tvunget til da vi flyttede og fik en add. der ikke kunne være så relativ skjult for "licens kontoret" som tidligere..  

Fik da 15 gode år uden licens!!    hvor der så tilgengæld var råd til parabol tv. = Canal Digital & Viasat, der er nu blevet droppet da der genske enkelt ikke er råd til alle 4 ting (Canal Digital, Viasat, DR Licens + tvungen felles antenne afgift)+ internet, så nu har jeg måtte vælge internet og DR + tv2 mm. l**t og skod fjernsyn!..+ de tvungen felles antenne afgift til TV3 (Viasat, men det uden de rigtig gode Viasat kanaler kun skod kanalerne!)      

Før denne beklagelige situation, så jeg praktisktaget udelukkende TV3, CNN, MTV & en del Tyske kanaler samt film kanalerne.... nu ser jeg næsten ikke tv mere.. der er ikke noget! tv'er er til DVD & Video film, (det de sender HAR! jeg oftest set!!)

Høre jeg radio?? ja! The Voice og Cool FM!!...

Så hvis DET! ikke er 2150 kr. ud af vinduet!..  

2150 KR. for en gang pis og l**t jeg ikke vil ha! (og jeg kan ikke engang slippe ved at afskaffe tv'et nu...(købe en projector eller monitor og slutte til min DVD eller egen parabol.. for internet kan jeg ikke undvære!)

FØJ! siger jeg!... 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Så har man da en undskyldning for at kaste spaghetti, kødsovs og ketchup på Christiansborg

Nosferatu

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Man må brække sig over sådenne diktatur og politistat metoder og fasisme!... FØJ!

Sikke da et latterligt indlæg (og tone)!

Mht. hvem der betaler for hvad og hvem - hvor mange penge går der så i Kommunal Udligning fra København og til Bornholm....?? Og jeg bruger sandelig ikke Bornholm til noget.....

Helt ærligt, "grow up" og se ud over din egen næsetip!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Ja det er til at brække sig over .

vi ser aldrig TV2 DK .

Fatter ikke at man ikke har gjort noget ved det noget før , hvis nu vi var en masse der ikke betalte så kunne vi lave en klage sang til EU og jeg tro sgu de ville tabe den sag .

Ikke nok med alt det l**t de sender .

Men det er nu ikke værre end dengang vi skulle betale en masse til fyns telefon og så blev det solgt , og nu har de sgu solgt TDC og alle de penge de har er nu er vores alle sammen , gemme menge år til overpris .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Ja okey.....2150kr. er vel ikke alverdens når man kan se alt dr har lavet af tv sådan cirka.....

AAAaaargh, de fik mig buddy......de fandt mit smuthul......

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Det der er rablende sindsygt! Jeg kunne forstå det hvis de sagde at et tv kort gør at man skal betale licens men hvis det bare er nok at have internet......
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
miju skrev:

Sikke da et latterligt indlæg (og tone)!

Mht. hvem der betaler for hvad og hvem - hvor mange penge går der så i Kommunal Udligning fra København og til Bornholm....?? Og jeg bruger sandelig ikke Bornholm til noget.....

Helt ærligt, "grow up" og se ud over din egen næsetip!

Der går sådan ca 7 mia kr. regningen til det "rige" nordsjælland er jo lige blevet hævet med 1 mia. fyføj.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ja, de gør det nu godt de politiker. Tror Brian Mikkelsen hygger sig foran fjernsynet efter han skrev under på det forlig

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Fiend
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg skal tjekke om det er nok med bare at have internet......det er da latterligt, de kan sgu da kode deres l..t eller er de også uddannet på amu-center.....kan jeg kode min ip-adresse...??

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det er helt utroligt så meget på forkanten staten kan være når det kommer til at finde på afgifter set i forhold til hvor stillestående de kan være når det kommer til at sænke dem.

Gud forbyde at det en dag skulle ske at alle begyndte at holde fart grænsen eller holdt op med at parkere ulovligt for så ville vi satme stå tilbage med et stort hul i økonomien....

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Har nu betalt godt 2000,- i licens længe for TV og radio som så mange andre, og er egentlig ganske tilfreds og kan ikke se den store forskel.
Bevares jeg bryder mig ikke lige godt om alle kanaler, men at betale 2 kilo for f.eks. DR2 alene er i mine øjne helt ok!

Synes også det er værd at tage med i sine betragtninger, at f.eks. Internettet, som Miju hentyder til, både nu og fremover kommer til at spille en voldsom rolle i fremtidens medieleveringer. I den henseende er medieforliget blot en fremtidsikring.

Og Miju - prøv venligst at bevar en fornuftig tone, også selv om du tydeligt er ophidset over emnet!

Fra DR Presse:

DR: Fornuftig medieaftale

DR er i det store hele godt tilfreds med det brede medieforlig, der blev indgået tirsdag, og aftalen er med til at sikre, at DR også i fremtiden kan give danskerne public service-indhold, mener generaldirektør Kenneth Plummer.

DR er i det store hele godt tilfreds med det brede medieforlig, som regeringen tirsdag har indgået med de fleste af Folketingets partier.

"Det er meget positivt, at der, i et lille sprogområde som det danske, kan indgås et bredt forlig, hvor politikerne klart understreger vigtigheden af at have stærke public service-aktører inden for de elektroniske medier," siger DRs generaldirektør Kenneth Plummer helt overordnet til den nye aftale.

Forliget betyder blandt meget andet, at DR bliver videreført og udviklet som Danmarks førende udbyder af public service, at DR skal etablere en digital kombineret børne- og historiekanal, og at der bliver indført en medielicens, så landets husstande i fremtiden skal betale licens for apparater, som de kan modtage billedprogrammer og -tjenester på. Det kan for eksempel - ud over tv - være computere og visse mobiltelefoner.

Sikrer public service-indhold
"Set gennem DRs briller ser medieaftalen ganske fornuftig ud. Den er med til at sikre, at DR også i fremtiden kan give danskerne public service-indhold, der følger med tiden og med vores konstant ændrede medievaner, hvor vi bruger adskillige platforme og sikkert vil bruge endnu flere, inden aftalen udløber i 2010," siger DRs generaldirektør Kenneth Plummer, der tilføjer:

"Aftalen med den nye medielicens fremtidssikrer licenssystemet, der ellers var ved at blive undermineret af, at man lige nu ikke skal betale for at se tv eller høre radio via nettet eller bærbare medieafspillere."

Samtidig glæder Kenneth Plummer sig også over, at medieaftalen bliver bakket op af et stort flertal i Folketinget.

"Det er vigtigt, at DRs fremtid ikke bliver udstukket af et snævert flertal, og samlet set er forliget en styrkelse af DR over de næste fire år, hvor vi samtidig kan komme i gang med digitaliseringen," siger generaldirektøren.

Tilfører 400 millioner
I slutningen af aftaleperioden tilfører medieaftalen DR cirka 400 millioner kroner ekstra på årsplan i licensindtægter.

"De vil for eksempel blive omsat til den digitale børne- og historiekanal, til at styrke dramaproduktionen, til at producere flere programmer til børn og unge, til at give de mindre idrætsgrene øget bevågenhed og til flere programmer om kultur og dansk musik på DR TV. Ud over at det er et politisk ønske i medieaftalen, er det også stof, vi oplever, at mange licensbetalere efterspørger," siger Kenneth Plummer.

Ikke must carry
På minussiden ved medieaftalen opregner generaldirektøren, at den nye digitale børne- og historiekanal ikke bliver en såkaldt "must carry"-kanal, som udbyderne skal bringe, ligesom det er tilfældet med alle andre DR-kanaler.

Kenneth Plummer ærgrer sig også over, at der i den jordbaserede, digitale tv-platform, som skal drives af en operatør på et forretningsmæssigt grundlag, kun er sat plads af til én DR-kanal, nemlig den førnævnte, nyetablerede børne- og historie-tv-kanal.

Kenneth Plummer ser det som positivt, at DR har fået 75 millioner kroner til digitalisering af DRs omfattende radio- og tv-arkiv, men han havde gerne set, at der mere langsigtet var blevet afsat flere penge til digitaliseringen af arkivet, hvor tusindvis af gamle programmer vil forgå, hvis ikke der ikke bliver gjort noget i løbet af de næste 10 år.

"Derfor håber jeg også, at det nedsatte udvalg, der nu skal se på sagen, kan finde en mere langtidsholdbar finansiering af digitaliseringen, så bevaringen af denne vigtige kulturarv ikke alene bliver en DR-opgave," siger DRs generaldirektør.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hvis Danmark solgte Bornholm til svenskerne, kunne vi måske slippe for at betale licens i en mindre årrække? 

Spøg til side... Kan da godt se at det kan være lidt unfair, men synes det da er lidt vildt at man kan hidse sig så meget op over det...

Ta' en tur til Basra, Irak en måneds tid og kom så tilbage til DK. Det skal nok bringe tingene lidt i perspektiv, miju...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Steffen_P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hmm, skal virksomheder med en masse computere med INET så betale licens pr. maskine? så bliver der fandme brok :\

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Steffen_P skrev:
Hmm, skal virksomheder med en masse computere med INET så betale licens pr. maskine? så bliver der fandme brok :\

du betaler da heller pr. fjernsyn i dag. det er pr hustand

NO SolaWing/

Min hjemmebio

Steffen_P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:

Steffen_P skrev:

Well, har kun et TV, jeg tænkte bare lige på at de førhen kaldte det apparatlicens.

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

@ Steffen_P

Det kan du godt regne med de ikke skal. Vi bliver godt og grundigt tørret bagi. Hidtil har faste partier haft min stemme, men hvis ét har nosser til at love at modarbejde internetskatten samt arbejde for privatisering af DR, så får de min stemme næsten uanset hvad de ellers står for.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Steffen_P skrev:
peewee© skrev:

Steffen_P skrev:

Well, har kun et TV, jeg tænkte bare lige på at de førhen kaldte det apparatlicens.

fair nok, jeg vidste ikke at det hed apparatlicens før hen

NO SolaWing/

Min hjemmebio

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hvis vi alle skulle betale til netop det, der havde ens interesse, gavnede sig selv eller sine nærmeste, så ville mange institutioner i dette samfund bortfalde. Bornholm, som er et økonomisk hul i jorden, som resten af Danmark betaler til, er et af dem. Jeg betaler min licens med glæde - og jeg betaler også gerne til at holde Bornholm i gang!! Har været i USA, hvor alt er reklamefinansieret. Efter sådan en oplevelse er jeg blot blevet endnu mere glad for at betale til licens.

Prøv at forestille jeg, at vi kun kunne se tv-kanaler som TV3 eller TVDanmark, som stort set kun sender hjernetomme udsendelse om bl.a nye trends hos forkælede husmødre og lignende udsendelser. Det ville være synd og skam. Eller prøv at lytte til de mange reklamefinansierede radiostationer som f.eks. 100FM med tåbelige studieværter og den evige hjernedøde top 20 musik. Hvor ville livet dog være overfladisk og tomt.

Det handler i bund og grund om at værdsætte kvalitet fremfor kvantitet.

Lars  

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Fiend
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Vi kunne også køre den herinde på RBC maner,"rockers by Choice", sådan lidt retro-agtig.....

Vi kunne studere de sublime sekvenser fra "lillebror", "anja fra saxogade", "greatest hits of bamses billedbog". De bedste optagelser vi kan teste vores udstyr med.....

Hey og hvad med jullerup færgeby eller vinterby øster......der sgi fremtid i det.....

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Fiend skrev:

Vi kunne også køre den herinde på RBC maner,"rockers by Choice", sådan lidt retro-agtig.....

Vi kunne studere de sublime sekvenser fra "lillebror", "anja fra saxogade", "greatest hits of bamses billedbog". De bedste optagelser vi kan teste vores udstyr med.....

Hey og hvad med jullerup færgeby eller vinterby øster......der sgi fremtid i det.....

det er rigtig, dem kan vi se igen og igen og igen. HOV det gør vi jo også. alt er jo snart genudsendeler.........

NO SolaWing/

Min hjemmebio

Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum