Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså en neger?
|
Til top |
|
|
Guiron Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jo gøre det hele komplet, han skal bare kunne trives med at sælge ting uden moms meget billigt til en taknemmelig studerende. :)
__________________ /Kristian Skjødt
|
Til top |
|
|
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT: Hvis jeg erindre korrekt, så havde du Dali Bluewave (biwire) som kabler til dine fronter tidligere. Hvis jeg ikke bare er ved at blive senil, og det faktisk er tilfældet -> kan du høre forskel?
Lækkert setup, men kan ikke helt få ind i hovedet at det med subben og centeren i skabet er optimalt?
Siden jeg også bor i Aalborg og mangler et bord, må i da lige sige til hvis i finder en neger der er møbelsnedker  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten - du har øjnene med dig. Det er helt rigtigt: jeg har skiftet til Tara Labs Nexa. Man kan sagtens høre forskel.
Nexa giver lidt flere detaljer og en lidt klarere/skarpere diskant. Efter jeg har hørt på det et par dage så er det helt fint. Dali'erne er i forvejen lidt "runde" i lyden, så kombinationen giver en god balance.
Ang. center/sub i skabet så kan jeg ikke påstå at det er optimalt - men det virker fortrinligt når man alligevel sidder mindst 3,5m væk. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Guiron Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Morten.. Skal nok give lyd hvis jeg støder ind i nogen en dag... Ellers må vi jo selv igang og lave det hele selv. :) __________________ /Kristian Skjødt
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT!
Jeg jo måtte lige se hvad du ellers har af surround!
Og det ser jo hammer godt ud, når jeg får plads skal jeg også have en projektor, det er bare kanon! Er de små Dali'er i bag god nok?
P.S. min KEF TDM 45B THX Ultra subwoofer er til salg, hvis du mangler en større subwoofer! Det er en 15" long throw i et lukket kabinet, med 300watt! 35-150Hz! Hvis du ku være interesseret?? Den har kostet 10.000,- af ny

__________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Golf - takker
- det var ellers en sub der ville noget. Desværre slår WAF faktoren nok til: Ikke flere kasser i stuen foreløbigt Jeg arbejder jo også på at spare sammen til et sæt Evidence som dine
Mine R1000 fungerer rigtig godt: der er naturligvis ingen bas - men lyden spredes fint og giver en god omsluttende atmosfære. Desuden letter det indretningen betydeligt. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Super lækker stue du har dig der. Har selv lige været ude og invistere i et sæt DALI Suit 2.8 og en NAD T753.
Og så kommer center, baghøjtaler, sub og projektor sener.
Men har siddet her og læst hele tråden, og det under mig lidt at der en 2-3 gange bliver omtalt nogle røde stole?? jeg kan kun se 2 hvide på billederne, og jeg har næsten lige fået konsteret at jeg IKKE er farveblind (På Session) så er det de hvide stole i bare kalder for røde eller er der nogle billeder jeg ikke har adgang til??
< =text/>
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De røde var der i starten....måske lidt for 70´er-agtige, og er nu blevet hvide.
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker CRiM
Fruen har ombetrukket stolene i mellemtiden så derfor er der ikke noget i vejen med dine øjne .
Har iøvrigt lige fået en Denon POA2200 ind ad døren i går aftes: Meget mere styr på fronten og dybere bas . Så nu er jeg klar til et sæt EVI 870  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort ska rummet være for at man udnytter 7.1 fuldt ud?
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av - det var et svært spørgsmål at svare præcist på. Jeg kan da sige at mit rum er ca.25m2.
Egentlig afhænger det mere af rummets, eller rettere lyttezonens bredde - forskellen på 6.1 og 7.1 er jo kun, at der er een højttaler mere der spiller den sjette kanal. Hvis du kun har een siddeplads til sweetspot kan du alligevel ikke høre forskel på 6.1 og 7.1.
Men hvis du har flere lyttepladser i bredden kan to baghøjttalere være med til at sprede lydbilledet bagtil og bygge bro mellem surroundhøjttalerne, så lydbilledet bliver fyldigere ligegyldigt hvilken plads man sidder på.
Husk: der er altid plads til en højttaler til   __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ ER DER NYE BILLEDER PÅ SIDE 1
Endelig har jeg fået uploadet billeder af mine nyerhvervelser. Den sidste måneds tid er gået med at skifte front sektionen af højttalerne ud til Evidence serien. Og sikke et spring i lydkvalitet.   
Jeg har valgt at beholde mine R1000 fra Blå serie, både pga. lyden, designet og pladsen - men resten er upgraderet til Evidence serien:
Et sæt Evidence 870 og en C70. Samtidig har jeg købt en brugt effektforstærker, således der er styr på de store enheder. Min AVR2803 leverer kun 65-70W når hele systemet spiller - det er nok lige i underkanten. Derfor er der nu en Denon POA 2200, med 2*200W der fodrer fronten med rigeligt power.
Højttalerne har fornyet min musikglæde, de spiller rent og dybt, selv ved ganske lavt volumen, med en mere åben mellemtone og diskant i forhold til mine gamle 6006'ere. Det er bare en superhøjttaler - også selv om placeringen langt fra er optimal i hjørnet, men sådan er det bare hvis man skal have store HT'ere i en kompakt stue - i hvertfald ifølge fruen, så det er kompromiset.
C70 giver godt nok også en anden dybde og åbenhed i lyden, selv om bestykningen er den samme som min gamle C1000. Og så er den jo pæn at se på: det er næsten synd den skal pakkes væk i skabet .
Jeg mangler dog stadig noget mere filmlytning for at fastslå forskellen fuldstændigt - men indtil videre er jeg "nærmest lykkelig"  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT,
først og fremmest nydelig setup og rimelig ros til din dagligdag/biografaften stue
Jeg kan ikke undgå at tænke på, hvor meget optimering man evt. kunne få ud af, at stille højttalerne (især den venstre) ud fra væggen, og ikke mindt ladde den til venstre få noget mere luft.
Om det har betydning for dine højttalere / rum, det er jeg ikke klar over, men jeg kan kun forestille mig det. __________________ // Karsten
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for rosen
Hybrider> Som nævnt så står de (desværre) der pga. plads og WAF. Jeg er overbevist, at der er mere vellyd at hente ved at optimere placeringen og give mere luft. Men hele setuppet incl.lærred, siddepladser og projektor er optimeret til en centerlinie, der ligger forskudt fra rummets centerlinie. Så i praksis er der ikke mere plads at give af...
Men det lyder nu stadig godt!  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok det var noget i den retning, og man kan da også godt se, at rummet bærer præg af, at det ikke er for stort (eller bare fyldt for meget op  )
Men helt sikkert, det lyder da godt..
Du skal "bare" give din kone/kæreste et "kursus" i HiFi.. Jeg er allerede igang med at lære min kæreste om hardware/software.. Det er da lidt sjovt
Men nu skulle hun jo nødig forvandles til en nørd, så det er på en plan, hvor jeg tænker mig om og ikke risikerer noget
Men på den anden side, så synes kone/kæreste da også det er sjovt (nogen gør i hvert fald), at de ved lidt om det, og så får man jo lidt respekt når man er i byen __________________ // Karsten
|
Til top |
|
|
franklj Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor meget bedre er de nye højtaller i forhold til de dali blue 6006 du havde før. jeg ved det her er et meget svært spørgsmål. måske du kunne sætte det i %. selv om det heller ikke er nemt,
også lige en sidste ting, kan du ikke lige skrive hvor du har købt dit nye pæne hvide møbel, hvor dit udstyr bor? evt et link.
for jeg leder efter noget til at mit udstyr. samt til at sætte mit nye sony 32" tv på. __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - det var sgu' da en udfordring franklj...
Lad mig starte med den nemme del af spørgsmålet: møblet er Magikerreolen fra IKEA, fødderne er ikke monteret. Det er et relativt billigt system, så derfor gør det heller ikke helt ondt at skære i bagpladen til reolen. Der findes også et TV-bord i serien. Se: http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&categoryId=10414&lan gId=-12&parentCats=10104*10173*10414&cattype=sub
Den med lyden er sgu' sværere. 6006 var også en bastung højttaler, men Evidencens bas er dybere og renere. I det hele er lydbilledet "renere". Det er sk... svært at beskrive, det er ikke fordi 6006 er dårlig - evidencen er bare meget bedre, både til bas, mellemtone og diskant. Både Jazz, Pop og akustisk musik flyder dejligt nemt. Selv ved lav volumen er der meget fylde i bassen, men mellemtone og diskant står stadig flot og åbent. Ved lav volumen kunne 6006 godt mudre lydbilledet lidt med en oppustet nedre mellemtone/øvre bas.
Det er mest bemærkelsesværdigt ved stereomusik - ved film er forskellen ikke så stor. Lad os sige 50% bedre til film, men 200% bedre til musik (selv om det er lidt noget vrøvl)
Jeg har i hvert fald ikke fortrudt opgraderingen 
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Han taler næsten for sig selv, men der skal da lige et par skrevne ord med på vej. Det er FOR fedt...
Hvad bliver det næste Helicon upgrade??? __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
Til top |
|
|