Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 09:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY BRAVIA X2000 tråd(ÆGTE 1080P) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hej MaRtiNeZ,

Jeg kan kun bekræfte, hvad Zaragon siger: Billedet er aldeles fremragende på Sony'en (46X2000), som jeg også har.

Har lige set en del DVD'er på den i denne weekend, og kan ikke forestille mig et bedre billede. Har ikke studeret Philips'en, men hvis den er bedre på bevægelser, må det være marginaler, der skiller.

Man kan godt opleve, at detaljer bliver lidt tværet ud. Men da har jeg prøvet at låse på en frame via still-billed funktionen. Det viser sig hver gang, at udtværingen er i selve billedet og ikke i billedbehandlingen - også på sidelæns rulletekster...

Dog kan meget hurtige sidelæns rulletekster være svære at læse selvom man følger dem med øjnene. Det kan man til gengæld på et 50 Hz billedrørs-TV. Det er altså Sony'en svaghed. Men i praksis betyder det intet - og mit 100 Hz CRT TV har faktisk samme svaghed som X2000'eren, men jeg har aldrig lagt mærke til det, før for nylig.

Men se dem begge live. Jge tror, de er kanongode begge to.

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej Flemmings og MaRtiNeZ -

Tak for bekræftelsen, Flemmings. Glæder mig at høre, at du som jeg, grundlæggende er rigtig glad for Sony'en! Det er en god fornemmelse, især når man betænker prisniveauet! uha-uha...

Hvorvidt du kan bruge frame-billedet til at slå fast, hvor "udtværingen" kommer fra, er jeg lidt usikker på... det kommer jo lidt an på, præcis hvordan framen hentes og gemmes, men det ved jeg for lidt om, til at gøre mig (og dermed andre) klog på! . Jeg har også haft 100hz CRT's før dette, og langt de fleste af dem, har netop problemet med "hurtige sidelæns rulletekster", som du så rigtig beskriver det, Flemmings. Der er bare én undtagelse, og det er Philips med Natural Motion - faktisk har jeg haft et i snart 10 år nu, og det er stadig bedre på lige netop dét punkt. Et Luxor (Finlux/Salora/Nokia) 100hz, som jeg også har, har slet ikke samme fint-forløbende rulletekst som et Philips. Disse "unoder" bli'r sjovt nok først taget "rigtig alvorligt" med andre mærkers "næste-generation"-apparater, som kan ses på Berlin's IFA-udstilling i disse dage. Man laver 100hz på LCD-tv, bruger nye teknologier, for at eliminere et (for nogle mindre) problem, som Philips allerede har godt styr på, og har brugt i godt 10 år i deres apparater. -her er der faktisk "hats off" til Philips, det må jeg gi' dem!. Panasonic kommer også med en ny generation der bruger 90hz-teknologi, også for at formindske problemet med bevægelses-utydeligheden.

Lad mig lige nævne een ting, som jeg p.t. synes Sony gør bedre, end noget jeg tidligere har set: Jeg har en Philips DVDR-7300 hdd-recorder sluttet til mit Sony med HDMI-kabel, og kan således bruge opskalering til 1080i. Jeg ser -på Sony'et med denne opsætning- et DVD-billed, jeg dårligt kan forestille mig, kan se bedre ud med HDTV via Blu-Ray eller HD-DVD. -og jeg ved godt, hvad jeg taler om.. Jeg har HDTV via HD Selector, og det er FLOT, og HDTV via Sony's lille nye HDV-camcorder, og det er OGSÅ flot, men at alm. DVD kan se så godt ud på et LCD-tv, DET HAVDE JEG ALDRIG TROET MULIGT! - Så igår f.eks. "Te med Mussolini" og det var som HDTV... tænker nogle gange, om vi måske ikke går for vidt med den nye teknologi??

-men MaRtiNeZ: Det er KUN DINE EGNE ØJNE, der kan afgøre, hvad DU bedst kan lide!! Jeg håber, du finder det produkt, som DU synes er mest rigtigt for dig!

Bedste hilsener,

-niels henrik-

Til top Vis Zaragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaragon

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et spørgsmål:

Jeg har en Denon DVD 2200, og kører component fra dvd'en til V2000. DVD 2200 har ikke HDMI, desværre. Men er jeg egentlig tabt bag en vogn, hvis jeg bruger component? Jeg tænkte på, om HDMI giver bedre billede end progressive scan/component, eller har de to ting intet at gøre med hinanden??

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Zaragon -> Selvfølgelig skal tv'et ses før man rigtigt kan bedømme det. Desværre har jeg ikke set det noget sted i Aalborg endnu...

Indtil videre har jeg besluttet mig for 40x2000 NÅR jeg får set kvaliteten med mine egne øjne ;o)

Til top Vis MaRtiNeZ Online's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaRtiNeZ Online Besøg MaRtiNeZ Online's Websted

plamakaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2006
Sendt: 04 September 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Inden I nu går ud og bruger en formue, så overvejede jeg selv en 46X2000 , men da jeg så en Panasonic 50PV600 plasma TV var der ingen tvivl. Idag var jeg lige forbi det lokale Sony Center. Der er flere niveauer til forskel på de to TV - også på prisen !

Billedekvaliteten på 46X2000 er simpelhen for dårlig.

Så se dig godt for før du køber !

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:
Inden I nu går ud og bruger en formue, så overvejede jeg selv en 46X2000 , men da jeg så en Panasonic 50PV600 plasma TV var der ingen tvivl. Idag var jeg lige forbi det lokale Sony Center. Der er flere niveauer til forskel på de to TV - også på prisen !

Billedekvaliteten på 46X2000 er simpelhen for dårlig.

Så se dig godt for før du køber !

Hvad er det ved billedkvaliteten, som er så dårlig? Jeg har set et 1-år gammelt Pioneer plasma hos noget familie, og det kunne ikke hamle op med Sony'en. Selvfølgelig er Plasma blevet bedre i løbet af det sidste år, og ser man på udelukkende PAL-gengivelse, er de nok bedre end LCD.

Jeg vil ikke ind i en plasma vs. LCD diskusion her. Der findes tråde, hvor den finder sted. Men jeg er enig i, at man bør se flere skærme - både plasma og LCD - før man køber. Og så opveje de fordele og ulemper, man synes de hver især har.

Zaragon skrev:

Hej Flemmings og MaRtiNeZ -

Tak for bekræftelsen, Flemmings. Glæder mig at høre, at du som jeg, grundlæggende er rigtig glad for Sony'en! Det er en god fornemmelse, især når man betænker prisniveauet! uha-uha...

Jeg er meget glad for Sony'en. Og jeg bliver mere og mere glad som tiden går. Den er rigtig nok dyr men alle pengene værd. Jeg har bestilt en Digital Video Essentials DVD, så jeg også kan få det sidste ud af bæstet.

Men jeg kan altså kun anbefale 46X2000! Og mon ikke 40" bliver lige så god...

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej Flemming,

Jeg er enig med dig - alt afhænger jo også af øjet, der ser, som jeg tidligere har skrevet! Glæder mig at høre, at du har købt DVE-dvd'en. Det kan du glæde dig til! Milde himmel, der er jo så mange indstillinger på Sony'en, at man kan gøre sin partner FULDSTÆNDIG SKØR, når man skal se film sammen, og jeg liiiiige vil prøve at lave en mindre ændring her eller dér!!  av! - hehe.. men det går jo alligevel!

Jeg tror meget gerne, at Panasonic har et godt bud på et meget seriøst plasma-tv (check her, f.eks.: http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th42px600u-review.html -men personligt er jeg lidt angst (hvor er min psykiater?) for indbrændings-problemet på plasma, især hvis man som jeg, gerne bruger tv'et til at vise billeder og andet fra pc'en over hjemme-tv'et - det ville jeg simpelthen ikke turde gøre med et plasma-apparat! Derudover har jeg en god fornemmelse ved, at tv'et er fuldt HDTV 1920-1080 PROGRESSIV-forberedt! Det er Pana'en ikke endnu, men det kommer jo sikkert. Pana'en er heller ikke 1920x1080, men her har jeg måske også lidt af en vrangforestilling... m.a.o.: det kan ikke vise "full pixel" (exact scan) ved HDTV - Det betyder nu sikkert ikke alverden "in the real world", men alligevel. Jeg håber da, at Plamakaj har set Sony-billedet med et godt signal - det er jo altafgørende for hvilket som helst tv. Første gang jeg så Sony'et i Kbh., viste de "Dallas" fra et antenne-signal... suk-suk.... det eneste punkt, jeg virkelig kunne ane kvalitetsforskellen dengang var, at billedet på Sony x2000 IKKE havde dette "hvidlige skær", som man så ofte ser på andre tv..

Nå - nu ikke mere 2-cents herfra... DEJLIGT, at Plamakaj er rigtig glad ved sit Pana, og at vi er glade ved vore x2000. ...ethvert øje og ethvert øre opfatter sikkert forskelligt...

-Z-

ps. bemærk at testen for Pana'en er for den amerikanske model!!

plamakaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det var nu ikke rettet mod jer kære X2000 ejere. Men mod dem der overvejer hvad de skal købe 

Too bad at I har betalt SÅ mange penge for dette TV

Af alle TV på 42" og derover er 46X2000 det ringeste jeg har set. Det er ikke uden grund dette TV er blevet forbigået stort set alle steder i tavshed - for der er ikke noget positivt at skrive om.

Jeg er ked af at måtte sige det - men I har sovet i timen ! Medens I har haft blikket stift rettet mod Sony og ventet til det øjeblik Sony lancerer et stort og flot LCD TV, og købt det med bind for øjnene, har verdnen omkring Jer ændret sig afgørende, især inden for Plasma. Du taler om minusser ved Plasma som var gældende år tilbage. Sony er pt FÆRDIG inden for TV over 37". I gamle dage kunne man være sikker på at få det bedste TV på markedet hvis man købet Sony CRT, det endte brat med 36HQ100, og da CRT blev forældet teknologi. Nu er de nye top brands Pioneer og Panasonic.

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:
Af alle TV på 42" og derover er 46X2000 det ringeste jeg har set. Det er ikke uden grund dette TV er blevet forbigået stort set alle steder i tavshed - for der er ikke noget positivt at skrive om.

... og det begrunder du med ét besøg hos et Sony Center?

Til top Vis MaRtiNeZ Online's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaRtiNeZ Online Besøg MaRtiNeZ Online's Websted

Trond B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 04 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:
Det var nu ikke rettet mod jer kære X2000 ejere. Men mod dem der overvejer hvad de skal købe 

Jeg er ked af at måtte sige det - men I har sovet i timen ! Medens I har haft blikket stift rettet mod Sony og ventet til det øjeblik Sony lancerer et stort og flot LCD TV, og købt det med bind for øjnene, har verdnen omkring Jer ændret sig afgørende, især inden for Plasma. Du taler om minusser ved Plasma som var gældende år tilbage. Sony er pt FÆRDIG inden for TV over 37". I gamle dage kunne man være sikker på at få det bedste TV på markedet hvis man købet Sony CRT, det endte brat med 36HQ100, og da CRT blev forældet teknologi. Nu er de nye top brands Pioneer og Panasonic.

Her finner du en test av KDL-46X2000: http://home.no.net/trbergli/Sony%20X2000.pdf.

Har hatt en Pioneer PDP-436XDE og angrer ikke et sekund på at jeg solgte den! Hvis du trodde at innbrenninger på plasma ikke gjelder lenger så tar du feil!

plamakaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

MaRtiNeZ Online skrev:

plamakaj skrev:

Som inkarneret Sony fan gennem mange år - tror du så ikke jeg har været mange gange nede i det lokale Sony centret og checke. Indtil jeg desvære måtte konstatere at X2000 lå langt fra at være en værdig afløser til det gamle 100Hz Sony CRT. Jeg ville gerne give 10.000 mere for at have samme TV som nu, men med Sony logoet på.

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Trond B skrev:

plamakaj skrev:

Her finner du en test av KDL-46X2000: http://home.no.net/trbergli/Sony%20X2000.pdf.

Har hatt en Pioneer PDP-436XDE og angrer ikke et sekund på at jeg solgte den! Hvis du trodde at innbrenninger på plasma ikke gjelder lenger så tar du feil!

Glimrende review - jeg kan snart ikke vente længere på 40X2000
... det er jo en helt anden konklussion end den plamakaj fremlægger!

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:
MaRtiNeZ Online skrev:

plamakaj skrev:

Som inkarneret Sony fan gennem mange år - tror du så ikke jeg har været mange gange nede i det lokale Sony centret og checke. Indtil jeg desvære måtte konstatere at X2000 lå langt fra at være en værdig afløser til det gamle 100Hz Sony CRT. Jeg ville gerne give 10.000 mere for at have samme TV som nu, men med Sony logoet på.

Måske har du ret? Måske burde Sony Center få kigget på deres antennesignal? Har du set skærmen med DVD eller HD signal på?`

Du er den eneste jeg har læst om der IKKE bryder sig om billedet på X2000

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 04 September 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:
Sony er pt FÆRDIG inden for TV over 37". I gamle dage kunne man være sikker på at få det bedste TV på markedet hvis man købet Sony CRT, det endte brat med 36HQ100, og da CRT blev forældet teknologi. Nu er de nye top brands Pioneer og Panasonic.

Sikke du slynger omkring dig med tomme bemærkninger... Hvad har du og have det i bortset fra din egen mening som ikke er noget værd i denne sammenhæng...

Pioneer og Panasonic, især Pioneer er ganske vist nogle af de helt store... Inden for PLASMA... Men snakker vi LCD ser det anderledes ud... Her er det Samsung, Sony og Philips der pt. er med helt fremme...

Du mener så åbenbart at Plasma er bedre end LCD, og det vil jeg slet ikke argumentere imod, der findes bare mennesker der IKKE er enig med dig... Måske er det dig der har sovet i timen...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

plamakaj skrev:

Kære Kaj - undskyld at jeg kun har taget en lille del af dit indlæg ud som citat - men ærlig talt: Den "smarte" kommentar, som lugter grimt og HOVENT, den burde du have udeladt! Får du noget godt ud af at forsøge at gøre os andre, der er glade for Sony'et til nærmest at fremstå som imbeciler??? . Det skuffer og sårer mig, især da jeg har forsøgt at være så objektiv som muligt.  Det er HELT GODT OG GLÆDELIGT, at du har "set LYSET" med dit TV, men den overlegne og dum-smarte stil du lægger ud med, den fortjener én på "plasma-Kaj'en"!.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 04 September 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Zaragon skrev:

plamakaj skrev:

Kære Kaj - undskyld at jeg kun har taget en lille del af dit indlæg ud som citat - men ærlig talt: Den "smarte" kommentar, som lugter grimt og HOVENT, den burde du have udeladt! Får du noget godt ud af at forsøge at gøre os andre, der er glade for Sony'et til nærmest at fremstå som imbeciler??? . Det skuffer og sårer mig, især da jeg har forsøgt at være så objektiv som muligt.  Det er HELT GODT OG GLÆDELIGT, at du har "set LYSET" med dit TV, men den overlegne og dum-smarte stil du lægger ud med, den fortjener én på "plasma-Kaj'en"!.

Enig... Det er lidt ligesom "Min far er stærkere end din far", og "Alt mit er bedre end jeres fordi jeg siger det er"...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Ja det er i hvert fald en dårlig og useriøs måde at udtrykke sin uenighed på

plamakaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Trond B skrev:

plamakaj skrev:

De har kun set på nogle HD-DVD uden at nævne hvilke. Og har slet ikke set på SDTV - så den test af billedekvaliteten giver jeg ikke meget for. 99.99% af det vi ser pt er i SD, og sådden vil det være en del år frem. Er der  ikke en mere seriøs test på dette TV ?

Selv et Mirai til 5000 kr. kan fås til at stå flot ved et HD billede ( bare det ikke bevæger sig for meget ).

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Så har farmand købt en SONY RHT-G1000 bord med indbygget 8 højttalere og 2 sub-enheder. Den går sammen med en Bravia 40" V2000. Det kommer hjem om en lille uges tid eller to. Tror seriøs det kommer til at sparke r**!!!

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Så har farmand købt en SONY RHT-G1000 bord med indbygget 8 højttalere og 2 sub-enheder. Den går sammen med en Bravia 40" V2000. Det kommer hjem om en lille uges tid eller to. Tror seriøs det kommer til at sparke r**!!!

uhhh, lyder spændende.... giver du lige et minireview når du får den?

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes