| Forfatter |
|
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange af jer her inde bruger ikke 1000er vis af kroner hver måned på ingen ting? Der er ingen der tvinger os til at ha fjernsyn, jeg har selv fjernsyn og nyder da tit en god udsendelse, film, nyheder der er faktisk meget godt i fjernsynet hvis man gad at bruge den tid det kræver at sidde sig ind i hvad der kommer og hvornår, i stedet for alt det navlepilleri om at der er en kanal man ikke vil betale licens til, vi får faktisk meget for vores licens kroner, jeg siger ikke folk uden fjernsyn er under bemidlet, men jeg kender en som ikke har fjernsyn og han ved da ingen ting om den store værten udefor, selv om benzinen er steget har folk da heller solgt bilen vel, ja jeg er da heller ikke så meget for deres nye tiltag. Jeg er selv handicappet og ved hvad problemer er, og tar ikke tingene så tungt for det hjælper ikke.
Carstong
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
i øvrigt skal det nok blive lavet om så folk ikke skal betale for noget de ikke har, tingene skal nok gå det har det altid gjort
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
T.R.J skrev:
discipline skrev:
|
Det er dog utroligt som folk kan klage over, at det nu ikke længere er gratis at se tv på sin computer. Folk som påstår, at de aldrig nogensinde ser tv lyver jo så man er ved at brække sig
|
|
|
At afskaffe vores TV var noget af det bedste vi har gjort, vi må så undvære DR, som jo producere noget af verdens bedste tv, som de selv siger 
Folk der høre at man ikke har tv, forstår det ikke, men der er altså nogen der ikke ønsker at se tv, og det er os der er trætte af at skulle betale licens for ingenting.
|
|
|
Nu er du så nødtil at afskaffe din internet forbindelse! ellers kommer du til at betale for noget du ikke har og gør brug af!... (eller du kan ligesågodt atter anskaffe et tv så du potencielt kan få lidt udbytte af de kr. du nu tvinges til at betale alligevel)
Gør du ingen af delene! he he.. så æv bæv! du må batale et par tusinde pr. år.. for INTET!... 
Det er ganske enkelt fantastisk!..
mvh.
|
|
|
Hvis det kommer dertil, så skifter jeg min ADSL forbindelse til 160Kbps, hvis det bliver sådan at man slet ikke kan slippe for at betale licens, så vil jeg bestemt ikke anskaffe et TV igen.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stor respekt for folk der afskaffer deres tv, ville ønske jeg turde gøre det samme  ....men hvis man alligevel skal betale licens selvom man ikke har et tv, ja.... så er det knap så fristende som det har været...  ...og internet kan jeg simpelthen ikke undvære under studiet.
|
| Til top |
|
| |
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som tidligere nævnt jo blot en "skat" som her er tydeliggjort. Den kunne lige så godt betales over skatten som alle de andre ydelser man betaler for selv om man ikke bruger det. Husk det er politisk bestem at vi skal have nationalt fjernsyn og det er størstedelen af befolkningen helt enig i.
Husk du betaler også til ( selv om du ikke bruger dem):
Sygehusene, regionalle spillesteder, teatre, vedligeholdese af veje etc.
Jeg har sagt at det er en microskopisk lille del af befolkningen som ikke ser tv og er der nogen af dem her i forummet så fred være med dem.
Husk bare på at det kun er politikernes måde at indrive pengene som kan diskuteres for de har bestemt at befolkningen skal betale for, så hvis det var over skatten kom du allligevel til at betale og skulle der falde dom for at man ikke kan kræve det ind på den måde man vil gøre nu, så kan du være sikker på at du kommer til betale alligevel.
Og tag så og slap lidt af det er jo ikke en udgift der gør at du kommer til at sulte.
Nu vil jeg bare glæde mig til endnu en vmkamp på mine kære licensbetalte tvkanaler
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Jeg har stor respekt for folk der afskaffer deres tv, ville ønske jeg turde gøre det samme ....men hvis man alligevel skal betale licens selvom man ikke har et tv, ja.... så er det knap så fristende som det har været... ...og internet kan jeg simpelthen ikke undvære under studiet. |
|
|
Der burde da nok være flere grunde til at afskaffe tv..! end for blot at sparre licensen ? __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
prse skrev:
Jeg har stor respekt for folk der afskaffer deres tv, ville ønske jeg turde gøre det samme ....men hvis man alligevel skal betale licens selvom man ikke har et tv, ja.... så er det knap så fristende som det har været... ...og internet kan jeg simpelthen ikke undvære under studiet. |
|
|
Der burde da nok være flere grunde til at afskaffe tv..! end for blot at sparre licensen ? |
|
|
Jeg kan ikke andet end at give dig ret
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong; at du har mistet gejsten, grundet personlige omstændigheder, og ikke mener at det hjælper noget at stå op for for sine rettigheder, gør mig da en kende ked af det! (En bøn for dig) 
Ret skal være ret, og individet bestemmer selv!
Man kan sagtens følge med i "verden udenfor", selvom man ikke har TV; der er radio og aviser, og de henter stort set alle deres "nyheder" fra samme bureau (Rygters bureau). Så man er ikke helt lost, når man førtidspensionerer sit stuealter!
Klart at man føler sig lidt underlig til mode den første tid, man skal jo lære at falde i søvn uden at få "godnatsang" af de voksne!
Personligt har jeg savnet Simpsons (TV3), men de fåes jo i bokse til næsten ingen penge, og det bruger jeg så mine lommepenge til, blandt andet!
PRSE; livet handler om at gøre sig fri af dem jeg kalder "smålige sataner" (petty tyrans) og din vej er miljørigtig bortskaffelse af dit TV og en nedgradering af dit internet til en 160Kbit´s forbindelse, så er du en fri mand (altså kun på det område; kampen er livslang!) Og det vover du vel sagtens!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Discipline; det ville have pyntet med en og et lille undskyld, ikke bare "fred være med dem"!
Men lad det nu ligge, og rigtig god fornøjelse med dit sports-kiggeri! 
CPH-R; grunden til at jeg ikke har TV, er at det er fordummende/propaganderende og en tidsrøver af format (det gælder alle kanaler, alle)!
Og så vil jeg heller ikke betale for det, simpelt nok! 
|
| Til top |
|
| |
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg vil gerne undskylde for at jeg uretmæssigt har beskyldt nogen for at lyve om deres tvkiggeri.
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
... PRSE; livet handler om at gøre sig fri af dem jeg kalder "smålige sataner" (petty tyrans) og din vej er miljørigtig bortskaffelse af dit TV og en nedgradering af dit internet til en 160Kbit´s forbindelse, så er du en fri mand (altså kun på det område; kampen er livslang!) Og det vover du vel sagtens!
|
|
|
Hvor er jeg dog enig med dig.
Føler selv jeg er langt mere fri nu end jeg var da jeg havde TV, der er betydelig mere tid til musik, bøger og andre interesser, desuden er der mere tid til at fordybe sig i de enkelte ting. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
Jeg vil gerne undskylde for at jeg uretmæssigt har beskyldt nogen for at lyve om deres tvkiggeri. |
|
|
Mange tak, undskyldningen er accepteret __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians
Jeg står op og betaler min licens for at en som dig afligevel kan høre radio, og ikke mene man behøver at betale licens. du kan godt droppe du er lidt for smart til mig. Jeg har min stolthed og har ikke mistet gejsten tværtimod.
Carstong
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og føler mig meget inspireret!...seriøst, det mener jeg sgu!  , idéen med en projektor + DIY lærred istedet for mit tv eller en fremtidig fladskærms-tv, er altså lige krøbet ind under huden på mig igen! Men det kræver at jeg får skrabet penge sammen til projektor og fladskærm, inden jeg tager skridtet, for et billede til hjemmebio'en kan sgu ikke undværes  ....godt at sommerferien nærmer sig, så der kan skrabes penge sammen, så idéer kan blive til handling!  Mht. internetforbindelsen, kan jeg ikke nedgradere den, da det ellers bliver for langsomt til at bruge til skype, og menneskelig kontakt kan sgu heller ikke undværes  , men lad os håbe de sætter grænsen højere end de foreslåede 256kbit/s  Men det er jo selvfølgelig vigtigere at få højere livskvalitetet, end at ærge sig over at man skal betale licens... Jeg kunne selvfølgelig starte med at hive antennestikket ud af tv'et.... ....tør jeg?....fortsættelse følger.... edit: til diciplin: godt gået  , det er sgu rart for en gang skyld at se i dette forum at man kan finde ud af det uden at forummoderatorerne skal gribe ind...  ...og undkyld hvis jeg brækkede mig lige lovligt hårdt ud over dig... 
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil sgu også meget hellere få min verdensindsigt fra en trykt udgave af Politiken, med en kop kaffe i hånden....aaaahhhh  ....har ikke læst morgen avis siden jeg flyttede hjemmefra....måske man skulle gå igang igen!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn! ...... tænk lige over det....Politiken hver dag med en kop kaffe, intet livsspild på tv....og en projektor!.....det er sgu en livsstil der er tiltrækkende og som DR ikke kan hamle op med! 
Jeg er en mand med en mission!
Min vej til højere livskvalitet:
1 - Fjerner antennestikket når jeg har fået bestilt Politiken
2 - Sælger/giver væk/ bortskaffer miljørigtigt mit fjernsyn, når jeg har fået projektor + DIY lærred
En overskuelig mission....
Fedt at min arrigskab og irritation i denne tråd er blevet vendt til noget positivt....
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
jeg vil sgu også meget hellere få min verdensindsigt fra en trykt udgave af Politiken, med en kop kaffe i hånden....aaaahhhh ....har ikke læst morgen avis siden jeg flyttede hjemmefra....måske man skulle gå igang igen!  |
|
|

|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er nogen af os som er blevet tøre bag ørene  og kan betale af egen løn, også licens
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|