|
Hej
Hjemvendt fra ferien, optanket af vitaminer, læser jeg denne tråd og bliver derved, som det jo sikkert er tiltænkt, gjort opmærksom på Poul`s hjemmeside. Det er underholdende læsning, lidt ligesom at læse Ekstrabladet side 2. Ikke for megen dybde, krydret med faktuelle fejl, angreb på alt og alle der ikke befinder sig i nådens lyskegle og en envejskommunikation, der godt kan overraske, set i lyset af mandens diskussionslyst. Når man nu har så megen tid til rådighed, at man kan finkæmme et ganske omfangsrigt forum, så kan det undre at man så ikke har tid til at deltage, eller i det mindste indrykke sit tankegods i selvsamme forum. Men ! og her er selvfølgelig pointen, det tog mig lidt tid at finde, det er markedsføring ! ganske enkelt, men på en anderledes måde. Poul har med et hidtil uset mod differentieret sig fra den resterende branche, ved at udpensle forskellen på at være "sælger" og så en "håndværker" . Håndværker, mmm.. Altså Poul sælger ikke han håndfremstiller et salg. Selv i disse tider, hvor håndværkere sjældent indfrier de aftaler som de indgår, ja, så har der hos Poul nok været en forventning om, at "håndværker" under alle omstændigheder ville være mere sælgende end "sælger". Man ser det for sig Pinocchio`s far siddende der i pejseildens skær, barkede næver, med tørre håndflader, skinnede øjne som følge af års underbelysning, fattig på marmon, men rig på ægte arbejdsglæde og ren moral. Overfor denne elskelige figur, ser man så "sælgeren" med diamanthjørnetand, et blik der ikke kan fastholdesog en flakkende overfladiskhed affødt af griskhed og lysten til at komme videre til det næste offer. Jo, jo, man kunne drømme om at have gået på samme PR skole eller have gennemgået den samme "håndværkeruddannelse" som Poul har. Poul laver markedsføring og godt bør det tilføjes, det betyder ikke så meget om der flyver løsagtigheder rundt, man skaber sig noget opmærksomhed og får proselytter, hvoraf, nogle lader til, at have den opfattelse, at al markedføring skal reduceres til en opgivelse af data ! Begavet !
Iøvrigt kan det oplyses herfra, at spark i skridtet, såfremt de var afgivet af en fod med en vis pondus, IKKE ville afstedkomme peanutsmag, men den blodige og salte smag af MAND, nu ved jeg ikke, hvilken slags smørepålæg der ligger og henflyder i David`s øhmm, bolsjer, men ialtfald er der ikke smørepålæg i Medlyds ditto.
Venligst
Bent
|