| Forfatter |
|
ziggimon Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dr0zie
Det kan den også sagtens så længe du ikke er oppe i at deinterlace 1080i klip så er det ganske fint, det er som jeg hele tiden har sagt afhængigt af hvor højt du sætter baren for hvad du vil kunne afspille på den HTPC. Der er ikke noget forkert i at have et sådant board, jeg har sådant et (Dog fra ASUS) og har udvidet det pga performance issues med lige netop HD klip. Det eneste jeg har puttet i ekstra er et GeForce 7600GT kort. Og jeg vil igen gøre opmærksom på at GeForce 6 serien har en mindre bug med henhold til de-interlacing som kan skabe artifacts i det man afspiller. Vær også opmærksom på at det bruger shared ram det grafikkort og det koster i sig selv performance. Igen jeg kan ikke påpege det nok, det er op til dig hvad din pc skal kunne afspille, du sætter kravene for hvad maskinen skal stykkes sammen af.
Mvh Mark
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså mine krav er jo sådan set bare at den er fremtidssikret.. Nu er det desværre sådan at min sanyo z3 ikke kan afspille 1080p kun 720 men hvis jeg nu en dag skiftede den ud med en nyere ville det måske være rart at have 1080p hvad synes du om det sidste setup jeg gav???
Det til 9900 kr?
Kunne jo også være man ville spille et spil i ny og næ på storskærm istedet for på ens stationær ?
__________________ Patrick B.
|
| Til top |
|
| |
Jesse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vent til slutningen af Juli med at købe ind. Da Intel sænker deres priser en del! http://www.overclocking.dk/news.asp?id=12335
Vent evt. på Conroe kommer, den cpu banker alt og udvikler stort set ingen varme (= mindre støj) og så gå efter et Nvidia gfx 
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en kraftlig cpu core 2 koster altså lige 8500 kr,,,
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hvad
|
| Til top |
|
| |
ziggimon Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kostede for mig ca 8000 og den skal så til efteråret i nyt kabinet så den kommer op i 9700. Men det synes jeg også er fint for en HTPC som kan afspille HD 1080P.
Jeg kan ikke bestemme for dig, men selv synes jeg at det er en god ide at holde sig til de lidt køligere cpuer AMD's X2 cpu'er. samt at holde maskinen rimelig kraftig.
Hvad hælder du selv mest til? Hvilken af systemerne kan du bedst lide, for de er jo begge gode alternativer.
/Mark
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forholder mig nu mest til AMD's x2 cpu, men jeg ved ikke hvordan intels duel core 2 bliver, hvis den bliver meget, meget bedre kunne det jo være man skulle smide sådan en i?
|
| Til top |
|
| |
ziggimon Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du også skifte motherboard .. men jo det kunne man godt :)
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tænkte på om det er muligt at samle et mediacenter og en spillemaskine, har tænkt over det. Istedet for at skifte det hele ud så smække mediacenter i et normalt kabinet og så også smide rigtig godt hardware i men kan man det?
|
| Til top |
|
| |
ziggimon Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dr0zie.
Det kan man sagtens.. i bund og grund er en htpc som kan afspille HDTV 1080p tilsvarende en stor gaming pc. Så det er der intet i vejen for.
Mvh Mark
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay men har lidt i tankerne følgende:
Sætte min nuværende fladskærm ind i værelset ved siden af og bruge den som tv 17" (dvs. den skal være forbundet pcen)
Købe en ny tft skærm eventuelt widescreen til spil og internett (er det dumt med widescreen)?
Og så sætte projektoren til via hdmi-dvi
Dvs, 3 "skræme" sat til
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man det?
Og mediacenter er bare et "plugin" til windows XP ikke så man slukker bare mediacenter når man vi spille eller internet eller minimere deT?
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også tale om store prisflad på AMD CPU'erne inden for den nærmeste fremtid. Det kunne være interessant at snuppe en dual core AMD da de kører med meget lav varme.
Personligt mener jeg at en Conroe chip er vildt overkill til en HTPC. Rygterne siger iøvrigt at Conroe chippen faktisk kun er lidt hurtigere end de nuværende chips
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris nu vil jeg som tidligere nævnt også bruge den til spillemaskine :) så ved ikke om det ville være overkill.
|
| Til top |
|
| |
ziggimon Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sagtens have flere skærme på i en XP med media center installeret. Det er bare et program man starter under XP og den har så 2 services som kører heletiden til hvis man vil optage programmer og deslige. Det kan godt være du skal selv flytte vinduet over på tv'et i stuen og maximere det, jeg er lidt i tvivl om MCE husker sidste opstarts setting på det vindue det var på, men det mener jeg nu det gør.
Mvh Mark
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok men er det muligt at have 3 skærme sat til og ved du om det kan betale sig at købe en widescreen til spil?
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så vær af dem har en seperart oplysnig altså projektoren skal jo have widescreen opløsning tf skærmen som jeg vil have ved min seng skal jo bare have 1024*720 og så den 3 skærm til spil hvis ikke det bliver widescreen (1280*1024)
|
| Til top |
|
| |
ziggimon Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens køre med widescreen på en skærm og 16:9 på den sidste, men jeg ved ikke hvad konsekvenser det har for widescreen vinduet .. Det burde kunne køre mce .. men du kan ikke køre mce og spille samtidig .. når du tænder mce så ryger aktiviteten i de andre vinduer ..
Mvh Mark
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jamen også det jeg ville dvs jeg køber bare en ny skærm dvs så jeg har 2 fladskærme hvor af den ene skal virke som tv i et andet rum også sat til pcen og så min projektor kan man godt det..
Men aktiveres mce ikke hurtigt?
|
| Til top |
|
| |