Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z4 vs. PJ-TX200 - hvilken er bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

det første link du gav mig var desværre ikke til den rigtige Hitachi, men lige meget med det

Det er meget forskelligt hvad der vinder de forskellige tests, synes ikke man skal gå så meget op i dem. Det kan være en vejledning, men kunne aldrig finde på at købe pga. en test

Jo det er den rigtige, den hedder bare ikke det samme derover, som den gør i europa!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hvordan "lukker" TX200 linsen mod støj? Skal det gøres manuelt?

Hvor lang er garantiperioden for en TX200?
(Er dette overhovedet et spøgsmål som er relevant, eller er de 6 mdr. ifølge loven rigeligt til projektorer? Med andre ord: Kan en projektor have fejl/mangler som man er længe om at "finde" eller som kommer med tiden?)
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
nemligja skrev:

det første link du gav mig var desværre ikke til den rigtige Hitachi, men lige meget med det

Det er meget forskelligt hvad der vinder de forskellige tests, synes ikke man skal gå så meget op i dem. Det kan være en vejledning, men kunne aldrig finde på at købe pga. en test

Jo det er den rigtige, den hedder bare ikke det samme derover, som den gør i europa!

okay.. synes bare hvis man kigger længere nede på siden så kommer den rigtige frem.. og med det rigtige navn og nummer

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

centric skrev:
Hvordan "lukker" TX200 linsen mod støj? Skal det gøres manuelt?

Hvor lang er garantiperioden for en TX200?
(Er dette overhovedet et spøgsmål som er relevant, eller er de 6 mdr. ifølge loven rigeligt til projektorer? Med andre ord: Kan en projektor have fejl/mangler som man er længe om at "finde" eller som kommer med tiden?)

ER ikke lige med hvad mener med lukker mod støj? er det støv vi snakker om for så skal det gøres manuelt, hvor på Z4 kører den selv for

mener der er alm garenti på den projector.. men er ikke helt sikker

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Ifølge Projectorcentral er der 1 års garanti på Hitachien (og så er der selvfølglige de lovpligtige 2 års reklamationsret, hvis du køber den inden for EU).
http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJ-TX200.htm
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=zuluDK]Ifølge Projectorcentral er der 1 års garanti på Hitachien (og så er der selvfølglige de lovpligtige 2 års reklamationsret, hvis du køber den inden for EU).
http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJ-TX200.htm[/QUOTE]

hehe rart at vide.. mange tak... vidste det faktisk ikke selvom jeg har købt en selv

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

ER ikke lige med hvad mener med lukker mod støj? er det støv vi snakker om for så skal det gøres manuelt, hvor på Z4 kører den selv for

UPS! Ja, jeg mente støv! Tak for svaret, jeg tror der ender med at jeg køber en z4 pga., lydniveau og automatisk luk. (Er lidt glemsom og hviis den skal hænge et sted der ikke lige er til at komme til så har vi balladen.)

Hvis altså ikke jeg skifter mening inden jeg når at købe den. Det skulle da lige være pga. designet på TX200'en og prisforskellen

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

centric skrev:
nemligja skrev:

UPS! Ja, jeg mente støv! Tak for svaret, jeg tror der ender med at jeg køber en z4 pga., lydniveau og automatisk luk. (Er lidt glemsom og hviis den skal hænge et sted der ikke lige er til at komme til så har vi balladen.)

Hvis altså ikke jeg skifter mening inden jeg når at købe den. Det skulle da lige være pga. designet på TX200'en og prisforskellen

synes du skal finde et sted og se dem i aktion og selv se hvad du kan li... for en ting er på papiret noget andet er i real life

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Meen... En ting er sikkert; du går ikke helt galt i byen hvad enten du vælger Sanyo'en eller Hitachi'en!

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Wilhelmsen skrev:
nemligja skrev:

okay.. synes bare hvis man kigger længere nede på siden så kommer den rigtige frem.. og med det rigtige navn og nummer

HDPJ52 er identisk med PJ-TX200.. BASTA!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hey Centric.

De minder utroligt meget om hinanden de to maskiner, så jeg tror du bliver glad for den, uanset hvilken du vælger(hvis du da kan leve med de svagheder lcd nu og engang har). Dog vil jeg på det kraftigste anbefale dig et rigtigt lærrede frem for ikea gardinet. Et lærrede er ikke bare en tilfældig dug som er malet grå eller hvid. Den er overfladebehandldet med et materiale som er designet til at reflektere de forskellige farver i præcis den mængde der får farverne til at se ægte ud, så derfor er et rigtig lærrede urtolig vigtigt for billedeoplevelsen. Jeg startede selv den første uge med en hvid væg, så jeg taler af erfaring

MVH WRONG

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hey Centric.

De minder utroligt meget om hinanden de to maskiner, så jeg tror du bliver glad for den, uanset hvilken du vælger(hvis du da kan leve med de svagheder lcd nu og engang har). Dog vil jeg på det kraftigste anbefale dig et rigtigt lærrede frem for ikea gardinet. Et lærrede er ikke bare en tilfældig dug som er malet grå eller hvid. Den er overfladebehandldet med et materiale som er designet til at reflektere de forskellige farver i præcis den mængde der får farverne til at se ægte ud, så derfor er et rigtig lærrede urtolig vigtigt for billedeoplevelsen. Jeg startede selv den første uge med en hvid væg, så jeg taler af erfaring

MVH WRONG

Tak for anbefalingen, men det rejser jo blot en masse spørgsmål.

Hvilket lærred er bedst til prisen?
Og endnu mere vigtigt; Hvordan finder jeg så ud af hvilken gain (+ andre egenskaber) lærredet skal have?
Jeg kan forestillie mig at fastlærred er at foretrække, men er det muligt at få et stativ tiol sådan et så man kan gemme det væk når det ikke skal bruges?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ja. Fastramme er at foretrække. Stativlærreder findes men kan ikke anbefales da de buler som en gal. Mht til farve og gain på lærredet er det en smagssag. Så du må ud og kigge på lidt forskelligt for at se om du er til vilde farver som ser meget imponerende ud i starten eller du er til god kontrast og sortniveav(som også giver bedre dybde i billedet). Så skal du vælge vælge hvid hvis det er det første eller grå hvis det er det sidste

MVH WRONG

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
nemligja skrev:
Wilhelmsen skrev:
nemligja skrev:

HDPJ52 er identisk med PJ-TX200.. BASTA!

hehe ja det er så iorden... vil jeg ikke sige imod

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Men som andre også nævner herinde.. så går du bestemt ikke galt i byen ved køb af nogle af disse to projectorere

Nightbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Til jer der ejer en Hitachi:

Jeg overvejer at købe en PJ-TX200 i Tyskland (kan fås til ca 9500 kr). Hvordan har Hitachi det med garantien? Gælder deres garanti i hele Europa ligesom Sanyo?

Til top Vis Nightbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightbird

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Må indrømme jeg ikke ved hvordan deres garenti er uden for DK... det har jeg ikke sat mig ind i, og har heller ikke brug for det da købt her i landet...

NickB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Er her nogen der har erfaringer med NetPower 24 som per_zk omtaler?

Er nemlig ret forelsket i denne projektor og det er da helt sikkert den mest attraktive pris indtil videre! :)

-NB

Til top Vis NickB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickB

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg skal selv til at bestille nu, men vil alligevel ikke bestille hos netpower, da de KUN tager forudbetaling og det vil jeg under ingen omstændigheder bruge. Jeg vil kun betale med VISA og det er der ikke ret mange tyske shops der kan tage. Det ender nok med jeg giver 50 euro mere og bestiller hos digitalo.de.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes