| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen: du kommer bare forbi med et par stykker
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
BjarkeNR skrev:
Hvad skal vi dog vælge at se... hmmm...
Sådan en gang HD-dvd ser slet ikke dumt ud...
- BR
|
|
|
U-571 så mangler i bare nogle fede subs |
|
|
Det lyder umiddelbart som om du har nogle du skal af med  - BR
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
jensen: du kommer bare forbi med et par stykker |
|
|
Træt af
nej tak , dem må i hente selv .
Træt af at løfte på dem
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
BjarkeNR skrev:

- BR
|
|
|
U-571 så mangler i bare nogle fede subs
|
|
|
Eller Swordfish!,travolta er for cool __________________
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
jensen skrev:
BjarkeNR skrev:

- BR
|
|
|
|
|
|
Eller Swordfish!,travolta er for cool |
|
|
JEg tænker nu mere på Halle Berry's fortrin i high def  Så kan man RIGTIGT se når hun fryser
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
full blown skrev:
jensen skrev:
BjarkeNR skrev:

- BR
|
|
|
|
|
|
Eller Swordfish!,travolta er for cool
|
|
|
JEg tænker nu mere på Halle Berry's fortrin i high def Så kan man RIGTIGT se når hun fryser 
|
|
|
Right on! 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD-afspiller og scaler stablet... Om et par generationer af HD-afspillerne så begynder det altså at blive rigtig sjovt.  - BR
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
SJAG skrev:
|
Og jeg som var glad for mine 6 belgiske øller i fars dags gave. Heldige asen..........
MVH SJAG
|
|
|
Jeg var faktisk også glad for min grill starter 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der dømt ren stereo med ego sweetspot!   - BR
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor har du vinklet dine gamuter ind ?
L3eren er designet til at IK at blive vinklet ind ifølge gamut
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt, Harmonic, enten skal de stå vinkelret på bagvæggen, eller overvinkles ind mod lytter. Man må ihvertfald aldrig lytte direkte på axis af diskanten. Hverken horisontalt eller vertikalt; hele højttaleren kan vippes via de store spikes. Og afstanden dem imellem må meget gerne være over 2,70 meter.
Se i instruktionsbogen der følger med, der er en formel for opstilling i fht rummet størrelse.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Nu er der dømt ren stereo med ego sweetspot! 

- BR
|
|
|
Lad os få noglelytteindtryk Bjarke 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også L-3 vinkelret med bagvægen - så forsvinder de helt i det mega store lydbilled
Og ved mig er de 78cm fra bagvægen - så taber jeg kæben 
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
HD-afspiller og scaler stablet...
Om et par generationer af HD-afspillerne så begynder det altså at blive rigtig sjovt.

- BR
|
|
|
Hvad skal der ske der da? Er de de små fejl du tænker på eller hvad? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
da vi satte L5 op i fredags, prøvede jeg kort med dem vinkelret ud fra væggen. men jeg syntes ikke det lød 'rigtigt' .. har garanteret været de irriterende stykker væg, der rager ud i rummet, lige omkring lyttepositionen ..  men en vinkling mod et punkt 1-1½ meter bag lyttepositionen, virkede fint .. og gør det iøvrigt langt de fleste gange jeg har sat højttalere op. Men vi er da enige om den vinkling på billedet herunder, er alt for meget. Lav det om Bjarke 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
BjarkeNR skrev:
Om et par generationer af HD-afspillerne så begynder det altså at blive rigtig sjovt.

- BR
|
|
|
Hvad skal der ske der da? Er de de små fejl du tænker på eller hvad?
|
|
|
skal ikke kunne sige hvad Bjarke hentyder til.. men jeg ville blive meget irriteret over den lange opstartstid. og så kunne flere film jo også være en rar ting..
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinklingen af højttalerne er grundet rummets indretning. Stuen støder op til et rum hvor der er en "port" de to rum imellem. Der er således et stykke mur på begge sider af porten. Rummet er ikke langt nok, så når jeg sidder i stuen som på ovenstående billede i stolen lige foran porten, godt 2 meter fra højttalerne, buldre bassen når den bliver reflekteret af de to stykker mur hvis højttalerne står vinkeltret på bagvæggen. Der er ca. 2,5 meter imellem fronterne. Ved at vinkle højttalerne bliver problemet afhjulpet betydeligt (og det er så uanset hvad der står i manualen for opstiling  )! I går da Jonas og Morten var på besøg, stod sofaen i porten (dvs. den er for lang så den stod helt op af de to side-vægge i det tilstødende rum til stuen) og her forsvand bassen fuldstændig. Hvis man ville opleve bas, blev man nødt til at rykke sig helt frem i sofaen. Langt fra optimalt. Af denne grund nytter det heller ikke at rykke stolen længere tilbage. Endnu engang kan det konstateres, at rummet hvori et setup skal spille er af alt afgørende betydning for optimal lyd - desværre er jeg ikke så heldig med den nuværende bolig situation. Forhåbenligt ændre det sig en dag. Jeg er meget begejstret for lyden af både forstærkersæt og ikke mindst højttaleren. Der er efter mit behov tilstrækkelig bund i L5, samtidig med et meget veldefineret og behageligt lydbillede i mellemtone og diskant.... ikke at forglemme at jeg finder L5 yderst tiltagende for øjet! - BR
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
BjarkeNR skrev:
- BR
|
|
|
|
|
|
Som Witzel også er inde på, så skal der ske noget drastisk med load tider, førend jeg ville kunne bruge den uden at bliver eder irriteret. Selvom der allerede er skåret ned i loadtid med en nylig update, så er det stadigvæk ikke godt nok. Hvis man er obs på støj, så opstår der under stille passager en susen fra maskinens blæser. Nu kører jeg med projektor hvor der også er blæserstøj, så her er det okay. Jeg tror det kan blive et problem hvis man sidder med en fladskærm af en art uden blæserstøj. Der er også lige den lille detalje med "dansk" støm. Jeg er godt klar over der bliver sat stømforsyning i til dansk spænding, men hvis man som Jonas er helt fremme i skoene, så skal man også trækkes med en halv stor omformer. En decideret designbrøler ved Toshibaen er, at der ikke er baggrundsbelyste knapper på fjernbetjeningen. Det er ret ufedt at sidde og fumle efter knapperne når først mørket har lagt sig i hjemmebioen! Derfor... om en generation eller to, så tror jeg de værste børnesygdomme er forsvundet og så kan jeg da absolut ikke se nogen grund til, hvorfor man skulle snyde sig selv for en forrygende billed oplevelse - BR
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Raskolnikov skrev:
BjarkeNR skrev:
- BR
|
|
|
|
|
|
Som Witzel også er inde på, så skal der ske noget drastisk med load tider, førend jeg ville kunne bruge den uden at bliver eder irriteret. Selvom der allerede er skåret ned i loadtid med en nylig update, så er det stadigvæk ikke godt nok. Hvis man er obs på støj, så opstår der under stille passager en susen fra maskinens blæser. Nu kører jeg med projektor hvor der også er blæserstøj, så her er det okay. Jeg tror det kan blive et problem hvis man sidder med en fladskærm af en art uden blæserstøj.
Der er også lige den lille detalje med "dansk" støm. Jeg er godt klar over der bliver sat stømforsyning i til dansk spænding, men hvis man som Jonas er helt fremme i skoene, så skal man også trækkes med en halv stor omformer.
En decideret designbrøler ved Toshibaen er, at der ikke er baggrundsbelyste knapper på fjernbetjeningen. Det er ret ufedt at sidde og fumle efter knapperne når først mørket har lagt sig i hjemmebioen!
Derfor... om en generation eller to, så tror jeg de værste børnesygdomme er forsvundet og så kan jeg da absolut ikke se nogen grund til, hvorfor man skulle snyde sig selv for en forrygende billed oplevelse
- BR
|
|
|
Ja. loadtiden er stadigvæk lang (dog heldigvis kun når man putter discen i maskinen første gang).
Herhjemme er jeg ikke generet af blæseren - hjemme hos Bjarke sad vi forholdsvis tæt på afspilleren (og lærredet - 2 mtr. fra et 100" lærred ) og det var enormt varmt. Ved en lidt kortere afstand til afspilleren og et køligere lokale - så er blæseren ikke et problem.
Bjarke ramme dog hovedet ¨på sømmet mht. fjerbetjeningen - lidt en blunder, at man ikke har tænkt sig bedre om her !
Ellers kan jeg kun sige at det var en hyggelig weekend med godt selskab (tak Bjarke og Witzel! ) og et yderst "potent" anlæg, som Bjarke har på besøg! 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|