Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Branchemedlemmer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

HCLYD skrev

"Hvad mener du??

Uden os branchefolk, kom der ikke hifi i butikken.

Come on selv du."

Come on selv du der.

Mon ikke det første stykke HiFi blev lavet før det blev stilt i en butik og solgt? Det tror jeg ihvertfald.

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40745

Må man have 2 profiler, eller må man ikke???

Jeg håber man ikke må.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40745

Må man have 2 profiler, eller må man ikke???

Jeg håber man ikke må.

Det står jo her:

Sakset fra : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40745

I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller med det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jeg fejlfortolker ikke noget, men der kommer engang imellem noget sludder, der ikke engang bør nævnes, da det er indforstået. Men det er jo også min subjektive vurdering, som jeg lægger indlæg ind efter.

Til Jay L' Blundt: så er det frem med loddekolben.

Til Tarup: det burde Administrator have fuld kontrol overfor, det er jo en af grundende til vi har ham, så der ikke kommer noget dobbeltspil op.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:

Til Tarup: det burde Administrator have fuld kontrol overfor, det er jo en af grundende til vi har ham, så der ikke kommer noget dobbeltspil op.

Jeg har tillid til administrator, men der er selvfølgelig, en grund til jeg spørger. Jeg vil være helt sikker, før jeg oplyser om hvem der har 2 profiler. Jeg skriver det imorgen, hvis vedkommende ikke har rettet sin profil.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Til HCLYD. mon ikke de første der lavede noget man kunne kalde HiFi var entusiaster og ikke ansat i en HiFi-butik?
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Det er kanon. Nu vil jeg mærke en film, og se hvorfor.

Mvh.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
hclyd skrev:

Jeg har tillid til administrator, men der er selvfølgelig, en grund til jeg spørger. Jeg vil være helt sikker, før jeg oplyser om hvem der har 2 profiler. Jeg skriver det imorgen, hvis vedkommende ikke har rettet sin profil.

Er du rar at sende sådanne til undertegnede - ingen kan på nogen måde være interesseret at hænge enkeltpersoner ud i forummet, hvilke da også er mod forummets øvrige regelsæt.

Send i stedet info til undertegnede, som under alle omstændigheder skal vurderer sagen.

På forhånd tak!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:
Otto, TC skrev:

kontrast skrev:
Jeg mener man skal have ejerskab til nogle hifi-ting for at være branchemedlem. Altså eje en butik, være importør ( "eje rettigheder til import og distribution af et eller flere mærker til DK") eller være distributør.At man er ansat et sted gør ikke en til branchemedlem, man er kun ansat og har ikke direkte kommercielle interesser - kun indirekte.

For nu at illustrere hvorfor jeg er uenig i dén definition: Hvis det var sådan, ville jeg ikke være "branchemedlem"...

Helt generelt, så synes jeg de skærpede regler nærmest er en fallit-erklæring for de branchemedlemmer som de nu måtte være møntet på. Ikke at jeg skal spille hellig, jeg kan også træde over stregen engang imellem, men det er ganske enkelt første linie i første kapitel i enhver sælgers håndbog: "Lad være med at kritisere konkurrenterne". Det giver KUN dårlig reklame overfor én selv. Man skal VIRKELIG tænke sig om før man udtaler sig negativt om et konkurrerende produkt - UANSET hvor dybt i hjertet man mener det, og uanset hvor velbegrundet kritikken end måtte være. Det BURDE ikke være nødvendigt med et særligt regelsæt for branchemedlemmer, udover den generelle opfordring om at tale ordentligt til hinanden (igen: Uden at jeg skal spille hellig). Branchemedlemmerne burde NETOP være den del af brugerne der har fattet at det er vigtigt at kommunikere på et sagligt niveau - hvadenten det er overfor kollegaer, konkurrenter eller forbrugere.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i den præcise ordlyd i regelsættet, men jeg tror ikke tanken er så langt fra min opfattelse af hvordan man gebærder sig som branchemedlem, at det gør noget: Så længe ingen er i tvivl om en persons tilhørsforhold, og så længe man overholder forummets generelle retningslinier, så synes JEG man skal have lov til at diskutere hvad som helst. At beskytte almindelige forbrugere imod skjult reklame fra branchemedlemmers evt. skjulte dagsordener, det kan jeg godt forholde mig til. Men intet branchemedlem burde have behov for en barnepige til at fortælle dem at det er dumt at kritisere konkurrenterne.

Ja, men så ville du nok bare tie stile og undlade at komme med indlæg, efter du og dine produkter var blevet svinet godt og grundigt til, og det vel vidende om baggrunden. Man kan jo også se hvad det er for branchemedlemer, der er "giftige", med det de lader stå tilbage på sidste linie.

Det var ikke møntet på nogen specielt, men ville være fint om alle ville lade sig registrere som det de nu engang er. Er det for meget forlangt?? Og uden os branchemedlemmer ville der ikke være så meget kolorit på forummet. Sådan.

Mvh.

Jeg har egentlig på fornemmelsen, at den var myntet på mig? Korriger mig hvis jeg tager fejl.
Du kastede den højttaler ind i forum, jeg lyttede til den, var ikke tilfreds, længere er den vel ikke?
Jep, jeg har KØBT alt hos Jensen. Gør det mig forudfattet? Muligvis... Glade kunder har tendens til at blive, bare spørg Toyota!
Men jeg skal da prøve at lade være med at kommentere mine lytteindtryk, du bliver så sur!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:
Ja, men så ville du nok bare tie stile og undlade at komme med indlæg, efter du og dine produkter var blevet svinet godt og grundigt til, og det vel vidende om baggrunden.

Nej, det ville jeg ikke, men det har jo heller ikke noget som helst at gøre med dét jeg skriver. Selvfølgelig må man svare på tiltale, og som jeg ser det er der heller ikke noget i vejen for at komme med en saglig begrundelse for at man er uenig i en given kritik. Det jeg taler om er netop dét at svine andres produkter til. Det er nu engang sådan at en forbruger er så priviligeret at han kan udtrykke sin negative mening om alt hvad han lyster. Sådan er det ikke for et branchemedlem, man kan som branchemedlem ikke tillade sig at kritisere en konkurrent eller et konkurrerende produkt (og jeg understreger igen, jeg er ikke hellig, jeg er flere gange faldet igennem). Ikke fordi Kenneth siger man ikke må - men fordi det ganske enkelt skader éns egen business, og det gælder uanset om det sker på Hifi4all, i butikken eller i køen henne i Brugsen.

Jeg har ingen anelse om hvem reglerne er møntet på, jeg læser meget sjældent mudderkastnings-diskussioner færdige (medmindre jeg selv deltager i dem...), så hvis du føler dig truffet kan jeg kun sige at jeg ikke tænker på nogen bestemt, jeg forholder mig bare til det principielle i diskussionen. Men hvis man svarer på en kritik af éns egne produkter med en kritik af andres, så har man ganske enkelt ikke fattet hvordan verden (ikke bare Hifi4all) hænger sammen.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Jeg er ganske enkelt enig. Der er rig mulighed for at præsentere egne produkters dyder, uden at forfalde til kritik af andre produkter.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Otto

Jeg er ganske enkelt enig. Der er rig mulighed for at præsentere egne produkters dyder, uden at forfalde til kritik af andre produkter.

Venligst

Bent

Det er desuden også ulovligt, medmindre der foreligger klare beviser der kan godtgøre denne kritik/nedgørelse af en konkurrerende vare.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hvis samtlige branchemedlemmer så en TV-reklame fra et amerikansk forsikringsfirma, FX Geico, vil man _TYDELIGT_ kunne se hvordan man _IKKE_ skal opføre sig.

Men ved sgu ikke helt hvor man kan vise jer den, ud over et fjernsyn i USA, selvfølgelig

Nosferatu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes