Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: magneters dårligdomme? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Dette er IKKE for at nedgøre..!

Men jeg støder af og til på folk der ”af-magnetiser” deres anlæg, med diverse eksotiske dimser, eller plader. Nogle af dem sender en tone, igennem deres anlæg med en plade eller lignende.

Med min til tider ”lidt for” nøgterne måde at anskue tingene, har jeg altid haft svært ved at forstå dette.

At nogle kan høre, stor forbedring..! Ja ja… men er der nogle der kan, give en lidt dybere forklaring..??

Jeg har snart en hel skuffe med den type ting, jeg har fået gennem årene: en pick-up dims fra Namiki, en anden pick-up dims fra Luxman, en Gryphon dims der hyler, en Densen plade der også hyler, en elektronisk dims fra Koetsu, en magnet fra STAX og nogle andre ting.

Peter

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Sakset fra Gryphons hjemmeside, under "The Exorcist":

The entire signal path from preamplifier input to speaker drivers contains conductive parts that can be magnetized. Connectors, component pins and even circuit board copper traces may contain nickel or steel. In addition to being poor conductors, these materials may be magnetized by DC current.

Most electronic devices have constant DC leakage, ranging from negligible to considerable, depending on the design. Many preamps and power amps generate a DC pulse when switched on, before stabilizing. This is particularly true of tube equipment. It has also been suggested that even the copper in cables contains oxides that may be magnetized.

The application of DC current is precisely the technique employed in the manufacture of magnets. High end connector manufacturers and others are very much aware of this and subjective listening tests have often pinpointed the degrading sonic effects of nickel. We would estimate that 95% of all gold-plated connectors have a nickel base beneath the gold plating.

When an audio signal passes through a magnetic field, it is prone to magnetically induced distortion (MID) that manifests itself as a “whiteness”, a lack of inter-transient silence and reduced soundstage depth.

Sakset fra "The Black Exorcist":

Residual magnetism from the powerful permanent magnets in phono cartridges can spread and magnetize adjacent metal parts, with serious consequences for sound quality.
MM (Moving Magnet) cartridges accumulate residual magnetism on the pole pieces. In MC (Moving Coil) cartridges, the iron core around which the coils are wound gradually becomes magnetized. In both cases, sonic performance is seriously degraded.

Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er deres bud..

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Min mest overflødige CD hedder Densen DeMagic. Afmagnetisering ved hjælp af et støjsignal. Jeg har aldrig kunnet høre forskel, før og efter "behandling" af anlægget. Hvad jeg derimod ved er, at hvis man bliver i lokalet under "DeMagic´eringen", ja så vil selv en ghettoblaster fra Sharp lyde suveræn bagefter. En så infam støj udsender CD´en.

Jeg har også adskilligt andet overfødigt "tweak":

Monster plastringe til at klæbe på CDer.

RF-stoppers.

Grønne penne til bemaling af CDere.

Sorte keramik-dimser til at hænge bag på højttalere.

Osv, osv......................................

Hvorfor tror vi HiFi-nørder på den slags woodoo? En slags teknik-verdenens  svar på alternativ behandling? Kunne jeg finde på at lade mig og min krop behandle med kinesiologi? Nej! Magnetbestrygning? Nej! Healing ved håndspålæggelse? Nej! Osv., osv...............................

Jeg har respekt for den slags tweaks, der kan påvises i en blindtest, ellers er det så som så med min repekt for tweaks.

Havde jeg sparet alle de penge op, jeg i tidens løb har brugt på tweaks, kunne jeg i dag have købt en Ortofon Rohman eller to.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Alternativ behandling har intet med HiFi at gøre. I Kina f.eks. har man i umindelige tider behandlet smerter med nåle, og det virker fint, selv om vores vestlige medicin-historie kun strækker sig ca. 700 år tilbage, Dette var bare eet eksempel. I Japan har Oshawa anvendt og forsket i imunitet for radioaktivitet (og dermed sygsomme ved at være mere yang=mere sund=mere imun), med gode resultater. Det virker rimelig godt. Bare et andet eksempel. Come on, vores forskere kan ikke engang med al deres darwinistiske bevisførelses-pladder forstå, hvorfor en humlebi kan flyve... Men den kender ikke Darwins paldder, og flyver fint! HiFi er et nyt fænomen og har slet ikke den baggrundsviden, lange historiske udviklingsfase som den holistiske medicin har. Sådan er det bare. Selvfølgelig er der sikkert mange mirakkelmagere ude på markedet, og se blot på det væld af skrammel man kan købe... Jo dyrere, jo bedre en effekt, i hvert fald på pengepungen :)
Jeg synes det gælder om at prøve sin sunde fornuft, og intuition, ligesom i den medicinske verden iøvrigt, hvor vestens hospitaler symptomdæmper, fremfor at helbrede. Brug din sunde fornuft og dine ører, og spørg om andre erfarringer, over et længere tidsforløb, end blot den første periode, hvor man måske kunne få den pseudo-oplevelse, at der er sket noget. Jammen hvad for "noget"? Er det bedre, ringere eller blot anderledes. Eller måske helt det samme. Mange hifi-dimser findes kun i en begrænset periode, så er de ligepludselig væk igen. Og du står tilbage med grøn tusch på dine cd'er f.eks....
Hvis vi alle går til den samme koncert, og bagefter hver især nedskriver hvordan vi opfattede koncerten, musikerne, lyden, så vil der være nogle afvigelser, baseret på rigtig mange faktorer. Men hvis vi istedet sætter os sammen i et lokale og diskuterer, og først derefter nedskriver, vil der være en højere grad af lighed, blot fordi andre parametre spiller ind. Måske har vi forskellig hørelse, måske ikke, men som med øjenvidneberetninger, som hårdnakket påstår at have set noget bestemt, og derefter ændrer deres forklaring, efter de har dannet koncensus med andre vidner, er der måske noget af den samme effekt i hifi. Måske virker en bestemt dims, eller også virker den ikke, men der er måske 100.000 solgte dimser af den slags, og alle vi gerne høre noget, helst til det bedre. Hvis bare der er fluer nok, kan de ikke tage fejl, eller???
Er hifi-dimser en lemmingementalitet, eller virker den?
Nøjagtigt på samme måde kan man så begynde at diskutere en tweak-dingenot til HiFi. Måske hjælper den for dig, men ikke for mig. Måske fordi der psykodynamisk sker noget andet for dig end for mig. Eller også er der elektriske årsager, eller akustiske, eller... Men vi kan nok godt blive enige om, at vi betaler ca. samme pris for to sæder ved siden af hinanden, ved selve koncerten. Der er vist ingen af os, som bryder os om at betale 100-1000 gange mere, bare fordi vi oplever lyden forskelligt. Vælg eller fravælg de dimser DU synes der hjælper DIG. Voodoo eller ej. Og lad måske være med at betale ekstreme priser for dem, og køb nogle blomster og to koncertbilletter til dig og din viv i stedet ;)
Mange hifi-"nørder" mener at de skal have store ombygninger af deres hus elinstallationer, fordi de kan høre forskel, eller kan måle forskellige elektriske parmetre anderledes, end før ombygningen, hos dem eller hos andre. Er det lemmingementalitet, er målbare fakta holdbare? Eller er det vores øre og hjerne (eller sjæl) der opfatter musikkens repræsentation igennem vores dyrtindkøbte (i en eller anden grad) anlæg?? HVad hvis man kan måle sig frem til forskellige "fakta", men det opleves anderledes af dig end af mig? F.eks. Du oplever en effekt, men jeg gør ikke? Er den så reel? Eller er tiden, energien og pengene spildt?
Det der virker for mig, behøver altså ikke virke for dig, selvom det nogen gange gør det alligevel. Og netop hér ligger dilemaet: du må selv ud at opleve på egen krop og sjæl, eller skal du belave dig på andres udsagn og eller målinger?
blot min 10cent.
Personligt tror jeg på, at vi som mennesker oplever musikken med hele vores væsen, frem for blot nogle fysisk sylige ører, og nogle nerveimpulser i hjernen. Sådan er det måske med alle de led i afspillekæden, der leder frem til det endelige "lytteresultat".
Red Fox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

"Redfox":     

Mvh.

Nilau,

...som ikke er i tvivl om, at en hel del cd'er fra (især) 80'erne profiterer voldsomt meget af en gang grøn kantmaling. (Har fundet en tusch, som kun koster nogle få kroner!) 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Kunne det lade sig gøre at nedsætte en gruppe som undersøger denne form for tweaks og prøver at finde fup eller fakta ?

Det kunne være sjovt at afprøve en masse ting og finde ud af hvad der har en virkning og hvad der ikke har. Jeg ved godt at der er en del ueninghed omkring en del tweaks, med med en gruppe som uafhængigt afprøver kunne man få en fornemelse for hvad der virker.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Var sådan en gruppe ikke noget for folkene bag Hifi4all eller er der alt for meget at lave i forvejen ?

Det skal jo være muligt for denne gruppe at låne nogle gadgets, for ellers bliver det for dyrt at sorterer skidtet fra.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hmm, jævnfør mit indlæg ovenfor. Jeg tror det bliver lidt svært, da der jo som sagt er en del parametre at tage hensyn til, men det er jo i hvert fald et spændende område, i nogens øjne temmelig gråt, i andres udbytterigt, enten på penge eller lyd!
Jeg tror ikke selv på sådan en "smagsdommergruppe", da der er alt alt for mange ting at tage hensyn til, og det vil måske alligevel afgørende lyde anderledes hjemme hos dig eller mig, end hos en "undersøgelseskommision". Der er også andre faktorer at tage hensyn til, bl.a. den kommercielle. Hvis HiFi4all pludselig bliver ganske indflydelsesrig på folks afgørelser om hvad de skal købe, er det i mine øjne ikke længere folk selv der køber noget, men nogle smagsdommere, se blot på regeringen og deres udvalg, som bl.a. afgør hvad vi skal købe og til hvilken pris, Se blot på Sony som kæmper for at bestemme, hvad vi skal høre og se, og på hvilke medier, og på hvilken måde...
Det er også for lidt at beskytte dem der har dette forum, for at de ikke skal gå hen og blive kommercielle, og altså miste deres integritet igennem deres saglighed, og ikke branchetilknytning. Håber jeg.
Nææææææææ, jeg vil gerne læse med i sådan nogle afgørelser, men jeg må som altid selv afgøre om jeg kan høre det, fysisk, psykodynamisk, eller med krop, sjæl og hjerte ;)
Hvad man måske kunne gøre var, at opsummere nogle erfarringer for hvilke faktorer der påvirker i givne retninger, under bestemte forudsætninger, og måske på denne måde, søge at oplyse om disse, og herved hjælpe andre interessenter på vej i en af dem ønsket retning, lydmæssigt. Men det er et farligt område, jvf. mit indlæg tidligere.
Hilsen Red Fox.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Kan du høre en effekt (reel og rigtig eller ej eller indbildt?) så VIRKER DET!..

For den enkelte kan det være ret ligemeget om det er VooDoo eller fact!...... hvis DU høre en forbedring så ER! det bedre for DIG! og så virker tweaket eller "dimsen" eller what ever!?

Placebo og indbildning what ever!?? never mind!! bare det giver den enkelte bedre lyd i den enkeltes øre..

Og hvad vi opfatter gennem vores hørelse er oftest ganske subjektivt...  ALT! er det!.. derfor så mange meninger om hvad der virker eller ej og hvad der er godt og skidt, hvad udstyr der er mest rigtigt og eller musikalsk eller what ever!?..

Så ofte... hvis du VIL at det skal virke eller at der er noget der sker med lyden ved et og andet tiltag, så sker det og så høre du det (på godt eller ondt)

Jeg ved EN ting.. medmindre det er REVOLUTIONERENDE ændringer i lyden, hørbart for en hver uanset indsigt og forventninger og viden eller noget... ja hørbart for selv min Kone og eller min mor!!.. så høre jeg selv ikke en DYT! hvis ikke jeg TROR på det og at der sker noget... har jeg lukket af og afskrevet noget på forhånd som "snake oil" og VooDoo så skal der ekstremiteter til for at overbevise..

Men har jeg et åbent sind og forventer en forbedring eller bare er helt åben uden forventninger, så vil jeg høre noget...    jo støre forventninger jo mere høre man..(jeg)

For det meste kan jeg holde mig ganske åben og uforudtaget, og her oplever jeg noglegange at der intet er at høre eller meget små forskelle / ændringer ved forskellige test og tweak og andet..

Er der forudtagethed og eller forventninger er det mere markant hvad der høres og oftere at der høres noget... (på godt eller ondt)

Lur mig om vi ikke alle har det sådan mere eller mindre og det om vi vil det eller ej, er det bevidst eller ej!?..

Så mange test og betragtninger / udtalelser mm. er ganske subjektive, og det gælder sgu stort set nok os alle (inc. div, hifi anmældere mf.) og ikke mindst klart og ærligt indrømmet undertegnede..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig enig med de indlæg der siger, vi alle er "ofre" for HiFi-woodo. Det er jo også derfor, jeg skriver om den MEGA-samling jeg selv har. Det interessante ved det hele er, at når nyhedens interesse har lagt sig, ligger det ubrugt hen.

Det eneste HiFi-woodo jeg stadigvæk bruger, er noget blåt væske, i en lille neglelak-lignende flaske, som jeg engang fik foræret af en Ortofon-sælger ( for ca 13 år siden). Det smøres på phono-stik (og ledninger i pick-up hus), inden isætning i apparat. Virkningen er, ud over bedre lyd (måske-måske), at stikkene nærmest "svejses" fast. Etiketten er forlængst ulæselig på flasken, så jeg kan ikke engang fortælle hvad det hedder.

PS  En af de kommende dage vil jeg holde HiFi-woodo udsalg. Glæd jer, samlingen er STOR!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Det lyder sjovt!
Red Fox

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er skeptiker, og tekniker. Jeg kan naturligvis ikke fortælle nogen, hvad han/hun hører eller ikke hører, men jeg kan da belyse nogen af de mere tekniske aspekter. som for eksempel i teksten nedenfor:

mammon skrev:
The entire signal path from preamplifier input to speaker drivers contains conductive parts that can be magnetized. Connectors, component pins and even circuit board copper traces may contain nickel or steel. In addition to being poor conductors, these materials may be magnetized by DC current.

Dette er forkert. Selvom der er spor af jern i næsten alt kobber, kan det ikke magnetiseres. Det er blandt andet fordi de jernmolkyler, der findes i det, er inlejret i kobberets struktrur og derfor faktisk er super-blødt jern, som jo netop ikke kan holde på et magnetfelt.

Iøvrigt er der intetsomhelst belæg for at formode, at we permanent magnetfelt kan påvirke signalet på nogen måde.

Citér:
Most electronic devices have constant DC leakage, ranging from negligible to considerable, depending on the design. Many preamps and power amps generate a DC pulse when switched on, before stabilizing. This is particularly true of tube equipment. It has also been suggested that even the copper in cables contains oxides that may be magnetized.

Naturligvis løber der DC strømme i forstærkerkredsløb, ellers ville de slet ikke virke.

Citér:
The application of DC current is precisely the technique employed in the manufacture of magnets. High end connector manufacturers and others are very much aware of this and subjective listening tests have often pinpointed the degrading sonic effects of nickel. We would estimate that 95% of all gold-plated connectors have a nickel base beneath the gold plating.

Ja, det har de formentlig alle. Guldbelægning direkte på kobber har nemlig en meget ringe holdbarhed. Men rent nikkel er altså ikke magnetisk.

Citér:
When an audio signal passes through a magnetic field, it is prone to magnetically induced distortion (MID) that manifests itself as a “whiteness”, a lack of inter-transient silence and reduced soundstage depth.

Det var virkelig yderst uheldigt! Det er nemlig sådan, at ethvert audiosignal passerer igennem et endog meget kraftigt magnetfelt. Nemlig i højttalerne. ....Med mindre man bruger elektrostatiske højttalere eller andet eksotisk.

Citér:
Residual magnetism from the powerful permanent magnets in phono cartridges can spread and magnetize adjacent metal parts, with serious consequences for sound quality.

Det var da ligegodt mærkeligt at det ganske kraftige magnetfelt i pick-uppen ikke skader signalet, men hvis lidt af det "breder sig" til andre dele, så er det pludselig et problem.

Citér:
MM (Moving Magnet) cartridges accumulate residual magnetism on the pole pieces. In MC (Moving Coil) cartridges, the iron core around which the coils are wound gradually becomes magnetized. In both cases, sonic performance is seriously degraded.

Hvis jernkernen blev magnetiseret, ville det nok ikke være godt, men mon ikke også konstruktørerne har særget for at anvende noget blødjern, der ikke bliver magnetisk? Jeg kan betro jer, at det har de, for ellers ville de have et helt andet, og meget værre problem, der hedder hysterese.

Citér:
Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er deres bud..

Det er, hvad man betegner som "technobabble", dvs, det er sat sammen af en masse teknisk lydende udtryk, og rigtige tekniske udtryk. De giver bare ikke nogen sammenhængende mening.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Kan du høre en effekt (reel og rigtig eller ej eller indbildt?) så VIRKER DET!..

For den enkelte kan det være ret ligemeget om det er VooDoo eller fact!...... hvis DU høre en forbedring så ER! det bedre for DIG! og så virker tweaket eller "dimsen" eller what ever!?

Mener du virkelig det? Er du virkelig ligeglad om den dims, du har købt i dyre domme, rent faktisk forbedrer lyden, eller om det bare er noget, du bilder dig ind?

Mvh Hans

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Mit forslag med nogle "smagdommere" var måske ikke den ridtige løsning, men det ville være rart at have en nogenlunde sikkerhed for at det man køber har en virkning. Det er svært hvis nogle firmaer sælger noget som ingen virkning har men prøver at få det til at lyde som om det har.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Du har ret, men prøv at låne dig frem, eller bed om returret, for hvis de virkelig mener at det virker, og DU oplever det, er der jo ingen grund til at returnere det... ;)
Red Fox.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
miju skrev:

Mener du virkelig det? Er du virkelig ligeglad om den dims, du har købt i dyre domme, rent faktisk forbedrer lyden, eller om det bare er noget, du bilder dig ind?

Mvh Hans

Jeg er da enig med miju. Hvis man tror (i denne situation føles det ikke som "tror" men "ved") at man hører en forskel - så er den er jo. Og så lever man måske i en anden virkelighed end en anden person, men det er jo virkeligt nok for lytteren alligevel (måske lige indtil der kommer en og siger at det er teknisk umuligt/osv.).

Jeg plejer at sige at hvis det er virkeligt i mit hoved er det virkeligt nok til mig.

I bund og grund kan ingen af jer alligevel definere virkeligheden - måske ikke engang jeres egen, så hvorfor i det hele taget forsøge? Sagen er den at alle oplever alting forskelligt. Så det må da være bedøvende ligegyldigt at et tweak ikke er virkeligt i éns verden (eller 10 millioner for den sags skyld), hvis det er virkeligt i en andens.
- Hvorfor så ødelægge det for den ene person, hvis han nu har betalt 10.000 kr. for et par fine kabler og han mener han kan høre en forskel?

Måske lyver man for sig selv, og hvad så? Hvis man tror på sine egne løgne er det jo ikke andet end virkelighed (ens egen virkelighed vel og mærke).

Blot et par tanker..
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
MRC_Hans skrev:
miju skrev:

Mvh Hans

Jeg er da enig med miju. Hvis man tror (i denne situation føles det ikke som "tror" men "ved") at man hører en forskel - så er den er jo. Og så lever man måske i en anden virkelighed end en anden person, men det er jo virkeligt nok for lytteren alligevel (måske lige indtil der kommer en og siger at det er teknisk umuligt/osv.).

Jeg plejer at sige at hvis det er virkeligt i mit hoved er det virkeligt nok til mig.

I bund og grund kan ingen af jer alligevel definere virkeligheden - måske ikke engang jeres egen, så hvorfor i det hele taget forsøge? Sagen er den at alle oplever alting forskelligt. Så det må da være bedøvende ligegyldigt at et tweak ikke er virkeligt i éns verden (eller 10 millioner for den sags skyld), hvis det er virkeligt i en andens.
- Hvorfor så ødelægge det for den ene person, hvis han nu har betalt 10.000 kr. for et par fine kabler og han mener han kan høre en forskel?

Måske lyver man for sig selv, og hvad så? Hvis man tror på sine egne løgne er det jo ikke andet end virkelighed (ens egen virkelighed vel og mærke).

Blot et par tanker..

Yes!....det er gode 'tanker'....   

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Kiilsgaard skrev:
Mit forslag med nogle "smagdommere" var måske ikke den ridtige løsning, men det ville være rart at have en nogenlunde sikkerhed for at det man køber har en virkning. Det er svært hvis nogle firmaer sælger noget som ingen virkning har men prøver at få det til at lyde som om det har.
...Og det er der tilsyneladende en del, der gør.

Mvh Hans

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Sagen er den at alle oplever alting forskelligt. Så det må da være bedøvende ligegyldigt at et tweak ikke er virkeligt i éns verden (eller 10 millioner for den sags skyld), hvis det er virkeligt i en andens.

Tjah, nu er jeg af den opfattelse, at der findes en virkelighed derude, selvom vi ganske rigtigt opfatter den noget forskelligt. Og at vi har gavn af at kende den så godt som muligt, fordi vi faktisk befinder os i den.

Citér:

Du mener altså, at det er OK at snyde folk, bare de ikke opdager det?

Citér:

Er det ikke bedre at kende den virkelige virkelighed? Nu vil jeg da ikke blande mig i andres løgne, hvis de ikke vil have det, men når man deltager i et debatforum, så har men vel en interesse i at få andres mening at vide?

Mvh Hans

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum