| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se i datablad cs4328 side 6 på figur på side 6 øv. th. at hvis csk er lav (44.1khz) skal xti være 11,2896 ved høj skal den være 16,9344. 16,9344 er det mit drev kører med, så ved at sætte csk høj, vil det jo lette brugen af synkronisering med clock ? Er det rigtigt set ?
Jeg ved bare ikke hvordan jeg sætter csk høj/lav? - som jeg kan se det nu er den ikke forbundet til stel ?
Jeg fatter heller ikke hvorfor at der i kombinationen cs4390/cs8412 med brug af ekstern oscillator (hcmos type) bliver anvendt 12.288 Mhz krystal ? jf tidligere link:
http://www.cirrus.com/en/pubs/rdDatasheet/432990db.pdf
Side 10 U4.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Jeg kan se i datablad cs4328 side 6 på figur på side 6 øv. th. at hvis csk er lav (44.1khz) skal xti være 11,2896 ved høj skal den være 16,9344. 16,9344 er det mit drev kører med, så ved at sætte csk høj, vil det jo lette brugen af synkronisering med clock ? Er det rigtigt set ?
Ja det er rigtigt, du må undskylde at jeg har været lidt langsom til at svarre. Men jeg skulle lige overbevise mig selv om at MCK og de indkomne data ikke nødvendighvis behøver at synchrone. Det ser ikke ud til at være tilfældet, så der burde ikke være nogen problemer her.
Men du skal nok fjerne den eksisterende forbindelse mellem MCK og konverter.
Jeg ved bare ikke hvordan jeg sætter csk høj/lav? - som jeg kan se det nu er den ikke forbundet til stel ?
Du kan sætte den høj ved at forbinde den til forsyningspændingen til kredsen.
Jeg fatter heller ikke hvorfor at der i kombinationen cs4390/cs8412 med brug af ekstern oscillator (hcmos type) bliver anvendt 12.288 Mhz krystal ? jf tidligere link:
Nej det virker mærkeligt men det er nok fordi de vil køre 48Khz.
http://www.cirrus.com/en/pubs/rdDatasheet/432990db.pdf
Side 10 U4.
|
|
|
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant er her at man ikke kan bruge opamp til output driver..
Ja. De skarpe kanter på signalet skaber problemer for opampen. Jeg har de sidste måneder spekuleret på hvorfor der ikke bruges rør i højere grad til filtrering og forstærkning. Men markedet er selvfølgeligt forsvindende lille og det ville give en grotesk dyr konstruktion at bygge rør og dac mere direkte sammen.
Hvorfor mener du rør er bedre til forstærkning/filtrering ? er det "bare" ørerne eller er der en teorestisk baggrund ?
Der findes mange interessante d/a konvertere, har du nogen ide om hvordan man finder frem til en vellydende ? Crystals er nemme at have med at gøre fordi de indeholder alt.. digitalt filter, ofte volume kontrol, giver spænding i stedet for strøm ud. Men lige nu hælder jeg lidt til analogs kredse.
Jeg ville nok bruge Crystal hvis de ikke havde konvertering mellem strøm og spænding internt. Det kan jeg sikkert gøre bedre .
Jeg mener at det er en fordel hvis man kan holde signalet strømstyret så længe som muligt. Strømstyret signal er ikke ligeså let påvirkelig. Nå men det må vi gemme til senere når en komplet DAC løsning skal konstrueres . __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt, du må undskylde at jeg har været lidt langsom til at svarre.
Det betyder selvfølgeligt ikke noget.
Men jeg skulle lige overbevise mig selv om at MCK og de indkomne data ikke nødvendighvis behøver at synchrone. Det ser ikke ud til at være tilfældet, så der burde ikke være nogen problemer her.
Jeg må sige at jeg faktisk ikke helt begriber problemstillingen omkring synkronisering endnu. MCK (XTI) styrer interpolationsfilteret og sigmadelta modulatoren. DAC delen er styret fra -VREF (Kvaliteten af denne afkobling her vi så være afsindig vigtig)
Ja.
OK. Dvs. +5V ?
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Ja det er rigtigt, du må undskylde at jeg har været lidt langsom til at svarre.
Det betyder selvfølgeligt ikke noget.
Men jeg skulle lige overbevise mig selv om at MCK og de indkomne data ikke nødvendighvis behøver at synchrone. Det ser ikke ud til at være tilfældet, så der burde ikke være nogen problemer her.
Jeg må sige at jeg faktisk ikke helt begriber problemstillingen omkring synkronisering endnu. MCK (XTI) styrer interpolationsfilteret og sigmadelta modulatoren.
Ja præcis. jeg havde misforstået hvordan receiver/Dac hvar koblet sammen. Jeg troede at bitraten på dataudgangen på receiveren også var 256*input sample, så der skulle være synchronitet mellem MCK og data.. nå men jeg er blevet klogere..
Har du nogle gode link til detaljeret forklaring på virkemåde af konvertere ?
DAC delen er styret fra -VREF (Kvaliteten af denne afkobling her vi så være afsindig vigtig)
Ja her skal der nok ligges et par kroner i kondensatorer.. Det må være den absolut vigtiste forsyning at holde ren.
Ja.
OK. Dvs. +5V ?
Ja det er korrelt.
Du kan se det på side 3. i datablad(Digital input voltage / high level input voltage).
Hvis du vil have 0 skal benet bare ligges til stel.
ftp://ftp.signalogic.com/data_sheets/AD_DA_Converters/CS4328 .pdf
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. De skarpe kanter på signalet skaber problemer for opampen. Jeg har de sidste måneder spekuleret på hvorfor der ikke bruges rør i højere grad til filtrering og forstærkning. Men markedet er selvfølgeligt forsvindende lille og det ville give en grotesk dyr konstruktion at bygge rør og dac mere direkte sammen.
Hvorfor mener du rør er bedre til forstærkning/filtrering ? er det "bare" ørerne eller er der en teorestisk baggrund ?
I forhold til filter/buffer/forstærkning i en cdafspiller efter eks. en bb1704, synes jeg at det teoretisk er mest optimalt med rør fordi den er en konstruktionstype som gør at vi fuldstændigt kan konstruere uden modkobling. Når det ikke anvendes rør i såkaldt highend er det pga. prisen og stabiliteten. Mange af de dyreste og bedste hjemmebyg konstruktioner bruger rør.
Der findes mange interessante d/a konvertere, har du nogen ide om hvordan man finder frem til en vellydende ?
Jeg ville stole på andres erfaringer. Hvad jeg kan læse på nettet omkring nørderne der har lyttet sig igennem det hele skulle de gamle BB pcm63, sat med lavt output, lydmæssigt stadig være de bedste.
Crystals er nemme at have med at gøre fordi de indeholder alt.. digitalt filter, ofte volume kontrol, giver spænding i stedet for strøm ud. Men lige nu hælder jeg lidt til analogs kredse.
Klart. Crystals 1bit dacs lydder ikke godt, heller ikke helt nye såkaldte "high-end" typer. CS4328 er den eneste undtagelse i hele 1bit historien. Det skyldes ganske enkelt den analoge udgangsdel.
Jeg ville nok bruge Crystal hvis de ikke havde konvertering mellem strøm og spænding internt. Det kan jeg sikkert gøre bedre .
Ja. I den grad.
Jeg mener at det er en fordel hvis man kan holde signalet strømstyret så længe som muligt. Strømstyret signal er ikke ligeså let påvirkelig. Nå men det må vi gemme til senere når en komplet DAC løsning skal konstrueres .
Ja. Det fatter jeg ikke meget af, men du har sikkert ret :) - der bliver i øvrigt lavet fremragende spændingsreferencer idag, jeg så en helt ny MAX.
Jeg tror at hvis man skal lave en ny cdspille som bruger den nyeste teknologi, skal man tænke meget anderledes i forhold til tidligere, og bruge de nyeste kredse sammen, efter nye konstruktionsprincipper.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
I forhold til filter/buffer/forstærkning i en cdafspiller efter eks. en bb1704, synes jeg at det teoretisk er mest optimalt med rør fordi den er en konstruktionstype som gør at vi fuldstændigt kan konstruere uden modkobling. Når det ikke anvendes rør i såkaldt highend er det pga. prisen og stabiliteten. Mange af de dyreste og bedste hjemmebyg konstruktioner bruger rør.
Ok så du mener i første omgang i forhold til integrerede kredse ? Der er jo også mulighed for at bruge bipolar / Fet m.m.
Der findes mange interessante d/a konvertere, har du nogen ide om hvordan man finder frem til en vellydende ?
Jeg ville stole på andres erfaringer. Hvad jeg kan læse på nettet omkring nørderne der har lyttet sig igennem det hele skulle de gamle BB pcm63, sat med lavt output, lydmæssigt stadig være de bedste.
Så skulle man næsten prøve at få fat i sådan en karl(hvis det er muligt) og optimere den med ny teknologi.
Crystals er nemme at have med at gøre fordi de indeholder alt.. digitalt filter, ofte volume kontrol, giver spænding i stedet for strøm ud. Men lige nu hælder jeg lidt til analogs kredse.
Klart. Crystals 1bit dacs lydder ikke godt, heller ikke helt nye såkaldte "high-end" typer. CS4328 er den eneste undtagelse i hele 1bit historien. Det skyldes ganske enkelt den analoge udgangsdel.
Ja. I den grad.
Jeg mener at det er en fordel hvis man kan holde signalet strømstyret så længe som muligt. Strømstyret signal er ikke ligeså let påvirkelig. Nå men det må vi gemme til senere når en komplet DAC løsning skal konstrueres .
Ja. Det fatter jeg ikke meget af, men du har sikkert ret :) - der bliver i øvrigt lavet fremragende spændingsreferencer idag, jeg så en helt ny MAX.
Har du et link ?
Jeg tror at hvis man skal lave en ny cdspille som bruger den nyeste teknologi, skal man tænke meget anderledes i forhold til tidligere, og bruge de nyeste kredse sammen, efter nye konstruktionsprincipper.
Ja jeg tror man ikke skal lade sig insperere alt for meget afhvordan tingene plejer at blive lavet. Ihvertfald kan man springe mange unødvendige trin over som blot er lavet for at man mere eller mindre ubesværet kan sammenkoble komponenter fra forskellige fabrikanter sammen. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så du mener i første omgang i forhold til integrerede kredse ? Der er jo også mulighed for at bruge bipolar / Fet m.m.
Det er der selvfølgeligt. Jeg kan ikke sige så meget om lyden, men jeg bliver snart en erfaring rigere, når jeg sammen med min bror skal sammenligne en et bipolar/fet (kan ikke huske type) med rør.
Så skulle man næsten prøve at få fat i sådan en karl(hvis det er muligt) og optimere den med ny teknologi.
Det koster ikke mange basører at finde en sådan.
Har du et link ?
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX6126.pdf
(OK den var ikke helt ny)
Ja jeg tror man ikke skal lade sig insperere alt for meget afhvordan tingene plejer at blive lavet. Ihvertfald kan man springe mange unødvendige trin over som blot er lavet for at man mere eller mindre ubesværet kan sammenkoble komponenter fra forskellige fabrikanter sammen.
Yeps.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger du til også at håndtere jitter problematikken med en spændingsreference som den der maxim type ovenfor ? Variation på -vref må jo give jitter direkte i konverteringen. Her må der da være kolosalt meget at hente. Er det noget GraDIo kan skaffe :)?
Kender du andre evt. endnu nyere spændingsreference typer ?
Noter at det selvfølgeligt ikke giver mening at smække dynger at lav ESR afkobling efter en sådan VREF da ringning, whatefter, så giver støj ind.
------------------------------------------------------------ ---------
Har du forslag til afkobling af dac / reciewer ? Efter min logik skal det være ultra lav ESR Oscon SA-SC type (100uf værdien har lavest ESR) med en stak smd keramiske x7r kondensatorer mellem benet på osconen (evt. 100, 47, 22, 10, 5 n), loddet direkte oven på benene på dacen (plastic dip) - tilrådeligt ?. Også til den analoge del af recieweren - pga. disse kredses problemer med at tackle de "skarpe kanter" på digital signalet. - dvs. faktisk digital afkoblings topologi også til den analoge del af konverteren.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Hvad siger du til også at håndtere jitter problematikken med en spændingsreference som den der maxim type ovenfor ? Variation på -vref må jo give jitter direkte i konverteringen. Her må der da være kolosalt meget at hente. Er det noget GraDIo kan skaffe :)?
Ja spændingstøj giver direkte jitter. Jeg tror ikke det er nødvendigt at Graudio skaffer det. Du kunne bare selv lave et (fiktivt)firma.. Men jeg skal no kalligevel have nogle hjem på et tidspunkt, man får to af gangen som vareprøve.
Jeg har ikke undersøgt det om der findes bedre typer..men den fra maxim ser ikke værst ud :-).
Noter at det selvfølgeligt ikke giver mening at smække dynger at lav ESR afkobling efter en sådan VREF da ringning, whatefter, så giver støj ind.
Hmm. jeg tror ikke at det vil skade at afkoble ligesågodt som man vill ved en ringere forsyning. Grunden til afkoblingen er jo for at levere hurtig strøm uden at få spændingsfald.. jeg har kun skimtet databladet så jeg kan ikke udtale mig præcist endnu.
Har du forslag til afkobling af dac / reciewer ? Efter min logik skal det være ultra lav ESR Oscon SA-SC type (100uf værdien har lavest ESR) med en stak smd keramiske x7r kondensatorer mellem benet på osconen (evt. 100, 47, 22, 10, 5 n), loddet direkte oven på benene på dacen (plastic dip) - tilrådeligt ?
Ja absolut, det lyder fornuftigt med en række keramiske i forskellige værdier, og osconen med lavest ESR synes jeg også du skal tage. De skal loddes så tæt på indgangen af kredsen som muligt(både stel og +). Hvis du kan lodde direkte på benet vil det være optimalt.
Også til den analoge del af recieweren - pga. disse kredses problemer med at tackle de "skarpe kanter" på digital signalet. - dvs. faktisk digital afkoblings topologi også til den analoge del af konverteren.
Ja her skal også leveres hurtig(højfrekvent) strøm så der er ingen forskel. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=LGrau][QUOTE=kramer71]
Ja spændingstøj giver direkte jitter. Jeg tror ikke det er nødvendigt at Graudio skaffer det. Du kunne bare selv lave et (fiktivt)firma.. Men jeg skal no kalligevel have nogle hjem på et tidspunkt, man får to af gangen som vareprøve.
OK. SKAdiO skaffer et par stykker.
Jeg har ikke undersøgt det om der findes bedre typer..men den fra maxim ser ikke værst ud :-).
Det er altid godt med flere at vælge imellem :)
Hmm. jeg tror ikke at det vil skade at afkoble ligesågodt som man vill ved en ringere forsyning. Grunden til afkoblingen er jo for at levere hurtig strøm uden at få spændingsfald.. jeg har kun skimtet databladet så jeg kan ikke udtale mig præcist endnu.
hmm. Prøv at se her.
"All of those 3-terminal jobs have a feedback loop, and just throwing any old cap......especially with low ESR is asking for problems. It affects phase margin, and can easily make an oscillator. As you have found out."
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=dad53252f158 238dc478489732a2d9ed&threadid=24499
Det kan godt være jeg har misforstået det.
Har du forslag til afkobling af dac / reciewer ? Efter min logik skal det være ultra lav ESR Oscon SA-SC type (100uf værdien har lavest ESR) med en stak smd keramiske x7r kondensatorer mellem benet på osconen (evt. 100, 47, 22, 10, 5 n), loddet direkte oven på benene på dacen (plastic dip) - tilrådeligt ?
Ja absolut, det lyder fornuftigt med en række keramiske i forskellige værdier, og osconen med lavest ESR synes jeg også du skal tage. De skal loddes så tæt på indgangen af kredsen som muligt(både stel og +). Hvis du kan lodde direkte på benet vil det være optimalt.
Kan jeg lodde dem direkte på benene nærmest oven lige ved chippen dvs. der kun er ca 1-2 mm før kanten. Giver det problemer pga. varme fra lodningen. Det ville jo være optimalt for en afkobling.
Også til den analoge del af recieweren - pga. disse kredses problemer med at tackle de "skarpe kanter" på digital signalet. - dvs. faktisk digital afkoblings topologi også til den analoge del af konverteren.
Ja her skal også leveres hurtig(højfrekvent) strøm så der er ingen forskel.
OK.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
hmm. Prøv at se her.
"All of those 3-terminal jobs have a feedback loop, and just throwing any old cap......especially with low ESR is asking for problems. It affects phase margin, and can easily make an oscillator. As you have found out."
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=dad53252f158 238dc478489732a2d9ed&threadid=24499
Det kan godt være jeg har misforstået det.
Du har ret. godt du er vågen. Der står i databladet at der maks må tilkobles 10uF på udgangen.
Jeg har set lidt på databladet igen. Jeg er lidt i tvivl om den er velegnet til formålet.
Kredsen er meget langsom og som du måske har bemærket er støjen målt fra 0,1 til 10 hz.
Hvis du ser på power supply rejection så er der næsten ingen dæmpning når frekvensen er 100Khz. Det gør måske ikke så meget, men man skal bare være sikker på at forsyningen til kredsen er helt fri for højfrekvent støj.
Hvis du ser på output ved belastning: så er der rimeligt store spændingssving(50mV ved 5ma belastning) ved højfrekvente belastninger. Derudover tager det ca 0,4ms inden spændingen er på plads igen.
Nu har jeg ikke kigget i databladet for konverteren men trækkes der strøm fra Vref ? hvis det ikke gør er kredsen udmærket, ellers burde man kunne finde noget som er bedre. Man skal måske lede efter high speed voltage regulators.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kramer.
Jeg har fundet en anden regulator.
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX6225-MAX6250.pdf
Den er hurtigere og her kan du koble op til 100uF på udgangen.
Især til steder hvor der skal trækkes en hurtig strøm vil jeg foretrække denne.
Jeg har ikke undersøgt markedet intensivt endnu. __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg kan se det af databladet til konverteren trækker den ikke strøm (kun strømtræk på 40-50 ma på va+/- og vd+). Første prioritet for vreffen må derfor være ekstrem lav støj, derefter høj præcision. At den (6126) er langsom betyder derfor ikke så meget, problemet er vel nærmere som du siger, at den ikke er så robust på indput (jeg har svært ved at læse det i databladet da jeg ikke selv har referencer at holde det op mod :). Hvis det kan løses må det være en iddeel kreds, hvis der ikke trækkes strøm.
Det er klart at selve dac delen i konverteren skal bruge både en tidsreference og en spændingsreference til at konvertere signalet. Tidsreferencen i dac delen af konverteren (eks. cs4828) kommer den fra syncken til data ?
Jeg mangler desværre, som du også efterlyser, beskrivelser til funktionaliteten af dacs :(
Hvad siger du til det her (fra tidligere)
Kan jeg lodde dem (afkoblingsstakken) direkte på benene nærmest oven lige ved chippen dvs. der kun er ca 1-2 mm før kanten. Giver det problemer pga. varme fra lodningen. Det ville jo være optimalt for en afkobling.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Som jeg kan se det af databladet til konverteren trækker den ikke strøm (kun strømtræk på 40-50 ma på va+/- og vd+). Første prioritet for vreffen må derfor være ekstrem lav støj, derefter høj præcision. At den (6126) er langsom betyder derfor ikke så meget, problemet er vel nærmere som du siger, at den ikke er så robust på indput (jeg har svært ved at læse det i databladet da jeg ikke selv har referencer at holde det op mod :). Hvis det kan løses må det være en iddeel kreds, hvis der ikke trækkes strøm.
Støjen er vist næsten ligeså lav(3,0uV istedet for 2,85uV) på kredsen jeg fandt, tilgængæld er settling time lavere. forskellen er så lille at jeg tror at man er bedre tjent med den anden(min ) fordi den bedre undertrykker støj på forsyningen.
Det er klart at selve dac delen i konverteren skal bruge både en tidsreference og en spændingsreference til at konvertere signalet. Tidsreferencen i dac delen af konverteren (eks. cs4828) kommer den fra syncken til data ?, eller hvordan fungerer det ? (MCK / XTI styrer som jeg kan læse det i databladet interpolator og delta sigma modulator).
Det er vist ACKI som styrer konverterdelen se side 16-17 i datablad.
Den må komme fra MCK som er delt ned (ACKO). Måske kan det betale sig at lave nedelingen selv eller indsætte ny clock ?
Hvad siger du til det her (fra tidligere)
Kan jeg lodde dem (afkoblingsstakken) direkte på benene nærmest oven lige ved chippen dvs. der kun er ca 1-2 mm før kanten. Giver det problemer pga. varme fra lodningen. Det ville jo være optimalt for en afkobling.
Jeg tror ikke det er noget problem at lodde helt henne ved chippen, men man skal selvfølgelig ikke varme for længe.
Selvom du lodder for enden af benene sker der jo en rimelig god varmeoverførsel gennem benet.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
lidt inspiration til DAC.
http://www.dddac.de/ma_dac21.htm.
Måske skal vi lave en ny tråd med ideer til DIY DAC4ALL for ikke at blande for meget ind i denne tråd ? __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej.
Måske skal vi lave en ny tråd med ideer til DIY DAC4ALL for ikke at blande for meget ind i denne tråd ?
|
|
|
OK. Lad os bare gøre det. Jeg har svært ved at bidrage med så meget ud over det her afkoblingsfis og evt. spændingsreference når det bliver undersøgt nærmere + evt. lidt løst :)
Lige nu er fokus jo mere bredt på jitterreduktion, primært i dacen. Jeg tror egentligt at det at tænke lav jitter konstruktion også er det bedste ift. en dac konstruktion. Men de tanker kan vi fint flytte til en anden tråd.
VH Søren
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej.
Jeg har set det, den er lidt sjov. Brugen af batteri bør gøre en konstruktion betydligt mere simpel.
Måske skal vi lave en ny tråd med ideer til DIY DAC4ALL for ikke at blande for meget ind i denne tråd ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
LGrau skrev:
|
Hej.
Måske skal vi lave en ny tråd med ideer til DIY DAC4ALL for ikke at blande for meget ind i denne tråd ?
|
|
|
OK. Lad os bare gøre det. Jeg har svært ved at bidrage med så meget ud over det her afkoblingsfis og evt. spændingsreference når det bliver undersøgt nærmere + evt. lidt løst :)
Lige nu er fokus jo mere bredt på jitterreduktion, primært i dacen. Jeg tror egentligt at det at tænke lav jitter konstruktion også er det bedste ift. en dac konstruktion. Men de tanker kan vi fint flytte til en anden tråd.
VH Søren
|
|
|
Jeg synes nu det går meget godt med dine bidrag..
Jeg er begyndt at se lidt på high speed D/A konvertere.. De er ikke beregnet til audio, men jeg tror måske de kan bruges alligevel..
Nå men jeg må hellere lade det ligge..lidt endnu. __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |