Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Poul is still going strong (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Spencer skrev:
David skrev:
Hejsa  drenge  (og piger, hvis de da ikke er skredet for længst)

Så er der vist igen en ny omgang "Ugens emne"...

Som sædvanligt, er der godt med lårklaskere og humørbomber - jeg var i hvert fald godt flad af grin adskillige gange...

Ja, der er en ny ugens emne, hver uge.
Det er derfor det hedder ugens emne.

Hvad er det specielt du finder humørskabende i denne uges indlæg ?
Det jeg umiddelbart kan se, er at Poul har fundet en ny forhandler, han ikke kan lide.

Hvilke forhandlere kan Poul egentlig lide ?  

Tud tud

Flæberiet kommer da fra Poul, der er sur på spånplader og CD-rom drev.
Vi andre behøver da ikke være kede af det, hvis bare det kan spille musik.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

En klumme der er værd, at læse!

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Ja men dog, debat er jo meget sjovt, ikk 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Tannoy

Står endda i URL...
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

hvorfor opretter han ikke et forum istedet for at snakke i mono
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Spencer skrev:

Tannoy

Står endda i URL...

Tannoy er et mærke - ikke en forhandler.

Han kan ikke lide Jensen, Otto, og Bent Medlyd.
Hvad med de andre ?...

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Der skal to øre til Stereo, og der er en fordel hvis der er noget der imellem 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes ikke at have læst, at Otto fik en tur med grovfilen - hvis det er sandt, så må jeg lige have læst op?

Grunden til at jeg synes at Pouls "ugens emne" er så sjovt, er at han jo udelukkende skriver sandheder (i mine øjne), tilført en masse sarkasme. Hans brancheindsigt giver vægt bag hans farverige billedsprog i sådan en grad, at jeg næsten kan fornemme hvordan Medlyd har peanutbutter-smag i munden efter alle de verbale spark i nosserne han får. Jeg har flere gange grinet så meget, at jeg næsten ikke kan få luft, hvor jeg tænker: "DET skrev han bare ikke!!!", mens jeg er ved at spytte kaffen ud over computeren. Det er manisk og medrivende i en sådan grad, at man altid læser dem til slut uden pauser.

Nu ved jeg godt at Poul er forhandler, men ligesom at vi har behov for vagthunden i folketinget, enhedslisten, som modpol til de store partier, når Foghs spindoktorer bliver lidt for gode til at snørre os, så har vi med Poul (i mine øjne) fundet vagthunden i hifibranchen. Og endda en hylemorsom en af slagsen...

Jeg ved godt at han ikke er stueren, men det passer fint til min smag. Jeg kan godt lide folk, der turde stikke næsen frem og sige "Her er jeg, og det her er min mening".

Desuden så mangler jeg stadig at se nogle indlæg, der konstruktivt hamrer Pouls argumenter til jorden, hvilket jo bare viser at han ret. Jeg ved godt at der er nogle hang around prinsesser, der synes han er lige lovlig profan, da han jo sviner deres gud, men måske de også får øjnene op en dag, i stedet for pungen og tusinde-lapperne?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jeg mindes ikke at have læst, at Otto fik en tur med grovfilen - hvis det er sandt, så må jeg lige have læst op?

Ikke decideret grovfilen, men bare en lille sarkastisk takketale, efter at Otto havde forklaret et par sammenhænge.

Citat:"Tak osse til Otto for at påpege nogen helt fundamentale økonomiske realiteter, som ingen af os undgår. Hvis vi for eksempel kunne nå at sælge alle de ATC, vi havde undervejs, ville vi jo nok bestille lidt flere. Mht. de omtalte avancer i branchen, hvor er så de blomstrende forretninger henne?"

Solidariteten med Otto, er vist så som så - da Otto ikke forhandler ATC.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hej...

I ugens emne er det oprindelsen af spånplades brug til hifi oppe at vende......og Poul skriver citat:

"....ligegyldig hvor man går, har Rega og Toftdahl været der før, for musikkens skyld forstås. "

Jeg har lidt grineren over manden. Det som en standup fra FBI som kæder alle deres historier med en tilbagevendende person/tema.....Toftdahl i dette tilfælde er den røde tråd. 

I sidste uge fik forrummet her kniven. Det handlede mere om at kvaliteten af de anmeldelser som ligger på forsiden, de er ofte selvfede og skrevet af de samme mennesker som skal leve af at sælge deres produkter, så det er ligeså troværdigt som at tro på hvad hifi-klubben skriver i deres egen audioavis om deres produkter. Vi skal altså ikke tro på det vi læser, fordi vi er konstant igang med at blive lokket i fælder af distrubitører af audiogrej, lagt på nettet af bla.  hifi4all. Så inden man kaster alle guldmønter i forhandlerens hånd, så bør vi huske at vi sandsynligvis bliver hustlet på lovlig vis. Der er god grund til at være kritisk.

Der var nogen som kritiserede hi-fidelily for at være ukritisk og lovprise enhver som gad have annoncer i deres blad, og det skal nok være sandt. Det er et blad som på mange måder minder mig om Jensen-debatten, altså selvfed-klub mentalitet. Det er en del år siden jeg stoppede ned at købe det. Vil man have noget spændende læsing, så kan jeg anbefale noget af det gamle K.S. Møller anmeldelser (ca. 1980), ikke fordi de nødvendigvis er sandfærdige, men de er subline selvfede, man kan ikke andet end at holde af den gamle K.S. Møller for at være lidt cool og knap så populistisk/ligegyldigt.

Mvh

Bradford

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:
Vil man have noget spændende læsing, så kan jeg anbefale noget af det gamle K.S. Møller anmeldelser (ca. 1980), ikke fordi de nødvendigvis er sandfærdige, men de er subline selvfede, man kan ikke andet end at holde af den gamle K.S. Møller for at være lidt cool og knap så populistisk/ligegyldigt.

Det lyder jo meget godt, og selv om jeg da af og til falder over et blad i gemmerne og lige skal se hvad det indeholdt, så læser jeg primært anmeldelser for at holde mig ajour om nye apparater, eventuelt for at finde oplysninger om ældre apparater, men som regel ikke for kun at blive underholdt af en anmelder som nogen synes er en gud indenfor skriveri.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Bradford skrev:
Vil man have noget spændende læsing, så kan jeg anbefale noget af det gamle K.S. Møller anmeldelser (ca. 1980), ikke fordi de nødvendigvis er sandfærdige, men de er subline selvfede, man kan ikke andet end at holde af den gamle K.S. Møller for at være lidt cool og knap så populistisk/ligegyldigt.

Det lyder jo meget godt, og selv om jeg da af og til falder over et blad i gemmerne og lige skal se hvad det indeholdt, så læser jeg primært anmeldelser for at holde mig ajour om nye apparater, eventuelt for at finde oplysninger om ældre apparater, men som regel ikke for kun at blive underholdt af en anmelder som nogen synes er en gud indenfor skriveri.

Det var ogå en anmeldelse af et sæt 801 eller 802 fra 80erne, og JA, det var netop for at se hvad der blev skrevet dengang. Jeg tillader mig endda at sammenligne anmeldelser kvalitet fra dengang til nu....og JA...der var mere dybde (kvalitet) i anmeldelserne.

K.S. Møller er blot et menneske som har anmeldt noget grej, og underholdningsværdien overstiger alligevel nyhedsværdien, men det er blot min mening. Jeg sidder ikke og pløjer mig igennem de gamle blade, men understreger blot at der var mere i de gamle anmeldelser. Idag er de korte og minder i høj grad om publiceret fastfood, men det er kulturen idag. Det skal ikke være mere indviklet end man kan smide det fra sig og glemme det igen, omtrendt som tilfældet er med et "M" blad.....nævn selv flere. Måske skal man ikke engang kalde det anmeldelser, det er snarere produktbeskrivelser som tenderer det ukritiske.

Mvh

Bradford

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Det er derfor at vi gør som vi gør - vi omskriver bare produktbladene fra producenterne og får distributøren til at give et ord om lyden for at få det til at fremstå som en "hel" anmeldelse. Derefter publicerer vi det, og tager selvfølgelig æren for det selv - vi har nemlig ikke selv noget formål med at fortælle om de ting vi oplever

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Det er derfor at vi gør som vi gør - vi omskriver bare produktbladene fra producenterne og får distributøren til at give et ord om lyden for at få det til at fremstå som en "hel" anmeldelse. Derefter publicerer vi det, og tager selvfølgelig æren for det selv - vi har nemlig ikke selv noget formål med at fortælle om de ting vi oplever

.......god humor

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:
Kim Petersen skrev:

Bradford skrev:

Det var ogå en anmeldelse af et sæt 801 eller 802 fra 80erne, og JA, det var netop for at se hvad der blev skrevet dengang. Jeg tillader mig endda at sammenligne anmeldelser kvalitet fra dengang til nu....og JA...der var mere dybde (kvalitet) i anmeldelserne.

K.S. Møller er blot et menneske som har anmeldt noget grej, og underholdningsværdien overstiger alligevel nyhedsværdien, men det er blot min mening. Jeg sidder ikke og pløjer mig igennem de gamle blade, men understreger blot at der var mere i de gamle anmeldelser. Idag er de korte og minder i høj grad om publiceret fastfood, men det er kulturen idag. Det skal ikke være mere indviklet end man kan smide det fra sig og glemme det igen, omtrendt som tilfældet er med et "M" blad.....nævn selv flere. Måske skal man ikke engang kalde det anmeldelser, det er snarere produktbeskrivelser som tenderer det ukritiske.

Mvh

Bradford

Du har ret. Highfidelity var noget mere om sig i "gamle dage". Det virker lidt mere overfladisk i dag. Har selv fulgt med siden slutningen halvfjerdserne. Men de har været min bibel og er det stadig....det sammen med det engelske Hifi News og det amerikanske Absolute Sound.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Poul skriver ganske underholdende og er meget enig med ham.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Jeg har ikke fulgt med i tråden her, og ej heller læst Pouls "ugens emne". Jeg kender faktisk generelt ikke Poul andet end overfladisk, men jeg vil lige nævne at Poul har givet udtryk for overfor mig at han ikke på noget tidspunkt har langet ud efter mig, så jeg formoder at der er tale om en fejltolkning.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Poul skriver ganske underholdende og er meget enig med ham.

Det er jeg bestemt også.......

Håber det kan give anledning til nærmere eftertanke hos en del brugere herinde....

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hej Ronin...

Dine bemærkninger til tråden kaster vel blot et endnu mere skarpt lys over de såkaldte "anmeldelser". Det er utaknemligt at være ulønnet anmelder...jeg ansporer lidt bitterhed og en mand som føler sig lidt overset. Det beklager jeg meget, jeg er sikker på du er god til at svinge din "Bic" og du har vel også en holdning under din dødshjelm....så kom med den istedet for ironsk ævl.

Keep it up Darth, dødsstjernen er skudt ned i den sidste film..så er du med.

Mvh  

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 04:07 | IP-adresse registreret  

Hahahaha endelig en god ugens emne fra poul

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

<< Forrige Side af 8 Næste >>