| Forfatter |
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er i tvivl om noget med disse moduler er der en laaaang tråd fuld af gode råd her
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=42146
Jeg har selv bygget en dual mono forstærker med 180AD modulerne, du kan godt glæde dig til lyden fra de moduler.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har været ved at læse nogle af de tråde der er på diyaudio...de har bare en tendens til at blive kedelige fordi de ikke bliver ved med at skrive noget nyt.
Jeg ved godt jeg skal glæde mig til lyden....jeg har allerede en dual stereo med 4 stk UCD180ST til mine surround kanaler, og den gør det rigtigt godt, hvilket jo også er grunden til at jeg vil prøve at skifte min stereo Zappulse 2,2SE ud med UCD400AD modulerne i en overkille dual mono konstruktion.
JEg har også en subwoofer der bliver drevet af et UCD400ST modul......jeg syntes selv pludseligt at jeg begynder at se en rød tråd i mine effektforstærker valg
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der endeligt sket lidt mere på bygge fronten.
Jeg har nu fået monteret de forskellige dele på bundpladen af
kabinettet....så nu mangler der bare at montere modulerne på kabinettes
bagplade og så skrue det hele sammen.
I skal selvfølgeligt ikke snydes for et par billeder så de kommer her:
Alle stumperne lagt klar til montering.
Forsyningen, bestående af 2 stk. 800VA 42V trafoer fra elfa og 2stk
lytbanker med 80000uf per kanal, samt softstart monteret på
bundpladen.......som nu nærmest er umulig at få at bordet da trafoerner
er så forbandet tunge at bundpladen bøjer sammen! (så nu ved man hvor
kam skal pladsere dæmpe fødderne under kabinettet  )
Softstarten, flankeret af hver sin monster trafo. HEr kan man også se
hvordan lederne løber fra trafoerne ned til lytbanken (hvis man kigger
godt efter)
Jeg har idag også modtaget de kondensatore der skal monteret istedet
for dem der sidder på UCD modulerne som standard. Når jeg har fået
modificeret modulerne og samlet l**tet vender jeg tilbage med flere
billeder og en konklusion på arbejdet.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sku da effekt nok 
Det er jo næsten et PA-forstærkerskab værdigt 
Det ser ellers pænt ud - spændende at følge hvordan den bliver, når den er færdig.
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist ved at være langtid siden jeg har opdateret mine fremskridt med projektet.....nok mest fordi der ikke virkede til at være den store interesse i det. Nu er projektet imidlertid blevet færdigt, så jeg tænkte jeg lige ville skrive et indlæg mere.
Jeg løb ind i et lille problem med softstarten, den røg når jeg tændte for forsyningen med en afladet lytbank....så jeg måtte udskifte effekt modstandene med større effekt modstande og et par af smd modstandene med almindelige modstande. Så nu ser softstarten således ud.

Modulerne er blevet modificeret med nye lytter og overføringslytterne i indgangen er blevet fjernet så modulerne tager sig nu lidt anderledes ud end originalerne.

Alt er blevet monteret i kabinettet.

Nu har forstærkeren så fået sin plads mellem alt det andet grej i mit audio-videorum. Der er siden billedet blev taget også kommet en Roksan Radius 5 til.

P.S. beklager billed kvaliteten, jeg har ikke kunne finde nogen måde at få dem både store og tydeligt på kun 35kb plads.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser jo nydeligt ud.
Er det ikke lidt voldsomt med 80.000yF til hver side? Det er jo ikke en "traditionel" forstærker - behovet er vel ikke så stort for yF?
Hvordan er så lyden af dem? Er du tilfreds med resultatet?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er satme sejt det der.
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget tilfreds med resultatet...
Jeg syntes helt klart denne konstruktion er mere vellydende end den Zappulse 2,2SE jeg kørte med før- det eneste jeg syntes der måske kunne mangle lidt i forhold til zappen er at zappen var lidt mere.....hvad skal jeg kalde det...... fremme i skoene/ ernergisk. Men den fornemmelse kan jo også skyldes at zappen havde et højere gain eller at den måske forvrængede mere.
men denne konstruktion slår min gamle på 90-95% af parametrene....og det er jo ikke så ringe....
P.S. Jeg er slet ikke i tvivl om at de 2 små modifikationer jeg har lavet på modulerne har en ret stor ære for at kontruktionen vinder på næsten alle fronter. Jeg har før hørt konstruktioner med 2 stk UCD400SE moduler og med dem ville jeg sige at kampen mellem UCD og ZAP endte tæt på uafgjort...der var det nok mest et spørgsmål om smag.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du ikke prøve at skære ud i pap, hvad det er du har lavet om på dine moduler???
jeg kunne godt tænke mig at prøve det på mine 180AD moduler.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjer dine UCD-moduler ligesom ZAPPulse?? Alle de ZAPPulser jeg har leget med, har haft en smule støj i diskanten, selv i "Low Noise udgaven. Afhængig af højtalerens følsomhed, kan dette være et problem.
Jeg har dog ladet mig fortælle, at UCD ikke har dette problem. Og de ICE-power jeg har haft, har heller ikke haft problemet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn nice! 
Herligt indlæg!
Min erfaring er, at klase D forstærkere nyder godt af et RC led over forsyningerne. 100nF og 1R-100R fungerede godt i de tilfælde jeg har forsøgt... Du kan evt. prøve, det er nemt at pille af igen...
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madsen: Jeg har lavet 2 modifikationer af modulerne: A. skiftet de 2 store lytter (udglatningslytterne) på printet til 680Uf Panasonic lytter som har en højere rippel og lavere ESR. B. fjernet C23 og C24 (mener jeg de hedder) som sidder som overførings kondensatore i indgangen og erstattet dem med luse-tråd, det er jo en gylden regl at lytter er no-no i signalvejen. Af de 2 små modifikationer er jeg ikke itvivl om at det er B. der har givet det største løft til lyden....og da du også har AD moduler vil du også kunne gøre det uden at få DC-offset problemer.....men lytterne hedder ikke C23 og C24 på 180 modulerne....hvad de hedder kan du finde svar på, på www.diyaudio.com. Angående at skære lytte indtrykket ud i pap, så vender jeg lige tilbage senere da jeg ikke har fået dem spillet ordenligt til endnu.
Hurtig: Mine UCD400AD støjer så lidt at da jeg første gang tændte dem troede jeg de var i stykker pga. stilheden fra højtalerene....mine ZAP moduler pev en del i diskanten. så ja min UCD400AD er mere stille....men jeg har også en dual stereo UCD180ST til de andre kanaler i mit surround og de støjer en smugle mere, men jeg tror det er fordi jeg ikke har brugt skærmede signal kabler i den konstruktion.
David: tak for rådet, jeg vil kigge nærmere på at teste det......lige nu har jeg bare 680nf til at sidde over både den positive og den negative forsyning.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke så meget at tilføje andet end at jeg følger med i din tråd Jon. Grunden til dette er at jeg måske selv en dag vil give mig i kast med noget UCD. Primært er det dog for at gøre opmærksom på at der er folk ligesom jeg der er lidt stille (med hensyn til posts i din tråd) men som stadig er meget interesseret ¨
Så keep up the good work.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også fulgt med med spænding, men er typen der kun poster, hvis jeg har noget fornuftigt at sige... Det har jeg sjældent __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |