Har fundet dette på nettet og jeg mener at Jonas har omtalt dette tidligere og brugt det lidt selv som en "kæphæst"
Følgende fundet på System AudioS hjemmeside.
1) Kan du hele tiden høre alle musikere, og kan du høre hvad den enkelte spiller eller synger? – eller kræver det ekstra koncentration at fokusere på nogle af dem?
Det er ganske nemt at høre hvad og hvordan den enkelte synger, også hvorden hver enkelt har indflydelse i eks. et kor, samt at følge og fokucere på hver enkelt instrument.
Det kræver ikke meget koncentration,
Så til 1. kan jeg klart sige JA! dette opfylder mit udstyr og højtalere fornemt!
2) Kan du hele tiden følge den melodi hvert enkelt instrument spiller? – eller lyder nogle instrumenter, som om de spiller den samme tone lige kraftigt hele tiden? Eller blandes tonerne sammen?
Det er ganske nemt og enkelt at følge hver sanger og musiker og hvad de synger og laver, og at følge melodien påå og hos hver enkelte, der er fint markerede forskelle og klar aftegning / afgrænsning hvor der skal være det, og optimal sammensmæltning hvor dette er påkrævet!!
Så også her opfylder det jeg har disse "krav"
3) Kan du let følge musikkens rytme? – eller lyder det som om nogle af instrumenterne ”snubler” i rytmen eller ”halter bagefter”?
JA! det er legende nemt! og ALT! hænger fint sammen og følges ad i det omfang det skal!..
Hvis det stadig er svært for dig at bedømme lyden, så skru op for volumen, og sluk pludseligt for musikken! Spørg dig selv: ”Er det en lettelse, at anlægget blev slukket?”
NEJ!! det er det bestemt ikke det er pisse iriterende!!
Hvis det er tilfældet, så er anlægget sikkert ikke godt nok til dig.
Men hvis det virkede som en irriterende afbrydelse, at musikken forsvandt, så har anlægget nogle kvaliteter, som du sætter pris på.
JA!... men det har det så!! juhuuuu!!!
Hvis et hifi-system kan gøre dig nysgerrig, og giver dig lyst til at høre mere musik, og hvis du slet ikke kan vente med at sætte ny musik på, så har du fundet et system, der vil inspirere dig i mange år.
Det må jeg også sige JA! til!!... det er bare så fedt at gå på "opdagelse" i musikken og lade den ene plade tage den anden, glæmme tid og sted, samt opleve følelsen at være "DER"!! ... det nydes i fuldt omfang!!
jeg er sulten og nygerrig på alt nyt musik og på at komme til at opleve det gengivet over mit grej...
Andre gange er det bare ren afslapning og musik nydelse, bare hengive sig og glæmme tid og sted!.. så er der KUN MUSIKKEN!!..
Jeg kan altså sige at at det lyder altsammen meget fornuftigt det der her er skrevet ( det meste af det!!) , og jeg ikke er særlig meget uenig i noget her...
Hvad nyt og specielt er der ved det dog??
Det har jeg mere eller mindre gjort siden jeg for alvor begyndte at interasere mig for hifi snart over 15 år siden!
Og som sagt til ALLE!! punkter kan jeg sige JA!! mit eget udstyr lever op til dette.
( Det er der også meget andet godt udstyr i mange forskellige prisklasser der gør, selvfølgelig jo dyre og bedre jo i højre grad!! )
mvh.