Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad sang sangeren ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2003 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jonas Bojer

Nu har du jo selv svaret på dit spørgsmål. Når du over telefonen kan høre der er noget galt, kan du selvfølgelig også høre hvad sangeren ønsker at udtrykke - der er jo ikke meget high-end over telefonen.

Det handler ikke om hvor vidt dit anlæg vidrebringer disse følelser, men om, om du er modtagelig. Er du det, hører du dem også.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 November 2003 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Jonas Bojer

Nu har du jo selv svaret på dit spørgsmål. Når du over telefonen kan høre der er noget galt, kan du selvfølgelig også høre hvad sangeren ønsker at udtrykke - der er jo ikke meget high-end over telefonen.

Det handler ikke om hvor vidt dit anlæg vidrebringer disse følelser, men om, om du er modtagelig. Er du det, hører du dem også.

Med venlig hilsen

Den er for billig Beta, der skal da mindst være melodi, rytme og til sidst evt. et talekort eller gyldigt abonnement i telefonen før den ryger ind på lystavlen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 November 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev: Sådan har det VIST altid været!!!

Jeg kan personligt godt få noget ud af, at høre et døgnfluehit med en, som normalt, banal kærlighedshistorie, bare musikken siger mig noget og at teknikken er i orden. Det er dog ikke sikkert, at pladen bliver i samlingen 4ever!

Som jeg husker det i tiderne før taleforståelighed på konsumelektronik, var det tøserne, som rev efter teksthæftet.

Og endeligt; mine indlæg er ikke nærmere Gud end andres!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 November 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ja ja - bevares. Folk er forskellige. Døgnfluer giver mig hverken noget musikalsk eller tekstmæssigt eller lydmæssigt. Det er masseproduceret, ligegyldigt pengetjeneri, og er 100% ligegyldigt. Hvis d spørger mig.

Men kan du lide det, er det jo fint for dig. 

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 November 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Har fundet dette på nettet og jeg mener at Jonas har omtalt dette tidligere og brugt det lidt selv som en "kæphæst"

Følgende fundet på System AudioS hjemmeside.

Kan du følge melodien?

Når du bedømmer et hifi-system, så prøv at følge musikkens melodi inde i dit hoved, mens systemet spiller. Her er det en fordel, at høre musik du ikke kender i forvejen. Metoden kan både anvendes til at bedømme enkelte apparater og komplette systemer. Prøv også at ”følge melodien”, når du hører musik hos dine venner, i supermarkedet eller på restaurant. Du vil hurtigt opdage, at du let kan høre forskel, og der er forskel på forskellige systemers evne til at gøre det let at følge melodien.

På denne måde kan du let bedømme, om et hifi-system vil glæde dig i mange år. Når du oplever levende musik, påvirker det dit humør: du slapper af, drømmer eller får lyst til at danse. Du har brug for et hifi-system, der kan give dig en lignende oplevelse derhjemme. Hvis et hifi-system gør det svært at følge melodien, selv om du virkelig forsøger at koncentrere dig, vil det hurtigt gøre dig træt, og konsekvensen er, at det vil blive brugt mindre og mindre. Det er ikke fordi, der er noget galt med dine ører, men fordi systemet ikke er godt nok til dig.

Du behøver ikke trænede ører, for at bedømme et hifi-system. Alle mennesker kan på forhånd fornemme hvilken retning en melodi har, og en falsk tone kan enhver høre i koncertsalen. Og ved at sammenligne forskellige apparaters eller hifi-systemers evne til at formidle melodiens naturlige flow, har du et sikkert værktøj til at finde det bedste system.

Du kan stille dig selv disse tre enkle spørgsmål, mens du lytter:

1) Kan du hele tiden høre alle musikere, og kan du høre hvad den enkelte spiller eller synger? – eller kræver det ekstra koncentration at fokusere på nogle af dem?

Det er ganske nemt at høre hvad og hvordan den enkelte synger, også hvorden hver enkelt har indflydelse i eks. et kor, samt at følge og fokucere på hver enkelt instrument.

Det kræver ikke meget koncentration,

Så til 1. kan jeg klart sige JA! dette opfylder mit udstyr og højtalere fornemt!

2) Kan du hele tiden følge den melodi hvert enkelt instrument spiller? – eller lyder nogle instrumenter, som om de spiller den samme tone lige kraftigt hele tiden? Eller blandes tonerne sammen?

Det er ganske nemt og enkelt at følge hver sanger og musiker og hvad de synger og laver, og at følge melodien påå og hos hver enkelte, der er fint markerede forskelle og klar aftegning / afgrænsning hvor der skal være det, og optimal sammensmæltning hvor dette er påkrævet!!

Så også her opfylder det jeg har disse "krav"

3) Kan du let følge musikkens rytme? – eller lyder det som om nogle af instrumenterne ”snubler” i rytmen eller ”halter bagefter”?

JA! det er legende nemt! og ALT! hænger fint sammen og følges ad i det omfang det skal!..

Hvis det stadig er svært for dig at bedømme lyden, så skru op for volumen, og sluk pludseligt for musikken! Spørg dig selv: ”Er det en lettelse, at anlægget blev slukket?”

NEJ!! det er det bestemt ikke det er pisse iriterende!!

Hvis det er tilfældet, så er anlægget sikkert ikke godt nok til dig.

Men hvis det virkede som en irriterende afbrydelse, at musikken forsvandt, så har anlægget nogle kvaliteter, som du sætter pris på.

JA!... men det har det så!! juhuuuu!!!

Hvis et hifi-system kan gøre dig nysgerrig, og giver dig lyst til at høre mere musik, og hvis du slet ikke kan vente med at sætte ny musik på, så har du fundet et system, der vil inspirere dig i mange år.

Det må jeg også sige JA! til!!... det er bare så fedt at gå på "opdagelse" i musikken og lade den ene plade tage den anden, glæmme tid og sted, samt opleve følelsen at være "DER"!! ...  det nydes i fuldt omfang!!

jeg er sulten og nygerrig på alt nyt musik og på at komme til at opleve det gengivet over mit grej...

Andre gange er det bare ren afslapning og musik nydelse, bare hengive sig og glæmme tid og sted!.. så er der KUN MUSIKKEN!!..

Jeg kan altså sige at at det lyder altsammen meget fornuftigt det der her er skrevet ( det meste af det!!) , og jeg ikke er særlig meget uenig i noget her...

Hvad nyt og specielt er der ved det dog??

Det har jeg mere eller mindre gjort siden jeg for alvor begyndte at interasere mig for hifi snart over 15 år siden!

Og som sagt  til ALLE!! punkter kan jeg sige JA!!  mit eget udstyr lever op til dette.

( Det er der også meget andet godt udstyr i mange forskellige prisklasser der gør, selvfølgelig jo dyre og bedre jo i højre grad!! )

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2003 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Det er salgsgas fra System Audio, det er bare deres udlægning af lyd, audio,hifi eller hvad vi nu skal kalde det, hvis man tager en hurtig "surfer" på nettet kan man finde tilsvarende løsninger, ganske vist med en anden indfaldsvinke men igen er det salgsgas.

Alle producenter vil gerne fremstå som dem der har fundet de vise sten og det er der ikke noget galt i, de skal jo sælge deres isenkram, man skal bare lære at være mere kritisk og ikke hoppe på hvad som helst.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

ENIG!

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har tidligere skrevet det Miju her fortæller om SA.
Det morsomste i teksten er efter min mening denne pasus:

Hvis det stadig er svært for dig at bedømme lyden, så skru op for volumen, og sluk pludseligt for musikken! Spørg dig selv: ”Er det en lettelse, at anlægget blev slukket?”  Total griner ROFL ROFL ROFL.
Sæt Bela Bartok eller Stravinsky på et par SA speakers og prøv så igen  

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes