Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY BRAVIA X2000 tråd(ÆGTE 1080P) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:

AM-E skrev:
Tillykke Flemmings. X2000 er super fed - har dog ikke set den live. Min far har lige købt "40 V2000, og den har en rigtig god farvegengivelse, men han er lidt bange for, at Samsung's nye modeller er bedre. Jeg har dog sagt til ham, at han har intet at frygte, da V2000 er et godt tv...er jeg helt forkert på den?

Nej, jeg tror, du har helt ret! Her et indlæg på AVForums med link til en testsammenligning, hvor både Samsungs nyeste og V2000 er med - dog 32"-modellerne: http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=2845130&po stcount=265

R-serien er IKKE Samsungs nyeste... Det er dermed M71 modellerne som er de eneste på markedet der kan gengive 92% af NTSC-spektret eller 127% af PAL-spektret... Dette giver altså 25.7 millarder farver!

Citat fra Flatpanels.dk

40 og 46 tommer modellerne er også lidt af en nyskabelse i sig selv. Panelerne som anvendes i disse to modeller er blandt de første der nogensinde opnår en reelt højere farvegengivelse. Mange marketingtricks har i lang tid angivet flere milliarder farver for LCD-TV, men der har ikke været tale om den egentlige farvegengivelse som brugeren ser.

Alle LCD-TV har indtil nu kunne producere 72 % af det der hedder NTSC farvespektret. LE-40M71B og LE-46M71B er blandt de første der kan producere 92 % af NTSC spektret (eller 127 % af PAL spektret), hvilket bliver et spændende fremskridt for fladskærme.

Og ud fra de brugeranmeldelser jeg har læst er jeg ikke i tvivl om at Samsung M71 giver markedets bedste farvegengivelse...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Trond B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 12 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Zaragon skrev:

@ Trond B - hej, herligt at se X2000 med en af de 5 andre frames monteret! Jeg har forsøgt at få oplysninger om dem, men kan ikke finde dem på nettet nogensteder, og ingen priser heller! Har skrevet til Sony DK, men de svarer bare, at produktet er så nyt, så de har heller ikke noget på det...  Kære Trond, HVOR har du købt den flotte sorte frame, om jeg må spørge, og til hvilken pris?

Det ser godt ud, og tak for det flotte billed!

Jeg kjøpte den her: http://www.stoneaudio.co.uk/stoneaudio/products/details.asp? product=2180

Ca. 2500 Nkr inkl. moms/toll.

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

@trond - hej, og tak for svaret! - Det er en ret hamper pris, som jeg ser det... jeg tror, jeg venter liiige lidt, og håber at prisen falder lidt med tiden...
Til top Vis Zaragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zaragon

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

@ Extreme - så lige, at du citerede fra Flatpanels, at den nye M71-serie har større farve-aspekt. Jeg mener, at X2000-serien har det samme - om tal og data er det samme, det ved jeg ikke, men der er i indstillinger på tv'et, en omskifter for farve mellem "wide" og "normal" - det er tydeligt, at "wide" ændrer farverne, og gør billedet mere nuanceret. Jeg så "House of Flying Daggars" forleden med wide-indstillingen på, via Philips DVDR-7300 gennem HDMI-kabel, opskaleret til 1080i - Det er helt fabelagtigt!! Især tromme-scenen, hvor den blinde pige danser er HELT uden sidestykke! Et rent orgie i farver og nuancer!!! Det er svært at forestille sig, at det kan blive meget bedre med HD-DVD. Iøvrigt har jeg HD-Selector, og må nok erkende, at Toshiba'en her gav et lidt mere korrekt resultat, men Sony er OVERLEGEN hvad angår især hvid, som jeg -til trods for Tosh'ens mange indstillingsmuligheder- ikke rigtig blev gode venner med... Tosh'ens hvid er som neon-lys, der er lidt overbelyst.. det er min subjektive vurdering...well - bare lidt tanker for 5 øre...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Zaragon skrev:
@ Extreme - så lige, at du citerede fra Flatpanels, at den nye M71-serie har større farve-aspekt. Jeg mener, at X2000-serien har det samme - om tal og data er det samme, det ved jeg ikke, men der er i indstillinger på tv'et, en omskifter for farve mellem "wide" og "normal" - det er tydeligt, at "wide" ændrer farverne, og gør billedet mere nuanceret. Jeg så "House of Flying Daggars" forleden med wide-indstillingen på, via Philips DVDR-7300 gennem HDMI-kabel, opskaleret til 1080i - Det er helt fabelagtigt!! Især tromme-scenen, hvor den blinde pige danser er HELT uden sidestykke! Et rent orgie i farver og nuancer!!! Det er svært at forestille sig, at det kan blive meget bedre med HD-DVD. Iøvrigt har jeg HD-Selector, og må nok erkende, at Toshiba'en her gav et lidt mere korrekt resultat, men Sony er OVERLEGEN hvad angår især hvid, som jeg -til trods for Tosh'ens mange indstillingsmuligheder- ikke rigtig blev gode venner med... Tosh'ens hvid er som neon-lys, der er lidt overbelyst.. det er min subjektive vurdering...well - bare lidt tanker for 5 øre...

Om Sony X2000 har det samme farve-aspekt skal jeg ikke kunne sige, men det er da muligt... Jeg har bare ikke hørt om ander end Samsung's M71 der reelt kan gengive så mange farver...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

X-serien gengiver 91% af NTSC farvespekteret. Det står i den artikel fra Sony Press Room, jeg linkede til tidligere i denne tråd.

Citér:

Sony’s newly developed “Live Color Creation” backlight system realizes a 130% improvement in video signal gamut (approximately 91% of the NTSC video signal color gamut)

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

tak flemmings - godt at du kan underbygge min påstand lidt..  - altså har vores tv 1% mindre farveskala end de nye fra Samsung... det håber jeg, vi kan overleve!. Jeg mener forresten, at det kun er X-serien, der har denne forbedrende teknik... hverken S- eller V-serien har den.  Håber i øvrigt, du har fået klaret dvb-t problemet.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:

X-serien gengiver 91% af NTSC farvespekteret. Det står i den artikel fra Sony Press Room, jeg linkede til tidligere i denne tråd.

Citér:

Sony’s newly developed “Live Color Creation” backlight system realizes a 130% improvement in video signal gamut (approximately 91% of the NTSC video signal color gamut)

Okay... Det er jo så næsten det samme, og den sidste % kan man ikke se alligevel, Samsung og Sony fortsætter jo også deres samarbejde om videreudviklingen af S-PVA paneler på deres nye 8. generations panel-fabrik, så mon ikke de er næsten ens...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Zaragon skrev:
tak flemmings - godt at du kan underbygge min påstand lidt..  - altså har vores tv 1% mindre farveskala end de nye fra Samsung... det håber jeg, vi kan overleve!. Jeg mener forresten, at det kun er X-serien, der har denne forbedrende teknik... hverken S- eller V-serien har den.  Håber i øvrigt, du har fået klaret dvb-t problemet.

Ja det er kun X-serien, så vidt jeg ved...

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Her en lille udvidelse af min anmeldelse fra forleden.

Billede fra den indbyggede digitale tuner

Jeg har nu fået prøvet min X2000 med TV via den indbyggede digitale tuner.

Jeg gik ganske enkelt ud og købte en lille stueantenne i god kvalitet med indbygget antenneforstærker. Jeg bor et sted, hvor modtageforholdene  med stueantenne for dansk DVB-T betegnes som "usikre", men signalerne går aldeles fint igennem uden udfald.

Jeg havde indstillet TV'et til Danmark som land. Det betød, at den digitale del af TV'et ikke var tilgængelig. Sony er altså lidt sent ude i forhold til virkeligheden. Jeg måtte ændre land fra Danmark til Tyskland (Tak til Zaragon fra recorder.dk forummet for det gode råd) - sproget er stadig dansk... og vupti, så var den digtale del tilgængelig.

TV'et kunne selv finde DR1, DR2 og TV2 og Tegnsprogstolkning.

Og wow! Det er noget af en forbedring i forhold til analog (via Stofa). Nu kan de danske kanaler ses i DVD-kvalitet. Det er en ren fornøjelse Her kommer TV'et til sin ret! Det er ikke HD, og det kan selvfølgelig ses, især tæt på skærmen, men det står mindst lige så godt som det gamle Loewe CRT TV gjorde med analogt signal.

Slør/hale ved hurtige bevægelser

Jeg har altid været lidt nervøs for, om min nye flade skulle trække skygger pga. responstiden på panelet eller i billedbehandlingen. Har derfor holdt øje med det her i starten og har til tider set, at der har været slør af og til, men det skyldes ikke TV'et. Jeg mener, beviset for dette er, at rulleteksterne efter diverse film og udsendelser står knivskarpt mens de bevæger sig hen over billedet. Det ville de ikke gøre, hvis TV'et havde det mindste problem her.

Halo eller "glorie"-effekt

Der har været stor diskussion på avforums om det fænomen, at TV'et danner en form for skygge på begge sider af de objekter, der vises på skærmen, når kanterne er meget skarpe og med stor kontrast. Jeg kan bekræfte, at det er rigtigt!

Det ser for mig ud til, at fænomenet øges, jo ringere signal TV'et får at arbejde med og er altså mest udtalt ved analog TV. Det skal også siges, at man kun ser det, når man er tæt på skærmen. I 3 - 4 m afstand ser man det ikke. Jeg har desuden kigget efter det samme fænomen på Loewe CRT'en - den har det på nøjagtig samme måde. Billedet er bare meget mindre. så man skal tættere på for at kunne se det.

Konkusion

Alt i alt bliver jeg mere og mere tilfreds med investeringen og glæder mig meget til at få en HD-kilde koblet på, for det er jo det, TV'et for alvor er beregnet til... Men SD kan altså også se fremragende ud.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

V-serien bruger også Live Color Creation, så det er ikke kun X-serien.

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

@Flemmings - tak for din ekstra anmeldelse - godt, du fik dvb-t til at fungere, og tak for referencen . jeg kan godt tilslutte mig det meste, men har lige følgende kommentarer:

ved slør/hale-effekt: Der er ingen "slinger i valsen", sålænge rulle-tekster efter film ruller horisontalt, men ved hurtige undertekster vertikalt, som f.eks. under sky-news eller her hos os i Kbh, når TV2Lorry skriver credits, så er er det altså ikke knivskarpt mere... en vis hastighed, og det hele bli'r noget "mudret" - her er det min erfaring, at f.eks. Philips NATURAL MOTION gør et bedre job. Den nye generation af LCD-TV med 100hz teknik vil også få bedre bugt med netop det specifikke problem, men det er altså lidt af akademisk karakter, IMHO. .

kvalitet ved dvb-t: Jep, den er fin, MEN:  Jeg vil anbefale alle med et LCD-tv at enten investere i et satellit-anlæg af god kvalitet, eller hvis man har kabel-tv (jeg har TDC-kabel her i Kbh.), at investere i en boks... den vil forbedre signalet, i det den gør brug af digitale signaler. Jeg har en HD-Selector boks her i Kbh, og -det er ingen hemmelighed- der har været MANGE problemer med dem her... håber, jeres HD-Stofa boks er bedre, men summa-summarum: ALLE kanaler bli'r i samme kvalitet som via dvb-t, hvis ikke bedre! Det er min erfaring...

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

@ AM-E - live color creation er vist ikke helt det samme... den "engine", der ligger i Bravia X-serien er anderledes.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Nu er det ikke det der giver det større farvespekter

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Zaragon skrev:

ved slør/hale-effekt: Der er ingen "slinger i valsen", sålænge rulle-tekster efter film ruller horisontalt, men ved hurtige undertekster vertikalt, som f.eks. under sky-news eller her hos os i Kbh, når TV2Lorry skriver credits, så er er det altså ikke knivskarpt mere... en vis hastighed, og det hele bli'r noget "mudret" - her er det min erfaring, at f.eks. Philips NATURAL MOTION gør et bedre job. Den nye generation af LCD-TV med 100hz teknik vil også få bedre bugt med netop det specifikke problem, men det er altså lidt af akademisk karakter, IMHO. .

Det har du ret i. Her har jeg dog svært ved at vurdere, hvor meget der skyldes TV'et, da mit Loewe CRT også udviskede teksterne lidt, når de kørte på tværs. Men det kan da godt være, at Sony'en er knap så god som Philips her... Det samme gælder hurtige panoreringer - Loewe'n tværede detaljerne ud. Har netop lagt mærke til det pga. de mange diskussioner om det på diverse fora. Har iøvrigt aldig oplevet det som et problem på Loewe'n.

Så ja, det er lidt en akademisk diskussion og bestemt ikke et problem på X2000'eren.

Exxtreme skrev:

AM-E skrev:

Nu er det ikke det der giver det større farvespekter

Jeg mener også at have set et eller andet sted, at farvespekteret er det samme på X- og V-serie men ikke på S-serien.

JUNK de LUXE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har også anskaffet mig dette dejlige dyr af en skærm, og jeg kan kun sige at det er alle pengene værd.

Canal Digital kommer imorgen og installere satelit signal, så jeg glæder mig til at se hvordan C MORE HD vil se ud. Ind til videre har jeg kun set dvd'er fra en (hvad i vil kalde) low/midend player, samt haft den tilsluttet til min computer og set divx/xvid samt spillet og surfet. Uovertruffen er vist et meget rammende ord.

Til top Vis JUNK de LUXE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JUNK de LUXE

Zaragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej, og velkommen i klubben, Junk de Luxe!  haha - sikke't sjovt nick!  Til lykke med "dyret"! ..når du nu får CANAL HD, så vær lige opmærksom på dine settings over HDMI... du får nok brug for at skrue ned for sharpness (default 50) og ændre lidt på andre settings, da du ellers kan risikere at få et noget "over-skruet" billed.... endnu engang: Til lykke!

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2006
Sendt: 15 August 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Pyha, det er godt nok svært ikke at blive en smule misundelig når man læser denne tråd

Jeg er ret hooked på 40" udgaven, men har ikke set den til salg nogen steder!?! Jeg går derfor ud fra at jer der har købt dette tv har det i 46" udagaven?

Det er godt nok et lækkert tv, super specs og totalt lækkert design - godt gået Sony

Til top Vis MaRtiNeZ Online's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaRtiNeZ Online Besøg MaRtiNeZ Online's Websted

Trond B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 August 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40X20 00&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=TVP +LCD+TV 

Er nok ikke lenge før 40" er på plass i butikken. Den har nå kommet på Sony sine hjemmesider.

MaRtiNeZ Online
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2006
Sendt: 15 August 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Trond B skrev:

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40X20 00&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=TVP +LCD+TV 

Er nok ikke lenge før 40" er på plass i butikken. Den har nå kommet på Sony sine hjemmesider.

hehe, har savlet over den side den sidste uge nu

håber snart det kommer i handlen herhjemme, 46" er nemlig for dyrt og stort til mig

Til top Vis MaRtiNeZ Online's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaRtiNeZ Online Besøg MaRtiNeZ Online's Websted

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes