| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
til ppp_dk, Jeg ser ikke lige hvad du mener med det, men da jeg er uddannet pædagog, en bankuddannelse, læst 7 sprog og en edbuddannelse, ved jeg da noget om området, og kan så ikke lige se se den hifirelaterede forbindelse til din mærkelige kommentar, men jeg vælger at lade det passere, eller du kunne måske forklare mig hvad du mente?. Det var ikke min mening at fornærme dig - slet ikke! Jeg sad faktisk og smilte mens jeg læste dit meget energi ladede indlæg. Beklager, min til tider usmagelige form for humor (især når vi ikke "kender" hinanden)!  Jeg er enig i Nilau om Teac, men de andre er også fine. Hvis man belåner sin faste ejendom, eller bare tjener godt, så smid da bare en masse penge efter en ny fin cd, med et elendigt cdrom drev. Måske overdrevet lidt, men det fremmer forståelsen. Jeg har jo selv en 3560'er... Hilsen Red Fox |
|
|
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 663
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
"ævkæj", godt ord igen. I øvrigt synes jeg, at en 3560 er fin fin!
Jeg husker selv at have haft en Onkyo DXG-10, en net lille sag på 27 kilo, som spillede udmærket. Det ku' også være noget at lodde lidt i...
Red Fox
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nilau skrev:
miju skrev:
|
Har eller påtænker man en løs DAC. er det en super løsning af få fat i en 3560.. bedre drev får man ikke til realistiske penge. (og her er modefikationer ikke nødvendige)
mvh.
|
|
|
Hej Miju...
Du glemmer helt de forskellige Teac-modeller med VRDS-drev! (Dog ikke VRDS 7 og VRDS 9).
De drev er på det nærmeste uopslidelige, og er (tør jeg godt sige) mere vellydende end det drev der sidder i Denon 3560. Dog får du ikke unaturlig dynamik, men realistisk og 'musikalsk' dynamik. Foruden alt det andet, som de også gør bedre end den dér fra Denon... 
Interessant!
Tør man spørge, hvad du synes at TEAC'en gør bedre udover at den er mere "musikalsk" dynamisk?
Hvilken TEAC taler vi om?
Hilsen
Nilau
|
|
|
|
|
|
"Vi" taler om stort set alle Teac/Esoteric-modellerne, eksempelvis VRDS 10, VRDS 10 SE, VRDS 25, P-700, P-2 og naturligvis de nye Esoteric-apparater. Tjek dem ud. Det er lækre sager! 
Ovenstående er hér tænkt som drev til at føde en ekstern konverter.
Jeg har i øvrigt fået modificeret en VRDS, så den stort set har samme digitale output som Esoteric X-03. Det rykker!
Generelt kan man sige om Teac-drevene, at det giver "ro" over musikken - forstået på den måde, at ligegyldigt hvad der sker, er der aldrig tendens til stress. Signalet afleveres i total kontrol. Det kan også hænge sammen med, at den cd der aflæses er spændt fast og der er ikke mulighed for at cd'en vipper og slår når discen spinner. Aftastningen er bare helt 'rolig'! Musikken får lov at tale selv...uden unødigt fnidder!
Brug en god konverter sammen med et 'godt' Teac-drev. Så bliver det ikke meget bedre!
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig! Teac bringer den mekaniske kvalitet, og deraf lyden som drev op på et højt niveau.
Red Fox
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med Teac er vi oppe i en HELT! anden prisklasse!...
DCD3560 er et kanon drev til MEGET! fordelagtige penge!...
Esoteric!??... helt ærligt!... ja de er kanon gode! (andet har jeg heller aldrig påstået!) men igen.. prisen en HELT! anden..
Men ok! snakker vi om MNO??... sååååå....
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mja, mjo, man kan da godt tale om priser. Men hvad kan man få af gode drev til en 4-5.000? En 3560 og en vrds i en eller anden udgave er jo gode drev. Hægt noget godt på eller byg den om som så mange, så spiller det faktisk fint.
Miju, du er jo efterhånden mod-moster på Denon'en, så du ved jo om nogen, at der er meget at hente.
Hilsen Red Fox
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg lige må sparke lidt ind om TEACérne her. At udråbe dem til noget der klasker Deno´n 3560 er nok lige en kende optimistisk. Jeg har prøvet nogle af dem, og det forholder sig slet ikke som der her påstås. En 3560 er indrømmet en voldsom herre, men det afhænger i meget høj grad af hvad den står på. Stiller man den på noget rigtig hårdt, så får man dælemig kærligheden at føle, imens den på lidt mere eftergivelige ting er rimeligt harmonisk og særdeles rig på 3D. TEAC er derimod altid blødere. Laseren er ens i disse apparater, så egentlig tiltror jeg mest pulstrafoerne den forskel der er på dem. TEAC er i hvert tilfælde rundere, hvilket så er det man kommer til at fokusere på.
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da komme i tanke om 2 forskellige lasere...
Red Fox.
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg vil personligt til enhver tid foretrække et Teac-drev, fremfor et denon :)
Bare min 10cent.
Red Fox.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået fat i et dejligt simpelt drev, i form af en Sony CDP-XB930. Det er det første drev/afspiller, der spiller mine mest ridsede skiver, der ellers har været degraderet til bordskånere. Lidt utroligt, og med mekanik der er næsten lige så hurtig som min minidiscafspiller. Godt gået af Sony, må man sige.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg har lige fået fat i et dejligt simpelt drev, i form af en Sony CDP-XB930.
Det er det første drev/afspiller, der spiller mine mest ridsede skiver, der ellers har været degraderet til bordskånere. Lidt utroligt, og med mekanik der er næsten lige så hurtig som min minidiscafspiller. Godt gået af Sony, må man sige.  |
|
|
Det er jo også nemmere hvis man kun aftaster halvdelen af imformationerne og gætter sig til resten
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Spencer skrev:
Det er det første drev/afspiller, der spiller mine mest ridsede skiver, der ellers har været degraderet til bordskånere. Lidt utroligt, og med mekanik der er næsten lige så hurtig som min minidiscafspiller. Godt gået af Sony, må man sige.  |
|
|
Det er jo også nemmere hvis man kun aftaster halvdelen af imformationerne og gætter sig til resten |
|
|
Så er det i hvert fald den rigtige halvdel den læser.  Dens sporingsegenskaber er de bedste jeg har oplevet indtil nu, mht. ikke at blive kastet af, når der er ridser på en CD. Så mon ikke den får det meste med ? Der ligger et pænt tungt lod (CD-puck) ovenpå CD'en når den spiller. Det giver i hvert fald en stabil rotation. EDIT: Her er link, til en der er gået amok, med Black Gate kondensatorer, nye opamps, og Elna lytter. http://www.webmedia.pl/maciejza/tuning/sony_xb930.htm Virker lidt overdrevet i så billig en konstruktion, men hvis man har stumperne liggende i forvejen...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt besynderligt!
Sony drivværker læser alt. Jeg tror det har med styringen af linseservoerneat gøre, for ofte er der alligevel Sony lasere ui de fleste apparater
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Spencer skrev:
|
|
Det er jo også nemmere hvis man kun aftaster halvdelen af imformationerne og gætter sig til resten Uha, den var ky(h)nisk! |
|
|
|
| Til top |
|
| |