Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Poul is still going strong (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kan jo ikke andet end give manden ret...

Alt for ofte begynder folk at "tweake" på et helt igennem håbløst system. Hvis højttalerne og deres placering i rummets akustik ikke passer sammen, hvorfor så egentlig prøve?

Det er lidt det samme som at prøve at forbedre en Ferrari's køre egenskaber, ved at justere caber vinklen på hjulene, og derefter test køre den i en grusgrav, for at se om det dur. 

Man kan jo ikke vide om det man justere på, er til det værre eller bedre.

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej...

Det er vel fedt at have en ferari....altså at eje den og selv bestemme hvornår man vil flashe eller køre i den. Det er vel det samme med hifi´en. Ordet jeg langsomt varmer op til er (kan du gætte det).....status . Status for at købe det rigtige, gerne afbefalet af lovpriset venner som evt. har samme fede setup. Status...a la bandwagon er vel heller ikke at foragte. Status er vel også at købe noget fint og dyrt, og det er vel ikke nødvendigvis et krav at det skal kunne spille hifi? Prisen står på kassen, og ham man købte det af anerkendte produktet så meget at du måtte købe det......måske også som Poul siger.....med en eller anden luftgitar-faktor. Det er jo skøn at kunne købe sjæl og charme i sit anlæg......eller som fagfolk bliver rigtig klamme, så kalder det anlægget for..."deres system".

Hvilket sysstem har du?

Man køber ikke et anlæg, man køber et "system" hvor det kan udvides efter behov (læs tegnedrengens tykkelse). Alle kan få en bid af den fede kage...og har du kroner, så får du også den fede kage med alle toppings og trimmings. Det er snedigt. Linn og Naim har været solgt under dette koncept i mange år (flere mærker kunne nævnes), og det er mit indtryk at folk synes at luftguitar-faktoren er i orden og de tror faktisk på at de har købt et "system". Jeg ved ikke om synergi effekten bliver større af at have "mere og mere" købt i den lokale outlet....men for noget er det hifi med sjæl og luftguitar-garanti. Sælgeren har gjort sig alle overvejelser så du ikke behøver det.....og er der nogen som tror nogen på det, så er den med Julemanden findes på grønland også en skide go´ historie. Man kan jo tro på nisser og betale for det - hvis man vælger det.  

Mvh

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

"Man kan jo tro på nisser og betale for det - hvis man vælger det."

Hvem har brug for nisser, når vi kan købe netkabler til en herregård?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Ronin skrev:
Det er derfor at vi gør som vi gør - vi omskriver bare produktbladene fra producenterne og får distributøren til at give et ord om lyden for at få det til at fremstå som en "hel" anmeldelse. Derefter publicerer vi det, og tager selvfølgelig æren for det selv - vi har nemlig ikke selv noget formål med at fortælle om de ting vi oplever

Hej Ronin...

Dine bemærkninger til tråden kaster vel blot et endnu mere skarpt lys over de såkaldte "anmeldelser". Det er utaknemligt at være ulønnet anmelder...jeg ansporer lidt bitterhed og en mand som føler sig lidt overset. Det beklager jeg meget, jeg er sikker på du er god til at svinge din "Bic" og du har vel også en holdning under din dødshjelm....så kom med den istedet for ironsk ævl.

Keep it up Darth, dødsstjernen er skudt ned i den sidste film..så er du med.

Mvh  

Næ, jeg synes skam ikke at mine bemærkninger kaster noget som helst skarpere lys på anmeldelser. Jeg er hverken bitter eller føler mig overset - hvad i alverden skulle jeg være det for?? Faktisk er jeg bedøvende ligeglad med hvad folk synes om det jeg skriver. Jeg er bare taknemmelig for at jeg får lov at opleve de herlige produkter hjemme i mit eget hus, og kan få lov at fortælle hvordan jeg oplever det - jeg forsøger at gøre det så godt jeg kan, og så kan jeg ikke rigtigt selv gøre mere. At der sidder nogle derude og er mavesure er da absolut udelukkende deres problem - det kunne ikke komme mig mindre ved. Man kan jo bare lade være med at læse det når nu anmeldelser er så forfærdelig en ting i dagens Danmark - længere er den vist ikke.

At der er forskel på anmeldelser giver jeg helt ret i, men udover det har jeg intet at tilføje - jeg kan kun tale for mig selv, alt andet ville være forkert. Jeg skriver hvad jeg oplever, og hvordan folk vil tage det, er deres egen sag - min mening bliver ikke anderledes af den grund.

Det er en typisk tankegang (jante) i Danmark - der er ingen der skal tro at de er noget, hvis ikke nogle få har givet dem lov og accepteret dem. Ego-mentaliteten hersker, og der er ikke plads til andre end en selv uagtet formålet - for det er nemlig kun en selv som har styr på tingene og ret i hvad der bliver skrevet, hvis man vel at mærke selv har skrevet noget. Problemet opstår hvis der pludselig ikke er nogle som har tid og overskud (læs : lyst) til at formidle indtryk og fortælle om oplevelser - så vil folk automatisk med tiden sidde og sige "det var sgu tider dengang - det er en skam at der ikke findes sådan noget længere for det var jo fedt at sidde og læse om". Istedet sidder folk og brokker med filosofien at alt hvad der burde kunne gavne vores fælles interesse istedet er forbundet med korruption og bestikkelse. Helt ærligt, der er jeg sgu stået af for længst.....!

Jeg læser selv anmeldelser - når nu snakken går på anmeldelser - uanset hvor de kommer fra, og med stor interesse. Jeg læser om teknikken fordi det er den der i mange tilfælde er virkelig spændende, og dernæst kommer lytteindtrykkene. Når jeg har læst om et produkt, så tænker jeg "det lyder da ganske spændende", men frisk som jeg er, foretrækker jeg selvfølgelig at lytte til det selv. Her vil det så vise sig om jeg selv er enig med anmelderen, eller om jeg synes noget andet, men uanset resultatet så har jeg aldrig i min vildeste fantasi sat mig til at dømme en person der har skrevet om et produkt, hvis jeg ikke er enig med ham, og da slet ikke forbundet det med alverdens gloser som forbindes med kriminelle handlinger. Og det er ganske enkelt fordi at vi er så dejligt forskellige, men det gør ikke en anden person til en idiot bare fordi han ikke er enig med mig. Det skyldes en eneste, og meget vigtig faktor - jeg gør det ikke til noget personligt, og det var der sgu mange der kunne lære noget af. Ordet hedder "accept", men det er ironisk nok ikke accepteret. Denne hobby er en (herlig) hobby, hvilket mange tilsyneladende glemmer - det er IKKE liv og død.

Og nu skriver du "ironisk ævl" - well, det er netop en smule ironi, dette emne trænger til, og jeg kommer med det hvis jeg har lyst!

Men i det mindste fik du nu min holdning til emnet "anmeldelser", nu du bragte det på banen. Og når nu spørgsmålet, jeg af og til stiller mig selv, går på "hvorfor skulle jeg bruge min tid på at skrive flere anmeldelser??", så er mit svar ganske enkelt - FORDI JEG HAR LYST. Take it or leave it - jeg er ligeglad....

Over and out!!!

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

En ny omgang ugens emne, og en ny omgang falde-om-af-grin-og -trille-rundt på-gulvet-indtil-man-er helt-træt!!

Nice- I LIKE!

*LOL* Du er sku' for griner, Poul - keep 'em coming!
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jo, han er mere præcis, og skarp, end vanligt denne uge.

Synergieffekten fåer en over nakken.
Somme tider har jeg nu også haft lyst til at råbe 'så køb dog en equalizer!', til dem der køber kabler til tusindvis af kroner, for at dæmpe irriterende skarp diskant.

Lad os håbe at han snart tager fat på 'den skal bare spilles til' myten.
Den trænger også til en gang prygl.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Ja folk skulle spare de 7000meteren de bruger på kabel og købe sig nogle bedre højtalere. Det er sq da også et vigtigt led det er trodsalt der lyden kommer ud
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !!

Jeg som trode at man købte anlæg efter den lyd ,man ville have og glæde sig over

i mange år, og ikke efter om det har end luftguitar-garanti. Eller er jeg bare helt fra den

eller følger jeg bare ikke med tiden, men jeg har nu også kun leget med HIFI i 30 år!!

Hilsen Pmoren

ps og det Poul Halvpris skriver passer da meget godt på de fleste nye hifi-folk

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Den tror jeg stadig holder......og ja den yngre generation kunne godt lære lidt inden de kaster sig ud i selvbestaltede tests.Wink
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Somme tider har jeg nu også haft lyst til at råbe 'så køb dog en equalizer!', til dem der køber kabler til tusindvis af kroner, for at dæmpe irriterende skarp diskant.

Hehe, her kan jeg ikke være mere enig

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Spencer skrev:

Hehe, her kan jeg ikke være mere enig

Han har fat i noget ufatteligt forbudt.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Alle termerne om tilspilning, synergi, luftguitarfaktor o.lig - kommer selvsagt fra branchen selv, producenter, importørere og forhandlere - det er jo ikke en johnny-brian på sit klubværelse som i mangel af bedre har fundet på de beskrivelser, at det så er taget til sig som fakta af nogle hifiinteresseret og hifimagasiner er en helt anden historie.

Det vil være interessant at høre en selvransagelse fra Poul i næste uges emne, om hvilke "historier" han igennem hans karriere har måtte binde folk på ærmet for at sælge sit grej og evt. tidsmæssige modeluner som solgte grejet.

I øvrigt synes at hans emner rammer meget godt i div. tråde som er vendt og drejet i dette fora, det giver et udemærket billed af at de fleste bruger godt kan skille skidt fra kanel.

Der er håb endnu  nu mangler vi bare at snakke om musik  hvilket i den grad er et forsømt emne.

NB. Lytter Poul mon til musik ? - eller er Ausi-hatten trykket ned over ørene

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Alle termerne om tilspilning, synergi, luftguitarfaktor o.lig - kommer selvsagt fra branchen selv, producenter, importørere og forhandlere - det er jo ikke en johnny-brian på sit klubværelse som i mangel af bedre har fundet på de beskrivelser, at det så er taget til sig som fakta af nogle hifiinteresseret og hifimagasiner er en helt anden historie.

Det vil være interessant at høre en selvransagelse fra Poul i næste uges emne, om hvilke "historier" han igennem hans karriere har måtte binde folk på ærmet for at sælge sit grej og evt. tidsmæssige modeluner som solgte grejet.

I øvrigt synes at hans emner rammer meget godt i div. tråde som er vendt og drejet i dette fora, det giver et udemærket billed af at de fleste bruger godt kan skille skidt fra kanel.

Der er håb endnu  nu mangler vi bare at snakke om musik  hvilket i den grad er et forsømt emne.

NB. Lytter Poul mon til musik ? - eller er Ausi-hatten trykket ned over ørene

Det sidste var ikke pænt.

Manden er jo tilsyneladende p***eintelligent, og nogle kan ikke klare det. Det er dem der har hund istedet for kat, da de nødigt vil have et kæledyr, der er mere intelligent end dem selv....

Som han skriver er det jo håbløst at tune på noget der ikke dur sammen. Men er du en af dem der har dyrt grej, der bare ikke spiller hos dig selv.....pak det dog ned, og bær det hen til makkeren, med det "middelmådige anlæg der dog lyder godt", og sæt det op der, og senest på det tidspunkt har du fat i ejendomsmægleren og l**tet er sat til salg pga dårlig akustik.

Jeg arbejder på noget i den retning....akustik. Så der er hjælp på vej, så vent med at sælge, og væbn jer med tålmådighed. Ja, jeg skal også have min lille bid, og det ville være dejligt, at folk ikke skulle have alle disse rumproblemer der bliver negliseret. De har meget stor indflydelse, disse reflektioner som Poul skriver, både i bas melllemtone og diskant. Det er fysik. Længere er den ikke.

Mvh.

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

den som der siger at technics pladespiller er god er pouls offer i denne uge
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Og der er igen en fra hfi4all... Denne uge er det faktisk okay sjovt, men kan han forhulan da snart finde et andet sted at glo på? Han er det José Mourinho ville kalde en voyeur...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Hjemvendt fra ferien, optanket af vitaminer, læser jeg denne tråd og bliver derved, som det jo sikkert er tiltænkt, gjort opmærksom på Poul`s hjemmeside. Det er underholdende læsning, lidt ligesom at læse Ekstrabladet side 2. Ikke for megen dybde, krydret med faktuelle fejl, angreb på alt og alle der ikke befinder sig i nådens lyskegle og en envejskommunikation, der godt kan overraske, set i lyset af mandens diskussionslyst. Når man nu har så megen tid til rådighed, at man kan finkæmme et ganske omfangsrigt forum, så kan det undre at man så ikke har tid til at deltage, eller i det mindste indrykke sit tankegods i selvsamme forum. Men ! og her er selvfølgelig pointen, det tog mig lidt tid at finde, det er markedsføring ! ganske enkelt, men på en anderledes måde. Poul har med et hidtil uset mod differentieret sig fra den resterende branche, ved at udpensle forskellen på at være "sælger" og så en "håndværker" . Håndværker, mmm.. Altså Poul sælger ikke han håndfremstiller et salg. Selv i disse tider, hvor håndværkere sjældent indfrier de aftaler som de indgår, ja, så har der hos Poul nok været en forventning om, at "håndværker" under alle omstændigheder ville være mere sælgende end "sælger". Man ser det for sig Pinocchio`s far siddende der i pejseildens skær, barkede næver, med tørre håndflader, skinnede øjne som følge af års underbelysning, fattig på marmon, men rig på ægte arbejdsglæde og ren moral. Overfor denne elskelige figur, ser man så "sælgeren" med diamanthjørnetand, et blik der ikke kan fastholdesog en flakkende overfladiskhed affødt af griskhed og lysten til at komme videre til det næste offer. Jo, jo, man kunne drømme om at have gået på samme PR skole eller have gennemgået den samme "håndværkeruddannelse" som Poul har. Poul laver markedsføring og godt bør det tilføjes, det betyder ikke så meget om der flyver løsagtigheder rundt, man skaber sig noget opmærksomhed og får proselytter, hvoraf, nogle lader til, at have den opfattelse, at al markedføring skal reduceres til en opgivelse af data ! Begavet !

Iøvrigt kan det oplyses herfra, at spark i skridtet, såfremt de var afgivet af en fod med en vis pondus, IKKE ville afstedkomme peanutsmag, men den blodige og salte smag af MAND, nu ved jeg ikke, hvilken slags smørepålæg der ligger og henflyder i David`s øhmm, bolsjer, men ialtfald er der ikke smørepålæg i Medlyds ditto. 

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Klart at en sælger vurderer andres handlinger med en sælgers øjne. Og finder at Poul bare sælger på en anden måde, aj, det er for nemt, Bent! 

Det fede ved Poul er - for mig - at jeg ikke et sekund tror han kun er ude på at sælge til os som læser hans klumme med stor fornøjelse. Han kan sgu bare ikke lade være med at sige fra overfor en plastificeret verden hvor postulater om produkters ydeevne langt overgår det de rent faktisk kan. Han er garanteret godt klar over vi ikke alle kommer rendende ned til hans lille butik og køber det han har. Men det er fedt at have en Rasmus Modsat der har noget at have det i.

Noget andet han indirekte tilbyder eller viser, er at ældre hifigrej, som er langt mere simpelt opbygget end det nutidige, stadig har en masse at komme med. Fremskridtet har osse kostet, men hvem ka huske hvordan det var, hvis ingen er milepæl, så vi kan gå tilbage og checke om der virkelig ER sket noget - eller det bare er bull-sh*t.

Desuden er det er selvstændig tanke værd at se på hvorfor markedsføring fylder så meget i visse firmaer. I starten (af et firmas eksistens) er det opfindelsen, konstruktionen, ydelsen der tæller og virker l**tet og folk er glade, så kører det sin skæve gang. Desværre sker der det for nogle firmaer at når de bare er en anelse etablerede, så sættes den væsentligste force ind på markedsføring, fremfor produkter/forfinelse. Man bliver et salescompany med ret begrænsede nye emner, hvis man går produkterne efter i sømmene - generelt talt.

Du ved, de siger over-there:"There is only bull-sh*t and science". Det er besnærende rigtigt udtrykt.

Og lidt må du da medgive ham når han giver den gas med at en Rega pladespiller er en pænt lakeret spånplade med en ret spartansk motor. Fordi det kan bevises at det er den. Det er okay du er uening med ham af markedsmæssige hensyn, men hånden på hjertet, kan du slet ikke se noget i det han skriver?

Jeg kan da levende huske hvordan "vi" i sin tid i de tidlige 90´ere hos det nu hedengange Berggren Hifi, bankede Regaspillere til morgenmad med Linns Basic så selv de tunghøre kunne fatte det. Der var indkøbt 1 styk Rega som stod ved siden af en Basic, resten gik som en leg. Ja, for dem som ikke helt stolede på markedsføringen i HifiKlubben, naturligvis, de andre stillede sig bare op i køen og købte den på de lovende ord.

Mand eller mus, postulater er vel til for at blive drøftet?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Klart at en sælger vurderer andres handlinger med en sælgers øjne. Og finder at Poul bare sælger på en anden måde, aj, det er for nemt, Bent!  Det fede ved Poul er - for mig - at jeg ikke et sekund tror han kun er ude på at sælge til os som læser hans klumme med stor fornøjelse. Han kan sgu bare ikke lade være med at sige fra overfor en plastificeret verden hvor postulater om produkters ydeevne langt overgår det de rent faktisk kan.

Undskyld, men sige fra? Manden har jo ikke engang nosser til at skrive sine indlæg herinde hvor han ville få lidt modspil, men skriver istedet på sin hjemmeside hvor de jo meget bekvemt kan få til at stå uden modspil.

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Æh, hvor er det modspil du omtaler?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Hjemvendt fra ferien, optanket af vitaminer, læser jeg denne tråd og bliver derved, som det jo sikkert er tiltænkt, gjort opmærksom på Poul`s hjemmeside. Det er underholdende læsning, lidt ligesom at læse Ekstrabladet side 2. Ikke for megen dybde, krydret med faktuelle fejl, angreb på alt og alle der ikke befinder sig i nådens lyskegle og en envejskommunikation, der godt kan overraske, set i lyset af mandens diskussionslyst. Når man nu har så megen tid til rådighed, at man kan finkæmme et ganske omfangsrigt forum, så kan det undre at man så ikke har tid til at deltage, eller i det mindste indrykke sit tankegods i selvsamme forum. Men ! og her er selvfølgelig pointen, det tog mig lidt tid at finde, det er markedsføring ! ganske enkelt, men på en anderledes måde. Poul har med et hidtil uset mod differentieret sig fra den resterende branche, ved at udpensle forskellen på at være "sælger" og så en "håndværker" . Håndværker, mmm.. Altså Poul sælger ikke han håndfremstiller et salg. Selv i disse tider, hvor håndværkere sjældent indfrier de aftaler som de indgår, ja, så har der hos Poul nok været en forventning om, at "håndværker" under alle omstændigheder ville være mere sælgende end "sælger". Man ser det for sig Pinocchio`s far siddende der i pejseildens skær, barkede næver, med tørre håndflader, skinnede øjne som følge af års underbelysning, fattig på marmon, men rig på ægte arbejdsglæde og ren moral. Overfor denne elskelige figur, ser man så "sælgeren" med diamanthjørnetand, et blik der ikke kan fastholdesog en flakkende overfladiskhed affødt af griskhed og lysten til at komme videre til det næste offer. Jo, jo, man kunne drømme om at have gået på samme PR skole eller have gennemgået den samme "håndværkeruddannelse" som Poul har. Poul laver markedsføring og godt bør det tilføjes, det betyder ikke så meget om der flyver løsagtigheder rundt, man skaber sig noget opmærksomhed og får proselytter, hvoraf, nogle lader til, at have den opfattelse, at al markedføring skal reduceres til en opgivelse af data ! Begavet !

Iøvrigt kan det oplyses herfra, at spark i skridtet, såfremt de var afgivet af en fod med en vis pondus, IKKE ville afstedkomme peanutsmag, men den blodige og salte smag af MAND, nu ved jeg ikke, hvilken slags smørepålæg der ligger og henflyder i David`s øhmm, bolsjer, men ialtfald er der ikke smørepålæg i Medlyds ditto. 

Venligst

Bent

Ja, du er nok mere til den blodige og salte smag af mand, det kan jeg nemt forstille mig.

En mand ville dog ikke luder-markedsføre sine produkter - plastik og laptop løbeværk, bliver aldrig verdens bedste - eller omskrive producentens egne produktbeskrivelser i en sådan grad, at ikke to ord er ens - det ville kun en bitch...

En mand har jo et sæt nødder under javer-tushen, men disse frembringer ikke smagen af peanut butter, hvis de bliver udsat for lidt hård behandling. Men en bitch har som bekendt pige-nosser (peanuts), hvorfor disse efter adskellige spark, ville blive most og fremkalde en smag af peanutbutter i munden.

Håber det er forklaring nok...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes