Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 04:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være komplet......really really nice .
Jeg er ved at være tæt på at få´ samme setup som dig, da jeg køber et sæt 870´ere i næste måned, som skal drives af min 3803´er, jeg er spændt! Jeg skal dog, ligesom dig, ha´ mindre baghøjtalere, og vil i den forbindelse lige høre om dine oplevelser.
Jeg skal i første omgang blot ha´ et 5.0 setup, da jeg venter med sub, til jeg flytter fra lejligheden (japansk papirarkitekttegnet). Jeg har kigget på R1000, og på 2002, men føler lidt at de slet ikke passer sammen med 870´erne.....den omvendte overkill. Er det i det hele taget muligt at få en hæderlig lyd, med et sådan setup, uden sub?
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Sub - så har den i hjemmebiograf sammenhæng primært LFE-funktion. Det vil sige det handler ikke så ofte om at hjælpe front-højtlaerne med de dybere frekvenser.Da jeg i forgårs genså Saving Privat Ryan er der scene hvor de overnatter i en kirke. I LFE-kanalen kører nogle meget fjerne drøn og jeg synes det var rart at det ikke blev kørt ud af fronthøjtalerne, pga. den rumlige effekt det gav at lyden kom andet steds fra. Jeg har ikke meget forstand på surround, men det var lige nogle tanker jeg havde gjort mig. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Det er ved at være komplet......really really nice .
Jeg er ved at være tæt på at få´ samme setup som dig, da jeg køber et sæt 870´ere i næste måned, som skal drives af min 3803´er, jeg er spændt! Jeg skal dog, ligesom dig, ha´ mindre baghøjtalere, og vil i den forbindelse lige høre om dine oplevelser.
Jeg skal i første omgang blot ha´ et 5.0 setup, da jeg venter med sub, til jeg flytter fra lejligheden (japansk papirarkitekttegnet). Jeg har kigget på R1000, og på 2002, men føler lidt at de slet ikke passer sammen med 870´erne.....den omvendte overkill. Er det i det hele taget muligt at få en hæderlig lyd, med et sådan setup, uden sub?
|
|
|
papirarkitekt ! - den var go'
Angående de mikroskopiske baghøjtalere så er jeg egentlig ganske tilfreds med rumfornemmelsen. Der er naturligvis ingen bas - men det føles faktisk logisk at det store lydtryk kommer fra samme retning som billedet (subben står også foran). Jeg er lidt vild med R1000, da den spreder lyden godt og ikke fylder alverden - det giver en god ambience fornemmelse. BTW så passer Blue serien fint til Evidence, rent klangmæssigt - hvorimod Suite serien ligger meget længere væk.
Angående sub, så er det rigtigt som Thue K skriver at den har sit eget eget spor (som du jo godt ved) men min SWA12 går ikke meget dybere end mine nye 870'ere (30-35Hz) - så jeg spekulerer faktisk på en upgrade af den. (men kontoen siger AV )
MEN det er helt tydeligt at der mangler "noget" når subben ikke er tændt. Du kan sagtens starte uden sub og så glæde dig til en ny dimension af oplevelse når du engang får anskaffet een. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken ny subwoofer ville du opgradere dit system med?
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Hvilken ny subwoofer ville du opgradere dit system med? |
|
|
Jeg tænkte på en SWA15, men andre idéer er velkomne. Det jeg leder efter er dyyb bas med punch og en swa 15 går ned til 23Hz.
Lige nu er min SWA12 stillet til 100Hz crossover for at tage over fra mine R1000, der intet siger under 100Hz. Og min C70 står til "large" - selv om den nok egentlig er small - den går ned til 50Hz. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med din opgradering CHTT. Det har da pyntet på stuen både lyd- og synsmæssigt.
Hvis du vil have ny sub. Så kig efter B&W 750 El. CDM sub. Eller efter HECO SLAM. Har selv en swa 12, og den er altså bare for langsom, swa 15 er ikke bedre efter min menig.
P.S. Din center skal stå til LARGE, den kan sagtens klare fuldt frekvensområde
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHTT.
Hvad er målene på dit lærred i cm. Bredeste mål på kassen og lærred.?? Hvor stort er dit billede og hvor langt hænger PJen fra lærredet??
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wrong - tak for info'en (og rosen) - jeg lader hermed min C70 stå som "large".
Lærredet er Diplomat Greyline fra Qualityscreen (DG2017-W) og er kassen er 206,5cm lang og ca 65*65mm i tværsnit. Dugstørrelsen er 190*107cm, altså ca 90" i 16:9 format. Min AE300 hænger ca 3,3m fra lærredet.
...har du nogen erfaring med B&W 675? - den er mere til mit budget end 750'eren (som ellers ser rigtig godt ud på papiret) __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W 675 er en rigtig lille hidsigprop, der leverer en god bass. Men modellen mindre 650èren er med en 12", og den flytter altså noget mere luft. Men tag da i hifiklubben og hør dem alle 3. ingen tvivl om at cdm/750 vinder. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om hvad du selv stiller af krav .
P.S. Tak for målene. Det lyder som den størrelse jeg søger.
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Det ser sgu meget godt ud - specielt efter de Evidence 870'er er kommet ind i stuen! Kan kun forestille mig at du er meget glad for dem og lyden fra dem? Har du prøvet hvor stor forskel der er på lyden, når Receiveren trækker dem frem for effektblokken? Er lidt nysgerrig vedrørende hvor "lette" de er at trække!??
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey OceanMan - jeg har ikke haft receiveren til at trække 870'erne - det er lidt besværligt at komme til terminalerne på receiveren, så de røg direkte på effektblokken. Men jeg tror da jeg vil teste forskellen senere...
og JA - lyden er fed. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Har du prøvet hvor stor forskel der er på lyden, når Receiveren trækker dem frem for effektblokken? Er lidt nysgerrig vedrørende hvor "lette" de er at trække!?? |
|
|
Så lykkedes det at få tid til at lave en lille test mellem receiver (2803) og effektblok. Jeg har set på målinger i Soundvision magazine at receiveren skulle yde 124W med kun een kanal i drift (20-20KHz) og 68W med 6 kanaler i drift(20Hz-20KHz) - så i stereo er det vel omkring 100W pr. kanal. Min effektblok er mildest talt ikke ny, men skulle gerne levere omkring det dobbelte, altså ca. 200W.
Jeg har lavet en lille A-B sammenligning, men jeg ved ikke om det siger mest om højttaleren, receiveren eller effektblokken. Det er især kontrollen over bassen jeg har lyttet efter...
Receiveren giver næsten ligeså meget i dybden i bassen som effektblokken, ved "-20dB" volumen på displayet (siger vel kun noget for andre Denon receiver brugere? - men det er pænt højt). Det virker som effektblokken har marginalt bedre fat i hele lydbilledet ved det testede niveau (som ligger langt fra grænsen for både receiver og effektblok) - receiveren har en lille tendens til at "rode" lidt i mellemtonen. Diskanten er også en smule mere skinger på receiveren end på effektblokken
Det ændrede ikke meget at sætte de andre højttalere til at spille med (7ch stereo), men de er også small og vil derfor næppe "knække" receiveren helt. Jeg har dog kun spillet en 20 minutters tid, så jeg ved ikke om receiveren vil løbe varm i længden - effektblokken bliver knap nok stuetemperatur efter 2 timers film/musik
Konklusion: Evidence 870 kan sagtens drives af min AVR2803 i stereo, men det giver ekstra kontrol (og sikkerhed for ikke at løbe tør for power ved film) med effektblokken.
__________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Receiveren giver næsten ligeså meget i dybden i bassen som effektblokken, ved "-20dB" volumen på displayet (siger vel kun noget for andre Denon receiver brugere? - men det er pænt højt).
|
|
|
Hehe
jeg har en kammy med B&W CDM9 NT højttaler og en Dali 12 tommer sub i et 10kvm rum og efter jeg har tunet det kan han lytte musik på -3db uden problemer og lydtrykket er så højt at bukserne blaffer i vinden fra basrefleksen som sidder nederst på højtaleren og vender fremad. 
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Lyd via optisk SPDIF til receiver med AC3/DTS passthrough fra SPDIF'en i bundkortet. |
|
|
Ifølge lydkortet på dit bundkort (realtek 650) er det AC'97 2.2 standard. Det vil sige at 'kun' kan køre 16-bit PCM ud, er det noget du er klar over og/eller ikke bemærker når filmen kører? __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue - jeg har faktisk et helt nyt Terratec Sky lydkort liggende, men ikke installeret endnu, da der ikke er plads (jeg skal fjerne et af drevene for at få plads til lydkortet ) så det varer lidt endnu før jeg får taget mig sammen...
Men indtil videre kører det OK, det er ikke noget jeg sidder og tænker voldsomt over når filmen kører. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet noget fovirret over de forskellige standarder. Efter at jeg har læst dybere omkring AC97 (Dolby Digital) så er den kun 16/48 og ikke 24/96 som jeg troede. Når et lydkort skriver om det er 16/48 eller 24/96 går det på D/A konverteren og ikke SPDIF passthrough, så der vil nok slet ikke være forskel på dit bundkort og Terratec.
Jeg er meget tvivl om standarderne. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå OK - så haster det jo ikke med at sætte lydkortet i hvis der ikke er forskel (så er det måske derfor jeg ikke tænkte over det )
- jeg er heller ikke inde i standardene, så det er godt at du er bannerfører for HTPC folket __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en del søgen er jeg nået frem til følgende:
DVD-Audio – Linear or packed PCM, 24 bit/96-192 kHz – 9.6 Mbps
DVD-Video – Linear PCM, 16-24 bit/48-96 kHz – 6144 kbps Dolby Digital, 16-20 bit 48 kHz – 448 kbps THX Surround EX, 16-20 bit/48 kHz – 448 kbps DTS, 16-24 bit/48-96 kHz – 1536 kbps DTS ES, 16-24 bit/48-96 kHz – 1536 kbps MPEG2, 16 bit/48 kHz – 912 kbps
Video CD – MPEG1, 16 bit/44.1 kHz – 384 kbps
Audio CD – Linear PCM, 16 bit/44.1 kHz – 1.411 Mbps HDCD, 20 bit/44.1 kHz 1.411 Mbps DTS, 16 bit/44.1 kHz – to 1536 kbps
Det vil sige at du kun vinder noget ved dit terratec kort på DVD hvor der enten DD sporet eller DTS sporet er encoded >16 bit. Ikke særlig mange film i DD har højere sampling end 16bit, hvad angår DTS er jeg dog ikke afklaret med udbredelsen. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue> Takker for Info'en, godt arbejde
- så kan jeg altid "opgradere" til mit lydkort, hvis 24Bit bliver udbredt... __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT-> Selv tak  - lyder som en god plan med et lydkort i baghånden, så du er væbnet til fremtiden. Alternativt kan du prøve at sælge det til nogle af alle de nye HTPC freaks på siden. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|