Emne: Poul is still going strong ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Niklasthedolpi
Nu forholder det lige sådan, at det er dig der henvender dig til mig, hvis det ikke er gået op for dig.
Hvis vi isoleret ser på denne tråd, så var det ligesom dig der henvendte dig til alle andre, mig selv inklusiv, og skrev:
Toftdahl skrev:
Milu
Jeg giver dig ret, men det er nu mest dem der bare sidder og skriver, uden selv at have deltaget i ret meget, og så dem der udtaler sig om noget de ikke har indsigt i, men tror på guruer og hattemagere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
| | |
Så her omgår du virkeligheden og skaber din egen sandhed.
Igen mister du jo kontrollen - nej bærmen er ikke alle de andre i forum.
Hvorfor skriver du det så på en måde så det forstås såldan?
Hvis du læser hvad jeg ofte skriver, har jeg stor respekt for en masse mennesker i forum, og deres store kunnen, hvilket alle vi andre også kan nyde godt af.
Du har voldsomt meget brug for at lære at analysere de sætninger du skriver så, for det er noget radikalt andet der kommer ud af dem end du tilsyneladende tror.
Derudover henviser jeg ofte til f.eks. mine egne personlige oplevelser og test´s med en aktuel ting, altså angriber jeg ikke nogen elelr påtvinger andre et eller andet. Derimod er det ikke muligt at skrive om nogle ting, f.eks. netkabler eller andre kabler samt andre ting, uden at f.eks DU straks vil påtvinge alle dine angribende holdninger imod branchen og dem der er interesseret i at arbejde med netkabler / andet.
Nu er en debat med kun een holdning jo en smule kedelig og vi har heldigvis ytringsfrihed selvom du ville ønske at vi ikke havde og selv om du ville ønske at din sandhed var universel.
Deraf opstår bærmen - dig og få andres konstante og gentagne angreb og holdninger, som ingen steder hører hjemme.
Igen vil jeg påpege at du tilsyneladende ikke formår at formulere dig som du egentlig ønsker det.
Mine holdninger og skriftlighed af samme hører hjemme IRL og på H4A i høj grad relateret til HiFi og vellyd....................måske langt mere end dine..............? Who knows?
Nej, stor respekt for det store flertal i forum og deres gøren og laden, mit ærinde herinde er bestemt ikke at spille tiden på dine gentagelser og negativiteter imod ethvert HiFi tiltag som kunne riskikere at koste penge.
Jeg nægter simpelthen at undskylde eller udelade at jeg har en holdning der er anderledes end din og nogle få andres.
Jeg ved ikke om du fik din vilje hele vejen gennem din opvækst eller hvad f***en der er galt hos dig.....................
Du må bare lære at leve med at andre mennesker og holdninger er en del af trådene og verden i det hele taget og så må du også lære at formulere dig mindre nedladende og tolerant hvis du vil undgå kommentarer som i denne tråd.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
"dolph"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niklasthedolphi
Det handler ikke om at få sin vilje, det er jo netop det jeg skriver til dig, du kan tilsyneladende bare ikke læse. Det handler derimod om, at andre nødvendigvis ikke skal påtvinges holdninger og ageren, bare fordi de har en interesse der handler om kabler. Dine gentagne holdninger til MANGE andre er, at de ikke kan have ret. Men der glemmer du bare, det er kun fordi du ikke har et tilstrækkeligt grundlag omkring emnet netkabler. Personligt har jeg intet imod at diskutere diverse emner og give alverdens folk ret, såfremt man ikke bevæger sig ud på det tynde grundlag som du har lagt for dagen f.eks. omkring emnet andre netkabler, netop et område hvor du klart har uret. Du har fået det svar du har bedt om - du ved som man råber i skoven får man svar.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey....det var nogle indlæg hos en forhandler vi diskuterede........ikke jer 2 kamphaner....Poul har jo ret......det ses tydeligt.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu påpeger jeg det een gang for alle!
Hvis debatten skal ende i samme råben og skrigen, så snart en lille gruppe af personer poster indlæg i trådene, er vejen for disse i sidste ende ud af forum.
Forummet er til for de der kan debatterer på en fornuftig, konstruktiv og saglig måde og med respekt for andre og deres holdning - ikke for de der ikke kan!
Kald det censur, diktatorisk eller what ever - jeg er bedøvende ligeglad. Benytter man forummet, indvilger man samtidig i at benytte et privat fora, og er dermed er man gæst, og skal til enhver tid overholde det regelsæt og de retningsliner der er fastsat af undertegnede - kan man ikke det, bruger man såresimpelt ikke forummet.
Drop forummet for en tid, nyd solen og de smukke nymfer! 
Kommentar til ovenstående bedes sendt til undertegnede via PB, ikke postet i tråden (vil blive slettet!), og er man uenig sendes ligeledes en PB, med henblik på lukning af konto.
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
*lol* Han er sku' herlig, ham Poul!
Jeg synes ugens emne er meget relevant - hvorfor laver folk eller de her "Fragtmanden kom igen" og "gæt hvad der er i kassen" -tråde? Selvfølgelig er det noget i stil med "min-tissemand-er-større-end-din", ligesom når cabrioleten og Harleyen skal luftes søndag eftermiddag. Blær, status, bling-bling - kald det hvad du vil.
Da dyrt hifi i almindelighed ikke er acceptereet som statussymbol (udover B&O, men kan man kalde B&O, hifi?), må folk søge opmærksomeden, der hvor de kan få den - hos alle de andre hifi-entusiaster!
Tak for endnu et godt grin, Poul!
Keep 'em coming!
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke det fjerneste i vejen for at man skriver nogle morsomme ting og vender lidt op og ned på tingene. Men kigger man på trådene generelt, er det et meget bredt forum, et forum hvor man starter med et helt almindelige og billigere grej, hvilket nok udgør størsteparten. Så er der alt hjemmebyg som er spændende at følge udviklingen på. Derudover har man en del som kører resten af vejen, en del i det jævne fornuftige niveau hvor man kan finde en masse lækkert grej. Sidst og i et absolut minimum, oplever vi noget af det tunge grej som koster en røven ud af bukserne. Om dette spiller ret meget bedre og om det er pengene værd, skal jeg generelt ikke gøre mig til talsmand for, men man oplever fandeme en del at det tunge dyre grej, som ikke spiller specielt godt, hvilket kan være foranlediget af mere end en årsag.
Men jeg synes ikke man oplever nogen der specielt fremhæver deres grej som dyrt og bedre i prangende og pralende stil, eller på anden måde plæderer for at de har patent på god lyd og sandheden. Men det bør jo også være tilladt at være glad for sit anlæg og skrive om det, hvis man selv er tilfreds og glad for tingene.
Og der kommer så Poul og hans skriverier lidt ind - der er jo ikke noget specielt ved det, hvad er det han skriver der skulle gøre lige netop ham eller det til noget ganske særligt. Kun et absolut minimum af personer kender ham og andre har aldrig hørt om ham. At han kan skrive nogle udfordrende og provokerende indlæg på hans egen hjemme side, gør ham vel ikke til andet end Poul eller en dyt anderledes en personerne i det brede forum.
Tager man måden og faconen på hans skriverier, og sammenligner dem lidt med resten af det handlende Danmark, hvad enten det er biler eller apotekeren, så er han vel egentlig ikke sluppet særligt godt fra det. Havde det været en opgave til en eksamen for en PR. uddannelse, vil jeg antage at man havde fået alt imellem 03 og 5. Og inden for det brede gennemsnit af virksomheder og salgssteder, havde man nok heller ikke fået nogen større omsætning, ved at kaste den slags ud på en hjemmeside med global sigtbarhed.
Så nej Poul måde og fremtoning - den er vel ikke noget specielt eller særligt, som skulle være en helt ny revolution eller nye store landvindinger inden for vores hobby og HiFi.
Derfor kan jeg hverken have ond i bagdelen over det eller ham, selv om jeg personligt har fået den store ære at være blevet udvalgt, til at få en plads på hans kontroversielle hjemmeside. Det er jo ikke hver dag man er så heldig - det kan jeg kun opleve som et morsomt tiltag i hverdagen, så tak for det. Jeg mener man skal se det fra den side, Poul har haft og har nogle morsomme timer, med at sidde og udvælge nogle enkelte personer ud, alene for at promovere sig selv. Om det så har medført det store på musiksiden og har beriget os, det må den enkelte nok selv vurdere, ligesom med det øvrige setup, hvis der skulle være en lille forvrængning et eller andet sted. Men morsomt nok med lidt forandringer i det skrevne, forandringer skal der af og til på banen, og hvorfor ikke også fra Poul og med lidt PA grej, forandring fryder.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Toftdal.
Kender du heller ikke forskellen på en PA højttaler og en studio monitor ?? Det gør du vel ikke når du skriver som du gør.
Du prøver også at nedgøre Poul i dit indlæg. Ja, du optræder ligefrem som censor og giver ham karakter hvad jeg syntes er temmelig arrogant. Men Toftdal der tager du igen helt og aldeles fejl.
Jeg er meget sikker på at poul`s viden om musik og lyd overtrumfer din med flere længder, der er du en lille novice ved siden af. Så nævner du inderekte hans IQ. Jamen Toftdal dog, jeg syntes det er lidt synd for dig. Også her må du se dig slået med flere længder.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan da kun få et smil på læben. Andre gange nøjes man bare at ryste på hovedet.
Måske er det bare Hr. Toftdahls væremåde? Håber da ikke han er ligeså arrogant og bedrevidende udenfor Internettets html koder...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Der er jo ikke det fjerneste i vejen for at man skriver nogle morsomme ting og vender lidt op og ned på tingene. Men kigger man på trådene generelt, er det et meget bredt forum, et forum hvor man starter med et helt almindelige og billigere grej, hvilket nok udgør størsteparten. Så er der alt hjemmebyg som er spændende at følge udviklingen på. Derudover har man en del som kører resten af vejen, en del i det jævne fornuftige niveau hvor man kan finde en masse lækkert grej. Sidst og i et absolut minimum, oplever vi noget af det tunge grej som koster en røven ud af bukserne. Om dette spiller ret meget bedre og om det er pengene værd, skal jeg generelt ikke gøre mig til talsmand for, men man oplever fandeme en del at det tunge dyre grej, som ikke spiller specielt godt, hvilket kan være foranlediget af mere end en årsag.
Men jeg synes ikke man oplever nogen der specielt fremhæver deres grej som dyrt og bedre i prangende og pralende stil, eller på anden måde plæderer for at de har patent på god lyd og sandheden. Men det bør jo også være tilladt at være glad for sit anlæg og skrive om det, hvis man selv er tilfreds og glad for tingene.
Og der kommer så Poul og hans skriverier lidt ind - der er jo ikke noget specielt ved det, hvad er det han skriver der skulle gøre lige netop ham eller det til noget ganske særligt. Kun et absolut minimum af personer kender ham og andre har aldrig hørt om ham. At han kan skrive nogle udfordrende og provokerende indlæg på hans egen hjemme side, gør ham vel ikke til andet end Poul eller en dyt anderledes en personerne i det brede forum.
Tager man måden og faconen på hans skriverier, og sammenligner dem lidt med resten af det handlende Danmark, hvad enten det er biler eller apotekeren, så er han vel egentlig ikke sluppet særligt godt fra det. Havde det været en opgave til en eksamen for en PR. uddannelse, vil jeg antage at man havde fået alt imellem 03 og 5. Og inden for det brede gennemsnit af virksomheder og salgssteder, havde man nok heller ikke fået nogen større omsætning, ved at kaste den slags ud på en hjemmeside med global sigtbarhed.
Så nej Poul måde og fremtoning - den er vel ikke noget specielt eller særligt, som skulle være en helt ny revolution eller nye store landvindinger inden for vores hobby og HiFi.
Derfor kan jeg hverken have ond i bagdelen over det eller ham, selv om jeg personligt har fået den store ære at være blevet udvalgt, til at få en plads på hans kontroversielle hjemmeside. Det er jo ikke hver dag man er så heldig - det kan jeg kun opleve som et morsomt tiltag i hverdagen, så tak for det. Jeg mener man skal se det fra den side, Poul har haft og har nogle morsomme timer, med at sidde og udvælge nogle enkelte personer ud, alene for at promovere sig selv. Om det så har medført det store på musiksiden og har beriget os, det må den enkelte nok selv vurdere, ligesom med det øvrige setup, hvis der skulle være en lille forvrængning et eller andet sted. Men morsomt nok med lidt forandringer i det skrevne, forandringer skal der af og til på banen, og hvorfor ikke også fra Poul og med lidt PA grej, forandring fryder.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Meget god beskrivelse, som jeg er aldeles enig i, må jeg sige. Rigtig godt beskrevet - faktisk.  (den del hvor du beskriver Poul) EDIT: Jeg giver dig totalt ret i, at den hjemmeside er langt værre, end slet ikke at have nogen.
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bare at man skal lade en social handicappet mand være i sin lerhytte. Så kan han sidde der og lovprise sig selv..... Og jeg kan være ligeglad med ham !
Han kan da slet slet ikke få mit pis i kog.... Måske solen kan i denne varme ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gode Poul kan ikke have særligt travlt med sin forretning, når han afser så meget tid på sine skriblerier - måske skal han finde en hobby evt. golf - lediggang er roden til alt ondt
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da vist andre end Poul som har for meget tid til overs. Prøv lige at tæl hvor mange indlæg den selvhøjtidelige Toftdahl har skrevet (1582 styk) og meningsfællen Spencer er helt oppe på 3347. Det tager snildt 5-15 minutter at skrive et indlæg så vi snakker om godt 616 timer i gennemsnit for d´herrer over en periode på snart 2 år, så det er godt 25 timer om måneden. Det er jo et lille deltidsjob!  Det der er tragisk ved denne tråd er at de som føler sig ramt og sikkert også skulle rammes, ikke fatter pointen med kritikken fra Poul og andre. Men sådan er det vel altid?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Der er da vist andre end Poul som har for meget tid til overs. Prøv lige at tæl hvor mange indlæg den selvhøjtidelige Toftdahl har skrevet (1582 styk) og meningsfællen Spencer er helt oppe på 3347. Det tager snildt 5-15 minutter at skrive et indlæg så vi snakker om godt 616 timer i gennemsnit for d´herrer over en periode på snart 2 år, så det er godt 25 timer om måneden. Det er jo et lille deltidsjob!
Det der er tragisk ved denne tråd er at de som føler sig ramt og sikkert også skulle rammes, ikke fatter pointen med kritikken fra Poul og andre.
Men sådan er det vel altid? |
|
|
Det at skrive her på sitet, er aldeles foreneligt med både min hobby (at høre musik) og mit job (overvågning og vedligeholdelse af databaser). Det er klart mere spændende, end at vande græsplæne, stikke kanterne af, og fjerne ukrudt. Den form for terapeutisk arbejde, giver kun noget til den der udfører det. Herinde kommer der gerne lidt viden på bordet en gang imellem, fra nogle med lidt teknisk indsigt. Du interesserer dig ikke for selvbyg, og teknik - fair nok. Men du syntes at andre bruger for meget tid på det ? Hvorfor kommenterer du hvad andre bruger deres tid på ? Mener du f.eks. at golf er sjovere ? Der bruger man så-gu meget tid på at gå efter den bold man lige har skudt af hekkenfeld til...
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Der er da vist andre end Poul som har for meget tid til overs. Prøv lige at tæl hvor mange indlæg den selvhøjtidelige Toftdahl har skrevet (1582 styk) og meningsfællen Spencer er helt oppe på 3347. Det tager snildt 5-15 minutter at skrive et indlæg så vi snakker om godt 616 timer i gennemsnit for d´herrer over en periode på snart 2 år, så det er godt 25 timer om måneden. Det er jo et lille deltidsjob!
Det der er tragisk ved denne tråd er at de som føler sig ramt og sikkert også skulle rammes, ikke fatter pointen med kritikken fra Poul og andre.
Men sådan er det vel altid?
|
|
|
Du har helt og aldeles ret. Men folk ser ikke udover deres egen næsetip. De har alt for travlt med at forsvare dem selv og deres yndlingssælgere...fanboys.... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
kontrast skrev:
|
|
Det at skrive her på sitet, er aldeles foreneligt med både min hobby (at høre musik) og mit job (overvågning og vedligeholdelse af databaser).
Det er klart mere spændende, end at vande græsplæne, stikke kanterne af, og fjerne ukrudt. Den form for terapeutisk arbejde, giver kun noget til den der udfører det. Herinde kommer der gerne lidt viden på bordet en gang imellem, fra nogle med lidt teknisk indsigt.
Du interesserer dig ikke for selvbyg, og teknik - fair nok. Men du syntes at andre bruger for meget tid på det ? Hvorfor kommenterer du hvad andre bruger deres tid på ? Mener du f.eks. at golf er sjovere ? Der bruger man så-gu meget tid på at gå efter den bold man lige har skudt af hekkenfeld til... |
|
|
Ak, her prøver du så at fremstå som en helgen med velformulerede argumenter....bare en skam det ikke holder til din egen fordel. Hvad er der galt med golf? Du vil måske hellere sidde inde bag husets fire vægge end at få lidt luft til hjernen? Og i denne sommervarme?! Hvorfor kommenterer I andre, hvad Poul bruger sin tid på? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser en dobbelthed i det Poul skriver, han er en del af branchen og samtidige en kommentator på hvad der sker i hifi-miljøet.
Han kommentere fra en "sikker" base, på sin egen hjemmeside, måske i håb om at ryste op i folks holdninger, dogmer og fastgroet indstillinger til hifi-miljøet.
Desværre bliver det til en enetale uden mulighed for neuancer, han udstiller brugere fra hifi4all, han ligger et ironisk isslæt ind så han fremstår som en forsker ( Dr. Liberkind, måske ? ) - beretter fra sit skjul med en 700 mm vidvinkel linse, i sikkerhed for de glubske hifi-nørder -" jhaa, man skal ikke komme for tæt på, det kan være farligt" - synes man at kunne forstå på den dristige iagttager.
Men hvad er budskabet så ? hvad vil denne frygtløse Liberkind i den farlige hifi-jungle ? -og kan vi forvente flere frygtløse missioner ind i den mørke, dunkle hifi-jungle.
NB. Måske han vil indfange et eksemplar af en hifi-nørd og tage det med tilbage til sin base og disikere dette ? Pas på Toftdahl ? - der lurer en 700 mm linse derude et sted !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Spencer skrev:
kontrast skrev:
|
|
Det at skrive her på sitet, er aldeles foreneligt med både min hobby (at høre musik) og mit job (overvågning og vedligeholdelse af databaser).
Det er klart mere spændende, end at vande græsplæne, stikke kanterne af, og fjerne ukrudt. Den form for terapeutisk arbejde, giver kun noget til den der udfører det. Herinde kommer der gerne lidt viden på bordet en gang imellem, fra nogle med lidt teknisk indsigt.
Du interesserer dig ikke for selvbyg, og teknik - fair nok. Men du syntes at andre bruger for meget tid på det ? Hvorfor kommenterer du hvad andre bruger deres tid på ? Mener du f.eks. at golf er sjovere ? Der bruger man så-gu meget tid på at gå efter den bold man lige har skudt af hekkenfeld til... |
|
|
Ak, her prøver du så at fremstå som en helgen med velformulerede argumenter....bare en skam det ikke holder til din egen fordel. Hvad er der galt med golf? Du vil måske hellere sidde inde bag husets fire vægge end at få lidt luft til hjernen? Og i denne sommervarme?! Hvorfor kommenterer I andre, hvad Poul bruger sin tid på?
|
|
|
Der er da noget der tyder på, at Jørgen Toftdahl har ramt lige i plet, med sit sidste indlæg. Hvis du snakker om at jeg prøver at være velformuleret, så kunne jeg sgu dårligt have skrevet det bedre end han. Jeg er skam ude i solen, de timer jeg kan tåle. Jeg forstår ikke at nogen vil ophøje Poul til noget han ikke er. Han beder faktisk ikke engang om det, men skriver bare hvad han mener, på sin lidt specielle facon. Mht. mine købsreferencer, har jeg kun købt nye varer i Hifi-Klubben, og Holms Radio. Jeg syntes ikke at jeg ligefrem spammer forum, med anbefalinger til dem. (Holms Radio findes vist ikke længere)
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hello...
Det er godt du ikke tager det personligt Toftdahl, du har ellers god grund til at være lidt træt af Poul...du tager det pænt.....trods alt. Toftdahl er tilsyneladende Pouls ynglinge at berette om. Det handler måske ikke så meget om Toftdahl som person, men som figur (stereotype) på en som har gjort alt og prøvet alt......kender du typen...de er ikke sjove at drikke bajere med. Samligningen med Killroy er vel ikke så tosset. Måske ville det være fedt hvis Toftdahl skrev....."det aner jeg sku´ ikke noget om"....altså blot skyggen af ydmygehed kan nogle gange ændre billedet af absoluter.
Poul bliver igen problematiseret som ukendt og ubetydelig. Jeg mener ikke at Pouls mening er mindre værd fordi han ikke har promoveret sig selv ved værd en givet lejlighed på hifi4all. Det er der andre som har prøvet, og efter min bedste vurdering også lykkes at få en hel flok mennesker til tro på at der findes højttalere som kan vokse op i himlen. Men som vi snart kan se, så er det atter til til Landstævnen, et event hvor man kan opleve at være sammen med 25.000 andre som har den samme mening, nemlig ingen mening om noget som helst. Men det er åbenbart fedt at rende rundt med andre motionister og være sammen. Et alternativ til Roskilde, hvor man dog ikke skjuler at hensigten er meningsløst druk, stoffer, sex og rock and roll. Man kan samle flasker ind for en halv million, så er det gjort til politiskkorrekt, men altså stadig meningsløst.
Jeg tror der er et stort potentielle i DK for at lave et træf hvor alle de mange diciple kan dyrke deres højttalere, navnegivet efter døde komponister, de havde velsagtens ikke lagt navn til hvis de var levende idag. Forfængligheden i forsamlingen her er såret, af en ukendt man fra Århus som pludselig har en meningen om hvor latterlig branchen og kunderne i den er. Enten er manden bindegal (det er han sikket også), eller også er han måske p***etræt af hifi-entusisasternes blindhed og dyrkelse af hifi på et nivieau som nærmere sig noget fundamentalistisk og ret ureflekteret.
Bevares, der er såmen mange som jeg oplever som oplyste og med indsigt på hifi4all. Det er dem som nogle gange bidrager med deres erfaringer, uden at være hverken Jesus (med eller uden NLP) eller selvfede typer...ingen nævnt...ingen glemt. Så når Poul river op i tingene, så har han noget på hjertet. Man er vel nærmest komplet idiot hvis man ikke fatter at hvem han tager pis på.
Jeg vil forsætte med at læse Poul tråde, om ikke andet så har han nogle glimrende synspunkter og en skrivestil som jeg godt kan lide. Hvis folk ikke kan tåle lidt røg, så skal de få udleveret noget psykopharmika hos lægen. Er der nogen som keder sig i ferien kan jeg anbefale Tour´en som tidsrøver nummer et, og det er helt sikkert mere spændende end at spille mine netledninger til med min PC.
Cheers
Bradford
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
Toftdahl skrev:
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hello...
Det er godt du ikke tager det personligt Toftdahl, du har ellers god grund til at være lidt træt af Poul...du tager det pænt.....trods alt. Toftdahl er tilsyneladende Pouls ynglinge at berette om. Det handler måske ikke så meget om Toftdahl som person, men som figur (stereotype) på en som har gjort alt og prøvet alt......kender du typen...de er ikke sjove at drikke bajere med. Samligningen med Killroy er vel ikke så tosset. Måske ville det være fedt hvis Toftdahl skrev....."det aner jeg sku´ ikke noget om"....altså blot skyggen af ydmygehed kan nogle gange ændre billedet af absoluter.
Poul bliver igen problematiseret som ukendt og ubetydelig. Jeg mener ikke at Pouls mening er mindre værd fordi han ikke har promoveret sig selv ved værd en givet lejlighed på hifi4all. Det er der andre som har prøvet, og efter min bedste vurdering også lykkes at få en hel flok mennesker til tro på at der findes højttalere som kan vokse op i himlen. Men som vi snart kan se, så er det atter til til Landstævnen, et event hvor man kan opleve at være sammen med 25.000 andre som har den samme mening, nemlig ingen mening om noget som helst. Men det er åbenbart fedt at rende rundt med andre motionister og være sammen. Et alternativ til Roskilde, hvor man dog ikke skjuler at hensigten er meningsløst druk, stoffer, sex og rock and roll. Man kan samle flasker ind for en halv million, så er det gjort til politiskkorrekt, men altså stadig meningsløst.
Jeg tror der er et stort potentielle i DK for at lave et træf hvor alle de mange diciple kan dyrke deres højttalere, navnegivet efter døde komponister, de havde velsagtens ikke lagt navn til hvis de var levende idag. Forfængligheden i forsamlingen her er såret, af en ukendt man fra Århus som pludselig har en meningen om hvor latterlig branchen og kunderne i den er. Enten er manden bindegal (det er han sikket også), eller også er han måske p***etræt af hifi-entusisasternes blindhed og dyrkelse af hifi på et nivieau som nærmere sig noget fundamentalistisk og ret ureflekteret.
Bevares, der er såmen mange som jeg oplever som oplyste og med indsigt på hifi4all. Det er dem som nogle gange bidrager med deres erfaringer, uden at være hverken Jesus (med eller uden NLP) eller selvfede typer...ingen nævnt...ingen glemt. Så når Poul river op i tingene, så har han noget på hjertet. Man er vel nærmest komplet idiot hvis man ikke fatter at hvem han tager pis på.
Jeg vil forsætte med at læse Poul tråde, om ikke andet så har han nogle glimrende synspunkter og en skrivestil som jeg godt kan lide. Hvis folk ikke kan tåle lidt røg, så skal de få udleveret noget psykopharmika hos lægen. Er der nogen som keder sig i ferien kan jeg anbefale Tour´en som tidsrøver nummer et, og det er helt sikkert mere spændende end at spille mine netledninger til med min PC.
Cheers
Bradford
|
|
|
Rimelig Cool forfattet.
"dolph"
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|