| Forfatter |
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her medieforlig lugter langt væk af DR som andet og mere end tv/radioudbyder. Det vil på sigt sætte DR i stand til at få total dominans over al form for information i foreløbigt DK. Tal lige om Big Brother is watching you...
Jeg mener at det er dybt tragisk at lalleglade levebrødsoppotunister og landsforrædere (læs politikere) på den mest lede og uigennemtænkte måde går med til at indføre hånds og halsret over befolkningens mulighed for at foretage sig noget i deres privatliv (eks. bruge internet). Føj hvor det lugter. Det her vil på sigt vise sig som en af de helt store fejltagelser, og nøjagtigt lige som med det fuldstændigt umulige skattesystem i DK, vil undskyldningen om nogle år være, at: "Det kan vi ikke lige overskue at lave om igen og forenkle... ".
Som musiknyder via mit stereoanlæg (nej, ingen radio), og bruger af computer (herunder internet), nej ikke tv på denne, vælger jeg at se film som jeg lejer i en butik eller bedre endnu: jeg gå i biografen. Dér er stemning over filmen, det er der dælme ikke meget af over R og deres højtbetalte lejesvende og dæmoniske sindsformørkere: politikerne...
Lyt derfor til musik og læs en bog, og lad dine sanser udfordre, sluk tv'et. Jeg fatter ganske enkelt ikke hvad der får folk til at vælge sådanne uhyrer ind i et folkestyre, nåh nej, det er vist mange generationer siden at det havde klang af folkestyre. DRstyre(r), ha ha.
ps: indtil nu, betaler jeg almindelig tv-licens, så resten af familien kan se lidt tv, når de gider, men ærligt talt, der er godt nok sjældent, og jeg tror at vi skal overveje, om vi ikke skal gøre det samme, som andre har skrevet her: drop det skod DR, og melde os ud af det møgfirma. DR er IKKE et frit valg. DR vil IKKE lade danskerne leve et frit liv, med frie valg, og de har desværre bestukket det tidligere folkestyre til at have samme mening. Tragisk. Veje og hospitaler og meget andet er nødvendigt for os alle, men DR, nej tak! Det er ikke engang DR der skuffer mig mest, det er de usle landsforrædere der styrer Kristiansborg, hvor de blot skal opholde sig i 6 måneder, for at modtage livslang social ydelse... Tal lige om nassenumser, frem for de mennesker som virkelig har brug for det. Dér vil jeg meget gerne stille mig soledarisk, og betale min skat.
Red Fox ;)
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redfox; du har den rette forståelse af det nogen kalder demokrati/folkestyre!
Moderne "demokrati"/teknokrati går ud på, at en flok magtliderlige psykopater med en IQ lidt over normal, bilder alle med lidt mindre IQ ind (og dem er der desværre flest af), at de vil deres det bedste, hvis bare de stemmer på dem. Dem med lidt højere IQ, som godt kan regne løgnen ud, er i mindretal, får ikke lov at være en del af debatten, og vupti, så er det indført (til alles bedste)
Terrorloven er et godt eksempel på inddragelse af frihed, under påskud af at vores sikkerhed er i fare!
Det hele er styret af magtbegærlige, pengegridske levebrødspolitikere og holdt oppe af meningsdannere, som til enhver tid kan trække de rigtige meninger op af hatten.
Alle som mener noget andet, er bare dumme, men en kamp på matematisk/logisk IQ; det vover de dog ikke, for de ved godt at de er en del af samfundsløgnen. De aner nok også, at den ikke går til evig tid. Aldrig har bortforklaringerne og de dårlige undskyldninger været mere søgte og ulogiske. Løgnagtighed er ordet!
Kort sagt, så skal vi betale internetlicens til DR (de rødes foretrukne kanal) mod at Brian Mikkelsen kan få lov til at sælge TV2 (de blås foretrukne kanal), intet andet!
Jeg skrev noget om IQ, og det skal da ikke være nogen hemmelighed, at den er forskellig fra individ til individ! Meeen mit indlæg skal ikke ses som værende et angreb på individer med IQ lavere end min egen; jeg er ikke professor og jeg ser kun ned på dem som udnytter andre!
De uskyldige er mine venner! Så spar mig for underlødige angreb, selvom vi nok ikke er enige!
God dag, må solen skinne på jer!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Kort sagt, så skal vi betale internetlicens til DR mod at Brian Mikkelsen kan få lov til at sælge TV2, intet andet! |
|
|
det tror jeg du har ret i.
De forventer at få 400.000.000kr i merindtægt pga denne ændring, dvs. at der er 180.000 menesker der kommer til at betale licens for noget de ikke bruger. gad vide om ikke det er muligt at få lukket for muligheden for at se DR´s hjemmeside fra internet udbyderen, tekniskset er det jo nemt.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man kunne godt få tanken, at regnskabet bare skal se så godt ud som muligt, ved et salg. Jeg mener at have hørt, der skulle være omkring 170 - 175.000 sortseere, så det er det nyeste tiltag for at få indfanget dem, hvilket meget godt stemmer med det Kyhn oplyser - 180.000 nye betalere. Det forlyder at alle PCer med tuner og / eller forbindelser fra 256 kbit/s og op efter, skulle være målestokken og kriterierne for licensopkrævning. Jeg medgiver, at det burde være sådan, at hvis man via sin PC ønsker at nedtage TV og Radio via nettet, så skulle der være en tilmeldings anordning, for at kunne nedtage og anvende det, så var det jo løst - og derfra så licensbetaling, det nye her minder lidt for meget om diktatur for de enkelte som ønsker at være helt foruden TV og radio. Men derudover må det stadig være rigtigt, at alle der anvender TV eller radio signaler betaler for det, ligesom det nok og generelt er sortseerne der bliver ramt af det nye tiltag???
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Det forlyder at alle PCer med tuner og / eller forbindelser fra 256 kbit/s og op efter, skulle være målestokken og kriterierne for licensopkrævning.
|
|
|
Så er jeg mere rolig. Dvs. at der både skal være en analog TV tuner i PC'en samt adgang til en DSL forbindelse eller lign. før komputeren er licenspligtig, eller ..? Kan du oplyse hvor de forlydender stammer fra?
Hvis det er korrekt at båndbredden er afgørende her, må det jo give nyt liv til de gamle modemer og ISDN forbindelser. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch
Hvis du har tuner i PCen eller en forbindelse der er fra 256kbit/sek, forlyder det at man skal betale licens. Forlydender fra ministeriets talsmand - mener det var på Berlingske jeg læste det i går aftes???
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver sjovt at se om jeg skal betale to gange .
Jeg har jo to stedre med tilgang til nettet , så får de sgu en finger og jeg køre en sag udaf det .
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen
Ja man kan kun frygte det værste - men mon ikke det er pr. husstand.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvadså når man som jeg ikke ejer et TV eller Video maskine, eller noget med en Tuner, men som har en Erhverv Medarbejder ADSL forbindelse, mindste hastighed er 512/512.
Skal jeg så afmelde min medarbjder bredbåndsforbindelse ?
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
nosferatu89 skrev:
miju skrev:
|
Min kone kender iøvrigt en enlig mor med 2 børn på kontanthjælp, hun har ikke råd til tv... og har det heller ikke.. hun har dog en billig internet forbindelse...
Denne bliver hun nu også nød til at droppe hvis dette bliver en realitet?!....
(Hendes PC er iøvrigt så gammel at den slet ikke kan vise tv på en bare nogenlunde fornuftig måde.. den kan lige køre nettet det er det!... hun har selvfølgelig ikke råd til fede skærme og super hurtig pc. med multimedie og alt.. men er dog ganske glad for simn gamle pc. til 500 kr. og en 512/128 forbindelse, der egentlig langt overstiger hendes behov..)
SJOFELT!!! helt enkelt!.. p***e på de aller svageste er hvad denne regering er bedst til!...
mvh.
|
|
|
Man skulle da ikke tro, du var for at støtte de svage, siden du har snydt i licens de sidste 15 år...
Nosferatu
|
|
|
Jeg har ikke snyt nogen! jeg har ikke set på l**tet!.. kun DVD film og sattelit tv!...
mvh.
|
|
|
Men du har jo stadig haft muligheden for at se og _DET_ skal du betale for. At du så ikke vælger at se, er jo din egen fejl.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
|
Og hvadså når man som jeg ikke ejer et TV eller Video maskine, eller noget med en Tuner, men som har en Erhverv Medarbejder ADSL forbindelse, mindste hastighed er 512/512.
|
|
|
Yessir! Med mindre nu ikke har noget imod de 2200kr per år, naturligvis.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
T.R.J skrev:
|
|
|
|
Nosferatu |
|
|
men mon ikke det kan trækkes fra, det er jo så en ren arbejdsrelateret udgift!
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
nosferatu89 skrev:
T.R.J skrev:
|
|
|
|
Nosferatu |
|
|
men mon ikke det kan trækkes fra, det er jo så en ren arbejdsrelateret udgift!
|
|
|
Det skal jeg nok ikke gøre mig alt for klog på, men uanset hvad så skaber den jo en mulighed for at se tv-programmer. Hvem skal så betale, arbejdsgiver eller arbejder 
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opkræv det nu bare igennem skatten....selv om man principielt kan mene at det er bondefangeri, så er jeg sikker på at det samlede resultat vil være flere tilfredse borgere....livet er sgu da for kort til den slags ligegyldige brokkerier.  Hvad man ikke ved har man ikke ondt af....eller også glemmer man det ihvertfald på et tidspunkt...  Ellers skulle man gøre det fuldstændigt umuligt at se DR uden at betale for det....så er der heller ikke nogen der kan brokke sig... Men som det kører har kørt/kører nu/ og vil køre, er resultatet bare en masse brok, brok og brok...
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Det skal jeg nok ikke gøre mig alt for klog på, men uanset hvad så skaber den jo en mulighed for at se tv-programmer. Hvem skal så betale, arbejdsgiver eller arbejder 
Nosferatu
|
|
|
Hvis jeg ska betale fuld licens for at have en internet forbindelse, så vil jeg også have mulighed for at se ALT hvad DR sender ud, inkl. film, og naturligvis også LIVE fodbold.
Jeg vil ikke spises af med kun at kunne se de programmer som DR selv producere.
/T.R.J
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
Citér:
|
Nosferatu
|
|
|
Hvis jeg ska betale fuld licens for at have en internet forbindelse, så vil jeg også have mulighed for at se ALT hvad DR sender ud, inkl. film, og naturligvis også LIVE fodbold.
/T.R.J |
|
|
Enig!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor hurtig skal ens internetforbindelse (teoretisk) iøvrigt være for at Livestreaming fra nettet kan være på samme kvalitets-niveau med antennesignalet?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så burde det vel være grænsen for hvornår man kan tage fuld licenspris, hvis man kun har computer, og hvis man bruger produktet....(det kan ikke være så svært at gøre det umuligt at bruge uden at betale for det...  ) Edit: og hvis de tilbyder livestreaming parallelt med antennesignalet....
|
| Til top |
|
| |