Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Branchemedlemmer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Jeg mener man skal have ejerskab til nogle hifi-ting for at være branchemedlem. Altså eje en butik, være importør ( "eje rettigheder til import og distribution af et eller flere mærker til DK") eller være distributør.

At man er ansat et sted gør ikke en til branchemedlem, man er kun ansat og har ikke direkte kommercielle interesser - kun indirekte.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har på fornemmelsen at dette ikke er usenet og der nok ikke er nok styregruppe til at bestemme, men at det er Kenneths beslutning helt og holdent.

Derudover kan man vel også optræde som privat herinde selvom man eks. er ansat hos en hififorretning?

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
jensen skrev:

Branchemedlem

Hvornår er man så det ?.

1 Når man kender en der producere hifi og man skriver hvad han siger til en i et forum Ja eller nej ?

2 Når man hjælper Branchemedlem engang imellen på messe og div , ja eller nej .

3 Når man er ansat i en hifi shop , ja eller nej ?

4 Nå man er i branchen bare ikke som dealer eller som impotør ja eller nej ?

Hvis ja til alle så er der nok en del herinde der skal have lavet noget om i ders profil .

Nu har jeg været med siden start og har været herinde længe som privat person , under samme profil , at jeg ikke fik slette min profil da jeg gik fra privat til Branche var dumt , for kan se nogle privat personer ikke ved det og bruger det også mod mig , men hvad det er jeg jo blevet vant til .

Mange har tit sagt til mig at jeg gider opret dig somn privat som mange af de andre , man sådan er jeg ikke , og hvis det er sådan der ike er plads til de banchefolk herinde uden man skal skjule sig så takker jeg meget gerne af , så undgår man også alt det sladder der er indefor lige hifi i dk .

Tja.......

Det skal jeg jo ikke bestemme men er man ikke branchemedlem når man enten har en lønindkomst eller er med til at drive en virksomhed som er relateret til HiFi branchen?

Man kunne jo også gå helt i fnidder og søge efter definitionen af HiFi branchen.

Er Kvickly f.eks. HiFi branchen?

Men det må vi hellere lade op til styregruppen og så må vi forsøge at tænke rationelt og gå med både "livrem og seler".

"dolph"

Hej...

Jeg vil tillade mig selv at difinerer "Branchemedlem" som alle som en økonomisk interesse i hifi-branchen. Ejere, lønansatte, frivillige hjælpere eller sågar direkte i familie...f.eks. ægtefæller eller lign. må betegnes som "branchemedlemmer". Der vil være gråzoner, men de de fleste vel en forståelse af hvorvidt de branchemedlemmer eller ej. Jeg har tidligere arbejdet i branchen, men fortolker ikke min tideligere ansættelse som at jeg er branchemedlem"....og hvorfor skulle jeg også det.

Cheers

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej...

jeg syntes det er fint der kommet de nye regler omkring branchemedlemmer. Dog mener jeg, at det stadig skal være muligt, at give gode råd og ideer for et sådan medlem. Det behøves jo nødvendigvis ikke være sådan, at hver gang et branchemedlem åbner munden " gør reklame" sine egne produkter.

Det er jo ofte også sådan, som tidligere skrevet, at branchemedlemmer har erfaring og viden som andre ville finde yderst spændende eller nyttigt. Efter min mening skal det stadig være muligt for branchemedlemmer at begå sig i forummet, uden man skal være påført "mundkurv" konstant. Det er jo trods alt branchemedlemmernes skyld at der overhovedet er noget der hedder HIFI!!

Men ellers har jeg fuld forståelse for de nye regler!!!( dog med visse forbehold)

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Jeg mener man skal have ejerskab til nogle hifi-ting for at være branchemedlem. Altså eje en butik, være importør ( "eje rettigheder til import og distribution af et eller flere mærker til DK") eller være distributør.

At man er ansat et sted gør ikke en til branchemedlem, man er kun ansat og har ikke direkte kommercielle interesser - kun indirekte.

Her er jeg uenig. En indirekte kommerciel interesse er dog stadig en interesse - ligeledes bliver dine præferencer farvet af de produkter, som man sælger til dagligt. Jeg mener ikke at det skader en brugers troværdighed, at det fremgår hvem han arbejder for - tværtimod giver det større gennemsigtighed i dette forum og dermed bedre debatter.

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Det er åbenbart temmelig kriminelt at have noget med HIFI-branchen at gøre...

Citér:

Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.

For nu at tage et eksempel som jeg kan huske, må Bent Medlyd ikke længere skrive at Tekni-Fi's K-pickup'er lyder skidt i sammenligning med Rega's pickup'er, mens jeg gerne må skrive det modsatte. Hvor fa'en blev debatten af?
Hvis ikke man kan gennemskue at Bent synes bedre om Rega, og forøvrigt i et eller andet omfang lever af at importere Rega, er man da mere end almindeligt blind. Bent skal selvfølgelig have lov at synes godt om det produkt han importerer.
Når jeg læser at han ikke synes om K-pickup'erne får jeg da en ide om hvad det ikke er der trigger ham (og Rega).
Hvorfor er det så farligt?

/vilmann

Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Nu hvaså man får % af salget fra den shop man har job i .

Hvor går grænsen ? .

Jeg ved der sidder mange herinde der har noget med Hifi at gøre og lever af det hverdag , jeg kan let se på ders indlæg hvad de har med at gøre , og nogle skifter job tit det kan man også se .

Det værste er dem der gør det i det skjule , det går udover dem der står frem , det kan man jo se nu .

Lige som vilmaan skriver jeg kan slet ike se et problem i det , især ikke når man står frem .

Men den samme sang om og om igen bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Du har jo også noget at gøre med HIFI og det kan man i også se udfra dine indlæg , som mange andre .

Undskyld jeg er ved at brække mig .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu også at det er helt fint med de branchemedlemmer her på side. MAn kan jo tage deres råd eller lad hver, hvilket jo også glæder med de råd andre giver

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke sige man er brancemedlem, hvis man sælger en vare? Altså hvis man SELV, ene og alene, står for direkte salg af et eller flere produkter?

I øvrigt kan jeg ikke se noget problem i brancemedlemmer i dette fora. Vi lever i en reklame verden, og det er op til en selv at læse/se på diverse reklamer, ikk?

For saddan da. Kan i ikke huske den gode Peter AR? Det var sgu da god værkstedshumor

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Kan man ikke sige man er brancemedlem, hvis man sælger en vare? Altså hvis man SELV, ene og alene, står for direkte salg af et eller flere produkter?

I øvrigt kan jeg ikke se noget problem i brancemedlemmer i dette fora. Vi lever i en reklame verden, og det er op til en selv at læse/se på diverse reklamer, ikk?

For saddan da. Kan i ikke huske den gode Peter AR? Det var sgu da god værkstedshumor

Ham savner jeg !

Nosferatu

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Uenig - det er da potentielt usagligt og i værste fald vildledende, hvis eks. en meget kyndig ansat, et vidende familimedlem eller en fanatisk messemedhjælper giver sig til at vejlede købere af det ene eller andet uden at vedkende sig sit forhold til branchen.

At disse mennesker pr definition ingen kommerciel interesse kan have er simpelthen ikke rigtigt. Der findes provisonsansatte, bonusordninger - eller blot mennesker, som får lønforhøjelse, hvis en virksomhed går godt.

Ditto for familie.

At man vedkender sig sit udgangspunkt for at deltage i forum, hvis man har berøring med branchen er da det mindste man kan forlange.

Det er i mit hovede uredeligt at lade være - og mistænkeliggørende i sig selv, for hvorfor IKKE gøre det???

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Er man i butik der sælger hifi, har man hifi som indtægtskilde, har man import, eksport, (airport) distribution, hifi som bijob, får hifi, eller penge, for at promovere en andens produkter, eller på anden vis har tilknytning til hifibranchen, så er man, efter jeg har læst regelsættet, tilknyttet hifibranchen.

Så må i hellere se, at få lavet det om i jeres profiler. Tøver man?? Så er det måske for pinligt for nogle. Og ja, jeg sidder og er ved at ændre min profil (hvis jeg kan finde ud af det), så der ikke er noget at misforstå ang. mig og min virksomhed.

Mvh

PS: Så fik jeg det rettet, mangler bare foto.

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hvis man er selvfed når man er branchemedlem, så burde jeg ærlig talt blive æresmedlem.....

Synes selv mit anlæg er for fedt.....det mangler bare lidt grunder og en spand maling, så er den såmen helt tip-top.....

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

For at trække en streg i sandet hvor branchemedlemmer er på den ene side og "amatørerne" på den anden, så vil jeg fastholde at man skal være direkte inde i hifibranchen for at være branchemedlem.

Og som jensen er ved at definere det nu, så er alle der bare engang har fået noget billigt jo branchemedlem og det er ikke korrekt.

Se nu mig selv - jeg er fotograf, blandt andet for nogle producenter af hifi. Men det gør mig da ikke til branchemedlem. Jeg er jo i foto/reklamebranchen. Hvis nogle her mener det gør mig til hifi-branchemedlem, så er jeg også i de andre brancher jeg fotograferer for; sommerhusbranchen, plantebranchen, bilbranchen, entreprenørbranchen, arkitektbranchen, og ti andre brancher. Det giver jo slet ingen mening at se sådan på det.

Man kan generelt ikke stoppe mennesker - branchemedlemmer eller ej - i at have præferencer. Derfor kan man ikke sige at visse ikke må ytre sig og det siger admin her på sitet heller ikke.
Han siger de kort sagt skal tale ordentligt til og om hinanden - og deres produkter.

Vi andre kan bedre hylde eller vrænge af et givent produkt, vi er forbrugere og ikke sælgere.

Det handler kun om hvilke interesser man formodes at have, når man ytrer sig. Er der en bagvedliggende motivsæt, eksempelvis af kommerciel karakter eller ej?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Det giver jo slet ingen mening at se sådan på det.Man kan generelt ikke stoppe mennesker - branchemedlemmer eller ej - i at have præferencer. Derfor kan man ikke sige at visse ikke må ytre sig og det siger admin her på sitet heller ikke.Han siger de kort sagt skal tale ordentligt til og om hinanden - og deres produkter.

Hvis det er det der menes med denne paragraf er det yderst kluntet formuleret:
Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.

Ordet nedladende kan jeg forstå. Nedladende skriblerier er ikke til at holde ud, og kan kun besvares med spydigheder. Og så har vi spiralen.
Det eneste underlige er at det specifikt skal nævnes over for branchemedlemmer.......

Men ordet negativt?
Jeg synes det er vældig positivt at Bent Medlyd m.fl. med sine egne referencer har udtalt sig negativt om K-pickuperne. At jeg og andre ikke er enige er da ligegyldigt. Vi er så enige om at være uenige.
Som jeg opfatter kan vi nu ikke længere blive enige om at være uenige, uden at Bent overtræder reglerne. Det synes jeg er trist.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Juni 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Nej, brmedlemmer må ikke tale frit fra leveren herinde på skrift. Og de må slet ikke rakke ned på hinandens varer.

Men 9 ud af 10 af de forhandlere/importører/distributører/fabrikanter jeg har mødt gennem 30 år de sabler gerne de andre ned, endda helt uden at blive opfordret til det. Hvis man gerne vil høre "den virkelige sandhed" om mærker, skal man bare ringe til dem eller stå og snakke om det, så bliver det hele serveret flydende. Alle mærkeholdere har positive følelser for det de selv importerer og har negative opfattelser af deres konkurrenter - det er helt naturligt, konkurrenterne er jo dødsensfarlige!

Nå, i denne diskussion skal vi lige passe på vi ikke tror det bliver ideelt bare fordi admin laver en ny regel. Det er vist kun i kommunale sammenhænge at man tror regler ændrer verden

Verden bliver (heller) ikke ideel, den er som den er og det er vi osse. Jo flere regler og "du må ikke dit og dat", jo mindre farverig bliver det. Og det stopper ikke talen om "de andre", den flytter bare til andre fora (chat/telefon/møder) så det er ligemeget.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann

Jeg har nu aldrig kritiseret en K1. ! Jeg går ud fra, at den spiller i mange sammenhænge spiller rigtigt godt, når nu så mange er glade for den. Men derudover har du en god pointe, ligesom Jensen og andre.

Jeg tror at de fleste vil være istand til at "filtere", bl. a. indlæg fra undertegnede, velvidende, at jeg er Importør af forskellige produkter. Det ville være decideret uklædeligt , hvis jeg ikke benyttede enhver lejlighed til at skamrose disse. Tilgengæld er jeg enig i det problematiske i, at nedgøre andre produkter, personer eller forretninger, det er ikke hensigtsmæssigt, hvis der skal gang i en sober debat. Ovenstående burde nu også gælde for "amatørene" idet de negative udladninger ofte medfører uhøvisk sprogbrug, der ikke er fremmende for noget som helst.

Jeg tror at det er et gode, med branchemedlemmer på en side som denne, både til at oplyse, hjælpe og starte noget ramasjang og jeg er overbevist om, at den almindelige bruger er i stand til at vurdere, hvis blot han ved, at det er et branchemedlems indlæg han læser på. At der så  desværre er nogle enkelte eksempler på, at det ikke gøres læseren bekendt, må der selvfølgelig tages hånd om. Jeg ved ikke om problemnet er så stort idag og om de fleste tilfælde ikke skyldes, at man ikke fra start har vidst, hvad man skulle gøre, det tror jeg.

Venligst

Bent

Importør af:

Rega, Lavardin, JMR, Eichmann, Visonik, Heed Audio, Da lite, SIM2, Mission, Decca, Digital Video Essentials og Hyperion

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Det er åbenbart temmelig kriminelt at have noget med HIFI-branchen at gøre...

Citér:

For nu at tage et eksempel som jeg kan huske, må Bent Medlyd ikke længere skrive at Tekni-Fi's K-pickup'er lyder skidt i sammenligning med Rega's pickup'er, mens jeg gerne må skrive det modsatte. Hvor fa'en blev debatten af?
Hvis ikke man kan gennemskue at Bent synes bedre om Rega, og forøvrigt i et eller andet omfang lever af at importere Rega, er man da mere end almindeligt blind. Bent skal selvfølgelig have lov at synes godt om det produkt han importerer.
Når jeg læser at han ikke synes om K-pickup'erne får jeg da en ide om hvad det ikke er der trigger ham (og Rega).
Hvorfor er det så farligt?

/vilmann

Her er jeg for såvidt enig med Vilmann. Sålænge der er tale om en eller anden form for saglig argumentation og der ikke lægges skjul på at der desuden er en økonomisk interesse i produktet, kan jeg ikke se problemet.

Well, ethvert regelsæt vil jo altid blive en eller anden form for "kassetænkning"

Det kunne være interessant, som eksperiment, at lave en modereringsfri uge og så en afstemning om de værste brølere efterfølgende

Mvh,

Karsten

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

H4A siger det ikke alt, det er for alle, branchefolk. menige etc. - lad mig sige det sådan, at hvis det udelukkendende var private der var her, så var jeg her ikke, man skal have inspiration og indsigt en gang imellem, og dem der giver det er branchefolkene. det er ikke de private voodoo mestere der findes her
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes