Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af plasmaskærm i tyskland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hej Forum. Jëg er ny herinde og kunne godt tænke mig at vide om dette plasma tv er helt dårligt eller fornuftigt?

LG 42" plasma tv: LG 42PC3R Plasma-TV 

 

Jeg har tænkt mig at købe tvet i tyskland, da det er min opfattelse at man kan spare mange penge på den måde... Ved nogen hvor man kan finde en forhandler der tillader en at købe det på efterkrav.. og ved i hvad efterkrav hedder på tysk? :P

 

ps. Har  nogen et bedre forslag til et plasma tv er i hvertelig velkommen, for er som sagt noob... jeg håber nogen vil hjælpe mig... på forhånd tak :D

 

venligst/best regards

 

Tobias 

 

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

tak dolph... :P

så fik jeg da det på det rene.. hehe.... plz people... vil nogen fortælle mig om LG 42PC3R
er helt hen i skoven... Jeg synes det er en jungle at finde et ordentligt tv.. jeg er fortaler for plasma, men har ikke den store viden. HAr læst meget om lcd vs plasma og plasma tiltaler mig mest.. hvis produktet er noget l**t, vil i så ikke nok fortælle mig det og i så fald give et bedre alternativ... er tvet klar til fremtiden osv osv....

det har følgende specs...

Model
42PC3R
HD Ready
Yes
Size (inch)
42 inch
System
Analog Terrestrial
Yes
Module
Display
HD Plasma with ClearFilter
Picture Format
16:9 WideScreen
Resolution
1024x768p
Contrast Ratio
10 000:1
Brightness (Cd/m²)
1200 cd/m²
Panel Mode
1024x768, 852x480, 848x480, 640x480
Picture
XD Engine
XD engine 3
XD Engine
Auto, Advanced control
XD Engine
Cinema, On/Off
XD Engine
Black level, Low/Mid/High
XD Engine Control
XD Contrast On/Off
XD Engine Control
XD Colour On/Off
XD Engine Control
XD Noice reduction
XD Engine Control
MPEG NR 1-10
Cinema 3:2 mode (natural motion)
Yes
Enhanced Line Doubler
Yes
Auto Booster (Analog)
No
Auto Off
Yes
Color Reproduction
Electronic part: 14 bit
Color Reproduction
Panel: 12 bit
Supported Signals
NTSC,PAL,SECAM,HD 720p,1080i/p, VGA~SXGA
Picture Control
Dynamic, Standard, Mild, User1,User2
DCDi
Yes
Digital Comb Filter
3D
Color Temperature Control
Normal, Warm, Cool, User(Contrast/Brightness/Colour/Sharpness/Red/Green/Blue)
Enhanced Noise Reduction
Yes
Aspect Ratio Correction
Spectacle, Full, Orginal, 4:3, 16:9, 14:9, Zoom1, Zoom2
Sound
Speaker System
2CH 4 units
Sound Type
NICAM A2
Audio Output
15W x 2
AVL (Automatic Volume Leveller)
Yes
Surround System
Surround MAX
Sound Control
XTS Pro,Flat,Music,Movie,Sports,User(7 band Equalizer) Speaker On/Off
Equalizer
7 band Equalizer
Function
Text TV Memory
1500 pages
AV Input Navigation
Yes
Index Display
No
Intelligent Eye
No
X Studio
No
PIP (Picture In Picture)
Yes (OneTuner / Av source)
Split Screen (Double Window)
Yes (OneTuner / Av source)
Auto/Manual Programing
Yes
POP (1+3 Pictures)
Yes
Clock
Yes
Sleap Timer
Yes
On/Off Timer
Yes
Auto Off
Yes
Key Lock
Yes
TimeShift
No
Connections (Side)
Memory Card Slot
-
Component (Y/Pb/Pr)
-
S-Video
1
AV (Composite)
1
Head Phone
-
Connections (Back)
Tuner
1 Tuner
Scart (Full)
1 (RGB,S-video,Video In/out)
Scart (Half)
1 (S-video,Video in)
AV In (Composite)
1
AV Out (Composite)
-
S-Video
1
Component (Y/Pb/Pr)
1 (480i/p,576i/p,720p,1080i)
HDMI Input
2
DVI Input
-
RGB In (D-sub 15pin)
1
RGB Out (D-Sub 15pin)
-
PC Audio in
1 (Phone Type)
Control
RS-232c
IR Jack
G Link (IR Jack)
Head phone
-
General
AC input
100~240V, 50/60Hz
Power Consumption
294W
Stand-by
Les than 3W
Dimension
WxHxD (mm) with Stand
1129X748.5X380
WxHxD (mm) with out Stand
1129x695x98,5
Weight (Kg) with Stand
30
Weight (Kg) with out Stand
24,2
Stand
Desktop Stand
Included
Wall Bracket
Option; Item number WA37-50 D

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

ps.. er forvirret... for i midten af specs står der:

Supported Signals
NTSC,PAL,SECAM,HD 720p,1080i/p, VGA~SXGA

altså siger producenten det kan modtage 1080p

men længere nede på siden står der:

Component (Y/Pb/Pr)
1 (480i/p,576i/p,720p,1080i)

 

Der er 1080i nævnt, men ikke 1080p.... hmmm... plz hilfe ein noob :D

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke købe i Tyskland. Find en butik der er til at handle med herhjemme, og betal så de 1000-1500,- ekstra, og vær glad for det den dag tv'et skal til reparation (gud forbyde det!!!). Støt nu butikkerne i Danmark, så vi trods alt HAR et sted at gå hen.

Jeg har fx lige fundet en LG 42PC1R i min lokale Expert butik, og de vil fint give lidt rabat. Man skal bare spørge.

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

hvis butikkerne ikke gik under ordet GREED i Dk ville jeg støtte dem.. overpris er opera i mine ører.. og jeg kan ikke fordrage den kattejammer :D

 

hvor kan jeg købe det i tyskland? har set det på www.digitalo.de.. men der kan man da ikke bestille det til Danmark??? hvordan gør man?? Tobias

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

ps... LG 42PC1R er forældet i forhold til LG 42PC3R..

:)

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

jeg har fundet tvet på https://www.besthifi.de/ og der kan jeg betale med kreditkarte... men er det nu sikkert?? og hvordan ved jeg at der ikke kommer noget afgift eller l**t på ved den danske grænse.. og hvordan får jeg besked om det er kommet til dk?? er det en f**k butik eller ok? hvad hvis jeg aldrig modtager ngt?
Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

greg... har du ikke godt nok købt i dk under det der fælleskøb?? Jeg har hørt at 42PC1R er et p***e godt tv... har jeg ret i den antagelse?
Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Neoz skrev:

hvis butikkerne ikke gik under ordet GREED i Dk ville jeg støtte dem.. overpris er opera i mine ører.. og jeg kan ikke fordrage den kattejammer :D



Der er jo flere grunde til at det er dyrere at handle i Danmark. Det er jo tåbeligt af dig blot at kalde det grådighed!
-Tyskland har lavere moms end i DK

-De danske butikker har omkostninger ved at demo modeller, en fysisk butik og ansatte der kender til produkterne

-Det er klart at når danske butikker køber i meget små mængder kan en pris som de tysker net butikker leverer ikke matches.

Du udtaler dig fuldstændig hovedløst, og du burde måske lige overveje om ikke du tager fejl. Hvis du nu gik ned til din nærmeste forhandler kunne han hjælpe dig med dine bekymringer og du kan rent faktisk få lov at se det tv du skal købe INDEN du køber.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY
 
halvautomat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg sparede 4K ved at købe mit 42" LG plasma i Tyskland - det var for stor en forskel for at støtte DK.... og så er denne DK forretning STADIG også kun er en internetbix.... jeg ved godt at det er mere bøvlet at skulle returnere skidtet - men for 4K kan man sende  frem og tilbage en hel del gange..

Købte her med mit Visakort http://www.medianess.de/

Levering 4 dage
Til top Vis halvautomat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af halvautomat
 
gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

halvautomat skrev:
Jeg sparede 4K ved at købe mit 42" LG plasma i Tyskland - det var for stor en forskel for at støtte DK.... og så er denne DK forretning STADIG også kun er en internetbix.... jeg ved godt at det er mere bøvlet at skulle returnere skidtet - men for 4K kan man sende  frem og tilbage en hel del gange..


Det er jo også helt ok, jeg synes bare det er langt ude at kalde det grådighed. Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved begge dele, jeg mener bare der er nogen der kun ser ulemperne og ikke tænker sig om før de skriver.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY
 
Luke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hvordan ser det ud mht menu-sprog når man køber i Tyskland ? Jeg har før købt telefoner uden for Danmark hvor de så kom hjem med andre sprogpakker ??

Har nemlig lidt kik på det her :

http://www.medianess.de/index/Article/6256909_32_LXW_82-9622 _DL.html;jsessionid=aNBguzr1wHLf

Neoz : Sorry for spam i din tråd



__________________
/Per Røntved
Til top Vis Luke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luke
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

lalalala!!! Det er ævl og bævl der kommer ud af dit betændte sår...

gROoxY gROoxY... det er helt oki... din mening er hørt, men er IKKE taget til efterretning.. Jeg synes det lyder til, at du føler dig truffet?? Jamen den Tyske moms er 16 % og den danske 25%.. Det har du da fuldstændig ret i... men det har intet med sandheden at gøre.. De danske butikker kører en prisaftale hvor de snakker om hvad de skal sælge l**tet for så der ingen konkurrence er i Danmark.. Fru jensen har ikke forstand på at bestille på nettet fra tyskland, så hun vælger med glæde elmutanten eller expertosse eller en af de andre greed kæder.. deres service er elendig og deres koncept bygger på vareflov, så derfor har de mindste lige så mange forvirrede kede af det kunder, som de har glade... og det er INDISKUBATELT!!!

 

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

- check iøvrigt også at der medfølger Europa-garanti på varen/TV'et.

Jeg købte selv mit plasma hos SAM-TEC i Berlin - NO problems, betalte pr. efterkrav - men har erfaret at de danske forhandlere har lagt lidt af deres "grådighed" på hylden - Tape Connection har i hvertfald nogle ganske gode priser på Panasonic plasma. Ligeså har både Bilka og Elgiganten til tider nogle gode tilbud.

 

M.h.t til det specifikke LG TV, må jeg blot erkende at jeg ikke kender det - men ALENE at vurdere et TV udfra opgivne specifikationer, er i mine øjne fuldstændig hovedløst - tag nu ud og SELV se på TV'et/billedet

 

mvh



__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i at det ikke er klogt.. men har set herinde at LG 42PC1R har fået gode anmeldelser så stoler på de 10 som har givet udtryk for at det er slim og nizzle :)

 

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Neoz skrev:
greg... har du ikke godt nok købt i dk under det der fælleskøb?? Jeg har hørt at 42PC1R er et p***e godt tv... har jeg ret i den antagelse?


Nej, har ikke købt det endnu, men bestiller i den lokale Expert idag eller imorgen. En ven skal muligvis også ét, så derfor kan vi få yderligere rabat.

Vi har ikke haft svært ved at "handle" lidt med butikken. Tror altså bare man skal spørge pænt, og så snakke sig til rette. Man skal ikke tage fejl - butikkerne vil hellere end gerne give lidt rabat, for at få salget hjem.

Kan du nu få et vægbeslag og lidt kabler med i handlen, så er det fx hurtigt 1000,- "sparet".

Jeg har så tilgengæld set på tv'et. Da jeg kom ned i butikken stod det med front mod stort udstillingsvindue ud mod gade i fuld solskin, og selv dér (med ryggen til gaden) kunne jeg fint se tv. Den her plasma HAR altså ikke samme problem med genskin, og det kommer til at betyde rigtigt meget i min nye stue. Derudover synes jeg billedet var pænt og flot, og det samme synes jeg om tv'et.

Så jeg er købt! Eller solgt! Eller... Det der....

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

GREG: husk nu at tjecke om skærmen har det problem jeg omtaler(elektronisk summen), da det er et generelt problem for denne skærm

 

Anyway mht. køb hos digitalo. Jeg har besluttet mig for at bytte min pc1r til en ny, da jeg er træt af den elektroniske summen. jeg ringede til digitalo og det var ok jeg fik en ny. Jeg får et brev tilsendt med UPS informationer. Jeg kontakter UPS og aftaler afhentningsdato. Når digitalo modtager min defekte skærm, sender de en ny(de holder en på lager til mig). Og vigtigst af alt:

JEG SKAL IKKE BETALE FRAGTEN. der har været en del diskussioner omkring dette på dette forum såvel som på recordere.dk. Digitalo.de betaler fragten, så jeg bliver holdt skadesfri. Bare til orientering til dem som begrunder køb i DK med frygten for voldsomme fragtgebyrer til udlandet.

Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

jeg har fundet ud af, at det ikke er UPS digitalo.de sender med.. de sender med et helt andet firma...

 

After shipment has been done(you receive an e-mail from us), it takes about 2 days until the article will arrive to your home.

There will be no aditionally taxes to the price. And you surely can pay in krones.

The delivery will be done by Trans-o-flex(TOF)-Germany.

We're sorry to tell you that you cannot pick your article at the local post office. The spedition will contact you three times. After the first time nobody is at home they will leave message with the next date of delivery. After the second time you will get a telephone number where you can make a date with the spedition by yourself.

We hope this information will be helpful to you.

We are looking forward to hearing from you soon!

Best regards,
Marc Krämer


team-digitalo.de

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

det var også TOF-GERMANY jeg fik min skærm med. Eller dvs. overgangen af fragten når skærmen kom til danmark overgik til postdanmark, så der er stor shh for at du får pakken leveret via post danmark
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes