Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 03:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY BRAVIA X2000 tråd(ÆGTE 1080P) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Ja, kan du så få det sat til og komme med feed-back...

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

ja, se nu at komme igang :-)
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:
Man har da lov at være lidt heldig! Har lige fået kassen ind ad døren. Nu skal den bare pakkes op
Jamen tillykke med dit nye tv Jeg synes selv det er markedets flotteste og bedste tv!

Der var en der skrev at han havde set det i fona på strøget. Men jeg vil dog lige sige, at skal man have nyt tv og vil se dens billeder først, skal man IKKE tage i fona på strøget, deres antenne signal er så dårligt at det er til at få det dårligt af Det var ligesom Sony´s nye L1, som er et virkelig fantastisk tv, men hvor er det synd det ikke kan få lovtil at vise hvad det kan

Så jeg vil klart sige at skal man have nyt tv, og ikke ved hvor godt et billede det har, skal man ikke besøge Fona2000 som det vist hedder...
Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hva så flemmings..

, vi venter spændt

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg havde ventet at få anmeldt TV'et i går men fik uventede gæster.

Ellers deler jeg det i to indlæg:

1. En lille subjektiv anmeldelse
  2. Billeder af 'dyret' (skal først lige have fundet ud af det med upload af 5 MP billeder)

Men lad mig komme i gang. Skal dog først lige minde om, at jeg bestemt ikke er ekspert eller vant til at skrive anmeldelser, og at det jeg skriver, er mine subjektive oplevelser.

Levering og udpakning

Som sagt fik jeg kassen i går. Forhandleren havde ellers stillet mig i udsigt, at jeg først ville få det i dag, så stor var overraskelsen og glæden, da ekspedienten ringede og sagde, at nu stod han med den, og om de måtte komme med den nu

Selve kassen var STOR. Hold da helt op. Min bedre halvdel fik fri fra arbejde til frokost, så vi pakkede ud, da hun kom hjem og fik sat apparatet op. Det leveres på foden, men man skal helt klart være to til at løfte det.

Jeg fik tændt for apparatet. Når det sker første gang, går den ind i menuen til indstilling af kanaler. Som på mange andre TV kan man indstille det manuelt eller lade TV'et gøre det automatisk.

Billede fra analog tuner

Nå, men derefter blev det spændende. Hvordan mon billedkvaliteten var med det analoge Stofa-signal?! Det var ikke skidegodt for at sige det helt ærligt - grumset og med hakker. Så det første jeg gjorde var at gå ind i menuen og forsøge at ændre i opsætningen - kontrast, farve, lysstyrke, skarphed og hvad de nu hedder, der er rigtig mange.

Efter en times tid lignede det noget. Er ikke færdig med at finjustere endnu, men jeg synes faktisk, at billedet står rigtig godt med analogt antennesignal nu - meget bedre, end jeg havde forventet. Jeg så lidt fodbold med FCK og "Huset på christianshavn", og var faktisk imponeret over billedkvaliteten. Som konen siger: "Nu kan man se bumserne og urenhederne i huden". Og signalet er altså analogt Stofa!!!

Vi havde et 32" Loewe Xelos før. Sammenlignet med dette, kan Sony'en dog ikke måle sig. Loewe'n er bedre til at eliminere støj, uden at udviske skarphed.

Billede fra DVD (KiSS DP-558)

Efter at have leget lidt med almindeligt TV, kom turen til DVD. KiSS'en er forbundet via SCART. Jeg satte "Gladiator" på, og det så noget bedre ud med fabriksindstillingerne end antenne-TV.

Man kan vælge at foretage indstillinger fælles for alle input eller pr. input for hver gruppe af indstillinger (der er flere grupper af billedindstillinger, en til lyd m.m.). Den analoge tuner havde jeg givet egen indstilling. Det samme gjorde jeg nu for DVD.

Og jeg må sige, at TV'et viser DVD i en fremragende kvalitet. Jeg har betragtet Loewe'n som noget af det absolut bedste TV, der kunne opdrives, men må sige, at Sony'en gør det lige så godt - bare med et dobbelt så stort billede!!!

Min kammerat, som var en af de uventede gæster, bad mig om at spille starten på "Ringenes Herre - Two Towers", som efter sigende volder mange fladskærme og projektorer problemer, men X2000'eren gengav scenen fejende flot med alle detaljer på de mørke klipper - og KiSS'en leverer altså blot et PAL-signal, som TV'et up-scaler.

Når man kommer helt tæt på skærmen, kan man sagtens se, at der ikke er tale om HDTV. Her kan man godt se de grove korn i billedet, men ca. 3 m og længere væk, ser det perfekt ud.

Sortniveau

Når der er udsendelser i 4:3, så foretrækker jeg sorte bjælker på siderne af billedet. Disse bjælker er kulsorte på X2000'eren! Har ikke helt forstand på det, men jeg regner med, at de ville være grålige eller mindre sorte, hvis skærmen ikke var god til at vise sort. Men sort er lige så sort på X2000'eren, som på Loewe'n.

Lyd

Her har jeg ikke leget med apparatet endnu. Umiddelbart er lyden god men ikke bedre end på Loewe'n. Der er ikke speciel saft og kraft i lyden, men jeg har lagt mærke til, at stereo-effekten er ret god - nok fordi skærmen er så stor, og højttalerne derfor sidder langt fra hinanden.

Ingen erfaring med HD-signaler

Jeg har ingen kilder med HD-signaler, så det har jeg ikke kunnet prøve endnu. Jeg regner med at springe på HD-DVD vognen, når den kommer til Danmark, men det varer jo lidt endnu. Måske jeg prøver at koble en PC til på et tidspunkt, men det er ellers ikke noget jeg gør i - på en TV'skærm altså Til gengæld regner jeg med at anskaffe en antenne, så jeg kan tage DR og TV2 digitalt via TV'ets egen digitale tuner. Det eliminerer i hvert fald 'sne' på billedet og burde give noget, der ligner DVD-kvalitet.

Det var alt fra mig i denne omgang. Nu prøver jeg at uploade billeder af bæstet. Skulle gerne lykes i aften.

MVH  Flemming

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for den fine anmeldelse flemmings!!

Endnu en god bruger anmeldelse som bekræfter X2000's suverænitet, men i dette tilfælde på dansk og kun med alm. SD signal. Tør ikke tænke på, hvordan det ser ud i virkeligheden, med et HD signal

Glæder mig til at se billederne!

Nu må 40 X2000 godt snart komme ud

Trond B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 10 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Har akkurat fått sort ramme rundt skjermen og sort fot.

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

damn! jeg dør snart af misundelse

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Billederne blev ikke særligt gode. TV'et kommer slet ikke til sin ret. Men I skal ikke snydes for dem. De er taget med et 5 MP kamara. Grumset er støj fra kamaraet. Det samme er interferensen i billederne.

Dette er taget fra "AHA".

Og så er der et nærbillede fra "Ringenes Herrer" - ca. 40 cm fra skærmen.

Jeg kan kun have tre billeder i fuld opløsning på min hjemmeside, så til sidst et fra fodboldkampen med FCK. Billedet er helt udvisket. Ved ikke hvorfor, for sådan var det kun set gennem kamaraet. Men det giver måske lidt ide om størrelsen på skærmen.

Ved ikke, hvor meget det giver at se sådanne billeder. Jeg har beholdt dem i original størrelse og uden nogen form for billedbehandling, men som sagt er det svært at gengive det, som det ses i virkeligheden. Håber dog det giver et indtryk.

MVH  Flemming

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

PS: Jeg glemte at sige, at det første billede er taget på ca. 1 meters af´stand fra skærmen, altså meget tættere på, end man vil sidde...

Kan man ikke gøre billedet mindre her i tråden med mulighed for at klikke på det for at få det i stor størrelse? De andre indlæg bliver lidt besværlige at læse med de store billeder...

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

flemmings, prøv dette:
http://www.theimagehosting.com/
og vælg "Hotlink a clickable thumbnail onto a message board!" efter du har uploadet et billede

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Til Evanesco: Tak for tippet. Det være hermed gjort, selvom jeg måtte reducere lidt i størrelsen.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa flemmings..

Tak for det fine info/test du er kommet med .. Håber du kan komme med endnu mere når du har fået set og leget lidt mere med det.

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Flemmings

Tillykke.....

Er der noget nyt om hvornår 40" rammer det danske marked?

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

r_eram
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 12 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

I Følge Sony Centers Hjemmeside, bliver den lanceret medio September.

http://www.sonycenter.dk/Hellerup/Produkter/LCD%20TV/KDL-40X 2000.aspx

Til top Vis r_eram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r_eram

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 12 August 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Cool....glæder mig - kunne nemlig godt blive mit næste tv!

Et spørgsmål: Ifølge dit link, så skriver sony center følgende "2 HDMI (720p/1080i) og 2 Component video-indgange" - jeg troede at dette tv kunne modtage 1080P ? - tager jeg fejl, eller tager de fejl?

Lba75 

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

r_eram
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 12 August 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke at du tager fejl. På side 1 af tråden, er der en kopi af pressemeddelelsen fra Sony, hvor de beskriver at TV'et er i stand til at modtage 1080p signal over HDMI portene. Længere nede bliver der bekræftet at den er i stand til at vise 1080p.
Ellers må vi have de nye ejere af TV'et på banen med en anmeldesle af denne feature.

Til top Vis r_eram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r_eram

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 12 August 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Tillykke Flemmings. X2000 er super fed - har dog ikke set den live. Min far har lige købt "40 V2000, og den har en rigtig god farvegengivelse, men han er lidt bange for, at Samsung's nye modeller er bedre. Jeg har dog sagt til ham, at han har intet at frygte, da V2000 er et godt tv...er jeg helt forkert på den?

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Tillykke Flemmings. X2000 er super fed - har dog ikke set den live. Min far har lige købt "40 V2000, og den har en rigtig god farvegengivelse, men han er lidt bange for, at Samsung's nye modeller er bedre. Jeg har dog sagt til ham, at han har intet at frygte, da V2000 er et godt tv...er jeg helt forkert på den?

Nej, jeg tror, du har helt ret! Her et indlæg på AVForums med link til en testsammenligning, hvor både Samsungs nyeste og V2000 er med - dog 32"-modellerne: http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=2845130&po stcount=265

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Sendt: 12 August 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

@ Trond B - hej, herligt at se X2000 med en af de 5 andre frames monteret! Jeg har forsøgt at få oplysninger om dem, men kan ikke finde dem på nettet nogensteder, og ingen priser heller! Har skrevet til Sony DK, men de svarer bare, at produktet er så nyt, så de har heller ikke noget på det...  Kære Trond, HVOR har du købt den flotte sorte frame, om jeg må spørge, og til hvilken pris?

Det ser godt ud, og tak for det flotte billed!

Til top Vis Zaragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaragon

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes