Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: længst levetid plasma/lcd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Citér:
At baggrundsbelysningen er tydelig, er ikke noget nyt, men man skal huske at LCD heller ikke er så godt til at lukke af for lyset som plasma, og det er her det snyder - det er ikke det samme som at der er mere lysstyrke på en LCD. Det er netop problemet med at lukke af for lyset som går igen på alle LCD´er.

Det er i min mening utrolig selvmodsigende det du siger her og i forrige indlæg, og det lyder som om, at du mangler at se nogle praktiske eksempler. ManicMiners eksempel viser meget godt forskellen, at det så ikke er hensynsmæssigt at lysstyrken skal være så høj er en anden snak, men du har drejet din mening fuldstændig i løbet af få indlæg.

Der er jo nemlig en højere lysstyrke på LCD skærmen. Jeg prøver ikke at forsvare noget, men tråden handler altså ikke om jeres private valg. Tråden handler om, at andcha skal bruge nogle skærme til et fitness center, hvor en række krav skal være opfyldt. En højere lysstyrke er at foretrække til meget oplyste rum. Og dette aspekt bunder ikke i at vi skal have en fuldstændig perfekt gengivelse af et billede, det bunder simpelthen i nogle forholdsmæssige aspekter. Det bedste praktiske eksempel er at tage en bærbar computer af nyere dato. Gå ud i kraftig solskin, skru helt ned for baggrundsbelysningen på skærmen og se om billedet er tydeligt. Det er det ikke, udelukkende fordi der mangler brightness. Ingen coating kan forhindre dette, så om billedet på skærmen er korrekt i hjemmebiografen (nok utopisk for en bærbar, men håber I kan se sammenhængen) er komplet ligegyldigt. Prøv herefter at skru så højt op for baggrundsbelysningen som muligt og se at billedet faktisk bliver ganske tydeligt.

Nu gider jeg ikke kaste mig ud i længere en plasma mod LCD diskussion simpelthen fordi argumenterne i denne tråd ikke er specielt underbyggede.

Vi sidder her med en mand der skal bruge nogle skærme der skal bruges i et fitness center og snakken bliver lynhurtigt ledet i en anden retning, hvilket i min mening ofte er symptomatisk for plasma kontra LCD snakken - her såvel som mange andre steder.

Mit råd andcha er at satse på nogle af de public display modeller der findes. LCD er nok det bedste valg, hvis skærmen skal være tændt så længe og efterleve dine krav. Der er også nogle betydelige levemæssige aspekter i sagen, som ikke er nævnt i tråden. Jeg kan godt komme ind på dem, hvis du vil vide mere.

Men fordelene er blandt andet at kølingssystemerne i disse skærme er optimeret til varierende omgivelser og ikke mindst en lang aktiveringstid i løbet af en dag. Du nævner at skærmen skal køre mange timer hver dag og derfor skal du også have tilstrækkelig køling. Enkelte public display skærme har aktiv køling, som kan aktiveres automatisk, hvis det bliver nødvendigt. Nogle public display modeller har også indbyggede kabelteknologisystemer, som tillader at du kan trække kabler over en meget lang afstand.

I min mening ville det være fuldstændig åndssvagt at vælge en decideret Tv. Et bud på en egnet public display skærm kunne være NEC's skærme i deres serie egnet til sådanne formål. De sidder også i f.eks. mange lufthaven – dog ikke Københavns.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Neoz skrev:
jeg ville vælge SEN skærm til firness rum pga den dejlige kvalitet og temnin in picture funktion

Nogle der kan komme nærmere ind på hvad det her er for en skærm ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Neoz skrev:

hej perejvind.. vil du ikke godt forklare mig mere om digitalo.de?? tak for dine gode svar i den anden tråd dude.. jeg mangler at vide 1 ting.. jeg har fundet min lokale UPS som ligger i Aalborg.. men på adressen som er Gugvej 146 i Aalborg SØ kan jeg på www.degulesider.dk ikke finde UPS.. og på UPS egen hjemmeside står der intet telefonnummer på UPS i Aalborg... :(

plz hjælp dude.... Tobias

Helt ærligt.... Hvad har du gang i? Du har gang i 2 tråde der mere eller mindre omhandler det samme og nu vader du ind i en anden tråd med dine "lidt" anmasende spørgsmål. I stedet for at spørge alt og alle om hver en lille ting du støder på kunne det være du SELV skulle prøve at komme bare et lille stykke af vejen!
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes