Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina grej, duer det??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
mammon skrev:
Noget grej er dårligt og noget er godt..ligemeget hvor det kommer fra. Hifi der er samlet i Kina, har bare en ting imod sig: Det er ikke en potensforlænger...nu ved vi alle hvorfor nogen er så meget imod Kina grej..ingen nævnt, ingen glemt.

Jo, men der kan også være en enkelt dårlig oplevelse, som kan være svær at ryste ud af kroppen.

Det første møde, kan betyde meget.
Det var min intro til hifi, med Dali 18MKII, som var særdeles positiv, og startede min interesse, for alvor. Hernæst hørte jeg andre højttalere i klubben, som jeg syntes bedre om (Epos ES14).

Mit første møde med Chi-fi, var Shanling og Aurum Cantus, og der blev jeg godt nok blæst af banen, med en diskant som jeg ikke har hørt bedre, til dato - end ikke i mit eget, langt dyrere setup.

Jamen hov. Jeg har selv Aurum Cantus. Hvilken model har du hørt?

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Er det i bund og grund ikke ligegyldig hvor en ting er fabrikeret - man skal jo da ikke snakke med den - og lur mig om ikke komponenterne i highend produkter også produceres i Kina, man bare samles i US,UK,DK etc. - det gør jo at man stadig kan skrive made in EU eller hvad man nu vil, man behøver ikke fortælle hvor komponenterne er fra
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Det var den lille Leisure 2SE.
Fabelagtig finish iøvrigt, der næsten kan måle sig med Sonus Faber.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
AM-E skrev:

Det var den lille Leisure 2SE.
Fabelagtig finish iøvrigt, der næsten kan måle sig med Sonus Faber.

Ja finishen er helt i top på deres højttalere. Jeg har selv M-103 og tro det eller ej, men M-103 (og Leisure 3SE) skulle have en bedre bånddiskant installeret. Jeg synes bestemt også at diskanten er lækker!!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Ja, Aurum Cantus og Fountek (også kinesisk) kan ting og sager !

En lille anmeldelse af kinesiske Founteks diskanter her:

http://www.6moons.com/audioreviews/tonian2/tweeter_2.html

EDIT: Sådan som der går sport i at forbedre diskanterne, med bedre magneter, og lettere bånd, vil man nok også se en del andet kinagrej, modificeret til ukendelighed.

flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hey all.

Jeg er den lykkelige ejer af et Vincent sæt ( se underskrift) som jeg ikke engang var klar over bliver benævnt "kina-grej" og det har ihvertfald været et seriøst løft for mine gamle IMF højtalere,jeg havde før en Yamaha 30 w.klasse A forstærker.af ældere dato.
Så uden at vide det, er jeg åbenbart fortaler for at, man godt kan få vellydende "kina-grej"

Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Har lige fået en Shanling SLM-A40 MKIII ind her i huset:

Flot flot byggekvalitet og rigtig fin lyd til prisen - den koster til orientering i øjeblikket 350 € ved Ornec.

Den skal jeg nok nå at blive glad for..

EDIT: Så for at svare på trådens topic: Ja, det dur!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

flemming j skrev:
Hey all.

Jeg er den lykkelige ejer af et Vincent sæt ( se underskrift) som jeg ikke engang var klar over bliver benævnt "kina-grej" og det har ihvertfald været et seriøst løft for mine gamle IMF højtalere,jeg havde før en Yamaha 30 w.klasse A forstærker.af ældere dato.
Så uden at vide det, er jeg åbenbart fortaler for at, man godt kan få vellydende "kina-grej"

Når du nu nævner Yamaha til sammenligning, er det vel ikke utænkeligt at også flere japanske virksomheder bruger stumper fra Kina, og måske endda får det samlet i Kina også.

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

MadsVP skrev:
Hej Mads.Har du købt den hos Ornec og hvis du har hvordan var servicen?

mvh

Har lige fået en Shanling SLM-A40 MKIII ind her i huset:

Flot flot byggekvalitet og rigtig fin lyd til prisen - den koster til orientering i øjeblikket 350 € ved Ornec.

Den skal jeg nok nå at blive glad for..

EDIT: Så for at svare på trådens topic: Ja, det dur!

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Det er vel heller ingen hemmelighed at jeg er mægtig glad for min kineser. Potensforlænger er den ikke, men den er som regel det første nye gæster får øje på i stuen:

De færreste er i tvivl om hvad det er, men ikke alle tror helt på at det stadig er muligt at købe rørforstærkere

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Jeg vælger her helt at udelade mine holdninger til køb af Kinesiske forbrugsgoder generelt.

Så mener jeg om "Chinese Fidelity" at det lyder godt og har et indbydende design til prisen men hvis man sigter på at opnå den ypperste vellyd   -   den absolutte top af kransekagen   -   gennem et godt og langvarigt research/lytte arbejde, så er der iblandt mulighederne ingen Kinesere repræsenteret (IMO).

"dolph"

Hvis vi vælger at se på hifi, som et sammenspil imellem udstyr og rum, så vil jeg hævde at det bedste Chi-fi i et trimmet rum, spiller bedre end hovedparten af de highend-setups der står rundt omkring - simpelthen fordi der er indgået grelle kompromiser på rummet, med alt for lang efterklang som resultat.

Glasborde og skifterammer, samt et generelt hifiuvenligt indretningsmiljø, gør at man måske ligefrem kun kan opnå vellyd med en rørforstærker der er let vigende i toppen.

EDIT: En let vigende top, behøver ikke være noget negativt. Det har f.eks. de klassiske Quad ESL63 elektrostater.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:

Jeg vælger her helt at udelade mine holdninger til køb af Kinesiske forbrugsgoder generelt.

Så mener jeg om "Chinese Fidelity" at det lyder godt og har et indbydende design til prisen men hvis man sigter på at opnå den ypperste vellyd   -   den absolutte top af kransekagen   -   gennem et godt og langvarigt research/lytte arbejde, så er der iblandt mulighederne ingen Kinesere repræsenteret (IMO).

"dolph"

Hvis vi vælger at se på hifi, som et sammenspil imellem udstyr og rum, så vil jeg hævde at det bedste Chi-fi i et trimmet rum, spiller bedre end hovedparten af de highend-setups der står rundt omkring - simpelthen fordi der er indgået grelle kompromiser på rummet, med alt for lang efterklang som resultat.

Glasborde og skifterammer, samt et generelt hifiuvenligt indretningsmiljø, gør at man måske ligefrem kun kan opnå vellyd med en rørforstærker der er let vigende i toppen.

EDIT: En let vigende top, behøver ikke være noget negativt. Det har f.eks. de klassiske Quad ESL63 elektrostater.

Det er vel egentlig lidt unfair at sammenligne på det grundlag. Chi-fi i et dårligt rum lyder vel hverkan værre eller bedre end EU-grej i samme rum.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Det er vel egentlig lidt unfair at sammenligne på det grundlag. Chi-fi i et dårligt rum lyder vel hverkan værre eller bedre end EU-grej i samme rum.

Pointen er, at de der har meget dyrt, ikke-kinesisk grej, der kun udnyttes 60%, grundet kompromiser i rummet, nok var bedre tjent med noget mere jævnt grej, der maler med en bredere pensel.

Glem alt om detaljeopløsning, hvis det hele efterfølgende røres sammen med en grydeske.
EDIT: Og glem alt om stereopræcision, hvis der er et stort brud i symmetrien i højttaleropstillingen, hvor den ene højttaler står frit, og den anden, klemt op ad en væg.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Jeg kunne egentlig godt lide at vide, hvilke mærker som du selv anser for de bedste ?
Om det er amerikanske, italienske, engelske, eller måske danske mærker ?

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:

Hej Mads.Har du købt den hos Ornec og hvis du har hvordan var servicen?

mvh

Nej, jeg har ikke handlet den hjem fra Ortec - de var blot brugt som eksempel.

Så vidt jeg er informeret er deres produkter billige, de er hurtige - det bestilte bliver sendt straks efter betalingen, men de har ingen service/reklamationsvilje efter købet og deres fragtfirma DHL er meget dyre at benytte.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Jeg kunne egentlig godt lide at vide, hvilke mærker som du selv anser for de bedste ?
Om det er amerikanske, italienske, engelske, eller måske danske mærker ?

Den allerbedste lyd jeg selv har er en Dansk Lyrec Spolebåndoptager.

"dolph"

Ok - det er så signalkilden, men der må forstærkere og højttalere til også.
Her kunne jeg godt lide at vide, hvilke mærker du foretrækker ?

Ja, jeg har da selv lidt dansk også, i form af LA-Audio monotrin, og en NAD s100 forforstærker, som vist er udviklet af en dansker. Der er også to sæt Mictorkabler i setuppet.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Hurtig skrev:
Men skulle jeg vælge mellem en kedelig grå NAD, eller en lækker Kineser i tykt alu til samme pris, ved jeg godt hvad jeg valgte...
Jeg ville uanset hvad vælge den der lød bedst til prisen, uanset farven, mit hifi er ikke show off

Jeg mente også hvis de spillede lig godt....

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"