| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
|
Ja, det er åbenbart kun LED Backlight, der bliver det interessante for denne skærm. Efterfølgeren til denne fladskærm bliver sikkert med fuld HD, når den engang dukker frem.
|
|
|
Det gør den... Det er F71-serien... Men den ser vi næppe i år... M91 skulle vist lige nå at komme i år... Men LED backlight vil også gøre meget gavn er jeg overbevist om...
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. SONY'en og backlight. Kunne man ikke lave noget selv. Tænker en form for LED lys bag selve skærmen?... Lad det være dæmpebart med en evt. selvbyggede lysdæmper. ? LED koster ikke meget og hvis man bare er lidt fingernem, sååååå. Ideen med backlight er vel og skabe et "kraftigere" billede, med mere kontrast etc. Eller er jeg gal på den? Det kunne da se vildt godet ud med et svagt lys omkring skærmen.... Men måske lyset kommer for "langt" væk fra selve displayet? __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen: Jeg ved ikke om du har misforstået LED Backlight snakken, men vi snakker altså ikke om det Ambilight Philips har på nogle af deres fladskærme. Det er LED teknologien inde i panelet istedet for de tidligere fluorescerende lamper (CCFL), der benyttes af alle TFT/LCD fladskærme. Det giver mulighed for bedre fremvisning af farvespektret og kan vises over 100 % af NTSC spektret, hvor f.eks. en nuværende fladskærm kan vise 72% og CRT med 84%.
Fordelene ved LED som jeg har forstået er, at det kan vise flottere og mere realistiske farver, baggrundslyset bliver spredt lige over det hele, så man ser ikke nogen steder i hjørnerne eksempelvis, hvor der er lysere + et meget bedre viewangle. Udover det har det en levetid på 100.000 timer og kan vise hvid og sort helt perfekt. Brugen af LED skulle LCD fladskærme også blive tyndere i dybden.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
Det giver mulighed for bedre fremvisning af farvespektret og kan vises over 100 % af NTSC spektret, hvor f.eks. en nuværende fladskærm kan vise 72% og CRT med 84%.
|
|
|
Der findes nu minimum 1 LCD-TV der kan vise 92% af NTSC spekteret allerede, men de 72% er de de fleste kan vise endnu...
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det må jeg have misforstået totalt...  Jeg troede der mentes lys omkring skærmen. Det har jeg oplevet tidligere... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme: Ja, der er Sony X2000 og Samsung M71 som kan vise 92%. Synes bare, at jeg har læst et sted på flatpanels, at det er et salgstrick og at det ikke er muligt ved CCFL, at komme højere end 72%.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Angel skrev:
Det giver mulighed for bedre fremvisning af farvespektret og kan vises over 100 % af NTSC spektret, hvor f.eks. en nuværende fladskærm kan vise 72% og CRT med 84%.
|
|
|
Der findes nu minimum 1 LCD-TV der kan vise 92% af NTSC spekteret allerede, men de 72% er de de fleste kan vise endnu...
|
|
|
Er der nogen der kan henvise til et CIE chart hvor dette "72%/92% af NTSC" er plottet ind? For i min hjerne er der noget helt grundlæggende galt med de tal. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kinnaj Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst lidt op på det, og umiddelbart blandede jeg tallene lidt sammen, så det giver mere mening end da jeg skrev ovenstående post... Anyway: Det er ikke et mål i sig selv at levere over 100% - det er et mål at levere _præcist_ 100%, og gengive det korrekt. Det er principielt lige så skidt at gengive 10% for stort farvespekter end 10% for småt - begge dele er en skævvridning af farvegengivelsen. Fordelen ved at have over 100% farvespekter er at du så kan nøjes med at BRUGE 100% - hvis panelet i bund og grund ikke kan vise 100%, kan du aldrig billed-behandle dig til at nå 100%. MEN - dét at have over 100% er jo ikke det samme som at man har styr på at ramme de 100% i praksis. Ligesom med angivelsen af antallet af farver, så siger tallet intet om hvor realistisk farvegengivelsen er i praksis. Lige så vel som at hverken Sony eller Samsung rammer D65 særligt præcist fra fabrikken selv om især Samsung bruger dette specifikt i markedsføringen (det er lidt nemt at reklamere med at man kalibrerer til D65, uden at angive hvor præcist man gør det - i princippet kan alle (næsten) påstå at de har kalibreret til D65 +/- 100%... Det samme gælder farvespektret, fint nok at de har et større farvespekter, men kan man stole på at de udnytter dét rigtigt til at ramme det korrekte farvespekter?
Såvidt jeg husker kan man slå wide color gamut fra på både Sony og Samsung skærmene. Skulle man få fingre i en skærm der reklamerer med wide color gamut uden mulighed for at slå det fra, så er der al mulig grund til at holde snitterne væk... PC-skærmen som du linker til vil give en MEGET skæv farvegengivelse, hvis man ikke gennem kalibrering, evt. i grafikkortet, tager højde for skærmens for store farvespekter. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm kr.32.000,- Tjaaaa, mon ikke den kommer lidt ned i pris
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
MaRtiNeZ Online Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er okay, nogen der ved hvornår det kan leveres?
|
| Til top |
|
| |
kinnaj Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skærmen introduceres i denne størrelse ultimo september - primo oktober. Kom ind og se den i 46" og læg en bestilling, så du bliver blandt de første til denne topmodel i 40"
det bliver vel nok i starten af oktober......... __________________ Det kan højest gå godt hver gang
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige den ser mindst ligeså flot ud som Sony's..
De må stilles op mod hinanden i en seriøs test. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dette TV i handlen?... hvis ja, hvad er prisen?
Jeg har svært ved at overskue forskellen på dette tv vs. 40x2000 - nogen der kan hjælpe her?
|
| Til top |
|
| |
Zaragon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@larsOhl - tja, der er 3" forskel.... 40" - 37", men derudover ikke noget nævneværdigt. Philips laver nogle fantastiske tv-apparater, og de har helt klart bedre fat i panorerings-/bevægelsesproblematikken i dette apparat. Dog har Philips ikke "wide-gamut"-farveforbedringskredsløb, men jeg anser det ikke for totalt vigtigt heller. Jeg har selv et dejligt 46x2000, men hvis Philips havde haft et i tilsvarende størrelse, - ak ja, så havde jeg nok valgt Phlips'en! Der ER noget lidt specielt, ved et tv der 100% er bygget til PAL, og dermed ikke er et "PAL-konverteret oprindeligt til NTSC"-apparat. Det er nu bare min mening... så hvis du har det fint med 37" ift. 40", så vil jeg -IMHO- råde dig til at ta' et RIGTIG godt kig på Philips'en....  ærlig snak!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zaragon skrev:
@larsOhl - tja, der er 3" forskel.... 40" - 37", men derudover ikke noget nævneværdigt. Philips laver nogle fantastiske tv-apparater, og de har helt klart bedre fat i panorerings-/bevægelsesproblematikken i dette apparat. Dog har Philips ikke "wide-gamut"-farveforbedringskredsløb, men jeg anser det ikke for totalt vigtigt heller. Jeg har selv et dejligt 46x2000, men hvis Philips havde haft et i tilsvarende størrelse, - ak ja, så havde jeg nok valgt Phlips'en! Der ER noget lidt specielt, ved et tv der 100% er bygget til PAL, og dermed ikke er et "PAL-konverteret oprindeligt til NTSC"-apparat. Det er nu bare min mening... så hvis du har det fint med 37" ift. 40", så vil jeg -IMHO- råde dig til at ta' et RIGTIG godt kig på Philips'en.... ærlig snak! |
|
|
Er billedet da ikke godt på Sony'en? Jeg overvejer selv X2000 - og mener da også dette tv er det pænest designet af de 2...
|
| Til top |
|
| |
Zaragon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MaRtiNeZ!! ...om billedet ikke er godt?? Nej, det er BEDRE end godt, det er aldeles FREMRAGENDE, og blandt de allerbedste på markedet netop nu! Jeg er bare af den PERSONLIGE opfattelse, at Philips med deres 31-modeller nok lige har næsen foran, og det ISÆR pga. af deres teknik som Natural Motion o.lign., der gør et fantastisk arbejde ved visning af hurtige panoreringer af billedmateriale. Du går IKKE "galt i byen" med Sony'et, slet ikke, men tag ud og kig på modellerne selv. Nu er du i Nordjylland, og jeg i Kbh., så jeg kan ikke anbefale nogen steder, hvor du kan sammenligne.... det må der være andre her i forummet, der kan gøre... 
God jagt!
Bedste hilsener,
-Z-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zaragon skrev:
|
Hej MaRtiNeZ!! ...om billedet ikke er godt?? Nej, det er BEDRE end godt, det er aldeles FREMRAGENDE, og blandt de allerbedste på markedet netop nu! Jeg er bare af den PERSONLIGE opfattelse, at Philips med deres 31-modeller nok lige har næsen foran, og det ISÆR pga. af deres teknik som Natural Motion o.lign., der gør et fantastisk arbejde ved visning af hurtige panoreringer af billedmateriale. Du går IKKE "galt i byen" med Sony'et, slet ikke, men tag ud og kig på modellerne selv. Nu er du i Nordjylland, og jeg i Kbh., så jeg kan ikke anbefale nogen steder, hvor du kan sammenligne.... det må der være andre her i forummet, der kan gøre... 
God jagt!
Bedste hilsener,
-Z-
|
|
|
Hej Zaragon Tak for dine gode svar 
Jeg vil se om jeg kan finde en forhandler i Aalborg der har begge tv, jeg har desværre ikke set 46x2000 nogen steder endnu 
Måske Electric City har den? Det er vist dem der har de største modeller har i Aalborg?? eller hva? Nogen der ved hvor de har både Philips og Sony topmodeller?
Jeg har selv Philips nu, og det har jeg faktisk altid været glad for.... jeg synes dog X2000 er meget flottere end philipset (og det gør konen også, det betyder jeg også en smule når der skal bruges så mange penge) Jeg er glad for at billedet står supergodt på sony'en også!
|
| Til top |
|
| |