Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cdm7 SE´er vibrerer forskelligt - Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Fiend]

Jensmarius.....Før lige en ordentlig tone herinde....tråden skulle nødig lukkes pga. personhetz..../QUOTE]

AI: fik du prøvet nogle af de forslag du har fået?

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

A|<3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har da prøvet lidt af hvert.... bl.a at spille højre lydspor i venstre højttaler... Jeg synes faktisk at det hjalp en smule... måske er det alligevel forstærkeren??

Jeg har heldigvis stadig et års garanti...

Måske skulle man prøve at teste hvor meget strøm forstærkeren egentligt giver i hver side??
Til top Vis A|<3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A|<3

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Bare lige for en god ordens skyld: har du tjekket om skruerne der holder enhederne/enheden har løsnet sig? det kan godt give lidt underlige resultater, hvis enheden ikke sidder helt fast..

Mvh
MikeAalb

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

A|<3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

I kommer alle sammen med så mange gode råd (tusind tak! ), men er der ingen af jeg, som har overvejet om der kunne være noget i vejen med selve højttaleren? Begge spiller utrolig godt, men jeg kan alligevel ikke lade vær med af have det i baghovedet....

Hvad mener i?

Til top Vis A|<3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A|<3

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Altså hvis du har byttet om på højre og venste højtaler problemet følger med over, ja så er det ikke din højtaler. Hvis problemet flytter med over ja så skal det findes enten i din forstærker eller signal kilde. Prøv at skifte dem. Men altså hvis du ikke kan høre at der er noget galt, ja så lad det da ligge og nyd musikken. Mere kan vi vist ikke hjælpe med? det skulle da lige være hvis der bor en hifi4all'er i nærheden af dig der har lyst til en lytte aften og se lidt nærmere på det.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

hej igen... hvis du ikke har ryddet bod på det endnu, så syntes jeg du skulle skrive en mail direkte til B&W hvor du sikkert kan få gode råd, og ved samme lejlighed høre om det er noget de har prøvet før!!!

Desuden syntes jeg jensmarius skulle vise respekt og få en ordentlig tone!!!

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 12 Juni 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Desuden er der ikke noget galt i at sige vibrerer om en højtalerenhed. der fremkommer nemlig en spænding der får enheden til at vibrerer/ danner lydbølger!!!

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Til LARS OLE

Du efterlyser respekt, og en ordentlig tone

Nu skal du hører her Lars ole. Respekt, det er ikke noget men får pr. automatik. Nej min gode ven, respekt, det er noget man skal gøre sig fortjent til...................................................OK?

Men med det løsningsforslag du kommer med i denne tråd, citat: Jeg tænkte nu på om du havde sat kablerne rigtigt bag på højttalerne : citat slut, kan du ikke forvente respekt fra min side. Hvorfor så ikke det? Fordi det er et respektløst svar ( specialt fra en der kalder sig branchemedlem ). Du burde vide bedre.

Og, lige til sidst hr. branchemedlem, en højttaler vibrere ikke. Den vandre frem og tilbage, eller om du vil, ud og ind. Prøv feks. at kontakte scan speak og hør om deres højttaler vibrerer.

Og så er der tonen. Jeg må medgi at den godt kan blive lidt skarp. Men det er sgu ikke uden grund når man ser hvor mange, ja, alt for mange klåge åger der udtaler sig om noget de absolut ikke har noget check på. Når det så oven i købet er et "branchemedlem" ja så mener jeg det er nødvendigt at skruge bissen lidt på.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

... Respekt, det er ikke noget men får pr. automatik. Nej min gode ven, respekt, det er noget man skal gøre sig fortjent til...................................................OK?

...alt for mange klåge åger der udtaler sig om noget de absolut ikke har noget check på.

Ka' du selv se pointen, jensmarius?

hilsen

Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til LARS OLE

Du efterlyser respekt, og en ordentlig tone

Nu skal du hører her Lars ole. Respekt, det er ikke noget men får pr. automatik. Nej min gode ven, respekt, det er noget man skal gøre sig fortjent til...................................................OK?

Men med det løsningsforslag du kommer med i denne tråd, citat: Jeg tænkte nu på om du havde sat kablerne rigtigt bag på højttalerne : citat slut, kan du ikke forvente respekt fra min side. Hvorfor så ikke det? Fordi det er et respektløst svar ( specialt fra en der kalder sig branchemedlem ). Du burde vide bedre.

Og, lige til sidst hr. branchemedlem, en højttaler vibrere ikke. Den vandre frem og tilbage, eller om du vil, ud og ind. Prøv feks. at kontakte scan speak og hør om deres højttaler vibrerer.

Og så er der tonen. Jeg må medgi at den godt kan blive lidt skarp. Men det er sgu ikke uden grund når man ser hvor mange, ja, alt for mange klåge åger der udtaler sig om noget de absolut ikke har noget check på. Når det så oven i købet er et "branchemedlem" ja så mener jeg det er nødvendigt at skruge bissen lidt på.

DU TAGER HELT OG ALDELES FEJL:

RESPEKT ER EN FORUDSÆTNING FOR AT DELTAGE PÅ DETTE FORUM. ALLE, DER HAR DET SKIDT MED DET, BEDES VENLIGST TAGE DERES DELTAGELSE OP TIL REVISION !

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

A|<3:

jeg tror bare vi forudsætter, at højttaleren ikke fejler noget, når du siger de spiller rigtig godt begge 2.

Hvis der var en decideret fejl i den ene højttaler, ville du næsten helt sikkert kunne høre det.

Hilsen

Brok

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

jeg giver op jens marius..... du er åbenbart ikke civiliseret til hverken at føre en ordentlig tone eller vise respekt til dine medmennesker. Syntes det er en smule lavt.!!! Jeg slutter hermed min samtale med dig. "Ikke fordi jeg mener du har ret"!!!, men jeg kan ikke konversere med sådanne mennesker med mangel på respekt og almen dannelse.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Til redaktøren.

Jeg vil hermed tage min deltagelse op til revision. Det vil jeg da jeg mener at i dvs.redaktører, moderatore, og ejer i den grad lader klåge åger, branchemedlemmer, og andet godtfolk køre frihjul. Der mener jeg i skulle være jeres ansvar bevidst. Men nej, der er nok ikke noget at hente der.Cry Men at redigerer, cencurerer brugeres indlæg og ligefrem vil bestemme at man skal ha respekt for andre der ikke har gjort sig fortjent til det, den har jeg ikke lyst til at synge med på.

Andre redaktører bruger mere deres tid på at efterprøve om der decideret usandheder, unøjagtigheder eller bevidst manipuleren med det matriale der udgives, men det beskæftiger i jer ikke med. Hvorfor ikke det?

Så kan jeg forstå på dig Kenneth Rasmussen, administrator og ejer, at du ikke har det så godt med at jeg henviser til Pouls hjemmeside www.poulsaudiobutik.dk

Det er rimelig let at få øje på din irretation på dit korte indlæg i den sidste tråd om Poul. Og nej, jeg er ikke jeres nye superskribent. Jeg henviser blot andre der kunne have interesse i at læse et indlæg skrevet af en erfaren herre jeg har stor respekt for.

Tak for dennegang. God sommer ( ferie ) Vender tilbage senere på året.

De venligste, høfligste, bedste og respektfulde hilsner

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

hej igen...

håber du fik cdm7se'erne til at virke. Hvis du ikke har instruktionsbøgerne til at ligge, har jeg stadig mine gamle du må få hvis det var noget!!!

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

FOR F****N!

Er du pattestiv eller på rygeheroin?

Den her tråd handler altså ikke om dig, jensmarius!

Den handler om, at en bruger vil ha' nogle gode råd og ideer til at efterprøve, om der skulle ha' sneget sig en fejl ind i hans anlæg.

I den verden jeg lever i, respekterer vi hinanden, indtil der eventuelt måtte være grund til at lade være. Og det gælder sq osse her.

God sommer.

Lad den blive lang og munter.

(stadig) respektfulde hilsner

Brok

PS. beklager at medvirke til at crashe din tråd,  A|<3.

PPS. ADMIN: slet gerne dette indlæg hvis det kan virke stødende.

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Det kunne være forstærkeren som den er galt med....

Måske den skal justers angående tomgang..........altså med mindre der sidder filtre i højttalerne med forskellige konstruktioner, evt. komponenter af forskellig kvalitet....

Angående ham poul, er han ikke bare endnu en entusiast.... Hans anlæg ser da retro agtig ud, måske Poul ville bytte hans med mit....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes