Emne: Surround system 30-35000 kr.? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
HK og B&W lyder godt sammen, ingen tvivl om det.
Men la mig aflive en myte, om ikke en gang for alle, så i det mindste her i denne tråden.
Det at HK skal ha mere effekt end andre receivere var sandt for 10 år siden, men ikke lengere. HK har for vær nye generation leveret mindre effekt, mens de andre merkene har leveret mere og i dag står de på lige fod. Tag f.eks min receiver, en Pioneer 2014i, i følge Hemmabios alle kanaler drevne målinger leverte den mere effekt end HK AVR630 når de to blev testet.
Tidligere skiftet jeg receiver 1 til 2 ganger om året så jeg har prøvet Yamaha, NAD, HK og Pioneer og kan sige at de er temmeligt jevne hvad effekt angår, med et lille undtag for Yamaha der har lidt problemer med lave impedanser/store fasevridninger, noget der de færreste højtalere har, dog er vistnok 604 et eksempel på en sådan højtaler.
Angående højtalere, om du er til lyden af B&W så skylder du dig selv at lytte nærmere til Monitor Audio.
604S3 er efterhånden en gammel konstruktion som jeg tror vil byttes ud indenfor ikke altfor lenge. RS8
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=23137
er blodfersk og billigere.
|
|
|
Det er helt rigtig at både Pioneer og Yamaha har gode effekt målinger, hvorvidt H/K har gjort det førhen i forhold til nu aner jeg intet om, jeg kan dog se, at kubbmålinger viser at de leverer varen!
Tag f.eks. 7300, sidder lige med et Home Cinema Choice blad, hvor de har målt den til 160 watt (8ohm 2 kanaler) og 140 watt ( 8 ohm alle kanaler ), den er opgivet til 110...
Det er i hvert fald ikke dårligt? Sammenlignet med (KUN Denon!), så er det noget mere end forventet? Min Denon 1803 var opgivet til 80 watt, den blev målt til 32,5 i kubbtest 8 ohm, det skal da i det mindste helst ikke gå den anden vej?
H/K leverer i hvert fald varen, som de påstår, at de så også levere mere end det, det er jo bare herligt? Jeg er egentlig ligeglad med at mange japanere kan levere 130-150 watt også, fordi de lyder som noget der er løgn, i hvert fald i forhold til H/K.
Marantz 8500 f.eks., den har omkring 130 watt i 2 kanaler i 8 ohm i kubbtest, men hva hjælper det, når den er en af de produkter de nogensinde har leveret, som er så hidsige i toppen? Så kan de have nok så mange watt, det er jo intet ved?!?
I hvert fald, så har Denon ikke meget at gøre med, og sjældent opfylder de det de lover, H/K gør modsat, og endda godt med ekstra til. Lad os nøjes med at sammenligne de to mærker, da det er disse han interesserer sig for, og de modeller som eksisterer.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=6409
Fandt lige en måling over 635, den er lavet af et troværdigt blad med troværdige metoder, de rammer i hvert fald altid det Hemmabio rammer, så mon ikke de er meget ens.
635 er altså opgivet til 75 watt, den præsterer i 2 kanaler 110watt og i 7 kanaler 90 watt, det er over de påstået værdier, og desuden kan Harman/Kardon levere sine effekter i en god solidt kurve hele vejen ned til 1 ohm, det er der ikke mange japaner der kan!
Sidder med et blad fra Hemmabio hvor de har testet H/K 240, Pioneer VSX-915s, Yamaha RX-V657RDS og Sony STR-DB798, alle modeller indenfor samme prisleje.
Her ser man tydeligt, at de 3 sidstnævnte levere langt højere effekter i 8 ohm, H/K med 80 watt og de andre omkring 100 - 120 watt. Men tilgengæld levere H/K en flot kurve, som er meget lineær, hvor de andre mærker har underlige hop, og fald mærkværdige steder.
Nu er det da bevist, at man kan finde "billigt" og "effektivt" japansk grej, men om man kan leve med lyden må man jo selv afgøre? Jeg ser altid tests, men så længe recieverne er i stand til at levere det de skal, så er jeg som ellers meget ligeglad med de målinger, lyden siger mig meget mere, og her vinder H/K med flere længder i forhold til.
EDIT:
Desværre får H/K kun 4/5 stjerner i testen, men det er så fordi Alvin Gold ikke kan lide kabinettets forarbejdning, bevares, det kunne da også have været udført bedre, men nu er det jo heller ikke Primare og ligeså disse priser vi snakker om. Men sammenligner man det med andre mærker, så har de måske en lidt ringere byggestd. men det opdager man aldrig i hverdagen, og til gengæld synes jeg deres design er langt pænere og længere fremme end de vanedannene japanere :-)
Lyden er tilgengæld helt i top, og får flotte 4.5 stjerner ( til dem der fikserer stjerner højt :D )
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|