| Forfatter |
|
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk:
Kan man ikke forudbetale med Visa? -For så kan man få sin bank til at trække pengene retur hvis man ikke får sine varer!
Jeg går ud fra at det er PJ-TX200 du bestiller (?) Jeg kan se på din nuværende hjemmebio med Z3 at du har gået efter at få din PJ så langt væk fra lærredet som muligt, er dette også planen med PJ-TX200, hvis jeg altså har forstået ret at du skal have denne!? :)
-NB
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har bestilt Z4 bl.a. fordi den har større zoom, så jeg kan få den på bagvæggen. Det ville jeg ikke kunne med TX200.
Det lykkedes mig ikke at finde en tysk webshop hvor de har Z4 på lager og til rimelig pris og også tager VISA. Digitalo tager ellers VISA, men kun op til 1000 euro. Jeg hørte også på en Z4 demo model hos Tape Connection, men den havde kørt over 700 timer, så det var ikke interessant. Nu har jeg bestilt hos digitalo.de og valgt betaling ved levering, hvilket de underligt nok godt vil være med til.  __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er grunden til at du opgraderer fra din Z3 til en Z4?
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener ud over at det er en nyere og bedre model med større zoom, mere lys, mere kontrast, bedre sort, ny pære? 
Ja udover det, så kan jeg flytte Z4'eren længere tilbage i rummet, så jeg kan bruge mit 4m DVI>HDMI kabel. Pt. kører jeg fra PC via VGA kabel og håber at dette også bidrager til forbedring. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
CS4Life Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ved du hvor meget zoom der er på Z4 i forhold til PJ-TX200?
Har nemlig overvejet begge, men valgt PJ-TX200 pga prisen på en ny pære!
-NB
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
|
Du mener ud over at det er en nyere og bedre model med større zoom, mere lys, mere kontrast, bedre sort, ny pære? 
Ja udover det, så kan jeg flytte Z4'eren længere tilbage i rummet, så jeg kan bruge mit 4m DVI>HDMI kabel. Pt. kører jeg fra PC via VGA kabel og håber at dette også bidrager til forbedring.
|
|
|
Ok, jeg undrede mig bare lidt da langt de fleste siger at forskellen imellem de to modeller er forholdsvis lille.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener bestemt at Z4 har en større zoom end PJ-TX200.
Går det ikke udover billed kvaliteten hvis man flytter billedet op eller til siden med Z4. Mener der jo ikke en ret stor linse, så det må foregå elektronisk inde i apperatet, lidt ligesom digital zoom? Det var bl.a en af grundende til at jeg valgte PJ-TX200 fremfor den anden, ja og så udseenet. Synes simpelthen den er grim den Z4... men det er jo heldigvis individuelt hvad man kan li....  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
Synes simpelthen den er grim den Z4...
|
|
|
Enig!
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
Synes simpelthen den er grim den Z4... men det er jo heldigvis individuelt hvad man kan li.... 
|
|
|
Ja, det er heldigvis individuelt! Hvis man kan lide et enkelt og praktisk og stiligt design så er det Z4, og hvis man er til noget der ser ud som om det er taget ud af en forlystelse i bonbon land, så er det TX 200...
Prøver bare at sætte tingene lidt relief for dig.. Lad nu vær med at diskutér udseende, men indmaden i maskinerne! - Det er jo i sidste ende det der tæller, (for det fleste)
Og lige for at få det på det rene, så kan jeg sådan set godt lide udseendet på dem begge 2, de satser bare på forskellige ting ..
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightbird skrev:
nemligja skrev:
| Synes simpelthen den er grim den Z4...
|
|
|
Enig! |
|
|
Hø hø, jeg ser det absolut modsat 
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CS4Life skrev:
|
Ok, ved du hvor meget zoom der er på Z4 i forhold til PJ-TX200?
Har nemlig overvejet begge, men valgt PJ-TX200 pga prisen på en ny pære!
-NB
|
|
|
Nu er det jo tilladt at kigge på producenternes hjemmeside eller lign. 
Z4 har 2x zoom mens TX200 vist har 1.6x.
Og om en pære koster 1500kr eller 2000kr er ikke lige det alt afgørende for mig. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
|
Går det ikke udover billed kvaliteten hvis man flytter billedet op eller til siden med Z4. Mener der jo ikke en ret stor linse, så det må foregå elektronisk inde i apperatet, lidt ligesom digital zoom? Det var bl.a en af grundende til at jeg valgte PJ-TX200 fremfor den anden, ja og så udseenet. Synes simpelthen den er grim den Z4... men det er jo heldigvis individuelt hvad man kan li.... 
|
|
|
Digital zoom? Med al respekt så lyder det ikke som om du har sat dig særlig meget ind i sagen 
Zoomen er selvfølgelig optisk og Z4 har så vidt jeg husker lidt mere lens-shift end TX200. For begge modeller er at skarpheden i yderområderne kan falde hvis man kører lens-shift i yder-positionerne. At vælge en projektor på udseendet er efter min mening ikke særlig genialt. F.eks. vil jeg da langt hellere gå op i at kunne lukke af for objektivet uden at skulle sætte en upraktisk lens-cap på. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er heller ikke valgt på udseendet alene... den er naturligvis valgt efter billedkvaliteten, og der vandt PJ200 da jeg så den overfor Z4.. synes jeg... men igen det er meget individuelt hvad man kan li og heldigvis da for det Men designet betyder da også noget.. det kan vi ikke komme udenom. I mit tilfælge ville jeg aldrig få den inden for døren hvis ikke kæresten kunne li den.. men heldigvis kunne hun godt li den.. og vi var begge enige om at vi ikke ville have "Lada'en" (undskyld udtrykket om Z4) inden for døren, for den kunne vi bare ikke li. 
Rigtigt at Z4 har den mulighed at den kan lukke for objektivet.. det er smart og det savner jeg da lidt på min PJ200.. men ellers er jeg meget glad for den.. bestemt en god investering.
Det er umuligt at sige hvad der er bedst, for det er jo forskelligt fra person til person og håber da folk er glade for det de selv har købt om det er den ene eller den anden. Så længe man er glad og tilfreds er det jo det vigtigste  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
nemligja skrev:
|
Går det ikke udover billed kvaliteten hvis man flytter billedet op eller til siden med Z4. Mener der jo ikke en ret stor linse, så det må foregå elektronisk inde i apperatet, lidt ligesom digital zoom? Det var bl.a en af grundende til at jeg valgte PJ-TX200 fremfor den anden, ja og så udseenet. Synes simpelthen den er grim den Z4... men det er jo heldigvis individuelt hvad man kan li.... 
|
|
|
Digital zoom? Med al respekt så lyder det ikke som om du har sat dig særlig meget ind i sagen 
|
|
|
Nej kender ikke så meget lige til det.. men kender meget til kameraer og mener bare at hvis billedet skal flyttes så skal der jo også en væsentlig linse til at gøre det uden at det bliver gjort elektronisk inde i apperatet (som digital zoom i et kamera). For det er glas der skal dreje og flytte hvis det skal gøres, og synes ikke Z4 ser ud til at have noget ret stor linse så det kan gøres uden digital forstyrrelse og forvringelse til følge..  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu går jeg en del op i fotografering og vil godt følge op på din "tankegang". Jeg har et Tamron 28-75 f2.8 objektiv, som har en filterdiameter på 67mm. Til sammenligning laver Sigma en 24-70 f2.8, som bruger 82mm filter. Altså noget større diameter. Men Sigma objektivet er hverken skarpere eller mere lysstærkt, så det er ikke altid bare så sort og hvidt, som du antyder. Det har også noget at gøre med hvor gode ingenørerne/designerne er. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gir dig ret Per.. det har naturligvis noget at gøre med hvor gode folkene bag er til at lave det.. og naturligvis også hvor gode objektiver/linser der bliver brugt.. og det kan jeg ikke lige finde så meget om nogle steder hvad de forskellige bruger...
Men vi er nok enige om en ting.. man går ikke helt galt i byen hvis man vælger nogle af de to modeller __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, vi er helt enige 
Jeg har selv kigget meget tæt på TX200 men det, der nok gjorde udfaldet for mig var, at Z4'eren kan placeres længere væk fra lærredet end TX200 og at den skulle støje lidt mindre. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |