| Forfatter |
|
Azeone Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
"du er sgu en sjov fisk, så længe det ikke står i eget lydrum,men i stuen skal det se pænt ud. Men du er da i din fulde ret til at mene Dali og Denon er designer perler, jeg synes det er ganske pænt. Tak"
Jeg ved ikke helt hvad du mener med din kommentar, men jeg har selv mit Hihf i stuen og det ser også pænt ud. Min pointe er at det er ligemeget hvordan det spiller, bare det ser pænt ud i det daglige. Ligesom med folks flad tv, det skal se pænt ud når det er slukket, også er det lige meget at det ser ud adh..... til når det er tændt....
M.v.h.
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gutter! skal vi ikke komme tilbage på sporet og den gode tone igen? tak!  Jeg tror jeg prøver de fødder under alle omstændigheder, alternativt kan de komme under akvarie pumpen, hvis konen ikke godkender designet  . På den anden side fungerer de TriAbsorbers skide godt, så spikes holder helt 100 her i stuen, men det skal da prøves! tænk sig om jeg nu går glip af bedre lyd
|
| Til top |
|
| |
Azeone Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Så gutter! skal vi ikke komme tilbage på sporet og den gode tone igen? tak! 
Jeg tror jeg prøver de fødder under alle omstændigheder, alternativt kan de komme under akvarie pumpen, hvis konen ikke godkender designet . På den anden side fungerer de TriAbsorbers skide godt, så spikes holder helt 100 her i stuen, men det skal da prøves! tænk sig om jeg nu går glip af bedre lyd 
|
|
|
Du har ret i der skal være en pæn tone her på sitet, det syntes jeg nu også at den er i denne tråd men nogle gange syntes har folk en sjov holdning som jeg ikke helt kan forstå derfor kan jeg/man godt blive lidt...Hmmmm hvad sker der..... Men det er jo helt op til folk hvordan de priotere.
Men jeg syntes også at du skulle prøve de Sd-fødder, jeg er ret sikker på at du vil opleve det samme som jeg og mange andre. Og hvis ikke du syntes at lyden bliver bedre med dem under højtalerne, så kan du måske bruge dem under et apparat eller to. Det kommer jo meget and på vægten, om de passer til apparaterne. Det ville være super hvis du vender tilbage og fortæller din oplevelse med SD-fødder.
M.v.h.
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
De er sjældent grimme og får ikke adgang til min stue |
|
|
De kommer jo til at sidde under højttalerne. Jeg tror ikke de kommer til at springe meget i øjnene? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne høre lidt mere om trådens emne - viablue absorbere ... mangler stadig at finde det helt rigtige .... Kork, spikes, jazz m.v. er prøvet... spikes er umiddelbart bedst... men har aldrig prøvet de mere seriøse fødder...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| Jeg vil gerne h�re lidt mere om tr�dens emne - viablue absorbere ... mangler stadig at finde det helt rigtige .... Kork, spikes, jazz m.v. er pr�vet... spikes er umiddelbart bedst... men har aldrig pr�vet de mere seri�se f�dder... |
|
|
Hvad vil du vide? du spørger bare frit fra leveren, så svarer lige fra hjertet - kan det næsten blive mere insider
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det rigtigt at de ikke fastmonteres - ville jeg helst have - da man så kan flytte sine speakers uden at smadre gulvet....?
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| er det rigtigt at de ikke fastmonteres - ville jeg helst have - da man så kan flytte sine speakers uden at smadre gulvet....? |
|
|
De består af en lille plade med 3 fordybninger, dertil selve "absorberen" med de 3 spikes i. Jeg har lagt pladen med hullerne mod højtaleren så spikene vender op ad. Jeg prøvede også omvendt, men syntes at det her lød bedst. Hvis det skal være rigtigt er det nok omvendt? men jeg brugte ørerne  Prøv at se på billedet herunder. Mht. at få dem til at sidde fast, så skal der nok en lille dobbeltklæbende rund tape til. Lidt underligt at de ikke leverede dem med. Selv flytter jeg ikke længere på højtalerene da jeg har fundet det optimale sted i rummet, men jeg kan sagtens følge at det vil være træls, hvis man tit flytter rundt. Tape er nok den bedste løsning, kan sikkert købes til møbler eller lign. i en ikea/ide møbler.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har yderligere erfaringer?
Urte og Zorglub: bruger I dem stadigvæk i dag?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, jeg bruger dem stadig. Jeg ved ikke hvordan/hvorfor, men til mit rum har de fået helt styr på bunden. Jeg prøvede for sjov at pille dem af her i sommerferien og der var dømt bulder basse til den store guldmedalje. I forhold til mine almindelige platforme med spikes, så er problemet med en direkte sammenligning stadig at niveauet for diskanten hæves en 5 cm i forhold til viablue. Ud over forbedringen i bunden er den største fordel nok at de er meget usynlige. Til dagligt bemærker jeg dem overhovedet ikke, udover at højtalerene ser lidt svævende ud når man lige ser dem  - så klart en langtidsanbefaling fra mig. Edit: Du kan jo altid prøve dem med 3 ugers returret jo... så go for it
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kun haft rigtig gode erfaringer med tri absorbers under mine daværende Dali Concept 8 og det strammede gevaldigt op i bunden og løftede toppen bemærkelsesværdigt. Nogen som har erfaringer med SD Feets som afkobling mellem højttaler og stander? lige pt bruger jeg kork mellem mine Amphion Argon2 og standere, men kunne være sjov at prøve disse SD Feets af.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst den her tråd er man jo helt fristet til at prøve de Tri absorbers... Så det må blive en af de næste ting der skal investeres i... __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |