Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Så fik de ram på "jer" / "os" alle! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
miju skrev:
Neee...  ingen er blevet snydt! den smule dr og tv2 jeg har set i de 15 år er REELT! betalt løbet af de her to år jeg har betalt licens...  fra nu af betaler jeg voldsom OVERPRIS!!... ØV!!...

Sådan ser JEG på det!...

Dvs. vi skal alle sammen bare bryde lovgivningen på de områder vi er uenige i?

Miju er så langt ude......

"mjaa...ok......jeg har også kun været på hospitalet én gang i mit liv og jeg har aldrig modtaget sociale ydelser.....så nu synes jeg bare, at jeg kan lade være med at betale skat fremover........"

Glistrup har sandelig ikke levet forgæves....

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
miju skrev:
Neee...  ingen er blevet snydt! den smule dr og tv2 jeg har set i de 15 år er REELT! betalt løbet af de her to år jeg har betalt licens...  fra nu af betaler jeg voldsom OVERPRIS!!... ØV!!...

Sådan ser JEG på det!...

Jeg bryder uden tøven de love jeg finder betvingende og undertrykkende eller jeg i DEN GRAD! ikke er enig !...   (sålænge det at gøre det  ikke er til fysisk fare eller overlast for andre)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå hvorfor DR.dk gør så meget for licensen. De ved godt at hvis de ikke får deres licens penge, men istedet skal få penge på andre måder, f.eks. betalings kanal når alt skifter til digital tv, så vil ingen se DR mere..

Jeg betaler ikke licens til tv, men jeg betaler til radio (hører tit P3) Det har jeg intet imod, men 2200kr i tv licens om året er 200kr om måneden jeg ikke kan betale (sidder i lejlighed med en SU). De burde i det mindste lave noget til unge som studere, så de ikke skal stå og komme med forklaringer hvorfor de ikke betaler licens.

Idag kan man jo ikke studere hvis man ikke har internet. !!

Jeg håber der sker nogen ændringer i fremtiden så de kan få deres penge på andre måder.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
miju skrev:

Sådan ser JEG på det!...

Miju er så langt ude......

"mjaa...ok......jeg har også kun været på hospitalet én gang i mit liv og jeg har aldrig modtaget sociale ydelser.....så nu synes jeg bare, at jeg kan lade være med at betale skat fremover........"

Glistrup har sandelig ikke levet forgæves....

Har jeg sagt at jeg er imod alm. skat, til de basale velfærdsgoder!!??? (dette værende : sundhed, ældre omsorg, uddannelse, børne området, og sociale ydelser, samt en opretholdelse af visse for landet's funktion nødvendigheder.)

NEJ VEL!???

Jeg har heller ikke ynket (som så mange gør der ellers tjæner ganske fedt / federe end jeg!) over at betale for meget i skat! har jeg????????????????

nej! som sagt! jeg har intet mod den velfærd vi har og at betale til den!.. men jeg har noget imod licens og at betale til ting jeg ikke bruger!...

Og JA! der er meget jeg ikke bruger der betales over skatten!... DET ER JEG DA OGSÅ IMOD!..  hvorfor jeg også har skrevet basale velfærds goder! under hvad jeg gladeligt betaler til!..

Men resten må vi sgu selv batale for os der vil bruge de enkelte ting.. (eller også undvære)

Og Glistrup er nok en af de klogeste hoveder der har været i danske politik og har sagt meget rigtigt og godt!... også ting de "andre" har taget ved lære af, om de så vil stå ved det eller ej!!... desverre langt fra NOK!.......  men desverre har han også ytret meget ævl og galskab!.. der er en tynd linie mellem ginialitet og galskab! og han har ofte krydset lidt frem og tilbage over denne gennem tiderne... MEN! det ændre ikke på de RIGTIGE og fornuftige ting han har sagt ind i mellem!...

mvh.

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg bryder uden tøven de love jeg finder betvingende og undertrykkende eller jeg i DEN GRAD! ikke er enig !...   (sålænge det at gøre det  ikke er til fysisk fare eller overlast for andre)

mvh.

Gah..

Den lader vi lige stå.. Men med den moral kan du jo uden skrupler kopiere nogle 500-lapper og betale licensen, ikke?

Man må jo tage det sure med det søde, nah? Ellers kan du jo lige returnere din børnecheck til mig når den kommer, jeg har nemlig ingen unger.. så hvorfor betale til dem?

Jeg mener jeg læste engang at du var ansat i det offentlige.. er du så ikke selv en del af dem der er med til at administrere pengene? Eksempelvis ved at bruge arbejdstiden på at skrive indlæg her? (undskyld hvis jeg husker forkert!)

Personligt syntes jeg det er fint hvis den kunne betales over skatten.. med lidt held kunne der spares en masse udgifter til afministration af DR-licens.

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Otto, TC skrev:
miju skrev:

Sådan ser JEG på det!...

mvh.

Den taler vist HELT for sig selv....

Godt gået Miju, klap dig selv på skulderen

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
miju skrev:
Otto, TC skrev:
miju skrev:

Sådan ser JEG på det!...

mvh.

Den taler vist HELT for sig selv....

Godt gået Miju, klap dig selv på skulderen

Det gør jeg også!!

boffer24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Otto, TC skrev:
miju skrev:

Sådan ser JEG på det!...

mvh.

Klog fyr....

Til top Vis boffer24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boffer24

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Cabal skrev:

miju skrev:

mvh.

Gah..

Den lader vi lige stå.. Men med den moral kan du jo uden skrupler kopiere nogle 500-lapper og betale licensen, ikke?

huuuummmm...    fristende!! meeeeen....  neeejj

Man må jo tage det sure med det søde, nah? Ellers kan du jo lige returnere din børnecheck til mig når den kommer, jeg har nemlig ingen unger.. så hvorfor betale til dem..

Sage jeg ikke at jeg ikke havde noget mof basale velfærdsgoder... iøvrigt er jeg også imod børnecheck til de der tjæner mere end mindstelønnen!! hvad fanden skal de ha penge for??? (og det vil også gå ud over mig hvis det blev sådan.. men det er OK!)

Jeg mener jeg læste engang at du var ansat i det offentlige.. er du så ikke selv en del af dem der er med til at administrere pengene? Eksempelvis ved at bruge arbejdstiden på at skrive indlæg her? (undskyld hvis jeg husker forkert!)

Forsvaret er en del af det basale der er nødvendigt her i landet! dog bør det reduceres markant! vi har reelt ikke brugt for andet end frømands og jæger korpset samt et godt civilforsvar og hjemmeværn!... især ikke som vores nosseløse politikere anvender det pt.. den ydelse vi yder internationelt er latterlig og symbolsk! og altid når det værste og mest beskidte er gjort af de andre, så hvorfor spilde miliarder på det?? de kan bruges på anden mere nødvendig velfærd og goder..

Personligt syntes jeg det er fint hvis den kunne betales over skatten.. med lidt held kunne der spares en masse udgifter til afministration af DR-licens.

Skal der public service så må det betales over skatten og i størkt reduceret grad.. bestemt ikke 2150 kr. årligt...  muligvis til nød 1/4 eller mindre!!

Søren

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Cabal skrev:

miju skrev:

mvh.

Gah..

Man må jo tage det sure med det søde, nah? Ellers kan du jo lige returnere din børnecheck til mig når den kommer, jeg har nemlig ingen unger.. så hvorfor betale til dem..

Sage jeg ikke at jeg ikke havde noget mof basale velfærdsgoder... iøvrigt er jeg også imod børnecheck til de der tjæner mere end mindstelønnen!! hvad fanden skal de ha penge for??? (og det vil også gå ud over mig hvis det blev sådan.. men det er OK!)

Forsvaret er en del af det basale der er nødvendigt her i landet! dog bør det reduceres markant! vi har reelt ikke brugt for andet end frømands og jæger korpset samt et godt civilforsvar og hjemmeværn!...

Søren

HJEMMEVÆRNET siger du. Nu når vi taler om ting man ikke ønsker at betale og ting man finder ubruglig. så er hjemmeværnet da den største post på det budget. Tænkk hvis vi ikke skulle betale til dem, så kunne vi ALLE slippe for at betale licens. For de er sgu da spild af mine skatte peng

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:
miju skrev:
Cabal skrev:

miju skrev:

mvh.

Gah..

Forsvaret er en del af det basale der er nødvendigt her i landet! dog bør det reduceres markant! vi har reelt ikke brugt for andet end frømands og jæger korpset samt et godt civilforsvar og hjemmeværn!...

Søren

HJEMMEVÆRNET siger du. Nu når vi taler om ting man ikke ønsker at betale og ting man finder ubruglig. så er hjemmeværnet da den største post på det budget. Tænkk hvis vi ikke skulle betale til dem, så kunne vi ALLE slippe for at betale licens. For de er sgu da spild af mine skatte peng

Helt enig mht. hjemmeværnet!!

Det er hul i hovedet at betale penge til den flok af kasserede stjerne-psykopater, racister og det der er værre (undskyld til de ganske få "normale" personer i hjemmeværnet) - for at de kan lege "røvere og soldater" ude i en mørk skov, mens de råber "bang, bang" og peger på hinanden med legetøjspistoler.

At kunne mene, at licens er uberettiget, men at hjemmeværnet er "fjong" er for mig ubegribeligt!!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg betaler ikke licens til tv, men jeg betaler til radio (hører tit P3) Det har jeg intet imod, men 2200kr i tv licens om året er 200kr om måneden jeg ikke kan betale (sidder i lejlighed med en SU). De burde i det mindste lave noget til unge som studere, så de ikke skal stå og komme med forklaringer hvorfor de ikke betaler licens.

Elementært, min kære Watson...  Finansiér det via skatten, og hæv skatteprocenten de 2-3 promille eller hvad der nu kan være tale om (nå nej, der er jo skattestop... ). Hvis du lever af SU, så betaler du ikke skat - ergo koster det dig ikke en krone. Voila - gratis tv til de fattige, betalt af de rige. No problemo.

Hvem var det der kaldte licensen kommunistisk? Kig lige på de to scenarier, og fortæl mig hvilket der er højre-orienteret, og hvilket der er venstre-orienteret... Stramningen af licensen flytter _netop_ penge fra de fattige til de rige, og en privatisering vil blot gøre dét værre (eller bedre, alt efter hvordan man ser på det). Ergo: Skattefinansiér l**tet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Det er hul i hovedet at betale penge til den flok af kasserede stjerne-psykopater, racister og det der er værre (undskyld til de ganske få "normale" personer i hjemmeværnet)

Jeg vil anbefale at du opsiger dit abonnement på Ekstra Bladet...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Det er hul i hovedet at betale penge til den flok af kasserede stjerne-psykopater, racister og det der er værre (undskyld til de ganske få "normale" personer i hjemmeværnet)

DEN VAR GO'

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er villig til hvad som helst, bare man slipper for tv som Tv3 og de andre...
At der så er nogen der ærgelige over, at de ikke kan se tv uden at betale, det er bare ærgeligt.

Eller skal vi også have indført brugerbetaling på hospitalerne... Det er længe siden jeg har været der, så hvorfor skal jeg betale...

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Jeg har heller ikke TV, og skal ikke have det igen før, at vi selv kan vælge hvilke kanaler vi vil se, og dermed betale for. Jeg synes det er grotesk, at man skal betale ca. 4600 kr. om året (Licens + Den store pakke fra TDC eller Stofa) for at se f.eks. Discovery og MTV.

Jeg er enig i, at 4600,- er mange penge. Omvendt svarer det til 12,60 pr.dag, og cirka 0,53 kr i timen. For det får man 15-35 kanaler alt efter hvilket tidspunkt på døgnet man kigger.

David skrev:

Men, det er virkelig flot klaret, Brian! Må du blive massevoldtaget eller tævet til døde af en flok hashsælgere, så er min dag reddet!

Det var dog sørgeligt, at nogen kan ønske det for andre mennesker, og tilmed postulere at ens dag bliver bedre af det.

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:

En skarp formulering - men jeg foragter rent ud sagt denne institution (hjemmeværnet).

Ideen var god og rigtig da man startede den, men grundlaget (trusselsbilledet) er fuldstændigt forsvundet - ligesom det efterhånden er veldokumenteret at Den Danske Forening (og andre, endnu værre "organisationer") er ualmindeligt godt repræsenteret i geledderne....

(og ja, jeg ved godt der er mange fornuftige mennesker, der er medlem, men det ændrer ikke ved institutionens totale overflødighed).

Men tilbage til topic - licensen - der har DDF heldigvis intet at skulle have sagt

(og nej, jeg rør ikke Ekstra Bladet - men foretrækker aviser med et lidt højere Lix tal og saglighed )

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Forsvaret er en del af det basale der er nødvendigt her i landet! dog bør det reduceres markant! vi har reelt ikke brugt for andet end frømands og jæger korpset samt et godt civilforsvar og hjemmeværn!... især ikke som vores nosseløse politikere anvender det pt.. den ydelse vi yder internationelt er latterlig og symbolsk! og altid når det værste og mest beskidte er gjort af de andre, så hvorfor spilde miliarder på det?? de kan bruges på anden mere nødvendig velfærd og goder..

Om du er frø, jæger eller portvagt, er jo ligegyldigt. Nu spurgte jeg heller ikke om hvorvidt forsvaret var berettiget eller ej, men egentlig bare om du ikke indirekte selv sidder og administrerer skattepenge?

mvh
Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
En skarp formulering - men jeg foragter rent ud sagt denne institution (hjemmeværnet).

Ideen var god og rigtig da man startede den, men grundlaget (trusselsbilledet) er fuldstændigt forsvundet - ligesom det efterhånden er veldokumenteret at Den Danske Forening (og andre, endnu værre "organisationer") er ualmindeligt godt repræsenteret i geledderne....

(og ja, jeg ved godt der er mange fornuftige mennesker, der er medlem, men det ændrer ikke ved institutionens totale overflødighed).

Om de er overflødige kan du diskutere med borgerne i Seest... Men nu drejer vi vist diskussionen over på et emne der ikke hører hjemme her. Det mest væsentlige i hjemmeværns-diskussionen er, hvadenten man så synes de skal være der eller ej, at netop fordi hjemmeværnet "bare" finansieres via skatten og ikke står på vores kontoopgørelse hver måned, så ser vi gennem fingre med det i stedet for at beklage os. Licensen nyder uhæmmet stor opmærksomhed i forhold til hvor relevant det er at brokke sig over, udelukkende fordi det ikke er skattefinansieret.

jdg1 skrev:
(og nej, jeg rør ikke Ekstra Bladet - men foretrækker aviser med et lidt højere Lix tal og saglighed )

Det regnede jeg også med, ellers var det jo heller ikke sjovt at bruge som argument, vel?  

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Måske vi bare skulle få udbetalt lidt lommepenge fra staten hver måned..? for der er godt nok ikke mange ting, vi danskere kan finde ud af selv?

Jeg syntes nu også det er at stramme den lidt, det kan ikke være rigtigt, at man sætter prisen op i et samfund hvor alle kan finde ud af det modsatte.

Tror at samfundet er så ekstremt, overfyldt med reklamer hvor vi end ser, og når ”de kommercielle” kanaler begynder at få problemer med afsætningen af reklame plads! Begynder de nok at kikke på indholdet af programmer. ”Hvorfor er det kun staten der kan informere..???” jeg napper sku URBAN og METRO-EXPRESS hver morgen, og føler mig faktisk ”relativt” velinformeret, omkring dagens nyheder!? Disse blade beviser da for mig, muligheden for at lave information GRATIS.

At vores stats ejet Radio/Tv er bredere…… Tjaaa… det vist en helt anden diskussion. Men jeg kan ikke se den store forskel på folk der skal have rettet ørene ind på en reklame station, eller en gammel dame der skal have klippet sin ligusterhæk, før hun kommer hjem, på en public service kanal? Eller en halvdårlig amerikansk serie, skulle være så meget ringere, end halvdårlige danske genudsendelser med Linje-3 eller Poul Richard? På nyheds siden, fik vi jo også en helt igennem kritisk og nøgtern gennemgang, af eks. Irak krigen ”det var jo helt vildt, så mange kritikere der måtte komme til orde”..??

Mange af mine venner der benytter sig af kommercielle programmer, ved jeg ser eks. Discovery, Animal ect. ect her finder de selv ud af deres toiletbesøg eller hente kaffen i reklame pauserne.

Den moderne teknologi tillader i dag..! At man betaler for hvor meget tid man er på! Så lad dem dog konkurrere på lige fod med andre. ”og kan de IKKE overleve… Så var de bare ikke gode nok” Det lidt som da IRMA for nogle år siden var ved at dreje nøglen om! Alle gik rundt og hylede ”det sørme en skam, for de er så gode”..??? Jamen hvis alle der roste dem, bare handlede der, så ville de nok bestå.

Personligt har jeg svært ved at køre forbi, den nye Tv-by..!? jeg syntes simpelt hen der er så ekstravagant et byggeri, at jeg får lyst til at stampe i mine udtagelser ”som MIJU” men det må vi jo ikke. Tænk at lille TV-2 kan lave informations tv, fra et lille hus i Odense, og en gammel kantine på hovedbanegården.

Alt i alt syntes jeg det er rimeligt at betale skat og licens..! Men jeg vil IKKE se mig selv være til grin for mine penge og 2000,- kroner pr. tv borger, det er hvordan man end vender og drejer det! For mange penge ”nogen gør det bare ikke godt nok”

At man skal betale licens fordi man kan gå på nettet, er simpelt hen at vade direkte ind over folks frihed til selv at vælge hvad de vil bruge deres tid på. Internettet tilbyder så mangfoldig information, at her kan DR vist ikke helt være med, i konkurrencen. Hvorfor ikke bare gøre som SPUTNIK tage penge for det.

Næste gang, hedder det sig! Du har øjne, du vil kunne se…. Ergo må du betale licens.

Og jeg syntes IKKE man kan sammenligne Tv , på lige fod med hospitaler/veje/cykelstier eller skoler ”DR holder sku ikke samfundet kørende”

Peter

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes