Forfatter |
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mufcdk1974 skrev:
Det du tænker på er en DVB-T boks, men med den kan du iøjeblikket kun modtage TV2, TV 2s regionale tv-stationer, DR1 og DR2. Dog skulle der løbende komme flere kanaler.
|
|
|
ok, så det er altså kun disse programmer man kan tage digital? Men stadig, hvis jeg sætter mit TV til en antenne vil jeg jo midste mine andre kanaler?
|
Til top |
|
|
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver snart op . Dette er hvad larl skrev tidligere i tråden:
"En DVB-T modtager boks tilsluttes via SCART, ligesom en DVD eller VHS. Det er samme princip med en Selector"
Så nej du mister ikke de andre kanaler fra kabelnettet.
Hvis du bruger en DVB-T boks, ja så er det kun de ovennævnte kanaler du kan modtage i digital kvalitet. Hvis du derimod køber en Selector, så vil du få langt flere digitale kanaler, men det kan TDC fortælle meget mere om.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe en DVB boks med danske tekster , det er nemlig ikke en selvfølge.
Gerne link __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror vi misforstår hinanden. En Selector sættes jo til kabelnettet. Men der bliver sagt jeg skal bruge en antenne. Jeg sagde jeg gerne vil benytte mit kabelnet til at modtage digital tv da jeg vil beholde mine kanaler. Man kan jo ikke modtage 30 kanaler via en antenne.
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om dvb-t og antenne. Hvis du vil modtage dine kabel tv kanaler digitalt skal du have en selector, der er ikke andre løsninger.
Hvis du synes kr. 1.600 er for meget så køb, som jeg tidligere har forslået, en brugt.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Glem alt om dvb-t og antenne. Hvis du vil modtage dine kabel tv kanaler digitalt skal du have en selector, der er ikke andre løsninger.
Hvis du synes kr. 1.600 er for meget så køb, som jeg tidligere har forslået, en brugt. |
|
|
okay tak, bare det jeg ville vide. Blev bare ret forvirret da nogen sagde jeg kunne bruge en antenne for at modtage alle mine kanaler 
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Glem alt om dvb-t og antenne. Hvis du vil modtage dine kabel tv kanaler digitalt skal du have en selector, der er ikke andre løsninger. |
|
|
Du får det pludselig til at lyde som en umulighed.. 
Der er muligt at have fællesantenne og DVB-T side om side. Med DVB-T får man DR1, DR2 og TV2 digitalt.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hvor kan man købe en DVB boks med danske tekster , det er nemlig ikke en selvfølge. |
|
|
Sålænge du køber den herhjemme, så er der undertekster. Jeg møder ikke længere nogen som ikke har.
Men ellers kan du bare tage listen fra anmeldelse af DVB-T modtagere med ud. De modtagere som er med der understøtter undertekster allesammen.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Tror vi misforstår hinanden. En Selector sættes jo til kabelnettet. Men der bliver sagt jeg skal bruge en antenne. Jeg sagde jeg gerne vil benytte mit kabelnet til at modtage digital tv da jeg vil beholde mine kanaler. Man kan jo ikke modtage 30 kanaler via en antenne. |
|
|
Nemlig, ja.
Men det var dig selv som spurgte til den boks som du så i Nyhederne, der for en beskeden pris gav adgang til de digitale udgaver af DR1, DR2 og TV2. Og det var en DVB-T modtager, som ikke kan tilsluttes kabel-tv.
Men som andre allerede har skrevet. Køb en Selector, så er du videre.
Skal du have digital-tv på flere TV, skal du have flere selectorer (og flere abonnementer til kr 199/år)
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes, jeg er helt med.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
piobyte skrev:
Hvor kan man købe en DVB boks med danske tekster , det er nemlig ikke en selvfølge. |
|
|
Sålænge du køber den herhjemme, så er der undertekster. Jeg møder ikke længere nogen som ikke har.
Men ellers kan du bare tage listen fra anmeldelse af DVB-T modtagere med ud. De modtagere som er med der understøtter undertekster allesammen.
/Lars
|
|
|
Takker der skal altså bare stå " understøtter danske dvb tekster " så er den OK.
Jeg har to kolegaer der har været uheldige __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mufcdk1974
Du har været baade taalmodig og fornuftig høre paa, i forhold til Fnulder som mener han "maaske behøver miste noget" fordi han ogsaa gerne vil modtage DVB T. Der bliver maaske et omskifterproblem (haandkraft) men det er vel saa det !
Jeg har et lidt "Tricky spørgsmaal", naar man via Selector ser en 16:9 udsendelse paa Sit 16:9 TV, via SCART. Hvordan vil billedet saa se ud hvis man sætter et andet (ældre) TV 4:3 til istedet ?. Dette skal dog have SCART stik.
Aarsagen til jeg spørger skylles jeg vil gætte paa, billedet vil være et Letterboks paa 4:3 TV'et. Altsaa paa alle kanaler/programmer
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Mufcdk1974
Du har været baade taalmodig og fornuftig høre paa, i forhold til Fnulder som mener han "maaske behøver miste noget" fordi han ogsaa gerne vil modtage DVB T. Der bliver maaske et omskifterproblem (haandkraft) men det er vel saa det !
Jeg har et lidt "Tricky spørgsmaal", naar man via Selector ser en 16:9 udsendelse paa Sit 16:9 TV, via SCART. Hvordan vil billedet saa se ud hvis man sætter et andet (ældre) TV 4:3 til istedet ?. Dette skal dog have SCART stik.
Aarsagen til jeg spørger skylles jeg vil gætte paa, billedet vil være et Letterboks paa 4:3 TV'et. Altsaa paa alle kanaler/programmer
Med venlig hilsen
|
|
|
Du kan ændre i indstillingerne på selectoren hvilket format programmerne skal vises i, så det er ligegyldigt om tv'et er 16:9 eller 4:3.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Mufcdk1974
|
|
|
ja undskyld fordi vi alle ikke er så teknisk begavet...
men nu har jeg så fundet den løsning så jeg ikke behøves at midste noget.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder
Jeg tog ogsaa ffejl i spّrgsmaalet som Noreaga svarede paa.
Det her er mere en spّjs tanke. Paa den maade som forskellige antenneforeninger direkte afslog fordele DAB Radio signaler i Kabel net.
Paa samme maade regnede jeg faktisk ogsaa med at TDC og Stofa kun ville fordele digitale signaler som DVB C. Dog med undtagelse for Nyborg Almene Antennelaug. www.n-a-a.dk fordi der stod man ville sende paa kanal 10 (Baand III) ca 210 MHz. Et andet sted stod man ville sende paa S-kanal 25 MEN JEG GAAR UD FRA DETTE VAR ET DVB-C signal (kun kabel).
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg så købet en Selector på den blå avis kan jeg så bare sætte den til og så kører det bare? Eller skal TDC lige have en finder med?
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal købe et kort til selectoren hos TDC. Den koster kr. 200 om året og giver så adgang til alle de kanaler du nu engang har hos TDC.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have et kort fra TDC - det koster 199 om året.
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, det er til at overkomme. Når jeg så har det kort får jeg vel kun adgang til de kanaler som KabetTV giver mig?
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver talt meget om selve DVB-T boksen. Men hvad med antennen - findes der smarte alternativer, der kan lægges om bag ved tvét og være usynlige ?
Lars
|
Til top |
|
|