Emne: Branchemedlemmer ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg mener man skal have ejerskab til nogle hifi-ting for at være branchemedlem. Altså eje en butik, være importør ( "eje rettigheder til import og distribution af et eller flere mærker til DK") eller være distributør.
At man er ansat et sted gør ikke en til branchemedlem, man er kun ansat og har ikke direkte kommercielle interesser - kun indirekte.
|
|
|
For nu at illustrere hvorfor jeg er uenig i dén definition: Hvis det var sådan, ville jeg ikke være "branchemedlem"...
Helt generelt, så synes jeg de skærpede regler nærmest er en fallit-erklæring for de branchemedlemmer som de nu måtte være møntet på. Ikke at jeg skal spille hellig, jeg kan også træde over stregen engang imellem, men det er ganske enkelt første linie i første kapitel i enhver sælgers håndbog: "Lad være med at kritisere konkurrenterne". Det giver KUN dårlig reklame overfor én selv. Man skal VIRKELIG tænke sig om før man udtaler sig negativt om et konkurrerende produkt - UANSET hvor dybt i hjertet man mener det, og uanset hvor velbegrundet kritikken end måtte være. Det BURDE ikke være nødvendigt med et særligt regelsæt for branchemedlemmer, udover den generelle opfordring om at tale ordentligt til hinanden (igen: Uden at jeg skal spille hellig). Branchemedlemmerne burde NETOP være den del af brugerne der har fattet at det er vigtigt at kommunikere på et sagligt niveau - hvadenten det er overfor kollegaer, konkurrenter eller forbrugere.
Jeg er ikke nødvendigvis enig i den præcise ordlyd i regelsættet, men jeg tror ikke tanken er så langt fra min opfattelse af hvordan man gebærder sig som branchemedlem, at det gør noget: Så længe ingen er i tvivl om en persons tilhørsforhold, og så længe man overholder forummets generelle retningslinier, så synes JEG man skal have lov til at diskutere hvad som helst. At beskytte almindelige forbrugere imod skjult reklame fra branchemedlemmers evt. skjulte dagsordener, det kan jeg godt forholde mig til. Men intet branchemedlem burde have behov for en barnepige til at fortælle dem at det er dumt at kritisere konkurrenterne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto:
Jeg synes du rammer noget meget rigtigt i dit indlæg. Godt set og godt skrevet. Omend noget af en sviner til dine kollegaer.
Desværre, så tror jeg at retningslinierne er nødvendige, da mit indtryk er, at de fleste branchemedlemmer, bortset fra dem der står i butik, nok nærmere har den store skruetrækker-eksamen, og ikke de grundlæggende salgskurser, som du nævner.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kontrast skrev:
Jeg mener man skal have ejerskab til nogle hifi-ting for at være branchemedlem. Altså eje en butik, være importør ( "eje rettigheder til import og distribution af et eller flere mærker til DK") eller være distributør.
At man er ansat et sted gør ikke en til branchemedlem, man er kun ansat og har ikke direkte kommercielle interesser - kun indirekte.
|
|
|
For nu at illustrere hvorfor jeg er uenig i dén definition: Hvis det var sådan, ville jeg ikke være "branchemedlem"...
Helt generelt, så synes jeg de skærpede regler nærmest er en fallit-erklæring for de branchemedlemmer som de nu måtte være møntet på. Ikke at jeg skal spille hellig, jeg kan også træde over stregen engang imellem, men det er ganske enkelt første linie i første kapitel i enhver sælgers håndbog: "Lad være med at kritisere konkurrenterne". Det giver KUN dårlig reklame overfor én selv. Man skal VIRKELIG tænke sig om før man udtaler sig negativt om et konkurrerende produkt - UANSET hvor dybt i hjertet man mener det, og uanset hvor velbegrundet kritikken end måtte være. Det BURDE ikke være nødvendigt med et særligt regelsæt for branchemedlemmer, udover den generelle opfordring om at tale ordentligt til hinanden (igen: Uden at jeg skal spille hellig). Branchemedlemmerne burde NETOP være den del af brugerne der har fattet at det er vigtigt at kommunikere på et sagligt niveau - hvadenten det er overfor kollegaer, konkurrenter eller forbrugere.
Jeg er ikke nødvendigvis enig i den præcise ordlyd i regelsættet, men jeg tror ikke tanken er så langt fra min opfattelse af hvordan man gebærder sig som branchemedlem, at det gør noget: Så længe ingen er i tvivl om en persons tilhørsforhold, og så længe man overholder forummets generelle retningslinier, så synes JEG man skal have lov til at diskutere hvad som helst. At beskytte almindelige forbrugere imod skjult reklame fra branchemedlemmers evt. skjulte dagsordener, det kan jeg godt forholde mig til. Men intet branchemedlem burde have behov for en barnepige til at fortælle dem at det er dumt at kritisere konkurrenterne.
|
|
|
Ja, men så ville du nok bare tie stile og undlade at komme med indlæg, efter du og dine produkter var blevet svinet godt og grundigt til, og det vel vidende om baggrunden. Man kan jo også se hvad det er for branchemedlemer, der er "giftige", med det de lader stå tilbage på sidste linie.
Det var ikke møntet på nogen specielt, men ville være fint om alle ville lade sig registrere som det de nu engang er. Er det for meget forlangt?? Og uden os branchemedlemmer ville der ikke være så meget kolorit på forummet. Sådan.
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det OK at et branchemedlem, har 2 profiler, så han i den private profil, kan komme med meninger, uden vi andre ved han er et branchemedlem???
Jeg mener ikke det er OK, det er da noget luskeri.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Er det OK at et branchemedlem, har 2 profiler, så han i den private profil, kan komme med meninger, uden vi andre ved han er et branchemedlem???
vh. Henrik |
|
|
Tænker du på nogen bestemt? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Tænker du på nogen bestemt?
|
|
|
Ja det gør jeg da! Men hvad mener du (og andre) om 2 profiler?? __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 1 profil, og lider man ikke af skizofreni, burde alle have kun 1 profil, hvor det klart burde fremgå på hvilken side af disken man befinder sig. Det kunne jo blive et værre roderi hvis man blev uenig med sig selv  
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Jeg har 1 profil, og lider man ikke af skizofreni, burde alle have kun 1 profil, hvor det klart burde fremgå på hvilken side af disken man befinder sig. Det kunne jo blive et værre roderi hvis man blev uenig med sig selv  
Mvh.
|
|
|
Du har helt ret, jeg syntes også du har ret  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har vi så fået præsenterer nogle herlige udsagn fra branchemedlemmerne i denne tråd, herunder:
"Det er jo trods alt branchemedlemmernes skyld at der overhovedet er noget der hedder HIFI!!"
og
"Og uden os branchemedlemmer ville der ikke være så meget kolorit på forummet. Sådan."
Nu er det jo meget enkelt at modargumenterer første påstand: "Var det ikke for forbrugerne, var det intet der hed hifi!"
og anden påstand lige så nem: "Kolorit er et vidt begreb, men i postiv forstand klarer brugerne denne opgave ganske glimrende selv!"
Come on, folkens! 
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Til Kenneth
Er det OK
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Til Kenneth
Er det OK
vh. Henrik |
|
|
Det er defineret i det regelsæt jeg har præsenteret.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
tarup 13 skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Til Kenneth
Er det OK
vh. Henrik
|
|
|
Det er defineret i det regelsæt jeg har præsenteret.  |
|
|
Det vil sige at pkt. 3 i det regelsæt, definerer at man skal oplyse hvis man er branchemedlem, og ikke må have en priv. og en prof. profil??? __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
|
Nu har vi så fået præsenterer nogle herlige udsagn fra branchemedlemmerne i denne tråd, herunder:
"Det er jo trods alt branchemedlemmernes skyld at der overhovedet er noget der hedder HIFI!!"
og
"Og uden os branchemedlemmer ville der ikke være så meget kolorit på forummet. Sådan."
Nu er det jo meget enkelt at modargumenterer første påstand: "Var det ikke for forbrugerne, var det intet der hed hifi!"
og anden påstand lige så nem: "Kolorit er et vidt begreb, men i postiv forstand klarer brugerne denne opgave ganske glimrende selv!"
Come on, folkens! 
|
|
|
Hvad mener du??
Uden os branchefolk, kom der ikke hifi i butikken.
Come on selv du. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Hvad mener du helt ærligt?
Uden os kom der intet hifi til landet. Come on selv.
|
|
|
så måtte man jo bare købe et andet sted.. tyskland, sverige osv.. og vil du ikke være så venlig at skrive dine beskeder efter det sidste '[/QUOTE]' .. ellers kan det være svært at skelne mellem det du skriver og det den person du citerer har skrevet.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Administrator skrev:
|
og
Come on, folkens! 
|
|
|
|
|
|
Der er vel ikke nogen der er bedre, om de er kunder eller importører; Ingen kunder, ingen importører, ingen importører, vi kan købe det på nettet. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Administrator skrev:
|
og
Come on, folkens! 
|
|
|
|
|
|
Og det ville forhindre folk i at få hi-fi? Du ser da nu en masse der køber deres PJ over tyske internet sider fordi det er billigere... Men nejnej, alt andet hifi vil forbrugerne kun købe i Danmark.... yeah, right.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
Administrator skrev:
|
og
Come on, folkens! 
|
|
|
Hvad mener du??
Uden os branchefolk, kom der ikke hifi i butikken.
Come on selv du.
|
|
|
Det jeg finde beskæmmende er den selvhøjtidlige tone, som fremlægges i indlæggene. - og igen, unden kunder var det ingen hifi i butikkerne.... Sådan kunne vi blive ved.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.
Der bliver lige sendt en mail rundt, også boykotter alle branchefolk.
Vi sælger ikke hifi længere. Køb det i udlandet, fordi vi er alligevel for dyre, og køb lige "bilen" når i er langs
Rigtig right....
Godnat og drik ud. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Ja.
Vi sælger ikke hifi længere. Køb det i udlandet, fordi vi er alligevel for dyre, og køb lige "bilen" når i er langs
Rigtig right....
Godnat og drik ud.
|
|
|
??????????????? Er du fuld? 
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Ja.
Rigtig right....
Godnat og drik ud. |
|
|
Hold da ferie, der er da en fejlfortolkning der vil noget.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|