Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY BRAVIA X2000 tråd(ÆGTE 1080P) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 05:34 | IP-adresse registreret  

Den nye Sony model der med 3 HDMI udgange. Bliver der også lanceret en 40" på samme tidspunkt som 46"? 
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

XBR modellen(erne) hører til det amerikanske marked
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:

Evanesco skrev:
flemmings:

Glæder mig til du får den hjem og smækker et review og nogle billeder op af den!
imens venter jeg stadig på 40"eren

Kan snart heller ikke vente. Til gengæld skulle den være fra et nyt parti, som Sony får hjem i starten af næste uge...

Hva så har du fået den hjem?

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:
XBR modellen(erne) hører til det amerikanske marked

Vil det sige, at modellen ikke kommer på det danske marked? Og forresten, Sony X2000, er de 1920x1080 over HDMI via en PC progressiv? Den Philips jeg snakkede om tidligere kan vist køre 1920x1080 over HDMI indgangen, men det er desværre max interlaced.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

ahh gud!! hvor er jeg træt af de stratetiske små forbedringer på modellerne som producenterne bevidst gør brug af for hele tiden at kunne sende noget nyt på gaden. Teknologien er der, men de vil bare holde os forbrugere på pinebænken. Send nu bare en "perfekt" model på gaden som kan det hele, i fuld opløsning, og spar os for de halvfærdige udgaver, som specielt samsung er god til at producere. Vi ved jo i har det klar til produktion.

(puh!! skulle lige ud )

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Ja, X2000eren æder 1920*1080P over HDMI'en, i både 50hz og 60hz. Ydermere er den i stand til at køre 1:1 pixelmapping. Det er der DESVÆRRE ikke ret mange LCD tv der kan. Med 1:1 pixelmapping, får man den reelle opløsning vist på hele skærmen "pixel by pixel" som man siger. Nøjagtig som en alm LCD monitor til computeren.
På et LCD TV uden 1:1 pixelmapping, vil man bl.a. opleve, hvis man smækker et Windows Desktop billede op skærmen, så mangler der noget af den grønne "Start" knap nede i venstre hjørne, pga. overscan( der mangler altså noget, og faktisk en hel del, når det kommer til film), og teksten vil stå udtydelig. Dog stadig MEGET skarpere end CRT, men med 1:1 pixelmapping, får hver enkel pixel i  fx. et bogstav, tildelt en fysisk pixel af skærmen, og dermed ultra skarp tekst. Forstil dig hvad det gør ved højopløste billeder....
Håber jeg hermed var istand til at forklare mig rimelig præsist. Ellers fyr løs!

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

High-End ATW skrev:

ahh gud!! hvor er jeg træt af de stratetiske små forbedringer på modellerne som producenterne bevidst gør brug af for hele tiden at kunne sende noget nyt på gaden. Teknologien er der, men de vil bare holde os forbrugere på pinebænken. Send nu bare en "perfekt" model på gaden som kan det hele, i fuld opløsning, og spar os for de halvfærdige udgaver, som specielt samsung er god til at producere. Vi ved jo i har det klar til produktion.

(puh!! skulle lige ud )

Hvad er det du synes der mangler på X2000? 
Så vidt jeg ved, så er Samsung ikke på banen med en 1920*1080P endnu, men jeg kunne jo tage fejl....

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:
High-End ATW skrev:

(puh!! skulle lige ud )

Så vidt jeg ved, så er Samsung ikke på banen med en 1920*1080P endnu, men jeg kunne jo tage fejl....

netop også min pointe med netop samsung. de er for sløve med fuld opløsnings tv. Ja, netop denne sony ser ud til at ha det hele, men synes jeg hører nogle men iblandt. Men til os der ikke har 50k eller over (eller ønsker at betale så meget), bør der snart ske noget på tv fronten. Jeg er personligt træt af de små bidder de tager. f.eks. den nye samsung kan heller ikke i fuldopløsning.  Men lad det ligge. skulle bare lige ud med min utilfredshed med det sløve teknologimarked

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

High-End ATW skrev:
Evanesco skrev:
High-End ATW skrev:

(puh!! skulle lige ud )

netop også min pointe med netop samsung. de er for sløve med fuld opløsnings tv. Ja, netop denne sony ser ud til at ha det hele, men synes jeg hører nogle men iblandt. Men til os der ikke har 50k eller over (eller ønsker at betale så meget), bør der snart ske noget på tv fronten. Jeg er personligt træt af de små bidder de tager. f.eks. den nye samsung kan heller ikke i fuldopløsning.  Men lad det ligge. skulle bare lige ud med min utilfredshed med det sløve teknologimarked

ah ok på den måde. helt i orden

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:
Ja, X2000eren æder 1920*1080P over HDMI'en, i både 50hz og 60hz. Ydermere er den i stand til at køre 1:1 pixelmapping. Det er der DESVÆRRE ikke ret mange LCD tv der kan. Med 1:1 pixelmapping, får man den reelle opløsning vist på hele skærmen "pixel by pixel" som man siger. Nøjagtig som en alm LCD monitor til computeren.
På et LCD TV uden 1:1 pixelmapping, vil man bl.a. opleve, hvis man smækker et Windows Desktop billede op skærmen, så mangler der noget af den grønne "Start" knap nede i venstre hjørne, pga. overscan( der mangler altså noget, og faktisk en hel del, når det kommer til film), og teksten vil stå udtydelig. Dog stadig MEGET skarpere end CRT, men med 1:1 pixelmapping, får hver enkel pixel i  fx. bogstag, få tildelt en fysisk pixel af skærmen, og dermed ultra skarp tekst. Forstil dig hvad det gør ved højopløste billeder....
Håber jeg hermed var istand til at forklare mig rimelig præsist. Ellers fyr løs!

Ja, kender godt til 1:1 pixelmapping og hvad der ellers indebærer i det. Skulle bare være sikker på at det havde 1080p inputs og kan klare 24 billeder pr. sek. som de nye Blu-ray afspillere kommer til at understøtte. Bliver lækkert med et 1920x1080 panel til min HTPC  Skal helt sikkert have den røde front plade, som passer til mit nye sofatæppe. Det bliver vildt!

Forresten, har denne model en magen teknologi som Philips ClearLCD og Samsungs Motion Blur, der forbedrer hurtige bevægelser?

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

ja det har den, det er en del Bravia Engine EX, ligesom mange andre ting er. Kan dæleme ik huske hva det hedder

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Så er jeg slet ikke i tvivl, at det skal være den. Håber den kommer i slutning af august eller starten i september

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Så skete det, jeg frygtede. Fik at vide i dag, at Sony Danmark ikke kan levere før sidst i Juli. Holder dog stadig fast mit køb men kommer altså til at vente meget længe på dyret...

Altså ikke nogen anmeldelser fra min side lige nu. Bliver nok først engang i august.

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

...Skulle bare være sikker på at det havde 1080p inputs og kan klare 24 billeder pr. sek. som de nye Blu-ray afspillere kommer til at understøtte....

Den kan IKKE klare 24 billeder i sekundet! Det er der en gut på det engelske AVForums, der har afprøvet.

Til gengæld forlyder det, at HD-DVD og Blu-ray i Europa ikke kommer til at levere 24 billeder i sekundet men kun 50 og 60 (25 og 30).

Men det er jo også sådan det er i dag med DVD...

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:
Angel skrev:

...Skulle bare være sikker på at det havde 1080p inputs og kan klare 24 billeder pr. sek. som de nye Blu-ray afspillere kommer til at understøtte....

Den kan IKKE klare 24 billeder i sekundet! Det er der en gut på det engelske AVForums, der har afprøvet.

Til gengæld forlyder det, at HD-DVD og Blu-ray i Europa ikke kommer til at levere 24 billeder i sekundet men kun 50 og 60 (25 og 30).

Men det er jo også sådan det er i dag med DVD...

Det ville rent udsagt også være en velsignelse, hvis både USA og Europa kommer til at køre med 100% ens billedsystem (IKKE at forveksle med de digitale signalstandarder, der stadig er forskellige).
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:

Så skete det, jeg frygtede. Fik at vide i dag, at Sony Danmark ikke kan levere før sidst i Juli. Holder dog stadig fast mit køb men kommer altså til at vente meget længe på dyret...

Altså ikke nogen anmeldelser fra min side lige nu. Bliver nok først engang i august.

ØV!
Men du kan da trøste dig med at du måske for en nyere revision som måske besidder en nyere firmware...

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:

ØV!
Men du kan da trøste dig med at du måske for en nyere revision som måske besidder en nyere firmware...

Ja, det gør jeg også - og selvom de ikke måtte have lavet en ny formware, så har de vel have fået kørt produktionslinien godt og grundig ind

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Men vi venter på, at nogle skriver om deres erfaringer med X2000, så er her en artikel fra Sony om teknologien i monsteret: http://www.pressroom.sony.net/global/bstage/bravia.html

Måske set/hørt før, men her står også lidt om teknikken i TV'et: http://www.biosmagazine.co.uk/article.php?id=2983

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Flemmings:

"Til gengæld forlyder det, at HD-DVD og Blu-ray i Europa ikke kommer til at levere 24 billeder i sekundet men kun 50 og 60 (25 og 30)."

Hvad mener du præcis med "kun 50 og 60 (25 og 30."?
Hvis det nu viser sig, at Blu-Ray levere 24 billeder i sekundet, hvordan vil det se ud på fladskærm, som ikke gør dette?

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det kommer af, at man i Europa kører med 50hz og i USA 60Hz i elnettet. I "gamle dage" kørte man Interlaced, hhv 50 og 60 halve billeder i sekundet. Det giver 25 og 30 hele billeder i sekundet progressivt på fladskærme. 50hz og 60Hz har man beholdt i det de digitale TV standarder. Men film bliver typisk optaget i 24pfs, og hvis det skal se rigtig ud på en fladskærm skal den kunne scanne 48Hz, men det ligger meget tæt op ad 50Hz. Det er dog et lille problem for film nørder, nemlig at film optaget i 24fps film vil blive afspillet et par sekunder hurtigere ( for en hel film ) når vist i 50hz (25fps). på 60hz fladskærme bruger man pulldown teknikker så det kommer til at passe rent afspilningsmæssigt.

kilde: avforum.com

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum