| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt med hr Carstong, men det behøver jeg nok heller ikke at være!
Min bøn for dig var nu ærligt ment; jeg ved at "systemet" prøver at tage røven på folk, hvor de nu kan!
Jeg betaler altså gladeligt for at lytte til radio, og det har jeg gjort alle årene. Da jeg havde TV (og var gift) betalte jeg da også TV-licens, det er da klart!
Note: Jeg var i karbad klokken 9.30, så her klokken 14 er jeg også tør bag mine ører!
Discipline; undskyldningen er accepteret, no hard feelings! 
Og så en "flover"; jeg har lige været inde på tekst-TV (TV2) på min arbejdsgivers TV, opstillet i vores pauselokale, bare for at se vejrudsigten. Flovt når jeg nu ikke betaler til det! Jeg kunne lige så godt have skrevet http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm på PC´en!
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians
undskyld jeg fandt det bare lidt arrogant , jeg er jyde hvis du forstår
og havde bare fået den opfattelse at du havde pensioneret alteret. men afligevel hørte radio
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt OK, hr Carstong!
De fleste finder mig nok en kende arrogant, men det sover jeg ikke dårligt over; jeg ved jo bedst selv, hvad jeg indeholder! (Og selvransagelse er mig ikke et ukendt begreb)
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet mig. Vil ikke længere betale skat! En ultimativ beslutning herfra.
Husk veto retten 
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Jeg har besluttet mig. Vil ikke længere betale skat! En ultimativ beslutning herfra.
Husk veto retten 
|
|
|
sjovt du sammenligner licens med skat
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaaaabbbb - kan den trækkes længere efterhånden nu - vent nu og se hvad det bliver til inden fanden males på vægen, og helt ærligt - 2050 om året, hvor herre bevares - da jeg var studerende betalte jeg da også licens, hvorfor pokker skulle det være hårdere for studerende idag at betale licens, end dengang i 90'erne - tag nu lige og klap hesten - synes sgu der er mange klynke og brokhoveder for tiden - er det sommervarmen - uha - i har det hårdt og verden er ond ved jer - guess wath - THATS LIFE - LIFE SUCKS
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Gaaaabbbb - kan den trækkes længere efterhånden nu - vent nu og se hvad det bliver til inden fanden males på vægen, og helt ærligt - 2050 om året, hvor herre bevares - da jeg var studerende betalte jeg da også licens, hvorfor pokker skulle det være hårdere for studerende idag at betale licens, end dengang i 90'erne - tag nu lige og klap hesten - synes sgu der er mange klynke og brokhoveder for tiden - er det sommervarmen - uha - i har det hårdt og verden er ond ved jer - guess wath - THATS LIFE - LIFE SUCKS  |
|
|
Når varmen kommer, er det pr. automatik agurketid! Og som Monty drengene sang engang: Life is a pice of sh*t, when you look at it! Og det blir sgu endnu værre, - tænk det umulige: at skulle betale licens en nærmest nær død oplevelse 
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er flere år siden, jeg holdt op med at betale kirkeskat. Men jeg er stadig troende. Jeg ville bare ikke betale til noget, jeg ikke bruger, eller siger mig ret meget. Bevares, de 1,2% eller hvad det nu var, betyder ikke så meget. Men jeg bliver da ikke en dårligere kristen, fordi jeg ikke vil støtte en folkekirke og dens mange ødsle menighedsråd!
På samme måde har jeg det med DR. Denne statsreligion hat taget et omfang, der virker aldeles utaltalende. DR støtter åbenlyst et politisk system/retning, som jeg bestemt ikke sympatiserer med! Derfor har jeg ikke tv! Jeg har radio og betaler licens til denne, men det skyldes ikke DR. Der er jo heldigvis andre stationer.
Det at eje et tv skal ikke være forbudet med, at man automatisk skal lægge et betragteligt beløb til DR. DR skal bestå på baggrund af de mennesker der ønsker denne station. Hvis det så er ensbetydende med DRs lukning... for min skyld ingen alarm!
mvh
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studerende kan få Politiken hver dag i et år for 1887,50 kr.....det lyder sgu mere tiltrækkende end DR i et år....
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står jo enhver frit for,at vælge den avis med de holdninger, man selv ønsker at læse. Modsat DR som er bestemt ikke er upartiske, som de burde være!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi leve i en banan-republik, eller bare være en anelse sociale og yde det det koster?
Folk med ondt i måsen, kan nu om stunder få reppet deres hæmorider uden beregning, men hvorfor betaler jeg til det? ........ Fordi alle med ondt i do. selvfølgelig skal have det bedre!
Jeg kender INGEN der aldrig har set TV, men mange der har ondt i r*ven.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
| Studerende kan få Politiken hver dag i et år for 1887,50 kr.....det lyder sgu mere tiltrækkende end DR i et år....
|
|
|
Så køb dog det istedet, hvis du synes at en avis om dagen kan erstatte mange timers tv for næsten det samme beløb - dig om det. Men ok hvis du læser MEGET langsomt så får du sikkert de samme antal timer ud af det - fint
|
| Til top |
|
| |
Gigabass Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Skal vi leve i en banan-republik, eller bare være en anelse sociale og yde det det koster?
Folk med ondt i måsen, kan nu om stunder få reppet deres hæmorider
uden beregning, men hvorfor betaler jeg til det? ........
Fordi alle med ondt i do. selvfølgelig skal have det bedre!
Jeg kender INGEN der aldrig har set TV, men mange der har ondt i r*ven. |
|
|
Denne tråd er ikke til folk, der har ondt i r****. Du må starte din egen tråd.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
prse skrev:
| Studerende kan få Politiken hver dag i et år for 1887,50 kr.....det lyder sgu mere tiltrækkende end DR i et år.... |
|
|
Så køb dog det istedet, hvis du synes at en avis om dagen kan erstatte mange timers tv for næsten det samme beløb - dig om det. Men ok hvis du læser MEGET langsomt så får du sikkert de samme antal timer ud af det - fint 
|
|
|
Bare 1 stk. af ovennævnte publikation gør en så døsig at man går i hi..... 1887,50 for hvad?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Det er flere år siden, jeg holdt op med at betale kirkeskat. Men jeg er stadig troende. Jeg ville bare ikke betale til noget, jeg ikke bruger, eller siger mig ret meget. Bevares, de 1,2% eller hvad det nu var, betyder ikke så meget. Men jeg bliver da ikke en dårligere kristen, fordi jeg ikke vil støtte en folkekirke og dens mange ødsle menighedsråd!
mvh
|
|
|
Det har jeg aldrig betal , jeg tro næppe det hjælper at betale , man bliver ikke bedre kristen af det .
Hvis så de brugte de penge til noget godt så var det ok , men det er som med meget andet de ødsler dem de får væk .
Det er også et lille jule nummer de laver , tænk hvis folk skulle melde sig selv ind i kirken så var der nok ikke mere end 5% der ville være medlem af den .
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok jer som ikke vil betale, bare i holder nallerne fra kagedåsen
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gigabass skrev:
Mik112 skrev:
|
Folk med ondt i måsen, kan nu om stunder få reppet deres hæmorider uden beregning, men hvorfor betaler jeg til det? ........ Fordi alle med ondt i do. selvfølgelig skal have det bedre!
|
|
|
|
|
|
Hvorfor?..... Det kører da fint! Var ikke lige klar over at du er ophøjet til at sætte dagsordenen her'
|
| Til top |
|
| |
Gigabass Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Gigabass skrev:
Mik112 skrev:
|
Folk med ondt i måsen, kan nu om stunder få reppet deres hæmorider
uden beregning, men hvorfor betaler jeg til det? ........
Fordi alle med ondt i do. selvfølgelig skal have det bedre!
|
|
|
|
|
|
Hvorfor?..... Det kører da fint! Var ikke lige klar over at du er ophøjet til at sætte dagsordenen her' |
|
|
At du interesserer dig for hæmorrider, har vel ikke noget med licensen at gøre?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
prse skrev:
| Studerende kan få Politiken hver dag i et år for 1887,50 kr.....det lyder sgu mere tiltrækkende end DR i et år....
|
|
|
|
|
|
Nu ser jeg ikke særligt meget tv, så en avis om dagen kan sagtens erstatte tomhjernet fjernsynskiggeri. Kvaliteten af tiden tilbragt med en avis, er ihvertfald højere end ditto foran fjerneren...for mig Og hvis jeg ender med ikke at få afskaffet fjerneren fuldstændig, og derved stadigvæk skal betale licens, jamen så er min idé med at tilbringe de frie timer af døgnet når der skal slappes af sammen med avisen istedet for fjerneren, stadigvæk en god idé...for mig ...det er ikke så meget et spørgsmål mere for mig om at være irriteret over dr's opkrævningsmetoder (min irritation har hele tiden været af principiel karakter), men nu mere et spørgsmål om at få mere kvalitetstid ud af min dag.  Edit: Hvilke tanker der ender i reel handling, er jo en ting, men dette forum forum fungerer rigtigt godt til at få luftet nogle tanker, og det er jo idéen med et forum.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Guldkysten skrev:
prse skrev:
| Studerende kan få Politiken hver dag i et år for 1887,50 kr.....det lyder sgu mere tiltrækkende end DR i et år.... |
|
|
|
|
|
Bare 1 stk. af ovennævnte publikation gør en så døsig at man går i hi..... 1887,50 for hvad? |
|
|
Jeg er meget mere tilfreds når jeg sidder og hygger mig med en avis frem for fjernsynet, hvorfor?... er fuldstændigt underordnet, jeg leger bare med tanken om at få mere kvalitetestid ud af min dag, og det gør man jo, når man er glad for det man bruger sin tid på.
|
| Til top |
|
| |