Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fremtiden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Analog rules.

Fremtiden hedder helt sikkert Vinyl. Super presninger med mere musik end noget andet medie. Analog er på fremmarch ingen tvivl om det.  Så kommer det rituelle på plads og magiske momenter kan opleves.  

Til musik tror jeg to kanaler vil dominere en rum tid endnu. Men 7.1 formater og HD Projektion bliver sikkert standard i løbet af kort tid. Eller hvad med 132 Kanalers IONO-sonic fra FraunHöfer. Jeg har oplevet det og det var skræmmende.

mvh 

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Fremtiden virker røv syg!.. hvis ik der er håndterbare medier, kabler og flere forskellige apperater og tweak muligheder samt DIY. muligheder!.. ØV! og nej tak!..

Det ene udelukker vel ikke det andet

Spådommen var jo også at vinyl ville være færdig for 20 år siden....

Mvh,

Karsten

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

miju skrev:
Fremtiden virker røv syg!.. hvis ik der er håndterbare medier, kabler og flere forskellige apperater og tweak muligheder samt DIY. muligheder!.. ØV! og nej tak!..

Det ene udelukker vel ikke det andet

Spådommen var jo også at vinyl ville være færdig for 20 år siden....

Mvh,

Karsten

JA! det kan du have ret i, og det håber jeg du har!...

Gudskelov! fås vinyl rigtignok stadig og det samme vil sikkert gælde cd, mediet som vi kender det i dag i mange mange år frem..

Og det virklig rigtige highend vil sikkert være nogenlunde som det er i dag.. (håber jeg)

Det er nok mere nede på consum og "hr. & fru. Jensen" plan alt det nye vinder mest frem.. samt blandt de unge der er bedøvende ligeglede med super kvalitet.. og hvor netop MP3 og I-pod kvalitet er mere end godt nok.. det skal være lyn hurtigt og mega nemt tilgængeligt og praktisk..

Her tror jeg netop af download, MP3, harddisk baserede lager medier, memory card og chips og hvad man nu ellers kan udtænke som medie, vil dominere.

Men for de få seriøse, håber jeg stadig at der vil være rigtige håntærbare medier al'a cd...  SACD er jo et forsøg her på og en forbedring af det eksisterende... om det så vil overleve ved jeg så ik?.. 

Men jeg vil tro at det vi kender nu vil være der længe endnu på dette plan..

Det gælder også seperate effekttrin, pre. amps. og afspille medier, med alskens kabler mm. den alm. højtaler som vi kender den i dag ser heller ik ud til at have en alt dominerende afløser lige om hjørnet... (de alternative teknologier har jo eksisteret en rum tid nu..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

At skabe musik er en analog proces. At frembringe hørbar musik på et anlæg er en analog proces. At nyde musikken er en analog poces.
Hvis det stod til digitalnørderne, med hjerne frem for hjerte nede i 1'erne og 0'erne, skulle vi bare råmanipuleres direkte fra 'et gigantcenter, og direkte ind i hørecentret i hjernen. Bvadr.
Gudskelov er det stadig analogt, selvom vi har digitale medier. Der er mennesker der lægger sjæl i deres musik, som de indspiller og udveksler mod en sum penge.
Tænk jer hvis vi havde 100% digitalt internetmusik som et mellemstadie, og lige medens man sidder i sin analoge sofa, popper der en meddelse op: "Desværre, systemnedbrud, der er virus i transmissionen. Mod et stort gebyr til DR kan du opgradere din modtagelse til antiviruspakke nr. 1002102540"! Bvadr!
Nej tak, jeg kender heldigvis mange unge mennesker osm lytter til noget analogt musik over et analogt anlæg, når de er inden døre (hjemme). Jegnyder musik, frem for at lade mig forstyrre midt i et andet gøremål.
Analoge anlæg (med CD, haha) længe leve. Og ned med 1 og 0-folket og et licenskontor!
Een ting er sikker, jeg hopper ikke på en fuld digital fremtid, ellers tak!
hilsen Red Fox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Og så bemærker man "osm" i min ovenstående analoge meddelselse. Det er fordi der er tale om et levende menneske, ikke en gigantisk mediecomputer der licenserer digitalsignaler ud til modtagerne, ha ha.
Et ordentligt analogt anlæg til mig tak, og jeg har vist stadig to analoge walkman båndafspillere et eller andet sted, og de lød da okay til formålet, for år tilbage.
MP3 og lignende latterlige "0,00001% af musikken er tilbage-medier" er rent ud sagt noget crap!
Red Fox.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Analog rules.

Fremtiden hedder helt sikkert Vinyl. Super presninger med mere musik end noget andet medie. Analog er på fremmarch ingen tvivl om det.  Så kommer det rituelle på plads og magiske momenter kan opleves.  

Ja tak, for hi-fi folket måske men vi aftager kun promiller af den samlede musikmængde der afsættes i detailleddet. LP er, for masserne, dødt så spørgsmålet er vel snarere hvornår CD'en dør som medie ?  Fremtidens musik bliver helt sikkert et medie som mp3, blot i en bedre kvalitet og vores musik bliver lagret på eksterne harddiske vi så kan tage med i bilen, båden, sommerhuset osv.

Egentligt ikke så dumt igen fordi CD'ere og DVD'ere fylder ad h...... til , især når man har en 3-400 stykker

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

tragisk. Jeg foretrækker et medie som ikke er flygtigt som en mp3fil fra internettet. Og så med ordentlig lyd
Red fox

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Fremtiden har meget at byde på vi skal op på barrikaderne ellers drukner vi i ipot komprimeret lyd

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Fremtiden er at alle sangere og bands bliver klonet og så kan man leje dem hvorefter at de bliver teleporteret, via de kommende ultra kabler, ind i ens hjem og optræder for en.

Problemet bliver så bare til den tid om man har opfundet en måde at fjerne det gen, som gør at musikanter har en tendens til at smadre møblerne omkring dem....

Fremtiden bliver virkeligheden

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Fremtiden er at alle sangere og bands bliver klonet og så kan man leje dem hvorefter at de bliver teleporteret, via de kommende ultra kabler, ind i ens hjem og optræder for en.

Problemet bliver så bare til den tid om man har opfundet en måde at fjerne det gen, som gør at musikanter har en tendens til at smadre møblerne omkring dem....

ha ha du skulle ha holdt dig fra den sidste svamp

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

ja, væk med komprimeret lyd tak!
Red Fox

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Næ den er let nok for god lyd er det pladespiller alt andet er kun for sjov uden den helt gode lyd .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:
Fenris skrev:

ha ha du skulle ha holdt dig fra den sidste svamp

Måske ikke så vanvittig en ide - måske skulle bandet så bare være en slags holografisk fremførelse, lagret DIGITALT, naturligvis. Lige som i Star Trek I Star Wars har de som de fleste ved også hologrammer. Dog ser båndbredden ikke ud til at være optimal
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

ha ha, næh - analog lyd a la "cd" som vi kender den i dag og LP til mig tak. Radio er ikke noget jeg har, eller skal have.
Nydelse af musik kan for mig ikke eksistere komprimeret a la mp3, hvor det er best guess. Det er der allerede nok af i en cd med fejlaflæsning eller en gammel dårlig hullet cd. ps: jeg ser stadio op mod en lampe, hvis jeg køber en ny cd.
Vi er analog mennesker, og jeg ønsker meget at lydkvaliteten over anlæg bliver bedre til en mindre penge, end det man skal give for noget high end i dag, men ikke noget med hologrammer, eller andet star trek til mig, tak.
Red Fox

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Interessant der her er banket op. Jeg tror at det med tiden bliver sådan at "vi" alm mennesker anskaffer os en eller anden løsning med musik og film på en harddisk på en eller anden måde (desværre er hd´erne ikke rigtig store nok endnu synes jeg)....Jeg har 2 teabyte koblet op på min maskine, og jeg har været nød til at vælge mp3 formatet for en stor dels vedkommende uden at ville det. Så jeg ser frem til at harddiske bliver større end de er idag, så man kan have cdér og film liggende uden at skulle pakke dem i et eller anden underligt format de ikke er skabt ti, for at kunne have dem. Derudover tror jeg, og mange er allerede godt på vej, at "man" vil se meget mere af det der trådløst til dit og dat hos "Hr og fru jensen" ( nej ikke dén Jensen)

Men når så dét er sagt tror jeg stadig der er en del som går op i musik og som er kræsne som vil bibeholde det leje som vi er på idag. Men et er ikke til at vide, da cd kom frem i tidernes morgen var der også mange audoifile som begræd "fremtiden". Men hvem kan undvære en cd afspiller idag?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

jbdk skrev:

Personligt gør det mig ikke noget at slippe af med min samling af 800 CD'ere - hvis bare jeg kunne opbevare dem digitalt på en forsvarlig måde. Diverse nedbrud af harddiske har lært mig ikke at sætte min lid til den slags. Så hvordan opbevarer jeg min pladesamling i fremtiden - eller er det ligegyldigt?

Lige nu kan du gøre én ting: RAID! HVis du ikke ved hvad det er, må du forhøre dig ude i byen, for det kan tage sin tid at forklare. Køb to harddiske og kør dem i RAID 1 (tror jeg, den form der spejler HDD'erne). Du kan evt. også køve en harddisk som du så afmonterer efter du har fyldt den. Det ville jeg foretrække frem for hjemmebrændte DVD'er, der jo gerne går i opløsning efter et par år. Og det sker rent faktisk, en af mine venner har en mappe fuld af brændte cd'er (dem han tager med ud og sådan - for at skåne originalerne mod fester og tyveri), men over halvdelen er begyndt at hoppe helt vildt, og man kan se at folien falder af. Tricket med den afmonterede harddisk skulle så ligge i at den ikke bliver brugt, og dermed minimeres chancen for et nedbrud. Og selvom man hører mange historier om tabte data, sker det jo meget sjældent. Der er jo ikke nogen der går ud på nettet og siger "WOW, jeg har haft min harddisk i tre måneder, og den er ikke brudt sammen endnu!". men hvis det omvendte sker, skal folk nok få nys om det.

Udviklingen af flash-ram (dem i små MP3afspillere og hukommelsekort) foregår med rivende fart, og der vil nok ikke gå mange år, før man kan få en harddisk med flash-ram. Dette vil eliminere risikoen for headcrash osv.

Forresten: Jeg er sytten og nyder da at lytte til LP'er, og jeg kender mange på min alder der gør ligeså.

Så bare rolig - det er i hvert fald ikke HELE ungdommen der er gået i ultimativt forfald

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg har 2 teabyte koblet op på min maskine, og jeg har været nød til at vælge mp3 formatet for en stor dels vedkommende uden at ville det. Så jeg ser frem til at harddiske bliver større end de er idag, så man kan have cdér og film liggende uden at skulle pakke dem

Hvordan i alverden kan du fylde 2 terrabyte med MP3? En tabsfrit komprimeret CD fylder ca. 300-400 MB.

Mvh,

Karsten

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
rattanhuset skrev:

Jeg har 2 teabyte koblet op på min maskine, og jeg har været nød til at vælge mp3 formatet for en stor dels vedkommende uden at ville det. Så jeg ser frem til at harddiske bliver større end de er idag, så man kan have cdér og film liggende uden at skulle pakke dem

Hvordan i alverden kan du fylde 2 terrabyte med MP3? En tabsfrit komprimeret CD fylder ca. 300-400 MB.

Mvh,

Karsten

Korrekt, men det er ikke kun mp3 der kigger på dem, men også en del film. Ang musikken så handler det om at jeg også har 3-400 kunstnernavne med hele diskografier (alt hvad der er lavet med dem) liggende og de fylder i snit 2-3 Gb ;-)

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
rattanhuset skrev:

Mvh,

Karsten

rart at se jeg ikke er den eneste der undrer mig

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum