Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

99Dk skrev:

Scherer skrev:

Rigtig, men forstærkeren bliver også belastet mere jo mindre impedans den skal trække.

Det ville jeg ikke foretrække da miniforstærkere som regel ikke er specielt strømstærke.

Kan ikke helt forstå at så mange hælder til Audio Analogue's ENIGMA.... der har du jo en strømforsyning til alle "3 dele", hvor du med Teac's løsning har en pr. enhed.... det burde give lidt mere power til forstærkeren... eller?

Jeg kan godt mærke at min viden om HiFi er blevet en del rusten siden 80'erne...  
så det er rart at man kan få tanket viden inden man skal ud og lytte til valgmulighederne... ellers løber de om hjørner med en.

Jeg ved ikke hvor stor strømforsyningen er i apperaterne.
Hvis ENIGMA's strømforsyning er overdimensioneret i forhold til hvad den skal yde, vil den have mere overskud end TEAC'en, såfremt den har en, groft sagt, underdimensioneret strømforsyning.

Ps. jeg har ikke anbefalet ENIGMA, jeg har aldrig hverken hørt eller set den, in real life, så jeg vil ikke anbefale den

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

@Scherer...

Det er sq rigtigt... det var en af de andre som nævnte den, sry. my bad.
Men der er vel ikke andet at gøre end at lytte sig frem.. og tjekke finanserne

Til top Vis 99Dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 99Dk

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med det - og lad os høre om dine lytteindtryk

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Yamaha PianoCraft har en separat subudgang. Brug den og du har noget velspillende der også er pænt, som også har noget output i bunden.

Mvh.

kwik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej 99

Jeg har selv den nævnte TEAC forstærker - og har for nylig købt nye højttalere. I den forbindelse fik jeg demoet adskillige gulvhøjttalere med den, som den trak uden problemer.

Teac-kombinationen lyder efter min mening væsentlig bedre end Denon F-101 (men det er jo altså en smagssag), jeg har ikke hørt Denon 201, som vel burde være en tand bedre end F-101?

Men jeg vil i hvert fald godt lægge et godt ord ind for Teac-forstærkeren (til prisen).

Hilsen Kwik

Til top Vis kwik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwik

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

kwik skrev:

Hej 99

Jeg har selv den nævnte TEAC forstærker - og har for nylig købt nye højttalere. I den forbindelse fik jeg demoet adskillige gulvhøjttalere med den, som den trak uden problemer.

Teac-kombinationen lyder efter min mening væsentlig bedre end Denon F-101 (men det er jo altså en smagssag), jeg har ikke hørt Denon 201, som vel burde være en tand bedre end F-101?

Men jeg vil i hvert fald godt lægge et godt ord ind for Teac-forstærkeren (til prisen).

Hilsen Kwik

Hi Kwik,

Glæder mig at der er en som har en Teac.... det er ikke umiddelbart til at finde nogen udtalelser om tingene... deværre. Men det glæder mig at nogen synes det spiller godt... har ellers fået en del ideer til højttalere herinde... ser ud til at jeg skal have kaffe med derind... det kommer til at tage tid

kwik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej 99

Du må meget gerne melde tilbage, når kaffen er drukket!

Hilsen K

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Right on!

Word up

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

@Kwik

Så fik jeg endelig tid til at komme forbi K.T. Radio og lytte til Teac anlægget. Jeg havde taget Dire Straits "Brothers In Arms" cd med, for at have noget jeg kendte og kunne sammenligne med. Desværre havde de ikke andre JBL modeller end E30 hjemme og jeg ville egentlig gerne have hørt E60'eren.... men det kunne så ikke lade sig gøre.
Jeg vil sige at E30'eren lyder rigtigt godt, men selvfølgelig sætter højttalerens fysiske mål grænse for bassen. Men en ting er sikkert.... Jeg skal ha' det Teac anlæg. Sælger mente iøvrigt at man nok ikke burde sætte større højttalere end E60'eren bagefter.... prisen taget i betragtning...?

Efter K.T. Radio, kørte jeg over til HiFi Klubben for at lytte på et sæt DALI Concept 6.... Damn de spiller godt, og bedre end E30'eren, men den har selvfølgelig volumen med sig... så bassen er klart mere tilstede end i E30'eren.
Umiddelbart er Concept 6 den højttaler jeg går efter... men er blevet i tvivl om Concept 8'eren... burde man gå efter den? og så få mellemtone enheden med? Og hvad med Blue serien? ved godt den er ved at udgå, men de havde 6006'eren på tilbud... og selv om den er på vej ud behøver det jo ikke være en ringe højttaler.
Der er vist ikke andet at gøre end at smutte ned i HiFi klubben i morgen og lytte til Blue 6006 og en Concept 8'er.

Jeg vil gerne høre andres mening om mine overvejelser.... og måske komme med nogle input, om jeg burde kigge på andre højttalere.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Det lyder da godt med TEAC-anlægget, klø på med det. Hvad angår højttalere, så er kan du også prøve at høre Dali 5005LE, hvis de stadig har dem rundt omkring. Den er rigtig god til prisen.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

@Præsten
De DALI du nævnet, kan jeg ikke umiddelbart finde.... skal se havd de har i HiFi klubben... skal forbi imorgen.

Jeg fandt iøvrigt, her på sitet, et link til Dan's TV og HiFi http://www.danstv.dk/ som havde tilbud på et par Infinity BETA 40 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=1314
Nu ligger det sådan at jeg ikke kender butikken... men det virkede som om han hellere ville sælge mig et par Audio Pro Black Diamond V2 http://www.danstv.dk/shop/productinfo.asp?id=279&caller= 1 , men umiddelbart virker det som om der ikke var nok bund i den.... Min egentlige grund til at køre forbi forretninger var at de"skulle" have en JBL E-60 stående http://www.danstv.dk/shop/productinfo.asp?id=146... men desværre havde de ikke opstillet den i forretningen, så der var ikke mulighed for at se og lytte. Og jeg er ikke meget for at købe en højttaler unde at have hørt den spille. Er der nogen som har hørt E-60'eren? og tør give et bud på hvor den ligger i forhold til en Concept 60?

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Du kunne også tage et kig på en Linn Classic - den koster godt nok noget mere end 10.000 i .dk, men jeg fik min leveret for 8.500 fra England og jeg synes den er fremragende. Den må siges at være placeringsvenlig.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
Du kunne også tage et kig på en Linn Classic - den koster godt nok noget mere end 10.000 i .dk, men jeg fik min leveret for 8.500 fra England og jeg synes den er fremragende. Den må siges at være placeringsvenlig.

Den så jeg engang i Speaker's Corner (Tror jeg det hedder), den ser nice ud... men jeg tror jeg holder mig til Teac systemet.
Men bare for at stille min nysgerrighed... hvor handlede du? og hvad med service/garanti?

kwik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej 99

Jeg ved ikke, om de sælger Linn Classic hos Speakers Corner, men de sælger Teac-anlægget, så her vil du evt. kunne få en mulighed for at sammenligne de to.

Nu er man jo tilbøjelig til at høre det bedste i sit eget, så.. jeg er meget tilfreds med mit Teac-anlæg. Har også hørt Linn Classic, men havde svært ved at høre, at det skulle være markant bedre.

En fordel ved Teac-løsningen er jo også at det er enkelte komponenter, som kan udskiftes særskilt. F.eks kunne man hen ad vejen opgradere CD-afspilleren,  hvis man vil have en bedre eller får et ønske om at kunne afspille andre formater.

Jeg har skiftet mine reol-højttalere ud til gulvhøttalere - Audiovector K3 - og det lyder rigtig godt, synes jeg. Højttalerne har så kostet en my mere end resten af "anlægget".  Men de kommer helt klart til deres ret med teac-forstærkeren.

Jeg ved godt, at der er folk herinde, der har betalt mange flere tusinder for deres anlæg - og det er helt ok, og man får sikkert også noget for hver en 10.000-lap, men jeg synes faktisk jeg har fået et meget "lytteværdigt" anlæg for en 10-12000.

Er i hvert fald endnu ikke blevet trær af at høre på det.

Hilsen Kwik

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Kwik, hvem siger, at man skal give 10k ekstra for hvert niveau, man rykker op? Mindre kan altså også gøre det. Jeg har selv hørt den Teac, og den er udemærket. Enigma'en gør det bare bedre, men den koster også lidt mere. Tilgengæld er den mere strømstærk (kan sagtens trække gulv-ht) + at den har mere fyld i lyden. Læs evt. anmeldelserne - den kan nogle tricks! Har man pengene til Enigma'en, er det et godt køb - uden tvivl. Den kan snildt hamle op med separate anlæg i samme prisklasse. Ikke sagt at Teac'en er dårlig - slet ikke, men der ER altså en forskel! Uanset hvad så skal du da nok opnå vellyd.

kwik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

hej AM-e

Nej, det er da rigtigt, mindre end 10.000 kan gøre det (og kan uden tivivl også  høres). Jeg har hørt Linn Classic men ikke Enigma. Vil dog sige, at Teac-forstærkeren sagtens kan trække gulvhøjttalere - om Enigma er mere strømstærk skal jeg ikke kunne sige - og det er altså ikke for at være perfid, men er det sådan noget, der kan underbygges? At den lyder bedre, kan sagtens være.

Hilsen Kwik

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ok Deal done..... Så er der handlet.

Jeg fik en god deal på Teac komponenterne hos KT Radio, hvorefter jeg endte hos HiFi Klubben på Amagerbrogade for at købe det sidste sæt Dali Blue 5005LE i lys version. Jeg lyttede til dem igår i forretningen på Åboulevarden og fandt at de totalt udspillede både Concept 6 og den større 8, så der var ingen vej uden om... det måtte blive dem.
Teac forstærkeren kan sagtens spille dem op uden problemer... har endnu ikke haft den i det høje område... men den kombination er en nydelse... absolut et best buy.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Lige præcis. 5005LE kan altså et eller andet der er rigtig godt for prisklassen. Tillykke med det nye anlæg!

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

99Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Lige præcis. 5005LE kan altså et eller andet der er rigtig godt for prisklassen. Tillykke med det nye anlæg!

/Præsten

Takker.... 5005LE spiller kanon. Sjovt at de har taget dem af programmet. Nu skal du op med en del mere for at ramme IKON serien.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Også stort tillykke herfra.

Jeg er glad for du fandt noget der faldt i din smag.

Så nu er der bare tilbage at læne sig tilbage og nyde musikken...happy days

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum