| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft en gang BT gossip  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samfundet hænger jo nogle steder sammen ved at man betaler kollektivt, ellers ville tingene jo ikke altid kunne hænge sammen. Det er okay med alle de der betalingskanaler, men man må jo nødvendigvis have et par nationale kanaler, kanaler som er styret lidt af samfundet regler og krav, nok kaldet public service kanaler???
Selvfølgelig vil vi alle gerne slippe så billigt som muligt, så hvis vi kunne gå i biografen og få en masse daglige begivenheder og oplevelser gratis, ville det da klart være det bedste, men sådan ved vi jo godt det ikke hænger sammen.
Om det er TV programmer, biograffilm eller teaterstykker, er dele af det ikke så interessant og ganske som med bilmodeller og andre modeller.
Hvis man vil have noget, oplevet noget og modtage nogle ydelser, så må man betale for det, hvadenten det kommer fra den ene skærm eller den anden skærm.
Det ville naturligvis være kanon hvis man selv betalte for alt, hvadenten det er børne check og hvad der er nævnt i tråden. At andre skal vælge og betale for en, er ikke altid optimalt og ender gerne i noget der minder om tvang eller diktatur.
Men hvis man modtager et TV signal og ser det på sin 19" fladskærm via tuneren i PCen, så skal man vel betale det samme som ham der ser det via sin 32" fladskærm via tuneren i denne.
Anderledes kan det vel ikek være, men man selvfølgelig kunne vælge kanaler til og fra, og så betale efter dette. Ville det så ikke bare ende op i at de officielle danske TV kanaler der er drevet via licenspenge, istedet blev lagt under det samlede skattetryk??? det tror jeg, og så er vi på sammme sted, bare uden muligheden for at kunne sige helt fra.
Det er nok ikke muligt at melde sig helt ud af alt, måske heller ikke så godt samlet set. Hvadenten man kigger den ene vej eller den anden vej, er der altid fordele og ulemper, og bagdelen vender altid bagud - uanset hvad vej snudeskaftet peger.
Jo Danmark er et dyrt sted, det er et dyrt sted og mange særegne afgifter og regler - men demokratiet og flertallet har fastsat dette og ønsker det tilsyneladende ikke ændret. Kigger man rundt i den store verden, begynder mange af tingene at trække lidt i retning af de samme regler og måder som her i Danmark. Faktum er at vi er her, vi har selv valgt at blive her, vi har ikke selv valgt at blive født her, men så har vi da den frie mulighed at søge andre græsgange.
I virkeligheden er det jo også et attraktivt sted med mange fordle og en flot levestandard, men jeg må medgive at det også har sin pris og mulighederne for fribiletter bliver mindre og mindre, hvilket også kunne have den effekt, at det samlet set begyndte at blive lidt billigere, selv om jeg måske inderst inde tvivler på at noget bliver billigere.
Op med humøret, det går nu meget godt, selv for sortseerne - lad os få brugerbetaling.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor lukker DR ikke bare deres website for andre end dem der betaler TV licens? Det er vel ikke så vanskeligt. Alternativt kunne de jo lade brugerne betale for den tid de ser DRs kanaler på nettet. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
F.Christians skrev:
|
David må ikke opfordre til vold og voldtægt, fy! (Bed ikke de andre om noget, du lige så godt kan gøre selv!) 
|
|
|
Ja , eller kan han betale sig til det .
Man kan nok købe en hel voldspakke til lav pris i polen 
|
|
|
Nice - se det er der vi skal hen...
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Selv om man er på SU betaler man da stadig skat.!! |
|
|
Jow jow, men i dit tilfælde vil en halv procent ekstra betyde 3,50 om måneden. Det er da en rimeligt god handel for dig i forhold til at betale licens - eller hvad? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da kunne lade sig gøre ikke at betale licens som studerende.
Idag indgår internet jo som en meget vigtig kilde i undervisningen, men 2200kr + plus de bobs man i forvejen skal betale for at have internet derhjemme? "Kom igen Brian, kom igen"...
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
David skrev:
Jeg har heller ikke TV, og skal ikke have det igen før, at vi selv kan vælge hvilke kanaler vi vil se, og dermed betale for. Jeg synes det er grotesk, at man skal betale ca. 4600 kr. om året (Licens + Den store pakke fra TDC eller Stofa) for at se f.eks. Discovery og MTV.
|
|
|
Jeg er enig i, at 4600,- er mange penge. Omvendt svarer det til 12,60 pr.dag, og cirka 0,53 kr i timen. For det får man 15-35 kanaler alt efter hvilket tidspunkt på døgnet man kigger.
David skrev:
|
Men, det er virkelig flot klaret, Brian! Må du blive massevoldtaget eller tævet til døde af en flok hashsælgere, så er min dag reddet!
|
|
|
Det var dog sørgeligt, at nogen kan ønske det for andre mennesker, og tilmed postulere at ens dag bliver bedre af det .
|
|
|
Ja, det er vel fint nok, hvis jeg også ser ShowTV, MBC, ATV, RAIUNO, TV5, osv., men det gør jeg ikke, og vil ikke betale for de kanaler.
Også selvom jeg gør det alligevel, da 8 ud af 10 af dem, der ser de kanaler, er på overførselsindkomster, og jeg betaler til deres check igennem skatten.
Næh, lad os få brugerbetaling, og lad folk selv vælge hvilke kanaler, de vil se.
Mht. til den sidst kommentar, er det et ironisk surt opstød, der henviser til pointen i afsnittet skrevet lige inden. Måske et dårligt forsøg på at være sjov.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Idag indgår internet jo som en meget vigtig kilde i undervisningen, men 2200kr + plus de bobs man i forvejen skal betale for at have internet derhjemme? "Kom igen Brian, kom igen"...
Nosferatu |
|
|
Hva så med at bruge skolens internet, og spare både internet derhjemme + licensen - vupti - mange penge sparet
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
nosferatu89 skrev:
|
Nosferatu
|
|
|
Hva så med at bruge skolens internet, og spare både internet derhjemme + licensen - vupti - mange penge sparet
|
|
|
Så er det heller ikke sjovere at hænge ud på universitetet.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ikke
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Men hvis man modtager et TV signal og ser det på sin 19" fladskærm via tuneren i PCen, så skal man vel betale det samme som ham der ser det via sin 32" fladskærm via tuneren i denne. |
|
|
enig, men det er jo slet ikke det der er til debat! de vil opkræve licens uanset TV tuner eller ej, blot du har internet skal man til at betale...
men hvad med de stakler der kun har modem?
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
| Hvorfor lukker DR ikke bare deres website for andre end dem der betaler TV licens? Det er vel ikke så vanskeligt. Alternativt kunne de jo lade brugerne betale for den tid de ser DRs kanaler på nettet. |
|
|
Det tror jeg ikke der er interesse for, men det ville helt sikkert være sundt for DR. I det mindste i en periode. Som det er nu, kan DR jo sende hvad de vil, hvornår de vil og endda det samme 3 gange om dagen. Det er ikke nødvendigt at spørge kunderne/seerne, hvad der er størst interesse for. At have sin egen virksomhed under de omstændigheder, må da være skønt. Der er måske ikke interesse for det færdige produkt efterfølgende, men det er jo også ligegyldigt.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Toftdahl skrev:
| Men hvis man modtager et TV signal og ser det på sin 19" fladskærm via tuneren i PCen, så skal man vel betale det samme som ham der ser det via sin 32" fladskærm via tuneren i denne. |
|
|
enig, men det er jo slet ikke det der er til debat! de vil opkræve licens uanset TV tuner eller ej, blot du har internet skal man til at betale...
men hvad med de stakler der kun har modem?
|
|
|
Findes de stadig ?!?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sakset fra kandu.dk i en tråd med næsten samme emne :
Jeg er selv tidligere licensinspektør (og ikke opkræver) som licensinspektør er opgaven at fylde huller, ma ner udstyret med en liste over de husstande der betaler licens, og besøger så dem der ikke står på listen, eller dem der eventuelt "kun" betaler radio licens.
Som licensinspektør er de eneste beføjelser at man må spørge om husstanden har anskaffet et licenspligtigt apparat, og hvis det er tilfældet tilbyde, at foretage registreringen så du ikke selv skal besværes med det, der må også spørges til hvornår apparatet er anskaffet, da der jo er pligt til at melde sig til licensbetaling indenfor 14 dage efter anskaffelsen.
Man har som licensinspektør ikke krav på adgang, man må faktisk ikke engang spørge om lov til at komme indenfor, dog har man som licensinspektør den beføjelse, at hvis beboeren nægter at have licenspligtigt apparat, og man fra opgangen/indgangsdøren kan se eller høre et tv-apparat så må man foretage registrering.
Hvis du svarer at apparatet er anskaffet for mere end 14 dage siden risikerer du at modtage et bødeforlæg sammen med licensopkrævningen
til dem der betaler glædeligt kan de betale min også=dobbelt glæde (forstår dog godt deres pointe)
er selv ekstremt glad for at der er noget der hedder PBS,så drukner licensen i mængden,jeg betaler licens men ikke med glæde,men ok gider heller ikke 6 reklamestop i timen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad gå med TV Licensen så! (selv om jeg stærkt er modstander af den! ) der er jo ik meget at gøre ved det!.. og det er et flertals ønske (åbenbart!??) 
MEN! at opkræve den på internet også bare fordi det giver en MULIGHED for at se tv.. det er FOR sjofelt!
Det bliver jo umuligt at slippe for det, medmindre man så total elektroniisk afskære sig!??
Hvad med den dag man kan se tv på mobil telefonen!??? og den dag kommer HELT! sikkert! (så også Licens for mobil abonoment eller taletids kort??..) man kan jo iøvrigt allerede høre radio... (gad vide hvor mange mobil indehavere der betaler radio licens??)
Hvor stopper det! og skal man afskrive al ekektronisk kommunikation for at undgå det? (hvormange kan og vil det selv om de ikke GIDER TV!???)
Jeg betaler nu licens og har tv.. så OK!... men de der er og jeg kender også nogen.. der ikke gider at have tv. men så har internet ( en er nød til at have det da han arbejder hjemme på sin pc. over nettet) og han kunne ikke drømme om at se tv på sin pc... men nu skal han så "beskattes" 2150 kr. om året for noget han slet ikke bruger eller vil bruge og til og med har frasagt sig ved at ikke have et tv apperat i huset!.. (han har dog en projector uden tuner til at se DVD film med)
DET! er ganske enkelt for meget!... han er RASENDE!! (det er de andre også! )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kone kender iøvrigt en enlig mor med 2 børn på kontanthjælp, hun har ikke råd til tv... og har det heller ikke.. hun har dog en billig internet forbindelse...
Denne bliver hun nu også nød til at droppe hvis dette bliver en realitet?!....
(Hendes PC er iøvrigt så gammel at den slet ikke kan vise tv på en bare nogenlunde fornuftig måde.. den kan lige køre nettet det er det!... hun har selvfølgelig ikke råd til fede skærme og super hurtig pc. med multimedie og alt.. men er dog ganske glad for simn gamle pc. til 500 kr. og en 512/128 forbindelse, der egentlig langt overstiger hendes behov..)
SJOFELT!!! helt enkelt!.. p***e på de aller svageste er hvad denne regering er bedst til!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du nu har undladt at betale licens i 15 år, hvor du faktisk har brugt af ydelserne, hvad er der så urimeligt ved at du nu betaler licens for ingenting de næste 15 år?
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Min kone kender iøvrigt en enlig mor med 2 børn på kontanthjælp, hun har ikke råd til tv... og har det heller ikke.. hun har dog en billig internet forbindelse...
(Hendes PC er iøvrigt så gammel at den slet ikke kan vise tv på en bare nogenlunde fornuftig måde.. den kan lige køre nettet det er det!... hun har selvfølgelig ikke råd til fede skærme og super hurtig pc. med multimedie og alt.. men er dog ganske glad for simn gamle pc. til 500 kr. og en 512/128 forbindelse, der egentlig langt overstiger hendes behov..)
SJOFELT!!! helt enkelt!.. p***e på de aller svageste er hvad denne regering er bedst til!...
mvh.
|
|
|
Man skulle da ikke tro, du var for at støtte de svage, siden du har snydt i licens de sidste 15 år...
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Der er jo ingen udgifter, der ikke er 'sjofle' i hendes situation? Umiddelbart synes jeg det er en dum idé at omfordele via licensen, men derfor kan man jo netop gøre det via skatten. Den situation, du nævner, er jo netop et godt argument for at finansiere public service via skatterne.
Hvordan Fogh kan slippe afsted med at indføre medielicens og samtidig love 'ingen nye skatter' forstår jeg så heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Der er jo ingen udgifter, der ikke er 'sjofle' i hendes situation? Umiddelbart synes jeg det er en dum idé at omfordele via licensen, men derfor kan man jo netop gøre det via skatten. Den situation, du nævner, er jo netop et godt argument for at finansiere public service via skatterne.
Hvordan Fogh kan slippe afsted med at indføre medielicens og samtidig love 'ingen nye skatter' forstår jeg så heller ikke.
|
|
|
Det er ikke en skat... Det er en afgift  
|
| Til top |
|
| |