Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: viablue tri absorber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 December 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Sveske skrev:
Er de ikke ekstremt dyre?

Ikke i forhold til Pulsar Points eller Cold Rays.

Men i forhold til slibeklodser er de

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Scatcat skrev:

Sveske skrev:
Er de ikke ekstremt dyre?

Ikke i forhold til Pulsar Points eller Cold Rays.

Men i forhold til slibeklodser er de

Hahah, ja.

Nå, men nu kan jeg fortælle lidt om dem, de har været på siden ved 14 tiden.

Før havde jeg en tyk plade (3cm) med spikes under. HT stod så på den plade. Det koblede HT godt til gulvet, i alt fald i forhold til at have den på gulvet direkte. Jeg har også prøvet med kork som afkobling, men det dude slet ikke. Mudder bas galore!

Forskellen fra at have afkoblet med plade og spikes til de her små fætre er ret stor. Små fætre? ja på billederne ser de jo store ud, men jeg blev ret overrasket da jeg så dem "live". Umiddelbart har det givet en del forandringer, mest i begge ender. I toppen er der sket rigtig meget, men det vidste jeg også at der ville. Min HT har det bedst med at være i øjenhøjde med diskanten da den hurtigt ruller af pga. dens forholdsvis store spredning - aner intet om det tekniske, kun at det er meget hørbart hvis jeg er over eller under diskanten (vil tro en 4-5 grader før der er pæn forskel.)

Så nu slipper jeg for at sidde på en pude

I bunden kom der bare mere, eller rettere mindre af det jeg hørte med min plade og spikes. Bunden er endnu fastere, og sjovt nok er jeg sluppet af med en rumresonans! eller hvad det nu var, der er i alt fald mindre unoder i bunden. Niveauet er måske også sænket lidt, men jeg har ikke målt efter endnu, så det udestår. Så må vi se om jeg bare tror det hele

Om det så er pengene værd? tjoo, på højtalere der ikke har været koblet til gulvet før og hvor blød afkobling ikke dur, ja så er det i alt fald et sæt rigtig gode "spikes" eller Tri absorbers ... herligt navn
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 December 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Kiilsgaard skrev:

Zorglub skrev:
Andre der fik købt dem? - jeg har lige givet mig 8 stk i julegave 

Det betyder vel ikke at dine fine røde velour dæmpning ryger ud?

Bare rolig min kære Kiilsgaard, arvefølgen er sikret du! vi skal jo have testet dem under dine fine standere
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 14 December 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hva' slags gulv har du Zorg? Og har du prøvet SD-fødder?

Ps. vil du tage nogle billeder af de påmonterede fødder, når du engang får tid?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hva' slags gulv har du Zorg? Og har du prøvet SD-fødder?

Ps. vil du tage nogle billeder af de påmonterede fødder, når du engang får tid?

Parket lagt på gulvtæppe, så det er en sær blanding. Håndtuffet tæppe mellem mig og grejet

Billeder! jeps, naturligvis - selvom der ikke er meget at se ... mmm ... et par makro skud kan det vel bilve til.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 December 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Extreme closeup

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv Audiofile SD-fødder under mine Audiovector M3 Sig. Jeg skiftede fra Pulsar Points og må sige at jeg MEGET varmt kan anbefale Audiofile SD-fødder. Der bliver virkelig åbnet op for ens højtalere meget mere klart, rent, dynamisk, varm lyd samt præsis og dyb bas. Det er faktisk som at få nye højtaler af en langt højre pris end den man kom fra. Jeg har prøvet det en gang tidligere med nogle JBL højtalere, det var HELT præsis det samme oplevelse  Så jeg er IKKE i tvivl.

Der er også stor forskel på spikes, hvor lyden fra højtaleren rammer spidsen og derefter tilbage i højtaleren og laver resonans sammen med den lyd der er på vej, og ned igen osv. Sd-fødder dæmper og stopper lyden der går ned i Sd-fødderne, og ikke noget, eller ret meget lyd der fare op i højtaleren og laver resonans. Plus de stopper lyd. vibrationer BEGGE veje.Jeg har også en 5 cm skiffer sten som højtalerne med Audiofile SD-fødder står på, den havde jeg også da jeg havde Pulsar Points under højtalerne.

Jeg har så i dag modtaget SD-Apparat fødder til min forstærker og DVD/SACD afspiller, og igen er det hele blevet løftet op på et højere niveu. Som minimum vil jeg anbefale under sin CD/DVD/SACD/LP afspiller. Men med en pris på 125 kr. pr. apparat, vil jeg sige under alle apparaterene i ens HI-FI/7.1/5.1 opstilling. Jeg startede med at stille min forstærker på fødderne, og lyttede og kunne godt høre en lille forbedring. Men da jeg satte min SACD/DVD afpiller på fødderne, der skete der virkelig noget.

Jeg er af den overbevisning at spikes i langt de fleste tilfælde ødelægger lyden, mere end de gavner. Alt den lyd der hele tiden fare rundt og laver resonans med den lyd som egentlig KUN skulle komme fra membranerne i højtalerne. Det samme gør sig gældene med apparat fødderne, de stopper lyd og vibrationer BEGGE veje så heller ikke her er der nogle resonans, vibrationer fra apparat, højtalere. 

Det er bare min oplevelse med Audiofile SD-fødder & SD-apparat fødder.

KAN MEGET VARMT ANBEFALES

M.v.h.

Kenneth

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Spændende betragtninger Azeone!

Hvad er de der SD fødder lavet af? har nemlig prøvet med kork og det gav ikke noget på mit gulv.

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Spændende betragtninger Azeone!

Hvad er de der SD fødder lavet af? har nemlig prøvet med kork og det gav ikke noget på mit gulv.

Det er en eller anden form for blød gummi aktig blandning... Jeg ved ikke helt men en blandning af liggeunderlag og skumgummi. De fås i 30 forskellige vægtklasser, så hver model er helt præsist afstemt efter vægt, fra 0,75 kg til 50 kg pr. fod. Så det er meget vigtigt at man vejer sine højtalere foran og bag på, for at finde de rigtige fødder med den korekte vægtklasse. Jeg har selv forsøgt mig med kork, men de forsøg jeg har prøvet kommer slet ikke i nærheden af Audiofile SD-fødder's utrolige indvirkning på den lyd der skal komme fra ens højtalere og KUN fra membranerne.

M.v.h.

Kenneth

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg havde samme oplevelse som Azeone med SD-fødder. Godt nok var der dengang kun tale om et par 'billige' B&W DM601 S3, men det gav virkelig et løft, da jeg påmonterede de SD-fødder. Hele lyden fik simpelthen et nøk opad...

Azeone, hvad var grunden til, at du skiftede dine Pulsar Points ud med SD-fødder? Pulsar Points er vel en hel del dyrere en SD?

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Jeg havde samme oplevelse som Azeone med SD-fødder. Godt nok var der dengang kun tale om et par 'billige' B&W DM601 S3, men det gav virkelig et løft, da jeg påmonterede de SD-fødder. Hele lyden fik simpelthen et nøk opad...

Azeone, hvad var grunden til, at du skiftede dine Pulsar Points ud med SD-fødder? Pulsar Points er vel en hel del dyrere en SD?

Jeg købte min Audiovector M3 Sig brugt af en kammerat, han havde brugt Pulsar Points på dem så de fulgte med. Men efter et par uger fandt jeg ud af at jeg ville prøve Sd igen, da jeg før havde oplevet et STORT løft af lyden. Og endnu engang virkede de som de skulle

Så langt ud til højre med Pulsar Points

Som du selv siger så virkede de også på dine B&W højtalere, jeg er HELT sikker på at de vil virke positivt på alle højtalere. Fra de billigeste til de dyreste, faktisk burde de sidde på alle højtalere ved køb fra nye af ! Samt på alle apparater man køber fra nye af.

M.v.h.

Kenneth

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Azeone skrev:

faktisk burde de sidde på alle højtalere ved køb fra nye af ! Samt på alle apparater man køber fra nye af.

Så du mener at de er ok? ... ej super! jeg må prøve det, prisen skræmmer da ikke nogen til tyskland.

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Azeone skrev:

faktisk burde de sidde på alle højtalere ved køb fra nye af ! Samt på alle apparater man køber fra nye af.

Så du mener at de er ok? ... ej super! jeg må prøve det, prisen skræmmer da ikke nogen til tyskland.

Ja jeg syntes at du skal prøve dem, 550 kr. for 8 til dine højtalere og jeg syntes også du skulle købe til din afspiller og evt. forstærker/effekt 125 kr. pr. sæt/apparat.

Jeg har fundet dem på nettet i DK: http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_speaker.htm Men husk at vej dem, der ligge en vejledning på hjemmesiden. Og husk at det SKAL være de Audiofile SD-fødder til højtalerne og SD apparat fødder til apparater.

M.v.h.

Kenneth

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Faktisk kan man også sagtens bruge de audiofile SD-fødder til apparaterne - det gør jeg f.eks. med stort held.

Jeg fik en særdeles stor virkning på højttalerne med de audiofile fødder i forhold tl standardfødderne, som jeg havde først (men de virkede også særdeles godt), men meget overraskende fik jeg en lige så stor virkning med audiofile fødder under min rack!

Bemærk, dog at SD-fødder til højttalere og racks er bedst på "flydende" gulve, dvs. typisk trægulve af forskellig art. På støbte betongulve kan man ofte opnå bedre virkning med andre typer fødder - der har været flere tråde omkring disse ting.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Faktisk kan man også sagtens bruge de audiofile SD-fødder til apparaterne - det gør jeg f.eks. med stort held.

Jeg fik en særdeles stor virkning på højttalerne med de audiofile fødder i forhold tl standardfødderne, som jeg havde først (men de virkede også særdeles godt), men meget overraskende fik jeg en lige så stor virkning med audiofile fødder under min rack!

Bemærk, dog at SD-fødder til højttalere og racks er bedst på "flydende" gulve, dvs. typisk trægulve af forskellig art. På støbte betongulve kan man ofte opnå bedre virkning med andre typer fødder - der har været flere tråde omkring disse ting.

Jeg har også selv brugt de Audiofile Sd-fødder under afspiller & forstærker, med lige så stort held som de alm SD-apparat fødder. Men da jeg gik fra Pulsar Points til SD måtte jeg fjerne dem fra afspiller & forstærker og sætte dem under mine højtalere. Det var det hele værd.... Men så manglede jeg under afspiller & forstærker igen, så jeg bestilte dem der specielt er til apparater i stedet for de Audiofile. De er heller ikke så høje som de Audiofile, ca halv højde og man slipper for at veje sine apparater på alle 4 støttepunkter. De Sd fødder til apparater fås kun i 3 vægklasser 2-5 kg. 5-10 kg. 10-25 kg. her er det dog ikke pr fod, men den samlet vægt af apparatet. Jeg har selv kun testet på trægulv, PT nyt hus med gulvarme over alt og flydene parketgulve på masonit og betondæk dvs ingen luft i mellem lagene i gulvet. Men det ville undre mig meget hvis ikke det virker på andre typer underlag, men jeg kan ikke udtale mig om dette da jeg ikke selv har testet det.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Azeone skrev:

Jeg har fundet dem på nettet i DK: http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_speaker.htm Men husk at vej dem, der ligge en vejledning på hjemmesiden. Og husk at det SKAL være de Audiofile SD-fødder til højtalerne og SD apparat fødder til apparater.

M.v.h.

Kenneth

Har du sammenlignet de audiofile (dyre) fødder med de ikke-audiofile?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Azeone skrev:

Jeg har fundet dem på nettet i DK: http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_speaker.htm Men husk at vej dem, der ligge en vejledning på hjemmesiden. Og husk at det SKAL være de Audiofile SD-fødder til højtalerne og SD apparat fødder til apparater.

M.v.h.

Kenneth

Nej jeg har kun brugt de Audiofile til højttalere, apparater, samt SD apparatfødder til apparater.

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Azeone skrev:
Sveske skrev:
Azeone skrev:

M.v.h.

Kenneth

Nej jeg har kun brugt de Audiofile til højttalere, apparater, samt SD apparatfødder til apparater.

De er sjældent grimme og får ikke adgang til min stue

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Azeone skrev:
Sveske skrev:
Azeone skrev:

M.v.h.

Kenneth

Det da heldigvis helt op til dig selv, men hvis jeg skulle vælge så kommer lyden i første række.

Ved godt at det her ikke har noget med tråden at gøre. Men rigtig mange mennesker går ud og købe en fladskærm fordi de ikke har plads til et CRT-tv selvom de efter min menning står meget bedre ved alm tv kiggeri. Men langt de fleste er ligeglad med hvordan billede står når deres flad tv er tændt, bare det ser rigtig flot ud når det er slukket... Hmmm hvem kigger på deres TV når det er slukket ? Ja Design er efterhånden blevet meget vigtiger, end det som produktet skal bruges til.Du vil ikke have SD-fødder fordi de er grimme at kigge på, så er det helt ligemeget om de giver lyden et kraftigt løft. Jamen har du ikke købt et anlæg for at få ALT lyden ud af det ? Ellers skal du vel bare have noget der er pænt at kigge på, og HELT lige meget med lyden ?? Og det skal helst se super godt ud når det er slukket, gerne med en blå lysdiode som alle de andre har der har det hele slukket så det netop kan se rigtig pænt ud......

Held og lykke med dit designer anlæg hvor lyden kommer alle sidst...

M.v.h.

Kenneth

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Azeone skrev:
urte skrev:
Azeone skrev:
Sveske skrev:
Azeone skrev:

M.v.h.

Kenneth

Det da heldigvis helt op til dig selv, men hvis jeg skulle vælge så kommer lyden i første række.

Ved godt at det her ikke har noget med tråden at gøre. Men rigtig mange mennesker går ud og købe en fladskærm fordi de ikke har plads til et CRT-tv selvom de efter min menning står meget bedre ved alm tv kiggeri. Men langt de fleste er ligeglad med hvordan billede står når deres flad tv er tændt, bare det ser rigtig flot ud når det er slukket... Hmmm hvem kigger på deres TV når det er slukket ? Ja Design er efterhånden blevet meget vigtiger, end det som produktet skal bruges til.Du vil ikke have SD-fødder fordi de er grimme at kigge på, så er det helt ligemeget om de giver lyden et kraftigt løft. Jamen har du ikke købt et anlæg for at få ALT lyden ud af det ? Ellers skal du vel bare have noget der er pænt at kigge på, og HELT lige meget med lyden ?? Og det skal helst se super godt ud når det er slukket, gerne med en blå lysdiode som alle de andre har der har det hele slukket så det netop kan se rigtig pænt ud......

Held og lykke med dit designer anlæg hvor lyden kommer alle sidst...

M.v.h.

Kenneth

du er sgu en sjov fisk, så længe det ikke står i eget lydrum,men i stuen skal det se pænt ud. Men du er da i din fulde ret til at mene Dali og Denon er designer perler, jeg synes det er ganske pænt. Tak

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes